گزیده خبرهای 11 آبان 90 قسمت 5

ممانعت دادستان تهران از انجام عمل جراحی بر روی معصوم فرديس

مگر امکان دارد هرروز که سپری می شود کارنامه ی نقض حقوق بشر وجنایات حاکمان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی سنکگین وننگین تر نشود واینگومه گزارشات خبری از درون سیاه چال هایش مخابره نشود؟

دادستان تهران با اعزام به بيمارستان و قرار گرفتن معصوم فرديس، زندانى سياسى محبوس در بند ٣٥٠ تحت عمل جراحی، علی رغم شرایط حاد جسمانی، مخالفت می‌نماید.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، معصوم فردیس مدتى است از دردهای ناحیه‌ی نخاعی و بر اثر فشارهایی که به مهره‌هاى گردنش وارد آمده رنج می‌برد.براساس آزمايشات مختلف صورت گرفته از جمله" ام آر آى"، بيمارى وى حاد تشخيص داده شد و پزشكان هشدار دادند ادامه حضور وی در زندان و عدم انجام عمل جراحى باعث قطع نخاع ايشان خواد شد.این مهم در حالیست که تلاش هاى خانواده فرديس براى اخذ مجوز اعزام به بيمارستان تاكنون بي نتيجه بوده و دادستان تهران با انجام این عمل جراحی مخالفت می‌نماید.این زندانی سیاسی از زمان بازداشت به دلیل شرایط وخیم جسمانی، چندین بار به بهداری زندان منتقل شده است.انتقال تمامی زندانیان سیاسی و مذهبی کرد به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج.بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانیان سیاسی و مذهبی کرد پس از یورش گارد زندان و ضرب و شتم وحشیانه به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان و خضرعی رئیس بند 6 زندان گوهردشت کرج شخصا در بند 6 حاضر شدند و به باند مافیایی زندان دستور دادند که به زندانیان سیاسی و مذهبی کرد حمله ور شوند. فرجی نژاد از سایر زندانیان عادی با تهدید و تطمیع می خواست که به زندانیان سیاسی و مذهبی کرد حمله ور شوند. او به آنها می گفت :"شما حمله کنید و مسئولیتش با من " فرجی نژاد برخلاف گذشته که سعی داشت پشت پرده حملات باند مافیایی باشد اما اینبار علنی و آشکار در معرض دید سایر زندانیان حمله به زندانیان سیاسی و مذهبی کرد را تشویق می کرد. زندانیان عادی از شرکت در یورش به زندانیان سیاسی و مذهبی کرد خوداری کردند و فقط باند مافیایی در حمله به آنها شرکت داشتند.در این حمله تعدادی از زندانیان سیاسی و مذهبی کرد زخمی شدند و پس از آن گارد زندان به زندانیان سیاسی کرد یورش برد آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد و به سلولها انفرادی منتقل کردوضعیت نامساعد جسمی محبوبه کرمی، فعال حقوق زنان در اوین.محبوبه کرمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از لحاظ جسمی شرایط نامساعدی دارد و قادر به تحمل ادامهٔ حبس نیست. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محبوبه کرمی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از مدتی پیش به دلیل ابتلا به کم خونی به سبب پایین آمدن هموگلوبین خونش، دچار سر درد‌های شدیدی شده است. وی هم چنین به دلیل تشدید این بیماری دوبار در بند به حالت نیمه بیهوش درآمده است.پزشک زندان اوین به دلیل ابتلای وی به کم خونی احتمال اینکه وی به حالت کما برود را نیز داده است. بر اساس این تشخیص خانواده وی نیز اقدام به ارسال دارو به زندان کرده‌اند و هم چنین درخواست مرخصی استعلاجی نیز از سوی این زندانی ابلاغ شده است.بر اساس تجویز پزشک زندان اوین وی جهت درمان بیماری می‌بایست آزمایشات پزشکی در خارج از زندان انجام دهد، اما با این وجود تا کنون وی برای انجام آزمایش به بیرون از زندان انتقال داده نشده است.این در حالیست که خانم کرمی سابقهٔ چنین بیماری‌ای را نداشته و به نظر می‌رسد شرایط زندان و تغذیه نامناسب داخل زندان سبب ابتلای وی به این بیماری شده است

بازداشت مجدد پیمان عارف و انتقال وی به زندان اوین

مشخص است وقتی که این متهم زمان آزادی از ز ندان که با ضربت شلاق دژخیمان بدرقه شد تا که پس از آن سکوت کند . ولی چون اینکاررا نکرده است . چون واکنش وی از نظر بازجویان و دستگاه فاسد قضایی قابل تحمل نیست . بنابراین دوباره به آغوش دژخیمان و زندانبان بازگشته داده شد .

پیمان عارف فعال سیاسی که برای پیگیری پرونده بازداشت روزهای گذشته خود امروز به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» پیمان عارف که به تازگی با پایان دوران محکومیت خود از زندان آزاد شده بود، روز یک‌شنبه در پی مراجعه به مزار ندا آقاسلطان بازداشت و یک روز پس از آن آزاد شده بود. این فعال سیاسی به همراه عسل اسماعیل‌زاده و شرر کنور تبریزی روز گذشته پس از یک روز بازداشت آزاد شده بودند، جهت رسیدگی به پرونده روز جاری به دادسرای مستقر در زندان اوین احضار شده بودند. اسماعیل‌زاده و کنور تبریزی پس از مراجعه آزاد، اما پیمان عارف به دلیل نامعلوم بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. عارف بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در ایران تاکنون دو بار بازداشت و دو دوره‌ی محکومیت یک ساله را سپری کرده است. این فعال سیاسی در تاریخ ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۰ بعد از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق خود از زندان اوین آزاد شده بود.

.ابراهیم یزدی به دادگاه انقلاب فراخوانده شد

ابراهیم بهای نامه و توصیه ی خود به راشد الغنوشی رهبر حزب نهضت اسلامی تونس را می پردازد که بشدت مورد انتقاد توهین آمیز پاسدار شکنجه گر شریعتمداری در دروغ نامه ی کیهان واقع شد . یاا ینکه کیفرخواست احضار وی به بیدادگاه را صادر کرد.

دکتر ابراهیم یزدی عضو نهضت آزادی ایران به دادگاه انقلاب فراخوانده شد.به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، دادگاه انقلاب تهران دکتر ابراهیم یزدی را احضار کرده و خواسته است تا در روز چهارشنبه 11 آبان ماه امسال در دادگاه حاضر شود. دکتر ابراهیم یزدی در هفته گذشته نیز به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و چندین ساعت مورد بازجویی قرار گرفته بود.گفتنی است که امضای نامه فعالان ملی مذهبی در مورد انتخابات مجلس به سید محمد خاتمی و نامه به راشد الغنوشی رهبر نهضت تونس از دلایل احضار ایشان به دادگاه است.

یورش به یک جشن تولد و بازداشت 31 نفر

چون ادعا می شود که ایران آزاد و امن ترین کشور جهان است . بنابراین شبیخون زدن این گزمکان و حضور شان در این مراسم جشن تولد برای سوپرایز کردن صاحب جشن با کیک وتولد گفتن به وی است که بصورت هویج و چماق داده یا تقدیم وی و شرکت کنندگان در این جشن شده است

نیروهای امنیتی ۳۱ دختر و پسر جوانِ شرکت کننده در یک جشن تولد که در کافی شاپی سنتی در تبریز گرد هم آمده بودند؛ بازداشت کردند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۸ آبان ماه ساعت ۳ بعد از ظهر، نیروی‌های انتظامی با مراجعه به کافی شاپی سنتی در چهار راه آذربایجانِ تبریز، ضمن دستگیری ۱۶ دختر و ۱۵ پسر، ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.این بازداشت شدگان در ابتدا به کلانتری ۱۳ تبریز و سپس به پلیس امنیت در خیابان صائب منتقل شدند؛ انتقال به پلیس امنیت در ساعت ۸ شب‌‌ و با چشم بند در حالی که بیش از دو ساعت در هوای سرد برفی تبریز در حیاط نگه داشته و مجددا مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، صورت پذیرفت.گفتنی است که در اثر سرما دست‌ها و پاهای بسیاری از بازداشتیان بی‌حس گردید.این افراد در ‌‌نهایت و بعد از فیلم برداری با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

کنایه حسن فیروز‌آبادی به احمدی‌نژاد : منکران جنگ فرهنگی در جبهه دشمن هستند

مشخص است که اینگونه آشپزان دور قاب چین و بله قربان گویان در خدمت ولی وقیح منفور ونا مشروع ونه بادمجان می باشند

دیگربان : حسن فیروز‌آبادی٬ رئیس ستادکل نیروهای مسلح با انتقاد از محمود احمدی‌نژاد به خاطر اعلام بی‌اعتقادی به «جنگ فرهنگی» گفت: «کسانی که جنگ نرم را باور ندارند باید توبه کنند وگرنه جزو جبهه دشمن خواهند بودبه گزارش روز چهارشنبه (۱۱ آبان) خبرگزاری ایسنا٬ آقای فیروزآبادی در مراسم افتتاح نمایشگاهی با عنوان «هجوم پنهان» این مطلب را بیان کرده است.وی افزوده است: «متاسفانه در جامعه خود کسانی که دل در گرو دشمن دارند یا فریب‌خورده دشمن هستند، هم تهدید نظامی را تکذیب و هم جنگ فرهنگی را رد می‌کنند که همین دو موضع نیز دو تهاجم فرهنگی استرئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشته است: «جریان انحرافی می‌گوید ما به جنگ فرهنگی اعتقاد نداریم و این در حالی است که رهبر انقلاب همواره ابعاد جنگ نرم را بیان کرده‌اندوی در بخش دیگری از سخنان خود افزوده است: «کسانی که باید پیشروی برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ نرم باشند متاسفانه متاثر از جنگ فرهنگی دشمن هستنداختلاف محمود احمدی‌نژاد و علی خامنه‌ای در حوزه‌های مختلف ماه‌هاست علنی شده که این امر با خشم حامیان رهبر جمهوری اسلامی روبرو شده است.احمدی‌نژاد طی چند ماه اخیر به طور تلویحی با برخی دیدگاه‌ها و دستورات رهبر جمهوری اسلامی مخالفت کرده و تلاش کرده آن‌ها را به اجرا نگذارد.رئیس دولت دهم ۱۶ شهریور امسال برای نخستین‌بار گفته بود که اعتقادی به «جنگ فرهنگی» ندارد.

ولیعهد عربستان: راه سازشی با ایران بر سر توطئه ترور وجود ندارد

این موضع گیری تاا ندازه ای فاش می سازد که دلیل برون رفت نیروی نظامی آمریکاا ز عراق بسوی کویت و مستقر شدنش ر این کشور درر استای چه هدفی می باشد؟ چون بوی تنش آمادگی متمایل به جنگ به مشام می رسد

دویچه وله : ولیعهد جدید عربستان سعودی سازش با جمهوری اسلامی ایران بر سر "توطئه‌ی ترور" سفیر عربستان در ایالات متحده را منتفی دانست. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نایف بن عبدالعزیز این موضع را روز سه‌شنبه (اول نوامبر/ ۱۰ آبان) در مکه اعلام کرد.نایف بن عبدالعزیز هم‌چنین بدون آن که به جزئیات بیشتری اشاره کند، افزوده است: «ما آماده‌ی برخورد با هر سناریویی هستیم ... با هر وسیله‌ای که نیاز باشد».ایالات متحده‌ی آمریکا "سپاه قدس"، شاخه‌ی برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، را متهم می‌کند که با همکاری یک شهروند ایرانی‌تبار آمریکا قصد ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان در واشنگتن را داشته است. مقا‌م‌های امنیتی آمریکا می‌گویند، این توطئه‌ی ترور قرار بوده است توسط مافیای مکزیکی مواد مخدر عملی شود. ولی جمهوری اسلامی تا کنون هر گونه دخالت در این موضوع را رد کرده است.خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه (اول نوامبر/ ۱۰ آبان) به نقل از سردار رمضان شریف، مسئول روابط‌عمومی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، نوشت: «آنها [آمریکا] تاکنون هیچ مدرکی در خصوص ادعاهای واهی‌شان علیه نیروی قدس سپاه ارائه نکرده‌اند».علی اکبر صالحی، وزیر خارجه‌ی ایران، نیز به "یادداشتی" اشاره کرد که از سوی آمریکا به جمهوری اسلامی رسیده و در آن پیشنهاد گفت‌وگو در مورد "توطئه ترور" مطرح شده است. به گفته‌ی صالحی، این نامه «چیز مهمی نیست» و پاسخ یادداشت مورد نظر داده شده است.پیش‌تر خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داده بود که ایران از طریق سفارت سوئیس در تهران یادداشتی دیپلماتیک به آمریکا فرستاده و در آن به اتهام "توطئه ترور" اعتراض کرده است