۲فیلم |بارشهای سیلآسای تابستانی در بشاگرد و طغیان رودخانه «بنشک» و سرریز شدن سد جگین۵-تیر-۱۴۰۵
بندرعباس - ایرنا - بارشهای شدید و سیلآسای ناشی از فعالیت سامانههای تابستانی در شرق هرمزگان، موجب طغیان رودخانه فصلی «بنشک» در بخش گوهران و سرریز شدن سد جگین شاگرد شد. به گزارشرخبرنگار ایرنا، تداوم بارشها و سیلابها که در پی رگبارهای موسمی رخ داده، ضمن آبگیری کامل سد بزرگ جگین و رودخانههای فصلی ، موجب جاری شدن روانابها در مسیلهای این شهرستان کوهستانی شده است.شهرستان بشاگرد با ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت، در فاصله ۲۶۰ کیلومتری بندرعباس واقع شده و به عنوان یکی از کانونهای اصلی بارش در هرمزگان شناخته میشود.این شهرستان که در مرز مشترک میان استانهای هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان محصور است، دارای ۲ شهر (گوهران و سردشت) و سه بخش (مرکزی، گوهران و گافر و پارمون)، است.