گزیده خبر ها 14 آذر - 89
سردار وحيدي در جمع خبرنگاران: پشت پرده ترورهاي اخير رژيم‌صهيونيستي و غربي‌ها هستند.خبرگزاري فارس: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد: پشت پرده ترورهاي دانشمندان ايراني، رژيم‌صهيونيستي و كشورهاي غربي هستند
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909131636
پاسدار تروریست وزیر دفاع دولت دهم که نامش جزو لیست تروریست های زیر پیگرد پلیس بین لمللی می باشد اکنون با فرافکنی و اشک تمساح ریختن برای تبرئه کردن ترورست پاسداران اطلاعاتی و امنیتی ودر دفاع از اهداف پروژه ی هسته ای برای دستیابی به سلاح هسته ای اینگونه ادعای واروننه کرده است.
فیلم / حداقل دستمزد سیصد هزارتومانی و وضعیت دشوار کارگران
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25300
بدانید اوضاع چقدر خراب و آشفته شده است که شبکه سخن پراکنی بی بی سی دولت فخیمه هم مدافع طبقه ی کارگران محروم در ایران شده و در این رابطه گزارش خبری- تصویری تهیه وپخش نموده است؟ آنهم بدلیل اینکه در جلوی این شبکه در لندن تجمع اعتراضی وجود داشته است و خواهان پخش گزارش از اوضاع نا بسامان و طاقت فرسای کار گران زندانی و اخراجی و معترض در ایران شده اند که این شبکه مجبور به پخش این گزارش خبری – تصویری اوضاع رقت بار کار گران در ایران شده است.
نشت فاضلاب شهری؛ دلیل مرگ جمعی ماهییان در هرمزگان
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25281
بدون آنکه به موضوع و ریشه ی اصلی آلوده شدن محیط زیست و سواحل آبی در ایران پرداخته شود تاکه مشخص شود علت چیست و چرا ضریب آلودگی آن چنان شده است که در ماه پایانی پائیز که هوا سرد است و می بایست همراه با بارندگی باشد. ولی آتش بازی آسمانی جشن جنگل سوزان شمال برای دو هفته بر گزار شده وادامه دارد و غلظت آسمان آلوده ی پایتخت هم آنچنان زیاد است که چپ و راست بعنوان راه حل ادارات و دارس و دانشگاه ها و واحدهای تولیدی را دولت در مانده تعطیل می کند که موجب خسارات سنگین مالی و اقتصادی وآموزشی شده است.
بیش از نیم تن ماهی "گاریز" در خور شیلات هرمزگان به دلیل آنچه مدیرکل محیط زیست این استان آلودگی فاضلاب شهری و افزایش دمای آب عنوان می کند تلف شدند. مجید وفادار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حادثه مرگ گله ای ماهیان گاریز اردیبهشت امسال نیز در بندرعباس اتفاق افتاد افزود: ماهیان گاریز به دلیل اینکه گله ای حرکت می کنند به دلیل حساسیت بالا با هر نوع آلودگی دچار مشکل شده و دچار مرگ جمعی می شوند.وی نشت فاضلاب شهر بندرعباس به دلیل کامل نبودن تاسیسات فاضلاب شهری به خورها را یکی از علل مرگ ماهیان دانست و اظهار داشت: خورهای متعددی در هرمزگان وجود دارد که مهمترین آنها خور شیلات و خور گورسوزان است که اکوسیستم های حساسی محسوب می شوند و هنگام مد آب دریا به آنها می ریزد.وفادار تاکید کرد: فاضلاب بندر عباس به شکل سنتی قبل از احداث سیستم تصفیه فاضلاب شهری به داخل خوریات می ریخت ولی در سال 70 که این سیستم افتتاح شد وضعیت بهتر شد اما با توجه به انفجار جمعیت و افزایش ساخت و سازها در هرمزگان این سیستم جوابگوی جمعیت بالاتر از 320 هزار نفر نیست
عکس / سواحل زیبای بوشهر تبديل به زباله دانی شده است
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25264
همان مسولان ضد ملت و ایرانی آن جنایت را در ساحل بندر عباس مرتکب شدند و نسبت به دو هفته سوختن جنگل های شمال کشور یاسرمایه هایملی کشور بی تفاوت می باشند . مسئول این جنایت آلوده کردن ساحل زیبای بوشهر به زباله دانی می باشند.
محمد جواد لاریجانی : غرب با مقابله با قانون محاربه ميخواهد مانع پیگرد قانونی تروریست‎‎ها محکومیت نقض حقوق بشر در ایران، در راستای ایجاد محدودیت در دستیابی به انرژی هسته ایست
اگر قرار است طبق قانون اساسی ارتجاعی رژیم ضد بشری قانون قصاص درست اجرا گردد. گذشته از اینکه ولی وقیح و ایادی و مسئولان نهادهای زیر مجموعه ی وی با پاسداران وسایر مسئولان حکومتی می باید بطور در بست قصاص شوند. چون اینان جزو مصداق عینی مجرم محز جنایت علیه ی بشریت می باشند . همچنین اخوی های فاسد و جانی و اختلاس گر انگلیسی لاریجانی ها به خصوص محمد جواد لاریجانی هم می بایست بدون شک قصاص شوند . ولی چون سنگ بسته وسگ رها شده است و حساب و کتابی در رژیم بربر منش ضد بشری در کار نیست . برای همین این جانی دزد این چنین در دفاع از جنایت آدم کشی و اهداف پروژه ی هسته ای فرافکنانه وارونه و هذیان گوئی کرده است.
خبر آنلاين: مشاور ارشد رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، ترور دانشمندان اتمی کشور را در "تکمیل پازل غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی" دانست و با بیان اینکه "غربی ها بازوی اجرایی چنین عملیات‎‎های تروریستی هستند"، اظهار عقیده کرد "تحریم، تهدید، آشوب و ترور اجزای لاینفک اقدامات غرب علیه جمهوری اسلامی است و فاز بعدی که غربی‎‎ها بعد از عملیات‎‎های تروریستی دنبال خواهند کرد، ادامۀ فتنه هایی خواهد بود که سال گذشته در کشور راه انداختند و برنامه‎ریزی می‎‎کنند تا به‎شکل دیگری فتنه‎گری را در داخل کشور بازسازی کنند."لاریجانی محکومیت نقض حقوق بشر در ایران توسط جامعه جهانی را نیز "در راستای ایجاد محدودیت غرب در دستیابی جمهوری اسلامی به انرژی هسته‎ای" ارزیابی کرد.به گزارش خبرآنلاین، محمد جواد لاریجانی طی گفت و گو با هفته نامه پنجره، ضمن اشاره به ترورهای اخیر گفت "آن‎ها نمی‎دانند که حتی اگر آموختن فیزیک را هم ممنوع کنند، درخت دانش در کشورمان، هر روز تنومندتر از گذشته خواهد شد."محمد جواد لاریجانی اظهار عقیده کرد "مسأله‎ای که همه این موضوعات را به همدیگر متصل می‎‎کند، سازماندهی دول غرب یعنی کشور‎های اروپایی و آمریکا و گروه‎‎های تروریستی است که آنان در کنار هم در جلساتی مشترک تصمیماتشان را برنامه‎ریزی و سپس آن‎ را توسط عوامل خود اجرایی می‎‎کنند، از این جهت، آن‎ها برای این‎که کار خود را نزد افکار عمومی جهان موجه‎تر نشان دهند، از شورای امنیت سازمان ملل در جهت منافع خود بهره‎برداری می‎‎کنند و با تصویب مصوبه و قطعنامه، کشور‎ها را در تنگنا قرار می‎‎دهند."لاریجانی محکومیت نقض حقوق بشر در ایران توسط جامعه جهانی را نیز "در راستای ایجاد محدودیت غرب در دستیابی جمهوری اسلامی به انرژی صلح‎آمیز هسته‎ای" دانست و گفت "آن‎‎ها علاوه‎‎بر ایجاد محدودیت در دستیابی ایران به انرژی صلح‎آمیز هسته‎ای، در حوزه حقوق بشر نیز با تصویب مصوبه مانع پیگرد قانونی تروریست‎‎ها از سوی جمهوری اسلامی می‎‎شوند و نمونه آن گذراندن مصوبه‎ای است که به بحث محارب در قوانین ایران اشکال می‎‎گیرند و این در حالی است که مفهوم محارب پایگاه قانونی ما در مبارزه با تروریسم است. و آنان با این هدف در پی این موضوع هستند که نظام اسلامی را در مبارزه با تروریسم هم دارای محدودیت کنند."
وخامت حال ابراهیم یزدی و انتقال وی به بهداری اوین
اینهم گزارشی از سرنوشت و عاقبت وزیر امور خارجه ی دولت موقت بازرگان ابراهیم یزدی که قربانی بازی کثیف جنگ قدرت و ثروت جناحی و باندی شده است که مشخص نیست مزدور جانی وارونه گوی محمد جواد لاریجانی انگلیسی درس خوانده ی سر زمین شیطان بزرگ در این مورد چه دارد تا بگوید؟
بنا بر گزارش های رسیده از زندان اوین، دکتر ابراهیم یزدی – سالخورده ترین زندانی سیاسی جهان - پنجشنبه شب، در سلول خود واقع در بند امنیتی 209 دچار درد شدید قلبی شده است.دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران که از بیماری سرطان رنج می برد و به دلیل عوارض ناشی از بازداشت قبلی خود، تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود، پنجشنبه شب در بند امنیتی زندان اوین دچار درد شدید قفسه سینه و افزایش شدید فشار خون شده و هنوز از حال عمومی ایشان، پس از این حمله، گزارش رسمی واصل نشده است.این واقعه در حالی روی داده که خانواده ابراهیم یزدی بارها نسبت به وضعیت نامساعد و نگران کننده ایشان به مقامات امنیتی – اطلاعاتی ایران هشدار داده و از تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان استمداد طلبیده بودند.لازم به توضیح است که دکتر یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت و عضو شورای انقلاب بیش از دو ماه است که به دلیل آن چه که مقامات امنیتی دولت احمدی نژاد، حضور در مراسم نماز جمعه غیرقانونی اصفهان اعلام نموده اند، در بازداشت به سر می برد و دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در شانزدهم آذر ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار می شود. به دلیل ممانعت قاضی صلواتی از پذیرش وکیل دکتر یزدی – خانم فریده غیرت – تا کنون پرونده وی مطالعه نشده و امکان ارایه دفاعیات در این فرصت کوتاه، ممکن به نظر نمی رسد. بیش از دویست نفر از شخصیت های سیاسی شناخته شده در داخل و خارج از کشور، از جمله زهرا رهنورد، شیرین عبادی، صدر حاج سید جوادی، عزت الله سحابی، محسن کدیور، عباس امیر انتظام، عبدالکریم سروش، فرخ نگهدار و عطا الله مهاجرانی ، بازداشت غیرقانونی دکتر یزدی را محکوم کرده و نسبت به پیامدهای این تصمیم سیاسی مراجع قضایی و امنیتی ایران هشدار داده اند
چهار نفر در اصفهان اعدام شدند
این اقدام جنایتکارانه هم بخشی از عملکرد دستگاه آلوده به فساد و رشوه وتبعیض قضائیه می باشد که رئیس انتصابی آن شیخ محمد صادق لاریجانی است که ا خوی و رئیس محمد جواد لاریجانی می باشد.
چهار متهم به قاچاق مواد مخدر در محوطه‌ی زندان مرکزی اصفهان اعدام شدند.به گزارش روابط عمومی دادگستری اصفهان، محکوم علیه‌ی اول "عبداله –ن" در رابطه با نگه‌داری و در معرض فروش قرار دادن 495 گرم کراک و محکوم علیه دوم "ظریف-د" در رابطه با نگه‌داری مقدار نه کیلو و450 گرم کراک به اعدام محکوم شد.محکوم علیه سوم "بختیار-س" متولد 1345 نیز دارای سابقه در رابطه با مواد مخدر به موجب رای شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان به جرم نگه داری74 کیلو و 800 گرم کراک وحمل و نگه داری 56 کیلو و 100 گرم کراک ونگه داری 603 گرم تریاک و94 گرم سوخته تریاک و دو دستگاه وافور واعتیاد به مواد مخدر به اعدام و دو سال حبس ومبلغ 18200000 ریال جزای نقدی و70 ضربه شلاق محکوم شد.محکوم علیه چهارم "مسعود –ق" متولد 1351 نیز به جرم جاسازی و حمل 261 کراک به موجب رای شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان به اعدام و مصادره اموال به استثنای هزینه متعارف زندگی محکوم شد.این 4 حکم به تایید دادستان کل کشور رسید و به این ترتیب هر 4 محکوم صبح روز شنبه - امروز- و پس از آنکه درخواست عفوشان در دو نوبت مورد مخالفت قرار گرفت پس از طی مراحل و تشریفات قانونی به دار مجازات آویخته شدند.(از جزئيات دادگاه اين افراد و اين که آیا افراد اعدام شده از وکيل برخوردار بوده اند یا نه اطلاعی در دست نيست. ايران به نسب جمعيت با فاصله بسيار از ديگر کشورها مقام اول تعداد اعدامی را در جهان صاحب است.)
انتقال یک زندانی محکوم به اعدام سنندجی به زندان ارومیه
مگر رژیم ضد بشری معتاد جنگ و خون و جنایت می تواند بدون ادامه ی مرتکب شدن جنایت ضد انسانی به بقای ننگین خودش ادامه دهد؟ معلوم نیست که غرب با وجود دریافت اخبار روزانه ی صدور احکام جنایات آمیز مرگ قربانیان در ایران برای چه باز هم بدنبال سیاست خائنانه ی مماشاتگری مذاکرات هسته ای با چنین رژیم بربرمنش و وحشی می باشد؟
آژانس خبری موکریان : روز گذشته حبیب ا... گلپری پور زندانی محکوم به اعدام به زندان ارومیه منتقل شد.به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، حبیب ا... گلپری پور، زندانی اهل سنندج كه در زندان مهاباد بسر می بُرد روز گذشته به زندان مرکزی ارومیه منتقل گردید. یادآور می گردد نامبرده که مدت طولانی را در بازداشتگاه‌های سنندج و مهاباد سپری نموده،پیشتر توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق عضویت در یک حزب مخالف نظام به استناد مواد ۱۸۶ و ۱۹۰ قانون مجازات اسلامی، به اعدام محکوم شده بود که این حکم اخیراً در دیوان عالی کشور تأیید شد.
شادی صدر: موضوع حقوق بشر ایران را در مذاکرات ژنو بگنجانید
با ادامه ی اخبار ضد بشری فوق درست این است که غرب می بایست آزمون مردود شده ی بازی نخ نما و تابلوی سوخته شده مذاکرات هسته ای تعطیل شود و گروه 5+1 بعنوان راه حل نهائی معضل تلاش برای دستیابی حاکمان رژیم ضدبشری به سلاح هسته ای پرونده ی نقض مستمر حقوق بشر رژیم ضد بشری را در ژنو بگشایند و روی میز گذارند.
جرس: در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات میان نمایندگان جمهوری اسلامی و گروه ۱+۵، یکی از فعالان حقوق بشریِ عضو تشکل "عدالت برای ایران"، با ارسال نامه ای به نماینده گروه مذکور و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار گنجانده شدن "موضوع حقوق بشر ایران" به عنوان یک اولویت طراز اول در مذاکراتِ پیشِ رو شد.شــادی صـدر، فعال مطبوعاتی عضو جمعیت "عدالت برای ایران"، در نامه خود به کاترین اشتون(نماینده گروه ۱+۵)، ضمن یادآوری نگرانیِ چندی پیش وی پیرامون "صدور و اجرای احکام اعدام برای زندانیان سیاسی، نوجوانان و اقلیتهای قومی و نیز نقض حقوق رهبران و فعالان اپوزیسیون و همچنین نقض گسترده و وسیع حقوق زنان و حقوق اقلیتهای مذهبی"، خطاب به این نماینده جامعه جهانی در مذاکرات آتی خاطرنشان کرد: "از آنجایی که به نظر می رسد اتخاذ اقدامات جدی و موثرتر برای توقف نقض حقوق بشر در ایران لازم باشد، از اتحادیه اروپا درخواست داریم که تحریم های حقوق بشری، شامل ممنوعیت ورود ناقضان حقوق بشر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین بلوکه کردن دارایی های آنان را، نظیر آنچه در مورد کشور برمه به اجرا در آورده است، در مورد جمهوری اسلامی وضع و اجرا نماید."
عکس / لباس تيم فوتبال پاس : یا ابالفضل علمدار، خامنه ای نگهدار!
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25278
گذشته از اینکه میادین ورزشی هم بالاجبار جزو محدوده ی ذوب شدگان ولی وقیح شده است. زیرا که مسئولان شان پاسدار هستند . ولی سوء استفاده ابزاری تبلیغات ورزشی هچمون داستان تف و تاق و ریش شده است . چونکه ولی وقیح یک دست وی چلاق است . از سوی دیگرحضرت ابوالفضل هم در حماسه ی عاشورا دستان خویش را از دست داد. از طرف دیگر وی که سنبل شهامت و ایثار و جوان مردی و فدا می باشد . برای چه می بایست که وی حامی یک عنصرمفلوک و معلون قاتل بد تر ازشمر و یزید و معاویه ی حاکم بر ایران شود؟
عکس / مشوقان و حامیان ماه محرم در بازار (تجار)
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25270
این صحنه های نمایشی تبلیغاتی مذهبی هم مکمل سیاس تبلیغات مذهبی ورزشی دین فروشان حاکم و ابزاری کردن و وسیله کنند گان دین در راستای اهداف مشخص شان است که 32 سال است ادامه داشته است.
جهت اطلاع : دستگیری دهها نفر دريک پارتی
گزارشگر روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی گزارشی از سایت تاباک پاسدار محسن رضائی بازتاب داده است که آن روی سکه ی سیاست اختناق و ارعاب و وحشت در جامعه است که از طریق اعدام ها پیگیری می شود . سرکوب و تهاجم به پارتی و تجمعات و ضرب وشتم کردن و باز داشت جوانان است که مکمل همین سیاست وحشت و خفقان آفرینی رژیم ضدبشری نامشروع می باشد.
چند تن از بازيكنان فوتبال در جريان انهدام چند پارتي مختلط بازداشت شدند. به گزارش "تابناك"، در چند شب نشيني آلوده كه شب شنبه توسط پليس در شمال و شمال غرب تهران منهدم شد، حاضران در اين ميهماني ها، دستگير و براي آن‌ها پرونده تشكيل شد. بنابر اين گزارش، در يكي از اين مهماني‌هاي متمول شبانه - كه در شمال تهران برگزار شد - حدود پنجاه نفر بازداشت شدند كه در ميان دستگير شدگان، چند تن از بازيكنان مشهور فوتبال كشور كه در تيم‌هاي ليگ برتر، با قراردادهاي كلان مشغول بازي هستند، ديده مي‌شوند. خبرنگار آتي نيوز نيز گزارش داد: شرايط ميهمانان و پارتي برگزار شده، بسيار مبتذل و زننده بوده است. چندي پيش نيز سه فوتباليست معروف تهراني در اين گونه پارتي‌ها دستگير شده بودند كه همان شب با تلاش سرمربي تيم و گذاشتن وثيقه، آزاد شدند.
اخراج 370 نفر از مخابرات/ استخدام دارندگان مدرک ليسانس به عنوان کارگر
وقتی که پاسداران کودتا گر مخابرات را اشغال و مصادره کرده باشند و دستگاه جاسوسی شنود تلفنی و فیلتر گزاری در اینترنت را در آن انحصاری کرده باشند . مشخص است که نیاز به پرسنل تحصیل کرده نیست . چون مزدور جاسوس ممیز گر مورد احتیاج پاسداران کودتاگر در مخابرات می باشد .
مدیرعامل شركت مخابرات ایران با اعلام بخش‌هایی از شرایط جدید جذب نیرو در این شركت گفت: پایین تر از لیسانس استخدام نمی‌كنیم.به گزارش آينده ، صابر فیضی شنبه شب در جمع كاركنان قراردادی شركت مخابرات مازندران اظهار داشت: بر اساس ماده 47 مدیریت خدمات كشوری سازمان بازرسی مخابرات، كاركنان شركت مخابرات در صورت انتقال یا مامور خدمت شدن به دستگاه‌های دولتی اخراج می‌شوند.فیضی افزود: بر اساس آیین‌نامه جدید 370 نفر از شركت مخابرات اخراج شدند.مدیرعامل شركت مخابرات ایران تصریح كرد: بر اساس آیین‌نامه جدید استخدام و پرداخت شركت مخابرات همه پرسنل این شركت به عنوان كارگر محسوب شده و نیرویی به عنوان كارمند نداریم.وی افزود: در آیین‌نامه جدید حقوق كارگری و میزان پرداختی حقوق كارگران مخابرات افزایش یافته اما در بازنشستگی و پایان كار آنها تاثیر ندارد.فیضی با اشاره به اینكه در آیین‌نامه جدید افراد زیر لیسانس به استخدام شركت مخابرات در نمی‌آیند، تصریح كرد: در این آیین نامه استثایی برای فرزندان شهدا و جانبازان در نظر گرفته شده است.
تاکنون ۱۲۱۷ دانشجوی محروم ار تحصیل شناسایی شده اند
این سیاست سپیگیری و شناسائی و ستاره دار و اخراج و باز داشت و محاکمه و زندانی کردن دانشجویان موازی و مکمل سیاست اخراج کارمندان تحصیل کرده ازمخابرات است که بی ارتباط به بازخرید و بازنشسته وحذف فیزیکی اساتید دانشگاه هانمی باشد.
۱۰
آذر ۱۳۸۹— کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز آستانه فرارسیدن روز دانشجو در ایران با انتشار گزارشی با عنوان
“ستاره های مجازات: تبعیض و محرومیت نظام مند در آموزش عالی ایران” گفت دولت ایران می باید سریعا به سیاست خود مبنی بر محروم ساختن دانشجویان دانشگاه از تحصیلات عالی به دلیل فعالیتهای صنفی، عقاید سیاسی و مذهبی شان خاتمه دهد و به آزادی های عقیده و بیان انجمنها و تجمع آنها احترام بگذارد.این گزارش ۷۵ صفحه ای که بر اساس مصاحبه هایی با ۲۷ دانشجوی محروم از تحصیل تهیه شده است، به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو، منتشر می شود وشامل لیستی ازاسامی ۱۲۱۷ دانشجوی محروم ار تحصیل که شناسایی شده اند میباشد.هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: “حذف دانشجویان از دانشگاهها به دلیل فعالیتهای صنفی، عقاید سیاسی و یا مذهبی آنها یک شیوهء غیر قابل قبول و غیر انسانی است که تاثیرات مخربی بر زندگی و آینده این جوانان دارد و افراد جوان خلاق و منتقد را از پیشرفت شخصی و رشد اجتماعی –اقتصادی و مشارکت در ساختن آینده کشور محروم می سازد.”در طول شش سال گذشته، دولت رییس جمهور محمود احمدی نژاد از طریق هماهنگی نزدیک بین وزارتخانه های اطلاعات و علوم، به صورت سیستماتیک دانشگاههای ایران را هدف قرار داده است تا فعالیتهای اجتماعی و سیاسی را سرکوب نماید و همچنین دانشجویان بهایی را به دلیل باورهای دینی شان از تحصیل محروم کرده است.محمود احمدی نژاد به عنوان رییس دولت که وزارتخانه ها علوم، تحقیقات وفن آوری و وزارت اطلاعات و نیز ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عهده دارد ( سه نهادی که نقش عمده ای درتبعیض و محرومیت نظام مند دانشجویان از تحصیل داشته اند) مسوول نادیده گرفتن یکی از بدیهی ترین حقوق انسانی شهروندان ایرانی که همانا حق تحصیل است می باشد.
محمد تقی رهبر : بدحجابی از مصادیق جنگ نرم است، باید با آن برخورد فیزیکی کرد / طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی لباس چسبان و آرایش ممنوع است
این آخوند متحجر فسیل اصفهانی عضو بازار مکاره ی موسوم به مجلس چون می داند که اهرم و بهانه ی مبارزه با بی حجابی همچون سیاست اختناق و ارعاب و سرکوب و سانسور و خفقان و صدور احکام اعدام و دار و سنگسار و قتل اندام و دین ابزاری شده برای حاکمان دین فروش ازواجبات ضروری می باشد . زیرا بدون اعمال چنین سیاست ضد بشری جنایتکاران ضدبشرحاکم که شانس دوام و بقاء ندارند.
آفتاب: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس بر لزوم برخورد فیزیکی با کسانی که آنها را بدحجاب نامید, تاکید کرد و گفت: می‌گویند برخورد فیزیکی نکنید و بروید یک گوشه‌ای تذکر بدهید، آخر اینطوری که نمی‌شود جلو منکرات را گرفت.محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با تهران امروز، با اشاره به اینکه موضوع حجاب و رعایت شئونات فقط دغدغه او نیست و حتی رهبری هم از این وضعیت ناراضی است، از کسانی که قائل به کار فرهنگی درباره حجاب هستند، گفت: هر وقت بحث حجاب مطرح می‌شود، می‌گویند کار فرهنگی باید کرد، البته که کار فرهنگی کار اصلی ماست، مگر ما می‌گوییم کار فرهنگی نباید کرد. باید توجیه و ارشاد کرد ولی به ما بگویند کدام کار فرهنگی را در این چند سال برای بحث حجاب کرده‌اند با کدام کارشناس فقهی نشستند درباره موضوع بحث کنند و یا کدام برنامه را در صدا و سیما گذاشتند.وی همچنین به مصوبه چند سال قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ممنوعیت پوشش و لباس چسبان و لزوم رعایت حجاب و نبود آرایش اشاره کرد و افزود: این ضوابط داده شده است و کدام مسلمانی است که نداند ضابطه حجاب چیست و روش حجاب‌داری چگونه است؟ چرا برای سرقت نمی‌گویید باید کار فرهنگی انجام داد سارق را دنبال و تعقیب نمی‌کنید؟ پس مزاحم نوامیس و بد حجاب را هم باید تعقیب کرد.رهبر ادامه داد: واقعا شما نمی‌دانید بی حجابی و بد حجابی چیست؟ مدل اسلامی حجاب که فرمول ریاضی و تجزیه اتم نیست، یعنی لباس چسبان نباشد، آستین کوتاه نباشد، شلوار پوشاننده باشد، آرایش نکنند، حالا چادر بهترین نوع این پوشش است اما اگر نبود مانتو و روسری هم می‌تواند باشد، این الگو روشن است. به جای توجه به این مسائل، یک الگوی اشتباه را در پیش گرفته‌اند و می‌گویند برخورد فیزیکی نکنید و بروید یک گوشه‌ای تذکر بدهید، آخر اینطوری که نمی‌شود جلو منکرات را گرفت.این نماینده حامی دولت، کشف حجاب را از مصادیق جنگ نرم دانست و گفت: در فتنه هم بدحجاب‌ها را دیدند و باز هم به این موضوع ایمان نمی‌آورند که ترویج بدحجابی، معارضه با انقلاب است و ما باید با این موضوع برخورد داشته باشیم، حالا یک بچه مدرسه‌ای که یک مقداری از موهایش پیداست که ما با او حرفی نداریم، می‌دانیم به هر حال بچه است، نوجوان است ولی این مسأله مانکن‌ها و این زنان خیابانی، یک معضل است و باید با آنها برخورد شود.