گزیده خبر های 22 تیر 90

عکس/ ماشین دبیر شورای امنیت ملی

خوب سئوال است که چرا این پاسدار موجی و ترکشی خودش رانندگی نمی کند .اگر صاحب خود رو می باشد و برای عادی سازی کردن از اینگونه خود رو استفاده نمی کند؟ همچنین کی نوبت فروش این خود رو همچون خود روی پاسدار گماشته احمدی نژاد می رسد؟

"دستگیری و پیگردقانونی محمدرضارحیمی و سعیدمرتضوی، مردم رابه پشتکارقوه قضائیه دلگرم ترخواهدکرد"

در ادامه جنگ قدرت و ثروت و شکاف و اختلاف که میان رهبر لوطی جماران با عنتر گماشته پاسدارش احمدی نژاد رئیس جمهور بالا گرفته است . به ویژه در در شرایطی که حلقه های نزدیک به رحیم مشایی و حمید بقایی متهم به جریان انحرافی درون دولت باز داشت شده و زیر بازجویی و اعتراف گیری می باشند. اکنون پیشنهاد گشوده و پیگیری دو مهره ی بد نام قاتل و اختلاس گر این حلقه ی متهمان جریان انحرافی درون دولت داده شده است.

"دستگیری و پیگردقانونی محمدرضارحیمی و سعیدمرتضوی، مردم رابه پشتکارقوه قضائیه دلگرم ترخواهدکرد"خبر آنلاین :حضرت آیت الله آملی لاریجانی.ریاست محترم قوه قضاییه.باسلام- احتراما، برخوردهای اخیر دستگاه عدالت گسترقضایی کشوربا برخی متهمین درهیات دولت جای بسی قدردانی و تشکراز حضرتعالی و سایرمسوولین قضایی و ضابطین دادگستری دارد. اما نکته اساسی دراین بین لزوم تسریع در پیگیری پرونده های متعدداتهامی دومسوول دولتی ،آقایان محمدرضارحیمی و سعیدمرتضوی است.هنگامی که برخی از عزیزان در قوه قضاییه فریاد یکسان بودن دیدگاه این قوه بر برخورد با اتهامات همه شهروندان است، پس چرا این دوتن برغم وجودپرونده های مختلف فساد مالی و اتهامات کیفری و ..... و وجوداسنادومدارک مستندبرای صدوراحکام محکومیت و مجازات بازهم آزادانه و بدون هیچگونه نگرانی از اقدام دستگاه عدالیه درپیگردقانونیشان درانظارعمومی حضورمی یابند؟ آیااستمراراین وضعیت دهن کجی به تلاش و کوشش ایثارگرانه حضرتعالی و سایر زحمتکشان دستگاه قضایی و ضابط آن نیست؟مطمئنا دستگیری و پیگرد قانونی و بموقع این افرادوافرادی ازقبیل آنها، مردم را به پشتکار و وسواس قوه قضائیه دربرخورد با مجرمین دلگرم ترخواهدکرد.پیمان حاج محمود عطار وکیل پایه یک دادگستری

وضعیت نامشخص ایوب پور فتحی دانشجوی دانشگاه شیراز پس از 5 ماه

عجیب سریال وحشت و جنایت و ضرب و شتم و فشار های گاز انبری علیه ی دانشجویان افزایش یافته است که به شیوه و ترفندهای گوناگون ضد بشری بطور سیستماتیک پیگیری می شود. زیرا که وحشت حاکمان از کانون ومرکز جنبش آزادیخواهانه ی دانشگاه و دانشجویان می باشد

ایوب پورفتحی دانشجوی دانشگاه شیراز همچنان بیش از پنج ماه است که در زندان عادل آباد به سر می برد. وی که پس از کشته شدن حامد نورمحمدی، دانشجوی دانشگاه شیراز بازداشت شد، 90 روز اولیه بازداشت خود را بدون هیچ قرارِ قانونی در بازداشتگاه اطلاعات شیراز معروف به پلاک 100 گذراند و در سکوت رسانه ای شدیدترین شکنجه ها را متحمل شد. به گفته ی یکی از نزدیکان وی، که در عادل آباد به ملاقات وی رفته است، آثار شکنجه همچنان بر بدن وی مشهود است. پور فتحی هم اکنون با قرار بازداشت موقت، در زندان عادل آباد شیراز به سر می برد و با وجود طولانی شدن بازداشت او مسئولان دادگاه انقلاب شیراز، از بررسی پرونده ی او و تعیین تکلیف در این مورد خودداری می ورزند. اتهامات وی اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به مسئولان نظام عنوان شده است. این در حالی است که ایوب پورفتحی در موقع بازداشت در منزل پدری و در گچساران بوده است و در یک سال گذشته نیز به علت بازداشت قبلی اش هیچ فعالیت سیاسی از خود بروز نداده بود. قابل ذکر است که ایوب پورفتحی در 13 آبان 88 نیز بازداشت شده بود که در نهایت پس از 5 ماه بازداشت از زندان عادل آباد آزاد شده بود. فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز بر این نظرند که طولانی شدن بازداشت وی تنها به خاطر ایجاد رعب و وحشت در بین دانشجویان دانشگاه شیراز پس از اعتراضات مربوط به کشته شدن حامد نور محمدی، بوده است.

اخراج استاد دانشگاه علامه پس از فرمان احمدی‌نژاد!

اجرای این طرح هم ادامه ی پیگیری طرح گورستانی – پادگانی – حوزوی و مسجد کردن دانشگاه ها می باشد که زیر پوشش طرح تبعیض آمیز جنسیتی یا دخترانه و پسرانه کردن دانشگاه ها می باشد که اکنون ترکش این طرح این چنین به اساتید مخالف آن اصابت کرده است.

به فاصله کمی از نامه آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد به وزیر علوم که در آن خواسته شده بود از اخراج اساتید خودداری شود، دکتر “سعید مشیری” از اساتید بنام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه که در دوره دکتری این داشنگاه دروس “اقتصاد کلان” و “اقتصاد‌سنجی” تدریس می‌کرد، با حکم شریعتی رئیس این دانشگاه، اخراج شد.به گزارش آینده دکتر مشیری که درای رتبه دانشیاری می‌باشد از اساتید بنام بین‌المللی اقتصاد است که به طور همزمان به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های معتبر کانادا نیز تدریس می‌کرد.اخراج وی در حالی صورت می‌گیرد که ماه قبل، پس از انتشار فهرستی از اساتید که در آن ادعا شده بود، دانشگاه علامه قصد اخراج ایشان را داشت و نام مشیری نیز در آن به چشم می‌خورد، شریعتی به شدت این موضوع را تکذیب کرده بود.با این حال این استاد برجسته دانشگاه در حال حاضر پس از ۲۶ سال سابقه همکاری مداوم با دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه به بهانه «قطع همکاری» اخراج شده است.این ادعا در حالیست که مشیری تا زمانی که در برنامه کلاس‌های وی اخلالی از سوی دانشگاه ایجاد نشده بود، مدام در محل کار خود حاضر می‌شد. هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در این خصوص منتشر نشده است.

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در زندان ارومیه

افزایش فشار های جسمی و روحی برروی زندانیان و زندان اندر زندان برای شان ساختن مترادف صدور احکام اعدام شده است. زیرا که تلاش برای فرار از عواقب اعتراضی صدور احکام اعدام است که از شیوه ی جانشینی مرگ تدریجی ضد انسانی دژخیمان و زندان بانان استفاده می کنند.

یک زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به نام جمال علیزاده دست به اعتصاب زده است.به گزارش آژانس خبری موکریان، این زندانی اهل پیرانشهر که بیش از پنج ماه است در زندان ارومیه به سر می برد از روز شنبه 18 تیر ماه سال جاری در اعتراض به عدم پاسخگویی مناسب به خواسته هایش (انتقال به زندان نقده) اعتصاب کرده است.شایان ذکر است جمال علیزاده به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردی از طرف دادگاه انقلاب به تحمل 15 ماه زندان محکوم شده است.

ماجرای تجاوز جمعی در مشهد به یک دختر دانشجو

مشخص نیست که چرا آخوند متحجر زن ستیز سید احمد علم الهدی که اما م مجمعه مشهد است . همچنین عضو سیرک مجمع خبرگان رهبری می باشد . آنگونه که هر هفته خطبه خوانی زن ستیزانه در نماز جمعه می خواند و فتوا برای مبارزه با بی حجابی صادر می کند و تأکید و تبلیغ بر طرح جنسیتی و تبعیض آمیز اجرای جدا سازی دختران و پسران دانشجو در دانشگاه ها می نماید . برای چه در اینگونه جنایات اتفاق افتاده در دانشگاه فردوسی مشهد خفقان گرفته است و به ریشه ی رشد پدیده ی شوم زن ستیزی و جنایت و ناامنی در جامع نمی پردازد؟ همانگونه که نمی گوید اگر مبارزه با بی حجابی اصل می باشد و فقر وبیکاری وتورم و گرانی و اعتیاد عامل اصلی معضلات اجتماعی و خانوادگی به خصوص اقشار محروم و تهی دستان نمی باشد . پس دلیل زنان تن فروش خیابانی در مشهد چیست. زیرا که زنان تن فروشان خیابانی با حجاب فراموش نظده است که چگونه از سوی سعید حنایی بسیجی با اینان رفتار کرد . چونکه این بسیجی با حمایت دستگاه فاسد قضاییه و نیروی انتظامی مشهد تعداد 19 زن نگون بخت را از توی خیابان با موتورش ربود . سپی با روسری های شان خفه شان نمود؟

با دستگيري ۲ تن ديگر از متهمان اصلي پرونده تجاوز به دختر دانشجو در يک باغ ويلا در اطراف روستاي رضوان مشهد، تلاش پليس براي دستگيري ديگر متهمان فراري اين پرونده ادامه دارد.به گزارش خراسان، خرداد ماه گذشته دختر ۲۴ ساله اي که دانشجوي يکي از دانشگاه هاي مشهد است به همراه پسر دانشجويي به يک باغ ويلا در روستاي رضوان رفتند و ساعتي بعد نيز چند تن از دوستان پسر دانشجو به آن ها پيوستند. در اين ميان چند تن از جوانان ديگر که متوجه رفت و آمد به باغ ويلا شده بودند ناگهان وارد باغ شدند و با ضرب و جرح ۵ نفري که داخل باغ بودند دختر دانشجو را با خود بردند. جوان هايي که مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند در ساعت ۲ بامداد موضوع را به پليس ۱۱۰ اطلاع دادند و دقايقي بعد ماموران پاسگاه انتظامي سد کارده براي بررسي ماجرا به محل حادثه عزيمت کردند. اما چند جوان که در محل بودند ادعا کردند افرادي که صورت هاي خود را پوشانده بودند از آنان زورگيري کرده اند و اموالشان را ربوده اند اما وقتي ماجراي ربوده شدن دختر دانشجو به ميان آمد ماموران انتظامي آن چند جوان را نيز بازداشت و موضوع را به قاضي کشيک اطلاع دادند. به دستور مقام قضايي متهمان در پاسگاه انتظامي تحت نظر قرار گرفتند و گشت زني نيروهاي پليس براي شناسايي افرادي که دختر جوان را ربوده بودند آغاز شد. اما صبح روز بعد دختر جوان که توسط يکي از متهمان در سه راه فردوسي مشهد رها شده بود خود را به دادگاه رساند و از ماجراي تجاوز گروهي پرده برداشت. او مدعي شد: افرادي که تعداد آن ها بيشتر از ۱۰ نفر بود او را به زور مورد آزار قرار داده اند و صبح روز بعد او با ترفند دوستي با يکي از آن افراد توانسته خود را از چنگ آن ها رها کند. اين گزارش حاکي است: با توجه به اهميت موضوع اين پرونده ، مقام قضايي دستورات ويژه اي را براي شناسايي و دستگيري متهمان فراري صادر و جوانان دستگير شده را نيز با صدور قرار قانوني روانه زندان کرد. در پي دستور قاضي ماموران پاسگاه انتظامي سد کارده، موفق شدند ۵ متهم را در اين رابطه دستگير کنند اما دختر دانشجو ۲ تن از آنان را شناسايي کرد در ادامه رسيدگي به اين پرونده، ۲ متهم ديگر نيز دستگير شدند و بازجويي از آنان براي کشف حقيقت آغاز شد. بنا به گزارش خراسان، اين پرونده براي پيگيري موضوع به پليس آگاهي ارسال شد اما در اين ميان ماموران پاسگاه انتظامي سد کارده که تحقيقات خود را در اين باره ادامه مي دادند با استفاده از شگردهاي پليسي دريافتند که ۲ تن از متهمان اصلي اين پرونده که در ابتدا وارد باغ ويلا شده بودند داخل يک باغ در منطقه زشک مخفي شده اند بنابراين آنان با کسب مجوز قضايي موفق شدند اين ۲ نفر به نام هاي «م.ق» و «ع.ن» که از متهمان اصلي پرونده هستند را در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کنند که بدين ترتيب تاکنون ۶ تن از متهمان اين پرونده دستگير شدند و تحت بازجويي قرار دارند.اين گزارش حاکي است : روز گذشته نيز مواجهه حضوري بين دختر دانشجو و متهمان دستگير شده در پليس آگاهي خراسان رضوي برگزار شد که اين دختر آن ها را نيز شناسايي کرد. تحقيقات پليس با راهنمايي مقام قضايي براي دستگيري متهمان فراري اين پرونده ادامه دارد.