گزیده خبرهای 21 آذر90 قسمت -2

در پی تهدید سردار سلیمانی عنوان شد؛درخواست ایران برای بازداشت دو نماینده سابق کنگره آمریکا.خبرگزاری فارس: جمهوری اسلامی ایران خواستار بازداشت دو نماینده سابق کنگره آمریکا از پلیس بین‌الملل شده است.

این گزارش خبری هم مرتبط با سلسله ی زنجیره ای خبر مربوط به پاسدار قاسم سلیمانی است که در آستانه ی سفر نوری مالکی دست نشانده و مزدور وخائن به آمریکا مطرح شده است .

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری پرس تی وی اعلام کرد که ایران صدور قرار بازداشت بین‌المللی برای دو تن از نمایندگان سابق کنگره آمریکا را خواستار شده است. براساس این گزارش، این نمایندگان سابق کنگره آمریکا به دولت این کشور پیشنهاد کردند ترور مسئولان ایرانی را بخصوص در نیروی سپاه قدس در دستور کار قرار دهد.«جک کین» رئیس سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره در این خصوص گفته بود که چرا مسئولان ایرانی را نمی‌کشیم؟ چرا ما آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم اقدام نظامی کنیم ولی عملیات ترور را پیشنهاد می‌کنم.تاکنون جزئیات بیشتری از طرح مقامات امریکایی در این خصوص منتشر نشده است

شعار اعتراضی و پرتاب شیء به احمدی نژاد در مراسم کردان

مشخص است علت سفرر ئیس جمهور به شمال وحضور وی در مراسم بزرگداشت دکتر کمیته چی علی کردان بهانه ای برای پیگیری موضوعات مرتبط به جنگ قدرت وثروت می باشد و جنبه ی افشاگری علیه ی رقبای وی در بازار مکاره ومطبوعات منتقد دولت مدعی اصول گرا دارد. برای همین تأکید کرده است که موضع استیضاح کردان یک سناریوی از قبل تعیین شده از سوی رقبای وی در بازار مکاره بود که با همکاری تبلیغاتی مطبوعاتی اجرا شد.

رییس جمهوری پیش از ظهر امروز در مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم علی کردان در مصلای ساری حضور یافت. رئیس جمهور که برای افتتاح همزمان 18 هزار و 450 واحد مسکن مهر و شرکت در دومین سالگرد مرحوم علی کردان وزیر فقید کشور به مازندران سفر کرده بود، دقایقی پیش ساری را به مقصد تهران ترک کرد. به نوشته برخی سایت های خبری داخلی، در مراسم سالگرد علی کردان، جمعی در بخش هایی از سخنان رئیس جمهور شعارهایی می دادند و در میان سخنرانی رئیس جمهور شیئی نیز به سمت وی پرتاب شد. افرادی که تقاضاهایی را در زمان سخنرانی رئیس جمهور مطرح می کردند و اعتراضاتی داشتند عمدتا تعدادی از کارگران اخراجی یکی از کارخانجات نساجی بودند که بیش از یک سال است حقوقی دریافت نکرده اند. رییس جمهور گفت: مرحوم کردان انسانی بود که با شرافت زندگی کرد و با شرافت از دنیا رفت و خوشا به حال کسانی که دین، توحید و ارزش‌های انسانی و اسلامی را با دنیا و ظواهر فریبنده آن عوض نمی کنند. به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد در بیان خصائص اخلاقی مرحوم علی کردان و در پاسخ به سوالاتی که فرزند وی در سخنان خود در این مراسم مبنی بر این‌که چرا صحنه استیضاح آن گونه طراحی شد و چرا بعضی‌ها هیاهو به پا کردند و این‌که چرا پدرش در آن صحنه تنها ماند، گفت: مرحوم کردان انسانی مومن بود و در طول زندگی خود همواره در خدمت انقلاب و مردم قرار داشت و پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایستادگی کرد و خداوند به او عنایت کرد تا در صحنه استیضاح تنها بایستد تا خط‌ها را مشخص کند. رییس جمهور با بیان این‌که مشخص بود که استیضاح کردان یک موضوع از پیش طراحی شده برای انجام کارهایی دیگر در سال 88 و مورد هجمه قرار دادن جبهه ناب انقلاب بود، اظهارداشت: استیضاح از یک وزیر که دچار اشتباه شده موضوعی عادی است که با سوال نمایندگان و پاسخ وزیر مربوط انجام می گیرد، اما در آن جلسه شاهد جوسازی‌ها و هجوم سنگین علیه وی بودیم و بی تردید تهمت و لجن پراکنی ارتباطی با استیضاح نداشت. احمدی نژاد تصریح کرد: در آن دوران از رسانه‌های بیگانه تا برخی رسانه‌های داخلی و انسان‌های سستی که حتی در طول زندگی خود یک حرف درست نزده‌اند، همگی در یک خط ایستادند، تا قامت این مرد را بشکنند و این در حالی بود که مرحوم کردان می توانست کارهای دیگری انجام دهد. وی ادامه داد: امروز نیز کسانی به وزیر ما می گویند به ما امکانات خاص ارائه بده تا با تو کاری نداشته باشیم، اما مرحوم کردان هرگز نخواست این گونه باشد و به تنهایی در برابر هجوه‌ها ایستاد. احمدی نژاد با اشاره به این‌که طول زندگی اهمیت ندارد و کیفیت زندگی مهم است، گفت: این‌که مرحوم کردان چند سال در این دنیا زندگی کرده، مهم نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که وی انسانی پاک و خدمتگزار بود و بنده به عنوان خادم مردم، شهادت می دهم که کردان انسانی پاک و دلسوخته مردم و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بود و در حد توان تلاش می کرد تا به مردم کمک کند. وی با بیان این‌که بدترین ظلم به جامعه بشری، ظلمی است که از ناحیه مدعیان اعمال می شود، گفت: این ظلم خطرناک ترین و ناجوانمردانه ترین ظلمی است که علیه دین و ارزش های الهی می تواند به انجام برسد.

بروجردی: اظهارات کریمی قدوسی جرم است

اگر به نظر علاء الدین بروجردی که رئیس کمیسیون خارجه ی بازار مکاره است این اقدام روشنگرانه جرم است . و وی و آقازاده دست در اختلاس بانکی 3 هزار میلیارد تومانی ندارند.برای چه از دست مجرم که همکار خودش در بازار مکاره است شکایت نمی کند؟!

بولتن نیوز نوشت. جواد کریمی قدوسی با اشاره به پرونده فساد مالی 2800 میلیارد تومانی گفت: قاضی رسیدگی کننده به این پرونده برای برخی از متهمین درگیر این پرونده کیفرخواست صادر کرده است که در میان آنها نام چند نماینده نیز وجود دارد. نماینده مشهد در مجلس افزود: علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از این متهمین است که برای وی کیفرخواست صادر شده و قاضی نظر به بازداشت وی دارد. وی تصریح کرد: با توجه به اعترافات امیر منصور آریا متهم اصلی پرونده و همچنین با توجه به اعترافات فرزند بروجردی که در حال حاضر در بازداشت به سر می برد، علاءالدین بروجردی متهم این پرونده است و باید بازداشت شود. کریمی قدوسی اظهار داشت: متأسفانه به رغم نظر قاضی پرونده بر بازداشت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز وی بازداشت نشده است. وی تاکید کرد: باید با همه متهمین برخورد قاطع شود و شورای نگهبان نیز باید در جریان محتویات این پرونده قرار گیرد تا در انتخابات آینده تصمیماتی اتخاذ شود.در عین حال علاالدین بروجردی در گفتگو با «بولتن» با اشاره به این نکته که دروغ گویی شایسته یک نماینده مجلس نیست، گفت: اظهارات کریمی قدوسی جرم است. علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نماینده مشهد و کلات با اشاره به این نکته که این نخستین باری نیست که اینگونه مطالب کذب بر زبان آقای کریمی قدوسی جاری می شود، گفت: دروغگویی شایسته یک نماینده مجلس نظام اسلامی و حتی یک فرد مسلمان عادی نیست. وی تاکید کرد: بارها گفته ام این مطالب غیرواقعی، کذب و از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است، لذا این اظهارات آقای کریمی قدوسی جرم است.

انفجار در فولاد غدیر یزد 19 کشته و زخمی برجا گذاشت

پس از 2 انفجاری که در انبار موشکی پادگان مدرس کرج و انبار هسته ای پادگان نظامی پاسداران در اصفهان رخ داد . اکنون نیز این انفجار در فولاد غدیر در شهرک صنعتی ید رخ داده است . بعید نیست که این انفجار بهم ربط داشته باشد که ثابت می کند نه اتفاقی که عمدی می باشد .

فرماندار یزد از انفجار در فولاد غدیر یزد خبر داد و گفت: انفجار در این مجتمع فولادسازی 19 کشته و مجروح بر جای گذاشت. عزیزالله سیفی در گفتگو با خبرنگار مهر در یزد اظهار داشت: انفجار در کارخانه فولاد غدیر یزد باعث کشته شدن هفت نفر و مجروح شدن 12 نفر شد که به مراکز درمانی اعزام شدند. وی با بیان اینکه این انفجار در ساعت 19 و 15 دقیقه شب گذشته رخ داد، افزود: بلافاصله پس از حادثه تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسانی از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی در محل مستقر شده و به کمک‌رسانی به صدمه دیدگان اقدام کردند. سیفی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد غدیر در انتهای شهرک صنعتی یزد واقع شده است، اظهار داشت: تعدادی از کشته‌ شدگان از اتباع خارجی مقیم استان یزد، تعدادی از استان‌های همجوار و یک نفر مجروح هم مربوط به یزد است. فرماندار یزد درباره اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان استان نیز گفت: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه استاندار یزد طی تماس‌هایی با بخش‌های مختلف ضمن دستور رسیدگی سریع به موضوع و بررسی علت انفجار کوره ذوب کارخانه، دستور اسکان خانواده‌های آسیب دیده و کشته شده را داد. سیفی ادامه داد: در ساعت اولیه صبح امروز نیز استاندار یزد به همراه معاون سیاسی و جمعی از مدیران ضمن حضور در بیمارستان سوانح سوختگی یزد و دیدار با مجروحان ایی حادثه از آنها دلجویی کردند. وی تأکید کرد: به دستور استاندار با شهرداری برای پرداخت تمامی هزینه دفن و انتقال کشته شدگان و مصدومان و با اداره کل اتباع خارجی برای انتقال بدون هزینه و سریع اتباع کشته شده به کشورهایشان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. فرماندار یزد درباره علت حادثه نیز گفت: کارخانه متعلق به بخش خصوصی است و مدیر کارخانه و مسئولان از بعد از حادثه در بازداشت به سر می‌برند با این حال دلیل انفجار در این کارخانه در دست بررسی است و جمعی از کارشناسان با جدیت در حال بررسی دلیل این حادثه هستند.

.مرگ جانشین "بن لادن" با هواپیمای بدون سرنشین

با این حساب احتمال شلیک موشک از سوی اینگونه هواپیماها به پادگان موشکی مدرس کرج و پادگان نظامی مهمات هسته ای پاسداران در اصفهان و شاید صنعت فولاد غدیر یزد قوت بیشتری می گیرد . به خصوص اینکه آمریکا اعلام و فاش کرده است که از سال ها پیش اینگونه هواپیما ها در آسمان ایران مشغول جاسوسی بودند

برخی منابع پاکستانی از احتمال مرگ رهبر شبکه تروریستی القاعده خبر دادند.پانا: برخی منابع آگاه پاکستانی و کارشناسان مسائل بین الملل پاکستان پیش بینی کرده اند که «أیمن الظواهری» رهبر شبکه تروریستی القاعده که چند پیش پس از مرگ «أسامه بن لادن» جانشین وی شد، در یکی از حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا به مناطق قبایل نشین پاکستان کشته شده است.این کارشناسان در مورد درستی یا نادرستی این خبر نظر دقیقی نداده اند اما معتقدند با توجه به اینکه این هواپیماهای بدون سرنشین همواره و به ویژه طی چند وقت اخیر رفت و آمدهای زیادی در آسمان مناطق مختلف قبایل نشین پاکستان داشته اند و حملات موشکی مختلفی نیز انجام داده اند، به نظر می رسد در یکی از این حملات «أیمن الظواهری» زخمی شده که بر اثر عمق زخم پس از چند روز درگذشته است.گفتنی است در صورت درست بودن این خبر، کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند شبکه القاعده رو به زوال خواهد رفت زیرا پیش بینی می شود پس از کشته شدن «أیمن الظواهری» اختلافات داخلی شدیدی میان دیگر چهره های مطرح این شبکه بر سر جانشینی وی به وجود آید.

شهادت هفتاد بسیجی در خیابان های تهران

چگونه است که این بسیجیان کشته شده در عاشورای 88 بی نام ونشان می باشند ؟ رژیم ضد بشری عوامفریب وجنگ افروز و دین فروش همه نوع دزدی ورانت خواری و اختلاس و غارتگری کرده اند و فقط شهید دزدی کردن شان کم بود تا که کارنامه ی ننگین شان را تکمیل کنند . ضمن اینکه اعتراف به تعداد حداقل 79 شهیدد ر تظاهرات های ضد حکومتی پس از کودتای 22 خرداد 88 در سال 88 شده است . ولی پاسدار ابله فرمانده ی سپاه پاسداران استان اردبیل تلاش مذبوحانه کرده است تا که 70 شهید این تظاهرات را بسیجی جا بزند و مصادره کنند که مدعی شده است اهانت کنندگان به تصویر خمینی شیاد در روز عاشورا در خیابان‌های تهران، موجب شهید کردن 70 بسیجی در خیابان‌های تهران شدند و این شهید شدن شان موجب برداشتن نقاب از همه چهره از نفاق آشوب‌طلبان شد و ولی وقیح منفور ونا مشروع که مخاطب اصلی معترضان ومنتقدان بود از آماج این توطئه‌ای جدید نجات داد

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه شهدا سربلندان، راست‌قامتان و رو سفیدان همواره تاریخ هستند، گفت: ولایت‌پذیری ملت ایران همواره آب را بر آتش کینه دشمن فرو می‌بارد.ولایت‌پذیری ملت ایران همواره آب را بر آتش کینه دشمن فرو می‌بارد.جلیل بابازاده پیش از ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای ترور و مبارزه با نفاق در اردبیل اظهار داشت: مظلومیت شهدای ما همواره بر جهانیان اثبات شده و شهدای ما در همیشه تاریخ ثابت کرده‌اند عزت و پایمردی را در هر شرایطی تقدیم ایران می‌کنند.فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان داشت: هنوز هم عناد اجازه نمی‌دهد منافقان فتنه 88 را گردن بگیرند اما واضح و مبرهن است که نفاق در سال 88 با پشتیبانی پ.ک.ک، گروهک ریگی و پژاک می‌خواست به بهانه انتخابات ایران را مهد آشوب کند که این بار نیز حرکت بسیجی‌وار مردم ولایی ما اجازه این امر را از آنان گرفت.بابازاده خاطرنشان کرد: اهانت به تمثال امام (ره)، سوزاندن خیمه‌های امام حسین (ع) در روز عاشورا در خیابان‌های تهران، شهید کردن 70 بسیجی در خیابان‌های تهران و... همه چهره از نفاق آشوب‌طلبان برداشت و مقام معظم رهبری با هدایت‌های مولا وار خود انقلاب را بار دیگر که می‌خواست آماج توطئه‌ای جدید شود نجات داد.فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل شهدایی همچون شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید دستغیب و شهید پیرزاده را ابرمردان اخلاق و اسطوره‌های علم در کشور اعلام کرد و افزود: استکبار ناجوانمردانه با هدف خاموش کردن شعله‌های بصیرت در ایران وارد عمل شده اما غافل از این است که پیرزاده‌های فراوانی در آغوش مادرانشان و با لالایی‌های ایثارگرانه رشد می‌کنند.وی کربلا را نماد مظلومیت امام حسین و 72 تن از یاران باوفای آن مظلوم همیشه تاریخ دانست و اظهار داشت: ما وفاداری و مردانگی را از ابوالفضل (ع) یاد گرفته‌ایم و این شهر مفتخر به نام عباس و غیرت عباسی است..