گزیده خبرهای 16 مهر 90

مهمان‌پرست پلیس آمریکا را به خویشتنداری در قبال تظاهرات مردمی فراخواند.خبرگزاری فارس: سخنگوی دستگاه دیپلماسی پلیس آمریکا را به خویشتنداری دعوت کرد و گفت: سرکوب اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف آمریکا نشان میدهد که دولتمردان آمریکا تحمل اعتراضات مسالمت‌آمیز را ندارند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900715000731

در پاسخ به این ترفند از موضع فرار به جلو وصورت مسأله پاک کردن سخنگوی وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه رامین مهمان پرست با ید پرسش کرد کهچه مدت از کودتای 22 خرداد 88 و تظاهرات مردم نا راضی می گذرد . شیوه ی برخورد با معترضانن ناراضی ایرانی چگونه بود؟ با رهبران رقیب مغلوب چگونه رفتار شده و الآن کجا هستند یا در چه شرایطی قرار دارند آنگاه مقایسه کنید که چقدر پررویی مب خواهد که دیگ به دیگ بگویت روت سیاه.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با برخورد خشونت‌آمیز با تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی در آمریکا با توجه به تشدید این برخوردها و گسترده‌تر شدن حضور مردم اظهار داشت: قبلا نسبت به این مسئله در پاسخ سؤال خبرنگاران ابراز نگرانی به عمل آمده بود و مجددا یادآور می‌شود تظاهرات مسالمت‌آمیز خودجوش مردم آمریکا در چند هفته گذشته، در اعتراض به سیاست‌های ناعادلانه اقتصادی و نفوذ بنگاه‌های بزرگ پولی و مالی در ساختار سیاسی و تصمیم گیری دولت آمریکا صورت می‌گیرد. مهمان‌پرست افزود: بحران وال استریت که به نوعی استمرار حرکت ایجاد شده در جهان در راستای بیداری ملت‌ها است حاکی از عمق نگرانی مردم آن کشور از مناسبات و اصول اقتصادی حاکم بر نظام سرمایه‌داری آمریکا می‌باشد. وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های نادرست دولت آمریکا علاوه بر مردم آن کشور، برای سایر ملت‌ها مشکل آفرین بوده و از نظر ما راه خروج از این بحران توجه به خواست مردم در برقراری عدالت اجتماعی و تمرکز دولتمردان آمریکا بر حل مشکلات داخلی و خروج نیروهای نظامی و امنیتی آمریکا از مناطق دیگر و صرف هزینه‌های جنگی در مصارف عمومی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آن کشور می‌باشد.مهمان‌پرست خواهان خویشتنداری پلیس آمریکا شد و اظهار داشت: سرکوب اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف آمریکا توسط پلیس این کشور نشان می‌دهد که دولتمردان آمریکا تحمل اعتراضات مسالمت‌آمیز را ندارند در حالی که شایسته آن است که به جای برخورد با خواسته‌های مردمی، با آن همراه شوند.

دانشجويان بسیجی دربرابردفترحافظ منافع امريكا در تهران تجمع كردند .آنان خشونت عليه دانشجويان امريكايي را محكوم كردند!

این ادعای کمدی که بر اساس معیار خودشان اعتراف به سیاست مداخله گری در امور داخلی آمریکا می باشد . از طرف دیگرمکمل خبر قبلی می باشد . زیرا با رندی پاسداری – آخوندی با نا دیده گرفتن شیوه ی بربر منشانه و حیوان صفتانه که در داخل کشور با معترضین به خصوص جوانان و دانشجویان و دختران می شود . ولی با آدرس غلط دادن اعلام همبستگی و حمایت از معترضان آمریکایی شده است.

این صحنه مربوط به ایران است.ایرنا : دانشجويان ايراني معترض به سياست هاي سركوب گرانه دولت آمريكا، با تجمع در مقابل دفتر حافظ مناقع آمريكا در تهران خشونت عليه دانشجويان امريكايي را محكوم كردند.به گزارش روز جمعه ايرنا، اين تجمع كه روز گذشته به همت اتحاديه انجمن هاي اسلامي مستقل سراسر كشور در مقابل سفارت سوييس در تهران برگزار شد،دانشجویان (بسیجی) با شعارهاي ضد امريكايي، انزجار خود را از سركوب بيداري جهاني در آمريكا و اروپا اعلام كردند. 'علي جمشيدي' دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي مستقل سراسر كشور، با انتقاد شديد از سركوب مردم آمريكا در خيابان وال استريت در جمع تجمع كنندگان گفت: ما انزجار و بيزاري خود را از مقامات آمريكايي وصيهونيستي اعلام مي كنيم

دکتر حداد عادل:من هم مخالف حضور برخی ها بودم اما نظر آیت الله مهدوی کنی را ترجیح دادم.خبرگزاری فارس: حداد عادل گفت: اگر خیلی نگران جریان فتنه هستیم، باید بدانیم که با ادامه کشمکش در بین اصول‌گرایان ممکن است همان جریان فتنه‌ای که ما این حرف‌ها را در باره آن میزنیم، پیروز شود. ما این اشخاصی را که در جبهه متحد اصول‌گرایان هستند، متعلق به جریان فتنه نمیدانیم.

سئوال است که نقش استصوابی یا تفتیش عقاید شورای نگهبان دست نشانده ولی وقیح منفور و نامشروع چیست؟ مگر این نهاد در مورد تأیید و رد صلاحیت نا مزدان نمایشات خیمه شب بازی ها تصمیم گیر نهایی نیست؟ برای چه با همه تبلیغات و تهدید ها و سناریو سازی ها که علیه ی جریان فتنه رقیب مغلوب و انحرافی درون دولت شده است . با زهم غلامعلی حداد عادل رانت خوار غارتگر و فامیل وهم منقلی ولی وقیح منفور ونا مشروع که هم در گروه 8+7 و هم جبهه ی پایداری حضور دارد . ولی با زهم اعتراف کرده که وحشت از پیروز شدن جریان فتنه در برگزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره دوره ی نهم است. در صورتی که ریش و قیچی آن در دست شورای نگهبان آلت دست و تدارک تقلبات هم با مسئولیت وزارت کشور وپاسداران کودتا گر و زائده اش بسیج می باشد؟

حداد عادل : راه پیروزی فتنه را مهیا نکنیم. اگر خیلی نگران جریان فتنه هستیم، باید بدانیم که با ادامه کشمکش در بین اصول‌گرایان ممکن است همان جریان فتنه‌ای که ما این حرف‌ها را در باره آن می‌زنیم، پیروز شود. ما باید در اینجا با یک واقع‌بینی متوجه شویم که داریم چه کار می‌کنیم. مسئله مهم این است. حالا ما این اشخاصی را که در جبهه متحد اصول‌گرایان هستند، متعلق به جریان فتنه که نمی‌دانیم. خوف و رجا باقی است؟پس این انتخابات سه قطبی است و دو قطبی نیست. این ‌طور به نظر می رسد. البته جریان انحرافی حرفی نمی‌زند، ولی نمی‌توانیم این سکوت را نشانه سکون بدانیم. ممکن است سکوتی باشد همراه با حرکت، نه سکوتی نشانه سکون، چون قرائن و نشانه‌هایی این طرف و آن طرف هست که طراحی‌هایی برای به دست گرفتن دو سوم مجلس نهم در جریان بوده است. به هر حال وقتی ما از دو سو با یک رقابت احتمالی جدی مواجه هستیم، بهتر این است که اختلاف‌های خودمان را موقتاً مسکوت .یعنی اگر جبهه پایداری بیایند می‌شود 8+8 و اگر نیایند می‌شود 7+6 یا نه، جبهه پایداری جایگزین دارد؟حتی ممکن است 9+8 شود. عرض کردم اعتماد عمومی را چگونه برگردانیم؟ آن ارتباط سیاسی درست است، ولی ربطی به این موضوع ندارد..من چندان برای الفاظ اعتبار قائل نیستم. شما و آقای قالیباف و رهپویان در اصول‌گرایی در یک جبهه سلیقه‌ای قرار می‌گیرید؟آیا این برای ما نقطه ضعف نیست؟له، بله! شما نامزد انتخابات مجلس نهم هستید؟ هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

قاضي پور گفت:‌"تعطيلي پنجشنبه‌ها خيانت است"

عجیب است که ترک تحصیل 7 میلیون و 135 هزار دانش آموزان بیکار شده و تبدیل به کودکان کار خیابانی و حتی به اعتیاد کشانیده شدن شان خیانت نیست . همچنین تعطیلات 3 ماهه تابستان و15 روز ه نوروزی و سایر تعطیلات رسمی و غیر رسمی خیانت نیست . اما 5 شنبه تعطیل شدن مدارس همچون کشور های اروپایی و آمریکایی و استرالیایی مدارس خیانت است . با این حساب چقدر کشورهایی که دو روز آخر هفته تعطیلی دارند خائن زیاد می باشد؟

نماينده اروميه گفت: تعطيلي مدارس در پنج شنبه ها خيانت بزرگي به آموزش و پرورش است و بايد از آن جلوگيري كرد. نادر قاضي پور نماينده اروميه در مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاين با انتقاد از تعطيلي مدارس در پنج شنبه ها گفت: اين كار خيانت بزرگي به آموزش و پرورش است و بايد از آن جلوگيري شود. وي افزود: مدارس براي جبران ساعات كلاسها مجبور هستند كه هر روز حداقل يك ساعت ديرتر كلاسها را تعطيل كنند كه اين موضع هم براي دانش آموزان و هم براي معلمين خسته كننده است. عضو فراكسيون اصولگرايت مجلس افزود: معلمين مي گويند كه اضافه شدن ساعت كلاسها رمق و توانايي ادامه كار را از آنها گرفته است. قاضي پور افزود: دانش آموزان بايد تا ساعت 14:30 در كلاسها بمانند كه تحمل آنرا ندارند. وي خاطرنشان كرد: همچنين از آنجا كه مدارس به دانش آموزان ناهار نمي دهند، گرسنگي بر دانش آموزان فشار مي آورد. نماينده اروميه تصريح كرد: مشكل ديگر اين است كه بسيار از خانواده ها پنج شنبه ها به سركار مي روند و نمي دانند كه فرزندانشان كه بايد در خانه بمانند، چه كار كنند. قاضي پور با بيان اينكه مردم به ما مراجعه و همه اين مسايل را طرح مي كنند، اضافه كرد: خانواده ها خواستار استيضاح و يا حداقل سوال از حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در مجلس هستند و ما نمي دانيم كه چه بايد بكنيم.