گزیده خبرهای 15 آذر 90

تعداد شهدای امروز "حله" عراق به ۱۷نفر رسید.خبرگزاری فارس: بر اثر انفجار دو بمب در حله عراق، ۱۷ تن از شیعیان عزادار حسینی به شهادت رسیدند.

این دو گزارش اقدام تروریستی در عراق مرتبط بهم دیگر است . همانگونه که مشخص است که سر نخ اینگونه جنایات و اقدامات تروریستی و انفجاری وناامن و بیثبات کردن در کدام کشور همسایه ی عراق می باشد وچگونه عراق را حیاط خلوت خود کرده است. به خصوص اینکه بدفعات تهدید کرده است که تلاش برای اخراج نظامیان آمریکا از عراق ومنطقه آماده پر کردن این خلأ می باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، به گفته پلیس محلی، انفجار دو بمب در منطقه "نیل" و مرکز حله که امروز روی داد، همچنین ۴۸ مجروح به جا گذاشت.پیش از این تعداد شهدای حوادث تروریستی امروز در حله، ۱۶ تن و تعداد مجروحان نیز ۴۵ نفر اعلام شده بود.امروز همچنین، حادثه تروریستی انفجار بمب در لطیفیه عراق، دو شهید و یک مجروح به جا گذاشت.

وی افزود: اعلام خبر انفجار در ساعت ۲ بامداد برای من و بسیاری از کسانی که در منطقه سفارت بودند ، بسیار سوال برانگیز بود.انفجار در "لطیفیه" عراق ۳ شهید و مجروح به جا گذاشت/ جاده بغداد -کربلا باز است.خبرگزاری فارس: حادثه تروریستی انفجار بمب در لطیفیه عراق دو شهید و یک مجروح به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع خبری در عراق از شهادت دو نفر از شیعیان این کشور در منطقه لطیفیه خبر دادند.این دو، امروز بر اثر انفجار بمب توسط عوامل تروریستی به شهادت رسیدند.در این حادثه یکی دیگر از شیعیان ساکن این منطقه مجروح شد.منابع خبری همچنین اعلام کردند که خبر انسداد جاده بغداد - کربلا صحت ندارد.پیش‌تر خبر‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه جاده مذکور توسط تروریست ها مسدود شده است.امروز همچنین از عراق خبر رسید که در یک عملیات تروریستی در منطقه "حله" ۱۶ تن از شیعیان عزادار حسینی به شهادت رسیدند و ۴۵ تن دیگر نیز مجروح شدند.تاکنون جزییات بیشتری از این حادثه مخابره نشده است.

یک فعال حقوق بشر بحرینی:وقوع انفجار در نزدیکی سفارت انگلیس در منامه مشکوک است.خبرگزاری فارس: یکی از فعالان حقوق بشر بحرین، انفجار نزدیک سفارت انگلیس در منامه را مشکوک توصیف کرد و گفت، چگونه با استقرار شمار بسیاری از نیروهای امنیتی اطراف سفارت، این حادثه اتفاق افتاد.

این انفجار هم مکمل انفجار در عراق است . زیرا حاکمان ایران بر این باورند از هر طرف که شود کشته شود هست به نفع اینان . همچنین مشکوک اعلام کردن نوعی رد گم کردن و پرونده سفید کردن است که مشابه ی ادعای حرکت خود جوش بودن تهاجم به سفارت انگلیس در تهران از سوی اراذل اوباش ترمز بریده و دنده ی عقب کننده موسوم به دانشجویی بسیجی می باشد

به گزارش فارس، "یوسف المحافظه" مسئول بخش نظارت در جمعیت حقوق بشر بحرین در مصاحبه با شبکه خبری العالم ، با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی بحرینی از ساعت ۱۰ شب و قبل از انفجار در اطراف سفارت انگلیس در منامه مستقر شده بودند، گفت: اعلام وقوع انفجار نزدیک سفارت خانه با وجود تعداد زیاد نیرو‌های امنیتی شک‌برانگیز است.المحافظه که خود شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی بحرینی در اطراف سفارت انگلیس در منامه در ساعت ۱۰ شب بوده است، افزود : نیروهای امنیتی از تردد مردم در اطراف سفارت خانه جلوگیری می کردند و در آن منطقه اجازه تردد با خودرو را به کسی نمی دادند.

سقیر ایران در سوئیس : ایران امن ترین كشور منطقه برای دیپلمات هاست

قبل از این ادعای ابلهانه سفیر وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه ی رژیم فاشیستی مذهبی رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد مدعی شده بود که ایران امن و آزادترین کشور جهان است . البته اگر اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 58 در تهران نا دیده گرفته شود و تظاهرات های هدید آمیز بی تر مز ودنده عقب کنده های اراذل اوباش بسیجی و لباس شخصی وساندیس خوران در جلوی سفارتخانه ها وکنسول گری کشور های وغربی وعربی در تهران ومشهد در نظر گرفته نشود که کوکتل مولوتف به درون شان پرتاب شده و از دیوارشان بالا رفته و پرچم های شان همراه با تصویر رهبران شان به آتش کشیده ولگد کوب شده است . همچنین با توجه مورد اخیر تهاجم واشغال سفارت انگلیس انجام شد که دو نمونه از صحنه های رعایت مسایل حافظت ومراقبت از این سفارت می باشد فراموش شود . آنگاه ممکن است ادعای کمدی سفیر رژیم بربرمنش تاریک اندیش غیر متعارف درست باشد.

ایرنا: علیرضا سالاری سفیر ایران در برن، سئویس تاكید كرد: در برخی از كشورها ، دیپلماتهای ایران به قتل رسیده اند كه از جمله می توان به انگلیس، لبنان، عراق تحت اداره غرب، افغانستان و پاكستان اشاره كرد.وی با اشاره به اینكه آمریكا به مدت بیش از دو سال دیپلماتهای ایران را در عراق به گروگان گرفته بود، این سئوال را مطرح كرد كه 'آیا حتی یك دیپلمات در ایران مجروح شده است؟'سالاری 54 ساله كه از اواسط سال گذشته میلادی به عنوان سفیر ایران برن آمده است در گفت و گو با هفته نامه سوییسی 'بلیك' گفت: سفارت ایران در برن بطور مرتب هدف حمله بوده است. از زمانی كه من سفیر هستیم، هر یك و یا دو ماه به سفارت ما حمله شده است. آخرین بار، ساعت 3 بعد از ظهر چهارشنبه هفته گذشته بود كه كوكتل مولوتوف به سفارت ما پرتاب كردند.سفیر ایران با ارایه سند به این هفته نامه سوییسی حمله با كوكتل مولوتف به سفارت را ثابت می كند.پلیس كانتون برن نیز این رویداد را بدون ذكر هویت مهاجمین تائید كرده است.سالاری می گوید: خشونت علیه سفارتخانه ها در كشور صلح طلبی مانند سوییس هم رخ می دهد. تروریست ها در اوائل دهه نود به سفارت ما در برن حمله كرده و اموال آنرا را ویران ساخته و اسناد را به خیایان های اطراف ریختند.وی در ادامه اضافه می كند كه دیپلماتهای خارجی در ایران امن تر از همه كشورهای منطقه هستند و میهمان نوازی ایرانی ها همیشه الگو بوده است.

روزنامه «تلگراف» : بریتانیا یک میلیون پوند از ایران غرامت می‌خواهد

این خبر هم مکمل خبر قبلی می باشد . زیرا که بیانگرچگونگی ادعای مبنی بر اینکه ایران امن ترین كشور منطقه برای دیپلمات هاست همچنین سیاست بخشی از دست آورد ومزایان این سیاست است نه در یافت بلکه باید پرداخت شود.

دویچه وله : دولت بریتانیا در پی حمله به مراکز دیپلماتیک این کشور در تهران، از جمهوی اسلامی ایران غرامت می‌خواهد. میزان خسارت وارده به اموال دیپلماتیک این کشور در ایران یک میلیون پوند تخمین زده می‌شود. تابلوهای نقاشی ارزشمند، فرش، مبلمان، جواهرات، اشیای قیمتی، دستگاه‌های الکترونیک و چند خودروی اداری از جمله اموالی هستند که تخریب یا ربوده شدند.به گزارش روزنامه «تلگراف» یک سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا دوشنبه (۱۴ آذر/ ۵ دسامبر) با تأکید بر گسترده بودن تخریب اموال این کشور درتهران گفت: «ما طبق کنوانسیون وین خواستار پرداخت غرامت هستیم، اما هنوز زود است که در مورد رقم نهایی صحبت کنیم