دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 18 شهریور ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " اين جهاد شدني است "
چگونه با اقتصاد ورشکسته و چندین برابر واردات کالاها نسبت به صادرات و در شرایط تحریم های اقتصادی، می
توان جهاد اقتصاد اسلامی خود کفائی برپا کرد؟
گفته می شود یکی توی خیابان یک دکمه پیدا کرد و ذوق زده شده به خیاطی محل رفت وگفت از روی آن یک دست کت و شلوارش برایش بدوزد . اکنون حکایت قلم بر دست طلبه پاسداراست که برای جا انداختن ذوق زدگی خود که ناشی از نشئگی زیاد و هذیان گوئی اش می باشد با سیاست نقد را رها کردن و و عده نسیه دادن و یا شرایط کنونی را بی خیال شدن و از 500 سال پیش فاکت مقایسه ای کردن آنهم با نقل قول نمودن از پایگاه خبری کا نادائی موندویس مدعی شده است که دو سال پیش این خبرگزاری گزارش داد که رژیم ضد بشری توانسته است عقب ماندگی 500 ساله در ایران را جبران کند . البته بدون آنکه گفته شود که منظور از این عقب ماندگی جبران شده چیست که با افکار خرافاتی و تحجر گزایانه ی 1400 سال پیش جبران شده است؟ به خصوص در وضعیت کنونی که ماهیت ارتجاعی و خرافاتی کودتاگران حاکم آنگونه همه گیر شده است که روزی نیست با شیوه های گوناگون از اتهام مرتد و مشرک گرفته تا نفوذی جاسوس و افراسیاب دشمن بیگانه نثار مشاور ان رئیس جمهور مکتبی کودتائی نشود که چرا یکی شان همچون رحیم مشائی پیشنهاد داده است که می بایست مکتب ایران به جای مکتب اسلام جایگزین و تبلیغ شود که با ارائه ی این پیشنهاد تاکتیکی – تبلیغاتی که در همایش بزرگ ایرانیان در تهران مطرح شدک ه هدف جذب ایرانیان برون مرز می باشد . اما انگاری آب بر توی لانه های مور چگان فسیل و انگل و غیر مولد و مفت خوران دین فروشان حوزوی و وابستگان حکومتی لوطی جماران ولی وقیح ریخته شد که سراسیمه و دستپاچه شده از سوراخ های شان بیرون زده و فریاد بر آوردند که بشتابید و اقدام کنید و مانع از جاری شدن سیل بنیان کن شوید که دارد همه چیز را ویران می کند و با خود می برد. وهمگی علیه اش فتوای مشرک بودن فتوا دادند و بروشرک آلود بودن ملی گرائی و مشرک و مرتد بودن رحیم مشائی صادر نمودند. طوریکه اکنون قلم بر دست طلبه پاسدار جیره خوار با آویزان شدن به گفته ولی وقیح نا مشروع وبی اعتبارشده لو داده است ک هدف اینگونه پیشنهادات ملی گرایانه هموار کردن تحریم ها در راستای تغییر رژیم ضد بشری و پائین کشیدن کرکره دکان چند نبش دین فروشان عوامفریب حاکم می باشد
اما کیست که نداند وقتیکه 5 سال پیش رئیس جمهور مکتبی اصول گرای رجائی دوم نامیده شده در دیدار خود با احمد توکلی و محمد رضا باهنر که دو عضو فعال وکیل الدوله ی مکتبی بازار مکار هفتم حامی دولت نهم بودند . پاسدار گماشته احمدی نژاد مقابل پیشنهاد اقتصادی اینان اعتراف نمود که باوری به تئوری های اقتصادی ندارد . پس از آن زمان شاهد بوده ایم که چگونه با شتاب رو به جلو زیر ساخت های اقتصادی متزلزل، یکی پس از دیگر متزلزل تر ونوسانی وواژگون شده اند و شرایط به سمت رکود و هرج ومرج اقتصادی و خرت وخر شدن اقتصاد دلالی وواسطه گری سوق داده شده است . چونکه با سرعت واردات بی رویه مهار ناپذیر کا لاها چندین برابر صادرات شده است وموجب تعطیل شدن روزانه کار خانه ها و واحدهای تولیدی و بیکاری کار گران و طویل شدن صف خیل ارتش بیکاران شده است . از سوی دیگر روند رشد نرخ لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری هم در جامعه بیداد می کند . همچنین هر روز شکاف طبقاتی هر روز عمیق تر می شود و وضعیت اقتصادی و امور معیشتی جمعیت 80 % کشور که برزیر فقر اقتصادی بسر می برند نا بسامان تر می گردد و هیچ چشم انداز برون رفت از وضعیت بحرانی کنونی و بهبود وجود ندارد . مشروط بر اینکه بحران تحریم های ناشی از بحران هسته ای هم قوز بالا قوز شده است . اکنون با این اوضاع و احوال مشخص نیست که قلم بر دست طلبه پاسدار یادداشت روز نویس چرا خواب نما شده است که می تواند با تصویر مار کشی ومار قالب کردن به فهم و شعور 32 مردم ایران توهین کند و با نقل قول کردن از سخنان رهبر لوطی جماران ولی وقیح قادر است که نهضت معجزه یجهادی اقتصاد اسلامی مقابل تحریم ها ایجاد کند که اینگونه با نقل قول کردن تناقض آمیز نظرات ضد و نقیض شتر گاو پلنگی شعاری مدعی شده است:
"بنابراين آنچه كه برنامه ريزان و طراحان از يك سو و مسئولان و مجريان از سوي ديگر بايد بيش از هر چيزي نصب العين خود نمايند اين دغدغه مهم و اساسي است كه نبايد به بهانه توسعه كارآفريني و رونق اقتصادي از مدل پيشرفت اقتصادي ايراني- اسلامي فاصله بگيرند.اين واقعيت تلخ را نمي توان انكار كرد كه پس از انقلاب متاسفانه برخي از دولت ها به بهانه توسعه اقتصادي در دام تئوري ها و مدل هاي اقتصادي غربي و غيراسلامي گرفتار شدند و آنچه كه مدعي آن بودند به بار ننشست و تنها شعار «رفاه عمومي» در كارنامه آنها باقي ماند. البته بارها و به كرات رهبر بصير انقلاب نسبت به اين معضل و آفت هشدار داده اند و در يكي از اين نهيب ها و هشدارها تصريح مي كنند: «غربي ها در تبليغات خود اينگونه القاء كرده اند كه توسعه و پيشرفت مساوي با غربي شدن است و متأسفانه برخي از كارگزاران و نخبگان كشور نيز مدل پيشرفت را صرفاً يك مدل غربي مي دانند كه اين مسئله اي غلط و خطرناك است.»خب؛ ناگفته پيداست اگر دولتي تنها بر افزايش ثروت ملي توجه كند و از توزيع عادلانه ثروت اغماض و چشم پوشي كند در مسير اقتصاد اسلامي حركت نكرده است. بالعكس اگر دولتي فقط بر توزيع عادلانه ثروت همت بگمارد علي رغم اينكه شعار اقتصاد اسلامي هم سر دهد اما خروجي مجموعه اقدامات و تصميم گيري هايش منجر به افزايش ثروت ملي نشده باشد از دالان اصلي خارج شده است.بنابراين با توجه به آموزه هاي اسلامي- ايراني و تجارب سه دهه گذشته نظام جمهوري اسلامي ايران «رفاه عمومي» يعني آن چيزي كه همه دولت ها به نوعي به دنبال آن بودند در نتيجه افزايش ثروت ملي و توزيع عادلانه ثروت بصورت توأمان- و نه جدا از يكديگر- محقق خواهد شد.طبيعي است كه توزيع عادلانه ثروت در گرو اراده و باور مسئولاني است كه گرفتار توجيهات به اصطلاح اقتصادي اي نشوند كه با اقتصاد بومي و معيارهاي اسلامي سنخيتي ندارد.آنچه شرط ضروري است اين است كه مسئولان و متصديان و تصميم گيران امور اقتصادي بدانند و نسبت به اين دانسته خود باور داشته باشند كه راه رهايي از در شرايطي كه دنياي غرب در بحران مالي افسارگسيخته اي به سر مي برد تنها راه برون رفت از اين مخمصه و بن بست را عمل به دستورات شريعت اسلامي در حوزه اقتصاد- اقتصاد اسلامي- مي دانند؛ چرا كه معتقدند نظام سرمايه داري غرب دچار معضلي به نام مضاربه هاي خيالي و صوري و سرمايه گذاري هاي كاذب شده اند.اين در حالي است كه در نظام اقتصادي اسلام روح سرمايه گذاري واقعي و مفيد به حال جامعه و فضاي كسب و كار و تلاش كه با رونق اقتصادي ارتباطي درهم تنيده دارد موج مي زند.بي شك امروز در فضاي كنوني كشور علي رغم اينكه به تعبير رهبرانقلاب كارگاه بزرگ تلاش و ابتكار و نوآوري بوجود آمده است اما اولا؛ همانطور كه ايشان فرمودند اين گام اول از روند پيشرفت و سرافرازي است ثانياً؛ دولت نسبت به دو مسئله؛ 1- مديريت دقيق و عالمانه منابع مالي و 2- بهبود فضاي كسب و كار موظف است.در اينصورت خواهد بود كه زخم ها و مشكلاتي چون بيكاري و گراني كه بحق مورد اعتراض مردم است ترميم خواهد شد.
در خاتمه اینکه فراموش نشده است که خمینی شیاد بنیانگذار رژیم ضد بشری اوایل انقلاب که در هر کوی و گذر و دانشگاه و خیابان و دانشگاه ها و مدارس و کار گاه و کار خانه ها بحث داغ اقتصادی برپا بود . چون هنوز فضای نیم بند دمکراتیک در جامعه حاکم بود وار تجاع باا فکار واپسگرا و ویرانگرش کاملاً قدرت را قبضه و انحصاری نکرده بود این شیاد گفت که اقتصاد مال خر است و افزود ملت برای ارزان شدن خربزه انقلاب نکرده است. از طرف دیگر از موضع رهبر ولی وقیح تأکید کرد که اگر چنانچه 36 میلیون جمعیت آن دوره ی ایران یک چیزی بگویند و این چیز دیگری بگوید همه موظف هستند آنچه وی می گوید آن را قبول کنند و انجام دهند . یعنی از همان ابتدا مشخص شد که در این رژیم ضد بشری مردم نه محلی از اعراب دارند ونه نظر شان ارزش و بهائی دارند ونه می بایست مطالبات شان بر آورده شود. زیرا که فقط سیاهی لشکر هائی می باشند که در سر فصل های گوناگون همچون جنگ ضدملی و ضد میهنی ایران و عراق باید نقش هیزم داغ کردن تنور جنگ موهبت الهی را داشته باشند . یا اینکه می بایست در نمایشات خیمه شب بازی انتخاباتی – انتصاباتی – تقلباتی حضور داشته و تا که توجیه گر حماسه سازی اعداد و ارقام نجومی و دروغین برای مشروعیت تراشی کاذب نقش ایفا نمایند همچون نمایش 22 خرداد 88 که ولی وقیح ادعا کرد 85% پشتیبان رژیم ضد بشری می باشند . یا اینکه بعنوان ملت چاشنی جنگ روانی تبلیغاتی دفاع از اهداف هسته ای برای دستیابی به سلاح هسته ای است. یا با اینکه نام ملت برای دفاع تاکتیکی اشک تساح ریزی از فلسطین ونا بود سازی اسرائیل باشد که هدف دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاورمیانه است که زیر چتر سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز ومداخله گری در کشور های همسایه و منطقه دنبال می شود که بدون شک این سیاست مکمل اهداف پروژه ی هسته ای می باشد که اکنون دستآورد تحریم های اقتصادی سنجاق به پرونده ی هسته ای شده است. اما چون تحریم ها موجب بیش از حد بحرانی تر اوضاع اقتصادی کشور شده است و منجر تحمیل کردن شرایط بس سخت و طاقت فرسای امور معیشتی به تهی دستان ومحرومان کشور شده است. آنگونه که طلبه پاسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس مجبور شده است باپاک کردن صورت مسئله بطور وارونه درمان نسخه شفا بخش ا لگوی اقتصاد اسلامی تجویز کند و در این مورد روضه ی جهاد اقتصاد اسلامی خوانده و آن را رهنمودی برای بهبود اقتصاد بومی و خود کفائی ایران و الگوئی برای رفع بحران اقتصادی خارجی ها دانسته است .در صورتیکه شیون وزاری جهادی وی بر سر گوری است که در آن مرده ای وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد استخوان ها و افکار پوسیده ایهمچون خمینی شیاد است که بدرد موزه ی تاریخی می خورد.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890618/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 18 شهریور ماه سال 1389
اين جهاد شدني است (يادداشت روز
)