دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 18 مرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز( دروغ نامه ی کیهان " خودخوري تل آويو "

" چگونه است که تظاهرات در کشور اسراییل که هر روز فریاد نابودی آن سر داده می شود . اما مجوز راهپیمایی تظاهرات به نا راضیان داده می شود. ولی همچون ایران نیست که رهبرانش با تظاهر کنندگان با تهاجم و ضرب و شتم و سرکوب و گاز اشک آور و باتوم و بازداشت رفتار می کنندو هرگز مجوز به بر پایی هیچگونه تظاهر ات داده نمی شود"

مدعی قلم بر دست غیر ایرانی یاددشت روز نویس از موضع داستان تف و تاق و ریش قلم زنی پیرامون تظاهرات صد ها هزار نفری در اسراییل کرده است. برای اینکه تلاش کرده است که محتوای خواست های اقتصادی شان را نا دیده بگیرد و مدعی شود که این تظاهرات از سوی روس تبار های دست راستی که وزارت امور خارجه را در اختیار دارند طراحی و تدارک دیده شده است . البته بدون آنکه بگوید چگونه است که تظاهرات در کشور اسراییل که هر روز فریاد نابودی آن سر داده می شود . اما مجوز راهپیمایی تظاهرات به نا راضیان داده می شود. آنهم با وجود اینکه منطقه دچار تغییر و تحولات و نا آرامی و تنش وبی ثباتی ونا آرامی شده است و دادگاه حسنی مبارک هم ادامه دارد . ولی همچون ایران نیست که رهبرانش با تظاهر کنندگان با تهاجم و ضرب و شتم و سرکوب و گاز اشک آور و باتوم و بازداشت رفتار می کنند. تازه مسئولانش ادعای آزاد و امن ترین کشور جهان دارند . ولی هرگز نه اینکه مجوز به بر پایی هیچگونه تظاهر ات داده نمی شود ، بلکه هر روز فضا بیشتر بسوی انقباض و خفقان با اعمال سانسور پیش می رود. بهر حال مدعی قلم بر دست بدون بررسی مقایسه ای پیرامون آزادی احزاب ایران و اسراییل و بر خورد با معترضان یا محدودیت هایی که از سوی حاکمان دو کشور اعمال می شود چگونه می باشد؟ولی محور تظاهرات صد هزار نفری در اسراییل آنگونه که خود خواسته است این چنین تحلیل داده است :

"تظاهرات صدها هزار نفري يهودي ها در سرزمين هاي اشغالي فلسطين عليه رژيم صهيونيستي در نوع خود بي سابقه بود و از اين رو در محافل مختلف سياسي مورد بحث واقع شد در اين بين مهمترين سوالات اين است كه اين ها چه كساني اند؟ چه خواسته هايي دارند؟ از چه محركه هايي تاثير پذيرفته اند؟ و سرانجام اين روند به كجا ختم مي شود؟ پاسخ دقيق و علمي به اين سوالات تا حدي دشوار است چرا كه نيازمند اطلاع دقيق از ماوقع و تميز دادن عوامل زمينه از محركه هاي ميداني است و دست يافتن به همه اين ها نيازمند گذشت زمان كافي است. - اين تظاهرات رو به گسترش در زماني اتفاق افتاده كه كشورهاي عرب هم پيمان رژيم صهيونيستي با موج انقلاب مردمي فرو پاشيده و يا در معرض فروپاشي قرار دارند و علاوه بر آن موجي از اعتراض هاي مردمي رژيم هاي اروپايي هم پيمان تل آويو را در بر گرفته است. در اين ميان بسياري از تحليلگران سياسي معتقدند آنچه در خيابانهاي تل آويو، حيفا و بيت المقدس مي گذرد جدا از آنچه در خيابان هاي قاهره، تونس، صنعا، منامه، طرابلس، مادريد، لندن و... مي گذرد نيست و اين ها نشانه مرگ يك بلوك سياسي است كه طي دوران پس از جنگ جهاني دوم حول محور سيطره سياسي، امنيتي، فرهنگي، اقتصادي، نظامي و تكنولوژيك غرب بر دنيا به وجود آمد. اين تحولات به معناي پايان يك دوره تاريخي و شروع دوره اي جديد است.
2-
تحولات در كشورهاي عربي بر مبناي الغاي ساختارهاي برجا مانده از كودتاهاي دهه هاي 1330 و 1340 به وجود آمده و نظام هاي با دو ويژگي «استبدادي» و «وابستگي» را در خود فرو مي برد. از سوي ديگر رژيم صهيونيستي از نظر سياسي، نظامي و اقتصادي شديداً به كمك غرب و بخصوص آمريكا وابستگي دارد و مي توان گفت اگر رژيم سابق مصر از نظر اقتصادي به غرب وابسته بود ولي اين وابستگي جنبه «وجودي» نداشت كه بدون آن مصر از بين برود در حالي كه وابستگي تل آويو به اروپا و آمريكا جنبه وجودي دارد. با اين وصف «بحران هويت» كه مهمترين عامل وقوع انقلاب هاي عربي بود در مورد رژيم صهيونيستي شديدتر است.روس تبارها طي سالهاي گذشته به تاسيس احزابي روي آورده اند كه سرشناس ترين آن «اسرائيل بيتنا»- اسرائيل خانه ما- است و توانسته اند پست مهم وزارت خارجه را تصاحب نمايند. - تا سال 2025- اسرائيل به سيطر ه يهوديان روس تبار در مي آيد و اين ماهيت صهيونيسم را از ايدئولوژيك به سياسي دگرگون مي كند- در اين تظاهرات نقش دستگاه هاي اطلاعاتي و جاسوسي روسيه هم مورد سؤال واقع شد. اين البته درست است كه از يك سو روسيه از بهبود شرايط زندگي و موقعيت سياسي روس تبارها حمايت مي كند و نيز ترديدي وجود ندارد كه كرملين از به حاشيه رفتن در تحولات بين المللي و منطقه اي ناراضي است و اين نارضايتي را هم به شكل هاي مختلف بروز داده است ولي نبايد اين نكته را ناديده گرفت كه جريان شركت كننده در تظاهرات عمدتاً يك جريان افراط گر است كه بيش از آنكه با روسيه- و پوتين و مدودف- همگرا باشد با آمريكا همگرايي دارد با اين وصف بايد از كساني كه اين را يك طراحي روسي به حساب مي آورند، خواست كه اسناد روشني ارائه دهند البته مي توان ردپايي از اتهام سازي عليه روس ها در تبليغات دولت غاصب اسرائيل مشاهده كرد ولي اين ادعا بدون ارائه سند ارزش نخواهد داشت.ولي اعتراضات مخالفان فراتر از جنبه اقتصادي است. دامنه اين خواسته ها تا آنجاست كه «گيلي كوهن» نويسنده سرشناس هاآرتص يك ماه پيش و زماني كه هنوز از اين اعتراضات خبري نبود نوشت: «شك نكنيد يهوديان روسيه به زودي قدرت را در اسرائيل از آن خود خواهند كرد.» مركز مطالعات ميان رشته اي هرتزليا نيز ماه پيش نوشت 84 درصد روس تبارها از زندگي در سرزمين- اشغال شده توسط- اسرائيل رضايت دارند. اين نبرد از شكاف عميق سياسي و عقيدتي در درون رژيم صهيونيستي خبر مي دهد و به احتمال بسيار زياد طي ماه هاي آينده با خشونت بيشتر ادامه مي يابديكي ديگر از جنبه هاي مبارزه كنوني در درون سرزمين هاي اشغالي، چالش بر سر نقش مذهب است. رژيم صهيونيستي در اين باب به يك تناقض شديد دچار است. «رژيمي شديدا سكولار با شعارهايي شديدا مذهبي»! رژيم غاصب اسرائيل از زماني كه تاسيس شد تلاش كرد تا از دخالت مذهب در اداره حكومت جلوگيري كند و در عين حال سران صهيونيست همواره بنام اين كه بازگشت! يهوديان به اسرائيل يك وظيفه ديني است به گسيل يهوديان به فلسطين مبادرت ورزيده اند و اين موضوعي است كه امروزه به يك مسئله اساسي تبديل شده است. يكي از افراد اين طيف- اتيست- مي گويد: «همانند 80درصد از اسرائيليان، من معمولا خود را به عنوان يك ملحد در نظر مي آورم و به ندرت به ياد مي آورم كه در كنيسه اي حاضر شده باشم. ما مذهبي نيستيم و در عين حال نمي دانيم از نظر سياسي چه هستيم» در واقع مشكل عمده رژيم صهيونيستي اكنون اين است كه آرمان هايي كه براساس آن در كنفرانس بال سوئيس- 1897 م- پروتكل هاي صهيونيسم بنا شد و رهبران اين رژيم در فاصله آن كنفرانس تا همين سالهاي اخير روي آن ها تاكيد كرده اند، ارزش خود را از دست داده اند و رژيمي كه شديدا به بنيان هاي- ساختگي- فلسفي خود متكي بوده را بي بنيان كرده است. از اين رو «اتيان هابر» پژوهشگر دانشگاه تل آويو با اشاره به تظاهرات دو روز گذشته در آحارانوت- سوم اوت 2011- نوشت: «اين تظاهرات سبب مي شود كه دولت از پيگيري مسايل اصلي خود باز بماند و رقباي اسرائيل ميدان را به دست بگيرند.» يكي ديگر از تحليلگران صهيونيستي دو روز پيش گفته است اسرائيل بايد ميان دولت ايدئولوژيك- تاكيد بر ارزش هاي صهيونيزم- و دولت رفاهي يكي را انتخاب كند و حال آن كه انتخاب هر كدام به نابودي اسرائيل منجر مي شود چرا كه غلبه بر اسرائيل غيرايدئولوژيك بسيار آسان است و ايدئولوژي هم اينك در ميان يهوديان طرفدار چنداني ندارد."

در خاتمه اینکه مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی بدون آنکه بگوید وجه اشتراک میان حکومت مدعی مذهبی ایران با حکومت سکولار اسراییل وجود دارد . چونکه در ایران مردم خواهان حکومت سکولار می باشند و حاکمان برای بقای حکومت ننگین شان زور می زنند تا با مترسک ولی وقیح نامشروع و منفور و تهدید پاسداران و سایر ارگان های اطلاعاتی و امنیتی حکومت مذهبی را با زور به مردم ایران تحمیل کنند. در صورتس که در اسراییل که حکومت سکولار است تلاش می شود زیر پوشش باور های مذهبی برخی اهداف تجاوز گرانه و برتری طلبی دنبال شود . بهر صورت قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس در تحلیل خود دچار تناقض گویی شده است . زیرا بر خلاف اینکه تلاش کرده است تظاهرات اخیر ناراضیان اسراییلی را همچون ادعای رهبر و مسئولان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی قیام های ضد دیکتاتوری منطقه را دارای گرایش اسلامی و ضد آمریکایی و اسراییلی با غیر اقتصادی بودن قلمداد کنند . اما از طرف دیگر اعتراف کرده است که اسراییل چون رژیمی سکولاریسم است و اقدامات بشدت مذهبی می کندموجب شده تاکه مردم به ویژه جوانان اسراییلی مذهبی نباشند . از سوی دیگر اذعان کرده است که جوانان اسراییلی اقتصادی فکر می کنند و خواهان رفاه می باشند که تضاد با ادعای مدعی قلم بر دست دارد که گفته تظاهرات اخیر اسراییل محور نیازهای اقتصادی نمی باشد . مشروط بر اینکه قلم بر دست غیر ایرانی معلوم نیست که چرا مشخص نکرده است که اگر چنانچه مشابه دید جوانان اسراییل را جوانان ایرانی نداشته باشند و اگر مجوز تظاهرات دا ده شود بسادگی ثابت می شود که اگر چنانچه جوانان ایرانی ضد حاکمان دین فروش و عوامفریب و حکومت فاشیستی مذهبی بیش از جوانان اسراییلی نباشد هر گز هم کمتر نیستند؟

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900518/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 18 مرداد ماه سال 1390

خودخوري تل آويو (يادداشت روز(