" چند خبر مرتبط بهم از جمله خبر کنسرت آقای شجریان در برج میلاد تهران "
پیرامون گزارشات همراه با سئوالاتی که محور کنسرت گروه شهناز درچند شهر استرالیا و مجریان و دست اندر کاران پشت صحنه ی این کنسرت ها شد بانقل گفتگو وخبرهای مستندی که در این مورد بازتاب داده شد . البته که مورد خوشآیند صاحبان منافع واقع نشد چون نوعی آب بر توی لانه ی مورچگان ریختن بود. درصورتیکه تأکید شده بود که تلاش برای رفع محدودیت های اجرای هنری اعمال شده درون کشور برای هنرمندان از جمله آقای شجریان است که گفته شد هنر نه حکومتی که مردمی باشد .لا اقل بیان کننده ی بخشی از درد و آلام مردم درکنار به حساب خاطرات خوش وشادشان باشد . همچنین تذکر داده شد زمانی که هنرمندان داخل کشور زیر فشار همراه با تهدید و محدودیت ها هستنند طوریکه با بازداشت و شکنجه گیری مواجه می باشند تا که مجبور به اعتراف شوند و هر آنچه بازجو تحمیل کرده اعتراف کنند. و لی همزمان مجوز گروه شهناز برای اجرای کنسرت هنری برون مرز داده می شود . آنهم در زمان حساس چند ماه که مناسبت با ماه خراد و تیر داشت که شامل 22 خرداد و 25 و 30 خرداد بود و وقایع قیام دانشجوئی 18 تیرماه در پیش روی است که روز های حماسی و مبارزاتی و تاریخی می باشند. زیرا که من بر این باوربوده که هدف تلاش برای چرخش فضای سیاسی اعتراضی به سمت فعالیت هنری در برون مرز بوده است تا که مانع از آنگونه حرکات اعتراضی نشود که پس از 22 خرداد 88 شاهدش در برون مرز بودیم که تبدیل به معادله ی دوطرفه مقاومت و مبارزه ی داخل و برون کشور شد . اما اکنون با گزارش خبری مبنی بر اینکه گروه شهناز پس از اجرای کنسرت هنری خود در تیرماه که در بیروت دارد که مصادف با سالگرد18 تیر قیام دانشجوئی در این ماه در سال 78 می با شد به ویژه اینکه مشخص است که پاسداران از طریق حزب الله لبنان و حامی شان چگونه حضوری در این شهر بیروت دارندهدف اجرای کنسرت هم بهتر نمایان می شود. جالب تراینکه گروه شهناز در مرداد ماه بمدت 7 شب برنامه ی هنری در سالن برج میلاد در تهران دارد . بهر حال اکنون به نظر می رسد که مقوله ی هنر و ابعاد آن در رژیم ضدبشری همچون فعالیت سیاسی و مطبوعاتی و حجاب و مبارزه با آن عجیب تبدیل به مسئله ی پیچیده و معجزه آسا و مسئله سازی شده است! زیرا که فراموش نشده است که آقای محمد علی رفیعی مسئول گروه کنسرت هنری شهناز از طریق همین سایت فرا رو و سایت موازی شفاف متعلق به شهرداری تهران اعلام شده بود که استاد شجریان تا پایان سال جاری هیچگونه برنامه ی کنسرت هنری در داخل کشور ندارد ، زیرا که بر نامه های تدارک دیده اش تا پایان سال در برون مرز پرشده است که آخرین برنامه ی کنسرت هنری هم در کردستان عراق خواهد بود . حال گذشته از گفتگو های انتقادی و افشا گرانه ای که آقای شجریان با شبکه های تلویزیونی بی بی سی و رسانه ای رادیوی فردا داشته است . جالب است که اکنون گزارش شده که اجرای کنسرت در کردستان عراق شهر بیروت جایگزین آن شده است .
نا گفته نماند که برج میلاد در تهران متعلق به سردار پاسدار شهردار تهران قالیباف می باشد که رقیب سر سخت پاسدار گماشته احمدی نژاد است. بهر صورت در جای خودخبر خوشی است.چونکه به نظررمی رسد معجزه ای رخ داده شده که گویا رژیم ضد بشری کودتائی دمکرات و هنر دوست شده است و می بایست که این خبر را به فال نیک گرفت که آقای شجریان می تواند آزادانه بر نامه ی هنری در ایران داشته باشد . امید است که فضا آنگونه باشد که ایشان بتواند همان گفتگوهائی که با صادق صبا در بی بی سی و یا رادیو صدا فردا داشت با خبر نگاران رسانه های خبری و مطبوعات در داخل کشور هم داشته باشد.

ولی باگزارش خبری یا اعتراف افشا گرانه ای که کیانیان به عنوان یک هنرمند بازیگر تئاتر و سینما کرده است جای هرگونه خوش باوری را منتفی می سازد . برای اینکه از هرزاویه که به این موضوع نگریسته شود در کنار اقدامات تناقض آمیزی که وجود دارد مشخص نیست که چگونه می توان تحلیل و تفسیر کرد؟ زیرا که این روز ها از یک سو گزارشات خبری بازگشت حبیب خواننده و پسرش از لوس آنجلس به ایران داده می شود که در شرف تقاضای اجرای بر نامه ی هنری و بیرون دادن آلبوم ایشان بازتاب داده می شود . از طرف دیگر ضمن مخالفت کردن برخی با اینگونه اقدامات رحیم مشائی اکنون نظر انتقادی رضا کیانیان پیرامون خودسرانه ی عبور کردن از برخی از چراغ قرمز ها بدون هیچگونه موانع گفته می شود که درک و پذیرش موافقت با گزارش خبری مجوز اجرای 7 شب آ قای شجریان در تالاربرج میلاد شهرداری تهران دادن را مشکل می سازد . به خصوص اینکه قید شد که ایشان انتقاد ات اساسی در گفتتگوی خود با شبکه ی تلویزیونی فارسی بی بی سی و صدای آمریکا مطرح کرده است که به آسانی نمی توان پذیرفت که رژیم ضد بشری ضد هنر و دشمن آزادی واقعاً آنگونه دمکرات و آزادیخواه و هنر دوست شده باشد که نه کاری با هنرمند باز گشتی از لوس آنجلس ندارد و یا هنرمند منتقد داخلی را تحمل می کند. بهر حال هضم این موضوع برای من ساده نیست که قبول کنم داستان به این سادگی می باشد که وزارت فرهنگ تفتیش و سانسور عقاید ارشاد اسلامی و دولت نا مشروع دهم و وزارت بد نام ااطلاعات و پاسداران کودتا گر به خصوص خامنه ای رهبر لوطی جماران بمرحله ای از تعامل و بردباری رسیده اند باو رمند شده اند دانستن حق همگان است و در ادامه بنا بر تحلیل روانشناس اعزامی از ایران مقیم سیدنی و مجری رادیوفارسی زبان بی بی سی در استرالیا متهم به بد بینی و بیماری روانی نشوم که چرا بادلیل و برهان انتقاد می کنم .

برای اینکه دلیل مستند عدم تقبل این پیش فرض این است موضع گیری خصمانه ای که معاون وزارت فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ار شاد اسلامی محمد علی رامین که مبتکر تز دروغ بودن هلاکاست است علیه ی رفسنجانی کرده است و گزارش خبرش ضمیمه شده است که همراه باتهدید های اتهامی افشاگر انه ومتهم کردن رفسنجانی به عامل فتنه 88 است موجب شده تاکه جای هر گونه برداشت خوش بینانه مبنی بر دمکرات بودن رژیم ضد بشری کودتائی را نه اینکه منتفی کند ، بلکه اثبات گر این واقعیت است که فضا بسوی هرچه بیشتربسته ومنقبض تر شدن پیش می رود و جنگ قدرت و ثروت و حذف رقبای مغلوب با شدت تمام ادامه دارد بطوریکه جای هر گونه شکی محور خوش بینی را از بین می برد که رژیم ضد بشری به سمت دمکرات و باز شدن فضا وتعامل آنچنان پیش خواهد رفت آنچنانکه حاضر شده است اجازه اجرای کنسرت هنری به هنرمند منتقد دهد که خود در آن ذینفع اصلی نباشد.به خصوص اینکه احمد توکلی که یک مدعی اصول گرا است که رئیس کمیسیون پژوهش های بازار مکاره ی مجلس هشتم می باشد که اعتراف کرده جریانی سعی در لکه دار کردن نیروهای نظام دارد . ناگفته نماند این جریان همان کودتا گران حاکم و دولت نامشروع دهم است که ظاهراً دمکرات و هنر دوست شده است .

درخاتمه اینکه اگر چنانچه این موضع گیری افشاگرانه به گزارشات خبری قبلی ضمیمه گردد . آنگاه بر عمق غامض بودن اقدامات ضد و نقیض افزوده می گردد . مشروط بر اینکه بیشتر فاش می شود که رهبر لوطی جماران و پاسداران کودتا گر نا مشروع ودر بن بست فرو رفته بدلیل اینکه بشدت در گیر جنگ قدرت و حتی حذف رقبا و خودی های منتقد که حتی جزو مدعیان اصول گرا می باشند و آنگونه نا مشروع و سرکوبگر و تمامیت خواه شده است که سید حسن خمینی را حمل نمی کنند . بنابراین برای عبور ازبحران ها تلاش مذبوحانه می شود تا که از هرگونه شگرد و ترفند گوناگون تبلیغاتی همچون هنری بر ای منحرف کردن اذهان عمومی و سر و کار گذاشتن مردم استفاده گردد تا اینکه معترضین و ناراضیان در گیر مسائل حاشیه ای به جای پیگیری مسائل اصلی شوند
.

هوشنگ بهداد

گزیده خبر های 13 تیر مر تبط بهم 13- 89
کنسرت شجریان در تهران پس از 2سال

http://www.fararu.com/vdccpsqp.2bqss8laa2.html
محمدرضا شجريان بعداز دو سال، مهرماه سالجاري به مدت هفت شب در تهران و شش شب در شيراز به صحنه مي‌رود. اين استاد آواز، 13 و 14 مرداد ماه(چهارم و پنجم آگوست) در يك فستيوال موسيقي در شهر بيروت پايتخت لبنان نيز به اجراي موسيقي مي‌پردازد. محمدرضا شجريان در اجراي خود در تهران به همراه گروه شهناز‏، براي هفت شب در برج ميلاد به صحنه مي‌رود. قرار است زمان دقيق اجراي كنسرت استاد آواز ايران در برج ميلاد بعداز دريافت مجوز كنسرت، اعلام شود. همچنين گروه شهناز بعداز 20 مهرماه در شهر شيراز به اجراي برنامه خواهد پرداخت. شجريان در كنسرت‌هاي آتي خود، قطعات آلبوم «رندان مست» در دستگاه همایون را اجرا مي‌كند. همچنين وي در بخش دوم اجراي خود، تصنیف بی‌همزبان از ساخته‌های خود که روی شعری از جواد آذر در دستگاه ماهور ساخته شده؛ به همراه آواز و تصنیف‌هایی از ساخته‌هاي مجید درخشانی با اشعاری از سعدی، حافظ و مولوی اجرا مي‌كند. بسیاری از نوازندگان گروه شهناز که نام خود را از جلیل شهناز، نوازنده برجسته تار گرفته است، سال‌ها در گروه خورشید به سرپرستی مجید درخشانی می‌نواختند.
رضا کیانیان؛ تالار مولوي و عبور از چراغ قرمز
http://www.fararu.com/vdcfvydt.w6dymagiiw.html
رضا كيانيان‌ با اظهار تأسف از وقايع اخيري كه براي تالار مولوي رخ داده است، معتقد است:«وضعيت اين تالار يادآور چهارراه‌هاي شهرهاي ايران است كه همواره عده‌اي از چراغ قرمزها مي‌گذرند.» اين بازيگر تئاتر، سينما با بيان اين مطلب ادامه داد: «وقتي همه به خودشان اجازه مي‌دهند از چراغ قرمز بگذرند و پليس هم هيچ واكنشي نشان نمي‌دهد، در سطوح بالاتر هم چنين اتفاقاتي مي‌افتد.» او اظهار اميدواري كرد:«روزي برسد كه هيچ‌كس حتي مسئولان نتوانند از چراغ قرمز بگذرند. البته زماني اين آرزو محقق مي‌شود كه دولتمردان و شهروندان هريك با رعايت قانون، اجراي قانون را به ديگري بياموزند.» بازيگر نمايش‌هاي «پروفسور بوبوس» و «حرفه‌اي‌ها» با اظهار تأسف از اجرا نشدن قوانين، اضافه كرد:«در وضعيتي كه چراغ قرمز و چراغ سبز بي‌معناست، هركس به خودش اجازه مي‌دهد، هركاري را انجام بدهد و هيچ‌كس هم يقه‌ي او را نمي‌گيرد، اينچنين است كه كساني هم به خودشان اجازه مي‌دهند، بدون هيچ مجوز قانوني هنگام اجراي يك نمايش جلوي آن را بگيرند و تئاتر را تعطيل كنند.كيانيان در بخش پاياني گفت:«وقتي كساني مي‌آيند و در سالن تئاتر را مي‌بندند و بعد از آن هم قفل‌ها را عوض مي‌كنند، همان ماجراي عبور از چراغ قرمز در ذهن ما تداعي مي‌شود و جالب اينجاست كه هيچكس هم درباره دلايل اين اقدام توضيحي نمي‌دهد. زيرا متأسفانه در كشور ما هر زماني كه اتفاقي مي‌افتد، وقتي از مسوول آن اتفاق توضيح مي‌خواهيم، او آن مشكل را به مسوول رده بالاتر ارجاع مي‌دهد و اين روند همچنان ادامه پيدا مي‌كند و هيچ‌كس پاسخگو نيست، اما با اينكه نمي‌توانيم يقه كسي را بگيريم همچنان اعتراض مي‌كنيم. اعتراض ما يادآوري مي‌كند كه ميثاقي همگاني به نام قانون وجود دارد كه همه ما بايد به آن پايبند باشيم.»
انتقاد شدید محمدعلی رامین به هاشمی
http://www.fararu.com/vdcf1ydt.w6dyxagiiw.html
ایرنا نوشت: محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در رفسنجان گفت: آیا فتنه از زمانی شروع نشد که رقیب رییس جمهور در دوره انتخابات سال 84 بااشاره به اینکه رهبری فرمودند با دولت مدارا کنید و من دو سال مدارا کردم و کافی است؟ آیا بحث تقلب در انتخابات یا برنامه ریزی برای فتنه از سال 76 شروع نشد که همین شخص در انتخاباتی که میان خاتمی و ناطق نوری برگزار شد می گفت اگر تقلب کردیم خیانت کرده ایم؟ رامین ادامه داد:آیا فتنه از اینجا شروع شد که این شخص در سال 74 با تشکیل یک حزب درصدد تغییر قانون اساسی برآمد تا ریاست جمهوری خود را مادام العمر کند؟یا فتنه از زمان تاسیس یک دانشگاه با در اختیار گرفتن زمین ها پیرامون شهرها آغاز شد که با پول بیت المال ساخت و ساز و مجهز شدند و بعد با پول مردم توسعه یافتند اما حاصل این کار و برنامه ریزی با چند صد هزار میلیارد تومان در اختیار آنها قرارگرفت که هر فتنه اقتصادی که بخواهند بر مملکت تحمیل کنند مورد حمایت قرار دهند،آیا فتنه از اینجا آغاز شد؟ وی افزود: آیا فتنه از آنجا شروع شد که دستگاه به اصطلاح دانشگاه ابزاری شد تا نه فقط آلودگی اقتصادی و آلودگی فرهنگی بلکه آلودگی سیاسی وحشتناکی را بر نظام تحمیل کند به این صورت که هر کارگزار و هر استاندار و فرماندار و وزیر و نماینده مجلس و مدیر کل و هر قاضی و هر مسوول بروند سراغ او و بگویند ما به تو مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدرک تحصیلات تکمیلی می دهیم.
توکلی: جریانی سعی در لکه‌دار کردن نیروهای نظام دارد
احمد توكلي گفت:« به نظر مي‌رسد جرياني سعي دارد همه‌ نيروهاي داخل نظام را لكه‌دار كرده و از اعتبار آنها بكاهد.» نماينده اصولگراي مردم تهران در مجلس اظهارداشت: «هركسي كه در جمهوري اسلامي مشغول خدمت است ممكن است ديدگاه‌ها، مواضع يا عملكرد قابل انتقادي داشته باشد اعم از آن‌كه رييس‌جمهور باشد، رييس مجلس و يا رييس قوه قضاييه و يا ما نمايندگان. نكته مهم آن است كه نقد بايد منصفانه و واقع‌بينانه صورت گيرد كه اين موضوع درحال حاضر درمورد آقاي لاريجاني به صورت منصفانه و واقع‌بينانه نيست.» توكلي با بيان اين‌كه به نظر مي‌رسد جرياني سعي دارد كه همه نيروهاي داخل نظام را لكه‌دار كرده و از اعتبار آنها بكاهد، افزود:« اين شبيه همان اتفاقي است كه در جريان نهضت ملي شدن صنعت نفت افتاد و يكي يكي نيروهاي وفادار به نهضت را بي‌آبرو كردند و روزي شد كه عرصه خالي شده و راه براي كودتاچيان باز شد.» :«اين‌طور احساس مي‌شود كه جرياني تندرو در تلاش براي اين كار است. لذا همه بايد هوشيار باشيم