گزیده خبرهای تصویری با فیلم 16 مهر 90

روز جهانی کودک

وقتی گزارش شده است که سن مصرف مواد مخدر به سن 13 سال رسیده است ودانش آموزان هم جزواستفاده کنندگان مواد مخدر می باشند . همچنین تازگی هم آمار داده شده است که تعداد 7 میلیون و 135 هزاد دانش آموزان بدلیل فقر اقتصادی خانوادگی مجبور به ترک تحصیل شده و از نعمت سواد خواندن و نو شتن محروم شده اند . بدتر اینکه تبدیل به پدیده ی شوم رو به رشد کارگران خیابانی شده اند . بنابرایندر کشوری که 80 % جمعیت در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند و محرومان وتهی دستان به خصوص کارگران زحمت کش در شرایط سخت و طاقت فرسای اقتصادی می برند چرا نباید در روز جهانی کودک وضعیت کودکان ایرانی آنگونه اسفنانک باشد که در تصاویر دیده می شود؟

معاون قوه قضاییه : سالانه ‌٢٠ درصد به جمعیت زندانها اضافه می‌شود

سئوال است که از این رشد 20% سالیانه زندانیان زندان های سراسر کشور جزو سهمیه ی دانش آموزان ترک تحصیل کرده و تبدیل به کودکان کار خیابانی شده هستند؟

ایسنا : معاون قوه قضاییه از روند فزاینده جرم در کشور خبر داد و ضمن اشاره به افزایش ۱۳ درصدی حجم پرونده‌های قضایی، خاطرنشان کرد که جمعیت زندان‌ها سالانه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.محمدباقر ذوالقدر در اولین نشست هماهنگی کارگروه‌های آموزش مدیریت پیشگیری از جرم شهرستان‌های استان خراسان رضوی، الگوبرداری از فرهنگ غربی و افزایش تکنولوژی را از دلایل وقوع جرم دانست و با بیان اینکه در حال حاضر هیچ ملاکی برای سنجش جرم در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر با بعضی از شاخص‌ها مثل حجم پرونده‌های قضایی که با رشد ‌١٣ درصدی روبه‌روست یا وضعیت زندان‌ها و زندانیان که با ملاک‌های جهانی اصلا وضعیت خوبی ندارند، میزان جرم را حدس می‌زنیم.وی ادامه داد: سالانه ‌٢٠ درصد به جمعیت زندانها اضافه می‌شود که سه برابر بیشتر از ظرفیت زندان‌هاست. برای مثال در زندان مشهد با ظرفیت‌٣۵٠٠ نفری، ‌١٢ هزار زندانی وجود دارد و زندان‌های ما به جای دانشگاه اصلاح و تربیت، تبدیل به دانشگاه جرم شده‌اند.معاون قوه قضاییه با بیان اینکه تراز کیفری ایران در جهان، بیستم است، خاطرنشان کرد: در بین کشورهای اسلامی، تراز کیفری ایران اول است و در آسیا چهارم هستیم که این اصلا امیدوارکننده نیست.ذوالقدر آمارهای نیروی انتظامی را حاکی از افزایش جرم دانست و یادآور شد: در آمار طلاق، وضعیت خوبی نداریم. این آمار در تهران ‌٢۵ درصد و در بعضی از استان‌ها مثل کردستان ‌٢٠ درصد است.

قتل فجیع یک زن زندانی در زندان زنان قرچک ورامین

وقتی درر وز کودک وضعیت کودکان کار خیابانی در ایران اسفناک و فاجعه انگیز می باشد . جاییکه اعتراف شده است سالیانه 20% رشد زندانی می باشد . یعنی جای تولیدات اقتصادی و کشاورزی و صنعتی را گرفته است . چرا نمی بایست در چنین رژیم ضد بشری و قرون وسطایی بغایت زن ستیز زنان نگون بخت این چنین دو بار به مسلخ برده و کشته نشوند؟

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قتل یکی از زنان زندانی توسط باندهای مافیایی زندان بدستور مسئولین زندان در زندان زنان قرچک ورامین. روز چهارشنبه 6 مهرماه زندانی ملیحه مشهدی معروف به دنیا حدودا 43 ساله در سالن 6 زندان قرچک ورامین که در اثر ضربات وارده به سر وی دچار خونریزی شده بود به قتل رسید.زندانی ملیحه مشهدی روز سه شنبه 5 مهر ماه در سالن 4 زندان قرچک ورامین توسط باند مافیای زندان که تحت امرمسئولین زندان عمل می کنند به قصد قتل مورد ضرب و جرح آنها قرار گرفت و از چند ناحیه از جمله سرش بشدت زخمی گردید.مسئولین زندان بجای انتقال خانم مشهدی به بیمارستان و درمان این زندانی بی دفاع او را از سالن 4 به سالن 6 منتقل کردند و در آنجا به حال خود رها کردند تا اینکه روز چهارشنبه در اثر خونریزی مغزی جان باخت.باندهای مافیایی شرکت کننده در این قتل بدون هیچ بازخواستی آزادانه در زندان مشغول به پخش مواد مخدر و سرکوب زنان در زندان قرچک ورامین هستند.آنها از امکانات ویژه ای بهره مند هستند مانند،عدم بازخواست بخاطر قتل ،نقض عضو و سایر اعمال سرکوبگرانه علیه زندانیان معترض به شرایط زندان ،داشتن مرخصی های طولانی مدت، داشتن ملاقاتهای حضوری برای مدت طولانی ،ورود وسایل شخصی بدون هیچگونه محدودیتی به درون زندان و مورد توجه خاص مسئولین زندان بخصوص فردی بنام امینه افروز قرار گرفتن هستند.

فیلم / اختلاس و بی کفایتی در اداره نظام پزشکی جمهوری اسلامی + سیم آهن در قرصها

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=39090

وقتی که طرح از سوی پاسدار میلیاردی محمد صادق محصولی وزیر سابق تأمین اجتماعی افتتاح شده باشد . از سوی دیگر زمانی که اختلاس 3 000 میلیارد تومانی بانکی رخ می دهد و رئیس بانک ملی فرار می کند تا که در تورنتوی کانادا به خانه ی 3 میلیون دلاری خانواده اش محلق شود . چرا نباید که وضعیت در مانگاه ها ی در مناطق محروم اینگونه داغان وبی در و پیکر نباشد که گزارشگر سازمان پشم و شیشه گزارش کرده است؟ مهمتر اینکه نماینده ی ویژه ی ولی وقیح منفور ونامشروع در دروغ نامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری مبلغ 12 میلیارد تومان بدهکاری به سازمان تأمین اجتماعی دارد؟