گزیده خبرهای 22 شهریور 90 قسمت

اجرای حكم اعدام قاتلان دكتر سرابي

اجرای این حکم اعدام از سوی ماشین کشتار دستگاه فاسد قضایی چند هدفه است . زیراکه همزمانی با سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به نیویورک و سخنرانی وی در سازمان ملل دارد که می بایست با چنین اعدام هایی ضمن منحرف کردن اذهان عمومی پیش در آمد زهر چشم گیری از دانش آموزان مدارس ودانشجویان و دانشگاه ها می باشد . از سوی دیگر ادامه ی سیاست رعب و و حشت و خفقان با سانسور در داخل کشور است که معمولاً با این حربه و ترفند تلاش شده است که فضای انفجاری داخلی کنترل شود . بعلاوه ناراضیان داخلی همچون مخالفان ایرانی مقیم آمریکا که نسبت به حضور پاسدار گماشته احمدی نژاد در سازمان ملل قصد تظاهرات دارند . نکند در ایران هم دست به تظاهرات زده شود.

دادستان تهران از اجرای حکم قاتلان دکتر سرابی طی هفته آینده خبر داد.فارس: عباس جعفری دولت آبادی، امروز طی یک نشست خبری از اجرای حکم قاتلان دکتر علی سرابی، پزشک که سال گذشته به قتل رسید و نیز اجرای حکم اعدام قاتل پل مدیریت که فردا صبح در تهران اجرا می‌شود، خبر داد.


تایید شکنجه در برخی مهد کودک‌ها

تایید شکنجه در برخی مهد کودک‌ها!

اکنون با این اعتراف که سند انکار نا پذیر شکنجه و آزار یا تعزیر است که مشخص می سازدد که شکنجه فقط مختص متهمان و قربانیان سیاسی و دگر اندیش وعادی درون سیاه چال های همچون بازداشتگاه کهریزک نمی شود یا اینکه شامل جوانان ناراضی و شورشی متهم به اراذل و اوباش نمی شود که در خیابان ها و پارک های شهرها بطرز فجیعی تحقیر آمیز چرخانیده و شلاق زده می شوند. بنابراین وقتی این شیوه در کنار جنگ افروزی و بحران آفرینی و مبارزه بابی حجابی با بهانه ی رو سری یا توسری و انواع و اقسام گشت های سرکوبگر امر به معروف ونهی از منکر در مدارس و پارک وخیابان ها وپاساژه ها وحتی ادارات در 33 سال اعمال شده است . آنچنانکه شکنجه و آزار وتعزیر در جامعه نهادینه شده است که دامنه ی این پدیده ی زشت و غیر انسانی کودک آزاری یا تنبیهات بدنی به مهد کودک ها هم کشانیده شده است . همانگونه که اشاره شد سند انکار نا پذیری است که موازی با کارنامه ننگین و سیاه محکومیت جهانی نقض حقوق بشر می باشد که جنایت آشکار علیه ی بشریت می باشد.

بعضی از مهدکودک‌ها از روش‌های عجیبی برای تنبیه کودکان استفاده می‌کنند، روش‌هایی که اگرچه با تنبیه بدنی همراه نیست اما اثرات روحی و روانی آنها به مراتب بیشتر از تنبیه بدنی است مشرق: «صندلی سکوت» نام یک روش تنبیهی است که در برخی مهدکودک‌های تهران رایج شده تا به زعم اجرا‌کنندگان آن «کودکان روی این صندلی درباره کارهای بد خود فکر کنند.» اما خیلی از این کودکان فردای روز تنبیه حاضر نیستند به مهد بروند.بعضی از مهدکودک‌ها از روش‌های عجیبی برای تنبیه کودکان استفاده می‌کنند، روش‌هایی که اگرچه با تنبیه بدنی همراه نیست اما اثرات روحی و روانی آنها به مراتب بیشتر از تنبیه بدنی است.در یکی از مهدکودک‌های غرب تهران نوعی روشِ تنبیه اجرا می‌شود که برای بسیاری از والدین تعجب‌آور و ناراحت‌کننده است. نام این روش «‌صندلی سکوت» است.در این روش مربیان به بهانه نافرمانی و شلوغ‌کاری، کودک را مقابل چشمان هم سن و سالانش روی یک صندلی می‌نشانند و به او می‌گویند «درباره کار زشتی که انجام داده‌ای فکر‌ کن»! کودک باید از کار زشتی که انجام داده از مربی خود عذرخواهی کند.مادر «تارا» یکی از کودکانی که با صندلی سکوت تنبیه شده است به خبرنگار قانون می‌گوید: «‌دختر من صبح از خواب بیدار شد و گریه‌کنان گفت که دیگر به مهد نمی‌رودوی ادامه می‌دهد: «مربی مهدکودک به خاطر اینکه تارا سر کلاس نقاشی دوبار صدایش کرده یا به قول مربی با کودک دیگری شلوغ کرده، تنبیه شده است و او را مقابل چشمان دوستانش روی صندلی سکوت نشانده استاو در ادامه می‌گوید: « وقتی علت تنبیه کودکم با این روش را از مدیر مهد جویا شدم، وی وجود این روشِ تنبیه را تأیید کرد و به من گفت بچه شما زیادی حساس استتأیید استفاده از صندلی سکوت.یک مربی مهد کودک ضمن تأیید استفاده از صندلی سکوت در برخی مهد‌کودک‌ها به خبرنگار قانون می‌گوید: «از این صندلی استفاده می‌کنیم تا کودک را وادار به فکر ‌کردن درباره اعمال ناپسندش کنیموی ادامه می‌دهد: «تا وقتی کودک درباره کار ناپسندش عذرخواهی نکند، روی این صندلی می‌نشیندوی در جواب به این پرسش خبرنگار قانون که «آیا تنبیه کودکان در برابر کودکان دیگر با این روش باعث تحقیر شخصیت کودک و فراری دادن او از درس و کلاس در آینده نمی‌شود» به این جمله اکتفاء کرد: «استفاده از صندلی سکوت باید با روش‌های تنبهی و تشویقی دیگری هم همراه باشدکارشناسان معتقدند مهد‌کودک‌ها باید جایی برای رشد و تربیت کودک باشند، ضمن اینکه کودک باید بتواند در آنجا انرژی‌های خود را تخلیه کند و برخوردهای تنبیهی با کودکان باید در حداقل سطح ممکن و به ظریف‌ترین شکل باشد، به گونه‌ای که کودک احساس سرخوردگی نکند.مادر تارا می‌گوید: «دختر ما به شدت ترسیده است. در ماه 180 هزار تومان به مهد کودک تارا پرداخت می‌کنیم تا دخترمان رشد کند نه اینکه تحقیر شوداستفاده از روش‌های تنبیه روانی برای کودکان و خردسالانی که شخصیت آنها در حال شکل‌گیری است تأثیرات مهمی در آینده آنها می‌گذارد. مادر تارا می‌گوید که کودکش به شدت آسیب دیده و اگر یک بار دیگر این اتفاق برای او پیش بیاید شاید «تارا دیگر به هیچ مدرسه‌ای نرود

تشدید فضای امنیتی در اردبیل و ممانعت از شکل گیری تجمعات / دوشنبه 21 شهریور

دلیل حاکم نمودن به این فضای امنیتی یکی بدلیل تکرار و ادامه ی سفر های ماراتونی تبلیغاتی پاسدار گماشته احمدی نژاد به ار دبیل است که ولی وقیح نا مشروع و منفور و حامیانش مخالف این سفرهای تبلیغاتی بازار مکاره ی دوره ی نهم هستند .چون می گویند نتیجه ی سفر های قبلی وی منفی بوده است و نیاز نیست که ادامه یابد . از طرف دیگر وحشت از تجمع اعتراضی مردم اردبیل همچون مردم ارومیه و تبریز نسبت به خشک شدن در یاچه ارومیه می باشد.

تشدید فضای امنیتی در اردبیل و ممانعت از شکل گیری تجمعات / دوشنبه 21 شهریور عصر دیروز بدنبال فراخوان فعالین سیاسی و مدنی برای اعتراض به رد طرح دوفوریتی خشک شدن دریاچه ارومیه از سوی مجلس شورای اسلامی فضای امنیتی در شهر اردبیل حاکم شد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای انتظامی و امنیتی در برخورد با تجمع کنندگان اقدام به ضرب و شتم و بازداشت ایشان نمودند.در جریان این فراخوان عده‌ای از شهروندان اقدام به شعار دادن در خیابان شریعتی اردبیل نمودند که بلافاصله توسط نیروهای ضد شورش بازداشت شدند.بر اساس گزارش شاهدان عینی دست کم ده نفر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.در طی دو روز گذشته جمعی از فعالان مدنی و سیاسی در شهرهای مشکین شهر، اردبیل، مغان توسط ماموران اطلاعاتی و انتظامی بازداشت شدند و ساعاتی پیش نیز در مراجعه به منزل این فعالین اقدام به تفتیش و ضبط وسایل شخصی بازداشت شدگان کردند

کلاس های دروس حوزوی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

گذشته از اینکه رژیم قرون وسطایی ضد بشری ضد علم و دانش است . به خصوص اینکه دشمنی خاصی با دانشجویان دارد .به ویژه دانشگاه ها و دانشجویانی که بیشتر سابقه ی مبارزات آزادیخواهی دارند و ضریب مخالفت شان با حاکمان رژیم ضد بشر ی بیشتر است . بنابراین حساسیت بیشتری نسبت به اینان وجود دارد . بهمین دلیل طرح حوزوی و پاگانی و گورستان کردن دانشگاه صنعتی امیر کبیر در دستور کار کودتا گران پاسدار و حموزه قرار گرفته است . آنهم درست همزمان با شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه ها این طرح ضد علمی و ارتجاعی آغاز شده است تا که بد ینوسیله هم فضای دانشگاه ها و اعتراض دانشجویان ناراضی کنترل شود . هم ترفند وتوطئه ی طرح جنسیتی جدا سازی دختران و پسران دانشجو وحوزوی کردن دانشگاه ها دنبال شود.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مهر ماه سال جاری با همکاری حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، کلاسهای حوزوی برای دانشجویان و دانش آموختگان برگزار می کند. به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا پورمحمد - کارشناس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشجویان تا 9 مهر ماه می توانند برای ثبت نام در کلاسهای دروس حوزوی این دانشگاه اقدام کنند اضافه کرد: از 20 مهر ماه سال جاری کلاسهای درس حوزوی دانشگاه آغاز می شود.وی با بیان اینکه اولویت پذیرش در کلاسهای دروس حوزه دانشگاه امیرکبیر با دانشجویان این دانشگاه است اظهار داشت: در این دوره علاوه بر دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانش آموختگان این دانشگاه و دیگر دانشجویان می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند.پورمحمد با بیان اینکه در کلاس تدریس دروس حوزوی 66 واحد تدریس می شود، خاطرنشان کرد: دوره تدریس دروس حوزوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 6 ترم یازده ماهه است که سه سال به طول می انجامد.وی با اشاره به امکان پذیرش حدود 100 نفر در کلاسهای تدریس دروس حوزوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: هزینه شرکت در این کلاسها هر ترم 30 هزار تومان و پایان ترم نخست این دوره 8 دی ماه است؛ همچنین کلاسها عصر روز چهارشنبه و روزهای پنجشنبه از صبح تا بعدازظهر برگزار می شود

مهاجرت جوانان برای تحصیل در دانشگاه‌های دسته چندم کشورهای خارجی

این اقدام که ادامه ی پدیده ی شوم فرار مغز ها و سرمایه از کشور می باشد . از سوی دیگر گزارش خبری مکمل خبر قبلی می باشد . زیرا وقتی تلاش می شود دانشگاه ها حوزوی و پادگانی شوند . همچنین بصورت تبعیض آمیز طرح جنسیتی جدا سازی دختر و پسران دانشجو دنبال شود . از طرف دیگر دانشجویان با روش ستاره دار شدن شناسایی و اخراج یا زندانی و محکوم می شوند. این توطئه تبدیل به تهدید ادامه دار شده است . به خصوص اینکه هرروز فضای داخلی منقبض و خفقان آور تر می شود . مشخص است که جوانان برای ادامه ی تحصیل کشور را ترک می کنند وروی به دانشگاه های دست چندم خارج از کشور می آورند چون می خواهند از بی آیندگی وفضای خفقان آور ایران بگریزند و حد اقل آزاد باشند.

"سید قدرت‌الله حسینی‌بحرینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (مجلس) گفت: متأسفانه مهاجرت جوانان و دانشجویان ایرانی به کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل، ارز بسیاری زیادی را از کشور خارج می‌کند که این در دراز مدت تأثیر منفی زیادی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه مهاجرت دانشجویان و جوانان ایرانی هم‌اکنون به کشورهایی انجام می‌شود که این کشورها از نظر کیفیت علمی حتی در حد و اندازه دانشگاه‌ شهرستان‌های کوچک ایران نیز نیستند.وی، تعداد دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر، از کشور خارج شده‌اند، بسیار زیاد خواند و گفت: مهاجرت به کشورهایی مانند مالزی و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های غیر معتبر این کشور و برخی از کشورهای همسایه در شأن و جایگاه جوانان و دانشجویان ایرانی نیست.حسینی‌بحرینی تأکید کرد: برخی از این کشورها همچون مالزی و هند تنها برای جذب سرمایه به کشورهای خود اقدام به تأسیس دانشگاه‌های بی کیفیت و غیرمعتبر کردند که متأسفانه با تبلیغات زیاد جوانان ایرانی را به سوی خود جذب می‌کنند.وی با بیان این‌که آمار دقیقی از خروج جوانان و دانشجویان ایرانی از کشور و ادامه تحصیل در دو کشور هند و مالزی وجود ندارد، گفت: بر اساس آمار غیر رسمی نزدیک به ۱۸۰ هزار دانشجوی ایرانی در کشورهای مختلف جهان (بطور قانونی) در حال تحصیل هستند که دو کشور هند و مالزی بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم تصریح کرد: اگر دولت در مساعد کردن فضای دانشگاه‌ها بکوشد و ورود جوانان به رشته‌های مورد علاقه را تسهیل کند، به طور حتم روند افزایشی مهاجرت دانشجویان کاهش خواهد یافت.