گزیده خبرهای 11 مهر 90 قسمت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران حج:اگر به فرمان 10 سال قبل مبارزه با فساد اقتصادی عمل شده بود، دچار فساد اخیر نمی شدیمخبرگزاری فارس: حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند: اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900711000779

پس از اجرای معرکه گیری ولی وقیح منفور و نا مشروع در دو نمایش اجلاس های دو روزه بیداری اسلامی و کنفرانس اسلامی که در تهران بر گزار شد که از موضع ضد آمریکای و اسراییلی واشک تمساح برای ملت فلسطین ریختن و مخالفت با پیشنهاد طرح کشور مستقل فلسطین محمود عباس در سازمان ملل پیشنهاد همه پرسی داد. اکنون روضه خوانی برای هیأت عازم مکه برای حج خوانده است تا که اخطار کند مطبوعات می بایست پیرامون اختلاس 3000 میلیارد تومان بانکی خود سانسوری پیشه کنند و در این مورد دیگر اطلاع رسانی نکنند . چون هم مردم نا محرم هستند که حق دانستن ندارند. هم اینکه بیشتر خوراک برای آنانی که 3 قوه و رژیم ضد بشری قرن وسطایی را زیر سئوال می برند فراهم نشود . مهمتر اینکه بدون آنکه بگو ید اگر چنانچه رژیم از رأس تا ذیل آن در همه سطوح آلوده به فساد نمی باشد . چه نیاز است که اعتراف آشکار کند که هم پشم کلاه لوطی جماران ریخته است که پس از 10 سال که از منشور 8 ماده ای مبارزه با فسا و تبعیض و بیکاری وفقر و تورم وگرانی وتجمل پرستی می گذرد .نه اینکه بر ای فضای آلوده به فساد نبوده درمان نشده است ، بلکه اوضاع علاج نا پذیر فساد و آلودگی به اختلاس و غارتگر رقابت و اختلاف ناشی از جنگ قدرت وثروت به رأس نظام ودرون نهادهای حکوم سرایت کرده است .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایشان همچنین در ادامه با اشاره به فساد بانکی اخیر در کشور، علت وقوع این سوء استفاده را عمل نکردن مسؤولان به توصیه‌های مؤکد چند سال پیش رهبری در خصوص مقابله با فساد اقتصادی توصیف و تأکید کردند: مسؤولان قضایی ضمن پیگیری قوی، دقیق و عاقلانه قضیه و اطلاع ‌سانی مناسب به مردم، باید دست‌های خائن را قطع کنند.ایشان یکی از ویژگیهای بارز حج امسال را، بیداری اسلامی در منطقه بویژه مصر، تونس، یمن و بحرین دانستند و تأکید کردند: با توجه به این رویداد مهم، امسال توطئه ایجاد اختلاف و بدبینی و تحریک احساسات میان امت اسلامی، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر این توطئه نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی است.حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این که خرید سوغات باید در حد ضرورت باشد، خاطر نشان کردند: برخی افراد در اقدامی پسندیده سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل و کالاهای خوب و با کیفیت ایرانی تهیه می کنند تا بتوانند در ایام حج بیشترین بهره مندی معنوی را از این فرصت کم نظیر داشته باشند.ایشان در پایان این بحث افزودند: معارف دینی، قرآن، سنت و اهل بیت، سرمایه های معنوی ما هستند که اگر از آنها استفاده شود، زمینه پیشرفت و سعادت بوجود می آید و اگر انسان خود را از این سرمایه ها محروم کند، قطعاً ضرر خواهد کرد.حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند: اگر چه مسوولان از مقابله با فساد اقتصادی استقبال کردند اما اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم. ایشان افزودند: وقوع چنین مسائلی، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسیاری را نیز می شکند و آیا این سزاوار است که بخاطر عمل نکردن مسوولان، مردم به سبب این حوادث ناراحت شوند و حتی برخی امید خود را از دست بدهند.رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: از همان سالهای قبل بارها گفته شد که نباید بگذاریم فساد ریشه دار شود زیرا با گذشت زمان، ریشه کنی ان بسیار مشکل می شود و سرمایه گذار پاکدامن و صادق را نیز مأیوس می کند، اما متأسفانه عمل نشد.البته عده ای می خواهند از این ماجرا برای زیر سؤال بردن مسوولان استفاده کنند، در حالیکه مسوولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه مشغول انجام وظیفه خود هستند.ایشان با اشاره به اطلاع رسانی که در روز های گذشته در خصوص این حادثه انجام گرفته است، خاطر نشان کردند: رسانه ها بیش از این نباید به جنجال و هیاهو درباره این ماجرا ادامه دهند، بلکه باید به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوی و با دقت قضایا را پیگیری و بررسی کنند.ادامه هیاهو و جنجال، بخصوص اگر عده ای بدنبال استفاده های دیگر از این مسائل باشند، به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند.حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مردم بدانند که مسوولان، این ماجرا را تا آخر پیگیری خواهند کرد و دستهای خائن قطع خواهد شد.: دستگاه قضایی نباید به افراد بدکاره، خرابکار و مفسد ترحم کند.

بی‌خبری مطلق از حمید موذنی، روزنامه‌نگار بوشهری.

چون بی بی سی از بازداشت وی خبر پخش نمود. بنابراین موجب شده است که اکنون هم فشار روی وی بیشترشود. هم اینکه احتمالاً متهم به همکاری با بی بی سی بر انداز خواهد شد.

در ادامه موج جدید فشار های امنیتی بر روزنامه نگاران و فعالان سیاسی ، صبح روز سه شنبه هفته گذشته حمید موذنی توسط ماموران اداره اطلاعات استان بوشهر در محل شورای شهر این استان بازداشت شده است و از آن زمان تا کنون هیچ خبری از سلامتی و مکان نگهداریش در دست نیست. به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» با وجود تمام پیگیری‌های به عمل آمده، تاکنون هیچ دلیلی توسط نهادهای امنیتی مبنی بر چرایی بازداشت وی ارائه نشده است.پیشتر وی توانسته بود تنها برای دقایقی کوتاه با مادرش صحبت کند. لازم به ذکر است خانواده وی و دوستان نزدیکش پس از این تماس تلفنی نسبت به سلامتیش به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند

دست آورد جمهوری اسلامی : زندانیان استان یزد بعد از انقلاب ۳۰۰ برابر شدند

وقتی که از ابتدا بنیانگذار رژیم ضد بشری قرون سطایی خمینی شیاد از همان زمان بدو ورودش به کشور با دروغ و عوامفریبی و وارونه گویی شروع کرد و ضمن وعده های دروغ دادن خطاب به مردم از آباد کردن گورستان از سوی شاه وپدرش گفت . ولی خودش با بشکنید قلم ها وببندید دهان ها و برگزاری مراسم جشن نوروز در گورستان ها ادامه داد واز جنگ خانمان براندازانه ی ایران وعراق نعمت الهی یاد کرد. مشخص است وقتی دانشگاه ها گورستانی وحوزوی و پدگانی شده است و غارتگران دین فروش حکومت می کنند. زندان ها هم می بایست از چنین رشد سر سام آوری بر خوردار شود.

نماینده مردم اردکان از ۳۰۰ برابر شدن زندانیان استان یزد خبر داد. به نقل از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمدرضا تابش در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و امور تأمینی استان یزد گفت: «استان یزد هنگام پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۱۱ زندانی داشته و امروز این رقم به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسیده است و اين هیچ تناسبی با رشد جمعیت و نام نیک یزدی‌ها نداردنماینده مردم اردکان خواستار بررسی «آسیب‌شناسی» روند سریع افزایش جرایم و تعداد زندانی‌ها شد و گفت: «در جامعه‌ای که یکی از اهداف اصلی تحقق آن ارتقاء اخلاق و فضیلت‌های دینی است، روند سریع افزایش جرایم و تعداد زندانی‌ها شایسته نیست .

درگیری اهالی مسعودیه با زمین‌خواران 15 میلیاردی.

مشخص است طبق تجربه ی 33 ساله این اهالی هستی از دست داده هستند که متهم ومحکوم می شوند و دستگاه فاصد قضاییه از زمین خواران پشتیبانی می کند چونکه هم حاما شانه وهم شریک دزد ورفیق قافله است

.الف : یک منبع آگاه گفت: طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌ام کسی که اقدام به زمین‌خواری کرده است، با تصاحب این املاک در مسعودیه مبلغی حدود 15 میلیارد تومان به دست خواهد آورد.یک منبع آگاه که با پرونده تعدادی از اهالی محله مسعودیه در جنوب شرق تهران که مدعی هستند عده‌ای با جعل مدارک و سندسازی قصد تصاحب خانه‌هایشان را دارند، مرتبط است، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌ام کسی که اقدام به این کار و در واقع زمین‌خواری کرده است، با تصاحب این املاک مبلغی حدود 15 میلیارد تومان به دست خواهد آورد.وی با بیان اینکه این افراد اقدامات خود را به وسیله جعل اسناد و مدارک پیش برده‌اند گفت: آنها حتی در این راه تعدادی از اهالی را هم به زندان انداخته‌اند.این فرد درباره ریشه اصلی وقوع این اتفاق که خودش آن را زمین‌خواری می‌نامد، اظهار داشت: 50 سال قبل فردی به نام پرویز.ن، زمین‌های این منطقه را با وکالتنامه‌ای که از مالک آن به نام حسین.ش داشت، فروخته و بسیاری از اهالی قدیمی محله هم این سند را دیده‌اند.وی با بیان اینکه ورثه پرویز.ن اقدام به سندسازی و جعل شناسنامه حسین.ش کردند، ادامه داد: آنها بسیاری از زمین‌ها را با این کار به نام خود کردند.این منبع آگاه با بیان اینکه یک سند این محله حدود 47 هزار متر مربع است گفت: این افراد با اقدامات خود حداقل مبلغ 12 میلیارد تومان به دست خواهند آورد. وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های خود با کانون سردفتران، دادگستری استان تهران و قوه‌قضاییه برای جلوگیری از احقاق حقوق مردم این محله، خاطرنشان کرد: حسین.ش سال 74 کشور را ترک کرده است و ورثه پرویز.ن، ابتدا در سال 77 و در ادامه در سال 80 شناسنامه و وکالتنامه‌‌ای از سوی وی جعل کردند. این فرد گفت: ورثه پرویز.ن، حتی از شهرداری منطقه 15 هم که مالکیت برخی اراضی این منطقه را هم در اختیار دارد، شکایت کرده‌اند.این منبع آگاه در پایان گفت: این افراد حکم تخریب بسیاری از منازل این منطقه را گرفته‌اند و تا یک ماه آینده قرار است این حکم اجرا شود.