روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 15 اردریبهشت ماه 1389

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " حق قانوني حزب الله لبنان"

چرا گفته نمی شود که کدامین کشور موشک های اسکاد به حزب الله داده ودر راستای چه اهدافی می باشد؟"

سیاست توبره و آخور خوری و با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن حرفه ی آخوند های حوزوی حاکم شده در ایران می باشد . مشخص است آنانکه سر سپرده اینان می شوند همچون شیخ حسن نصر الله تابع همین سیاست و خصائل مشابه می شوند. آری شیخ حسن نصر الله یک نمونه است که نقل قول شده وی بدون آنکه تأئید یا تکذیب کند که دارای موشک های اسکاد می باشد ولی ادعا کرده است از هرگونه سلاحی که داشته باشد علیه ی نا بودن کردن اسرائیل استفاده خواهد کرد . همانگونه که نمی گوید اگر چنانچه این سلاح نابود کننده ی اسرائیل را در اختیار داشته باشد چگونه بدست آورده است یا از کدامین کشوری دریافت نموده و هزینه اش را چگونه پرداخت کرده است ؟ زیرا که وی در رأس قدرت و حکومت در لبنان نیست تا که دسترسی به خزانه و بودجه ی دولت داشته باشد؟ اگر هم سوریه یا ایران این سلاح ها را به حزب الله لبنان هدیه کرده اند . سئوال است که مگر قرار است که گربه به خاطر رضایت خدا موش بگیرد که رهبران این دو کشور اگر چنانچه خودشان دارای منافع گوناگون در لبنان نباشند چنین سلاحی را صلواتی در اختیار حزب الله لبنان گذاشته اند؟ضمن اینکه مگر شیخ حسن نصر الله نماینده ی همه مردم لبنان است که اعلام آمادگی جنگ با اسرائیل کرده است؟ مهمتر اینکه مگر جنگ 33 روزه ی تحمیلی سپاه پاسداران با اسرائیل که به حزب الله لبنان تحمیل شد چه منافع ملی برای لبنان و مردم این کشور به خصوص جنوب لبنان بهمراه داشت که می بایست باز هم به استقبال جنگ دیگری با اسرائیل رفت؟ به ویژه اینکه سر مقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چگونه است که وی همیشه از حق ویژه نماینده ی مردم لبنان و سخنگوی این کشور بودن بر خوردار است. به خصوص وکیل مدافع حزب الله لبنانهم می باشدکه حق دارد اینگونه با تیغ بر زیر پالان شیخ حسن نصر الله گذاشتن عربده کشی برای اسرائیل کرده باشد:

پاسخ قاطع و هوشمندانه نصرالله، ترفند صهيونيستها و آمريكايي‏ها را كه قصد داشتند حزب الله را به موضع تدافعي و انفعالي بكشانند خنثي مي‏سازد. وزير دفاع آمريكا هفته گذشته در يك كنفرانس خبري با حضور ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي مدعي شد سوريه و ايران موشكهايي به حزب الله داده‏اند كه حتي بسياري از كشورها فاقد اين موشكهاي قدرتمند هستند. از سوي ديگر "تري رودلارسن" فرستاده سازمان ملل در سخناني خصمانه و جانبدارانه، حزب الله لبنان را مورد حمله لفظي قرار داد. اين ديپلمات سازمان ملل كه سابقه ضديت با حزب الله را در كارنامه‏اش دارد به جاي آنكه سخنانش برمبناي رعايت بي‏طرفي باشد بدون اينكه اشاره‏اي به زرادخانه عظيم تسليحاتي رژيم صهيونيستي كند مدعي شد وجود سلاح دردست شبه‏نظامياني چون حزب الله لبنان مانع صلح، ثبات و امنيت منطقه مي‏شود. سخنان اين مقام سازمان ملل از آن جهت شرم‏آورتر از گيتس است كه وي به سادگي اعتبارو حيثيت اين نهاد بين‏المللي را صرف خوشامد صهيونيستها و دفاع از رژيم غاصب صهيونيستي مي‏كند. اين اظهارات هماهنگ در عين حال دلالت بر توطئه‏اي جديد و سازمان يافته دارد كه چند هدف را دنبال مي‏كند"

. در دنباله سرمقاله نویس بیشتر مانور تبلیغاتی با حزب الله لبنان و قدرت نمائی نظامی اش مقابل اسرائیل داده است و با تملق گوئی ردانه ی حوزوی هدفمند که از هوشمندی زیرکانه شیخ حسن نصرالله کرده است بدون شک هدف حرکت در بستر بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاور میانه است که آن سوی معادله دشمنی با روند مذاکرات صلح خاور میانه است که در نهایت پیش مقدمه دفاع از پروژه ی هسته ای و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای است. همینطور یافتن روزنه یا گریز گاهی برای برون رفت از بحران هسته ای می باشد که اکنون نیاز به تملق گوئی از رهبر حزب الله لبنان وترغیب و تشویق و تحریک کردن وی در برابر اسرائیل می باشد که سرمقاله نویس علاقمندانه از سوی دایه مهربانتر از مادر برای لبنانی شده است و آن این چنین را با جدیت دنبال کرده است :


" نخست اينكه سياست‏هاي مدبرانه رهبري حزب‏الله لبنان صهيونيستها را در ارزيابي و شناخت توان تسليحاتي و نظامي حزب الله دچار سردرگمي و عصبانيت كرده است و صهيونيستها با طرح اينگونه ادعاها از زبان عوامل وابسته به خود، در واقع درصدد محك زدن قابليت‏هاي نظامي و امكانات لجستيكي جنبش حزب الله برآمده‏اند كه واكنش سنجيده و پاسخ زيركانه سيدحسن نصرالله اين ترفند را خنثي كرده است. ترديدي نيست كه صهيونيستها از برخورداري رزمندگان حزب الله از موشكهاي با قدرت با برد بالا وحشت دارند چرا كه در جريان جنگ 33 روزه سال 1385 ضربات كمرشكني از اين ناحيه متحمل شدند وبا وجود سانسورهاي شديد، نتوانستند آثار وحشتناك موشكهاي حزب الله بر رژيم صهيونيستي از دو بعد نظامي و رواني را مخفي كنند. در جريان جنگ 33 روزه مشخص شد كه شهرهاي صهيونيست‏نشين تا چه ميزان در برابر موشكهاي شليك شده از سوي حزب‏الله آسيب‏پذير هستند و اين واقعيت تلخ، نگراني و وحشت شديدي را در اركان حاكميت رژيم صهيونيستي به وجود آورد و يكي از عوامل اصلي در پذيرش آتش‏بس و عقب‏نشيني ارتش رژيم صهيونيستي از لبنان، همين موضوع بود"

تناقض گوئی ناشی از اعمال سیاست توبره و آخور خوری باادعای مضحک اینکه حزب الله لبنان قدرتمند و قوی هست و موشک اسکاد دارد که اسرائیل را به وحشت انداخته است . از سوی دیگر سرمقاله نویس اعتراف کرده است که مرز های لبنان طبق قطعنامه ی 1701 سازمان ملل بشدت کنترل می شود . پس سوریه و ایران نه اینکه امدادرسانی سلاحی به حزب الله نکرده اند ، بلکه تلاش تبلیغاتی اسرائیل و آمریکا است تا با متهم کردن ایران و سوریه به تحویل دادن موشک های اسکاد حمایت پشت جبهه ای حزب الله لبنان قطع گردد . بهرحال اینگونه سر مقاله نویس توضیح تناقض آمیز داده است :


" صهيونيستها با طرح جنجال موشكي درصدد هستند متحدان منطقه‏اي جنبش حزب الله را تحت فشار قرار دهند و آنها را به قطع ارتباط حزب الله وادار سازند تا به اين طريق، به‏زعم خود، موجبات انزواي اين جنبش را فراهم سازند. ادعاي اينكه سوريه و جمهوري اسلامي ايران به حزب الله تسليحات مي‏رسانند درحالي مطرح مي‏شود كه از چند سال قبل صهيونيستها توسط منابع آمريكايي و نيروهاي سازمان ملل و به بهانه قطعنامه 1701، كه در پايان جنگ 33 روزه تصويب شد، مبادي ورودي لبنان و گذرگاه‏هاي مرزي به خصوص مرز با سوريه را تحت نظارت خود دارند. به همين جهت، افكار عمومي بين‏المللي ادعاي ارسال تسليحات انبوه به حزب الله را نمي‏پذيرد. "


در پایان بالاخره سرمقاله نویس خطاب به آمریکا با پیگیری ادعای نا بود باد اسرائیل پاسدار گماشته احمدی نژاد که با شیوه ی دیگری بیان کرده است .در نهایت با نماینده ی ویژه ی حزب الله لبنان شدن این چنین فتوای حق بر خور داری از هر گونه داشتن سلاح از سوی حزب الله لبنان را داده است :


" واقعيت اين است كه رژيم صهيونيستي هم اكنون در شرايطي ضعيف‏تر از هميشه قرار دارد و هيچ اقدامي نمي‏تواند اين رژيم پوشالي را از روال حتمي نجات دهد و اصرار دولتمردان آمريكا براي دفاع از اين رژيم رو به نابودي، قطعاً آنها را نيز به پرتگاه خواهد كشاند، واقعيتي كه تاكنون نيز بخش‏هايي از آن مسلم و محرز شده است. تاوان سنگيني كه آمريكايي‏ها مجبور به پرداخت آن در جهان شده‏اند و تنفر و انزجار جهاني از آمريكا و بي‏حيثيتي روزافزون اين كشور، بهايي است كه دولتمردان آمريكا در دفاع از رژيم صهيونيستي بردوش ملت خود گذاشته‏اند. سلاح حزب الله تا زماني كه رژيم صهيونيستي به اشغال، تجاوز و جنايات خود ادامه مي‏دهد، حق اين جنبش است ضمن اينكه اين موضوع، مسئله داخلي كشور لبنان است و هيچ توجيهي براي دخالت ديگران وجود ندارد"

در خاتمه اینکه مگر پس از 31 سال بر ای مردم ایران هنوز ثابت نشده است که عملکرد حاکمان ودولت مردان ایران چگونه بوده و چه کرده اند؟ همانگونه که مگر شرایط کنونی آنقدر شفاف و برجسته نیست که مشخص نباشد مردم ایران در چه شرایط سخت و طاقت فرسائی زندگی می کنند و بسر می برند؟ یا اینکه دانسته نشود اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت امورمعیشتی مردم ایران چگونه می باشد؟ یااینکه در روز جهانی کار گر ومعلم در ایران چه گذشت؟همچنین در 11 اردیبهشت روز جهانی کار گر در دانشگاه تهران چه گذشت و دانشجویان دانشگاه تهران چه فر یاد زدند؟ یا اینکه چرا اینکه در دانشگاه امیر کبیر معتمدی وزیر سابق ارتباطات در دوران خاتمی مورد تهاجم با چاقو واقع شد و اکنون در بیمارستان بستری می باشد؟ از سوی دیگر مگر فراموش شده است که از 22 خرداد 88 تا حال در ایران چه اتفاقاتی رخ داده است و با رهبران جناح مخالف مغلوب چگونه بر خورد شده و چه اتهاماتی به اینان زده شده است ؟ به خصوص اینکه مرتبط با جنگ قدرت و انباشت ثروت است که هدف حذف رقیب و قبضه ی قدرت و انحصاری کردنش می باشد . همچنین بحران جنگ تبلیغاتی هسته ای هم با آمریکا ادامه دارد که بر خلاف سو ء استفاده از نام ملت کردن این جنگ تبلیغاتی هسته ای هیچگونه ارتباطی به مردم ایران ندارد زیرا کمرشان زیر بار هزینه های مایحتاج روزانه خم وخرد شده است و مسئله ی اصلی چگونگی بقاء ونه هسته ای شدن ایران است . مهمتر اینکه مگر سیاست مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق و افغانستان وفلسطین چه کمکی به امنیت و ثبات سیاسی اینان و تأمین منافع مردم شان کرده است که اکنون قرار باشد در پشت دفاع و حمایت و تبلیغات برای حزب الله لبنان و شیخ حسن نصرالله دارای منافعی برای مردم لبنان وحزب الله و لبنان و صلح و ثبات در منطقه ی خاورمیانه مورد نظر سرمقاله نویس و حاکمان تهران باشد؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890215/13890215_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 15 اردریبهشت ماه 1389