روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 23 آذر ماه سال 1390

نقد وبررسی : سرمقاله روزی نامه ی جمهوری حکومتی " سفارتخانه‌ يا ارتش مخفي؟

"پرسش است که مگر دستآورد های 33 سال گذشته حاکمان رژیم بربرمنش وتاریک اندیش فاشیستی مذهبی برای مردم ایران وکشور چه بوده است که قرار است هدیه ای برای ملت عراق وسوغاتی برای ملت های منطقه باشد ک چپ و راست از موضع ضد آمریکایی با پسوند جنبش اسلامی منطقه ادعای رهبری آن می شود؟"

سرمقاله نویس از موضع نماینده ی ملت عراق و سخنگوی دولت این کشور عریان کرده است که سخت شاکی ودلخور ونا خشنود می باشد که چرا مایکل مک کلان سخنگوی سفارت آمریکا در عراق اذعان کرده است که آمریکا تعداد 15 هزار تن از کارمندان سفارت خود درعراق را نگه می دارد . چونکه اینان جزو نظامیانی نیستند که عراق را ترک می کنند و فرصت مناسب داده نمی شود که آنگونه عراق حیاط خلوت شده ی حاکمان ایران پس از خروج کامل نظامیان آمریکا از عراق بطور دربست تحویل سپاه قدس و سفیر پاسدار تروریست حسن دانایی فرد داده شود؟بنابراین در ادامه از موضع مالک عراق و شیوه ی بازجویی پرسش گری کرده است که مقامات نظامي آمريكا می گویند بخشي از اين افراد، وظيفه حفاظت از سفارتخانه آمريكا را به عهده خواهند داشت و افزوده این مقامات به اين سئوال پاسخ نمی دهند كه چه نيازي به سفارت خانه‌اي چنين عظيم در عراق است تا براي حفاظت از آن مجبور شوند هزاران نفر را به خدمت بگيرند؟ مهمتر اینکه چرا آمريكا در هيچ كشوري، حتي كشورهايي كه مناسبات بسيار گسترده‌تري با آمريكا دارند، سفارت‌خانه‌اي با اين وسعت ندارد؟ پس نتیجه گیری کرده که واقعيت اين است كه اين مكان در ظاهرً سفارتخانه است و در ادامه بدون آنکه سر مقاله نویس اذعان کند که حاکمان ایران نه عراق را تبدیل به حیاط خلوت خود کرده اند ، بلکه این کشور را مرکز کانون صدور تروریسم و بحران وارتجاع به منطقه کرده اند .اما اکنون از موضع فرافکنانه می گوید در عمل سفارت خانه ی آمریکا در عراق این چنین مکان برنامه‌ريز و طراح توطئه‌هاي آمريكا براي عراق و همچنين منطقه شده است :

"سخنگوي سفارت آمريكا در عراق اعلام كرد واشنگتن 15000 نفر از افراد خود را به عنوان كارمند در سفارت اين كشور در عراق نگه مي‌دارد. قبلاً مقامات آمريكايي اعلام كرده بودند طبق معاهده واشنگتن - بغداد، عمده نيروهايشان را تا پايان سال ميلادي جاري (10 دي‌ماه آينده) از عراق خارج خواهند ساخت. "مايكل مك كلان" سخنگوي سفارت آمريكا در عراق در تلاش براي كم‌اهميت جلوه‌دادن حضور انبوه آمريكايي‌ها تحت عنوان كارمند سفارت در عراق، افزود: فقط 15000 كارمند در بغداد مي‌مانند و ساير آمارهاي مطرح شده بزرگنمايي است! آمريكا براي توجيه حضور اين تعداد به اصطلاح كارمند در سفارتش در بغداد، گستردگي روابط دوجانبه و بزرگي سفارتخانه را مستمسك قرار داده است. مقامات نظامي آمريكا ادعا كرده‌اند بخشي از اين افراد، وظيفه حفاظت از سفارتخانه آمريكا را به عهده خواهند داشت. با اينحال اين مقامات به اين سئوال پاسخ نداده‌اند كه چه نيازي به سفارتخانه‌اي چنين عظيم در عراق است تا براي حفاظت از آن مجبور شوند هزاران نفر را به خدمت بگيرند؟ نشريه "تايم" با اشاره به برنامه‌هاي آمريكا در عراق مي‌نويسد شمار نيروهاي باقيمانده در سفارت بغداد تا 17 هزار نفر افزايش مي‌يابد كه دست‌كم 5000 نفر از اين افراد را مزدوران امنيتي تشكيل مي‌دهند. اين مزدوران، نيروهايي هستند كه قبلاً نيز تحت پوشش شركت‌هاي خصوصي نظير "بلك واتر" به عمليات نظامي در شهرهاي عراق مشغول بوده‌اند. نكته مهم اينست كه اين نشريه در همين گزارش تأكيد مي‌كند با توجه به اين حجم نيرو، حذف آمريكا از صحنه سياسي عراق عملاً ناممكن خواهد بود"

درادامه سرمقاله نویس لو داده است که پیگیری اهداف اشغال ومستعمره کردن عراق از سوی برخی از جریانات سیاسی دست نشانده در عراق دنبال می شود واز موضع ضد آمریکایی و مخالف حضور نیروهای آمریکایی در این کشور نخست وزیر دست نشانده ی نوری مالکی را زیر سئوال برده است که برای چه سیاست سازشکارانه مقابل آمریکا اتخاذ نموده است . بنابراین تأکید کرده که باید تلاش شود تا که بقیه نیروهای باقیمانده واسکان داده شده در سفارت خانه ی آمریکا از عراق اخراج شوند . زیرا که آمریکا نمی خواهد عراق را رها کند وبطور دربست در اختیار حاکمان ایران قرار دهد. برای همین نارضایتی اش از این اقدام راا ین چنین نمایش داده است:

"اگرچه دولت عراق تاكنون در قبال اين موضوع برخوردي محافظه‌كارانه داشته ولي اعتراض گروه‌هاي سياسي عراق و مخالفت آنها با ادامه حضور هزاران آمريكايي در حال گسترش است. يك مسئول مجلس اعلاي اسلامي عراق در واكنش به اين مسأله، آنرا توجيهي براي ادامه اشغال عراق عنوان و تاكيد نمود كه اين تعداد كارمند براي يك سفارت‌خانه پذيرفتني نيست. اكنون با تأييد ادامه حضور هزاران آمريكايي در عراق، مشخص مي‌گردد ادعاي خروج از عراق دروغ و غيرواقعي است و ادعاهاي اخير آمريكايي‌ها در اين زمينه ترفندي براي خنثي‌ساختن فشارهاي داخلي و بين‌المللي مي‌باشد. واشنگتن نمي‌خواهد عراق را رها كند و الاً چرا هزينه‌اي اينچنين را براي لشكركشي به عراق و ادامه 8 سال جنگ در اين كشور تحمل كرد. آمريكايي‌ها حتي اگر عقب‌نشيني‌هايي از برخي مواضع و پايگاه‌هاي تحت اختيار خود در عراق داشته‌اند اقدامي از روي اجبار بوده است"

بدون آنکه گفته شود که چرا حاکمان ایران از طریق جاسوس خائن چند جانبه احمد چلبی و ساختن اخبار و اطلاعات جعلی سلاح های کشتار جمعی صدام حسین مقدمه ی تهاجم نظامی و اشغال این کشور همکاری مشترک شد ؟ همچنین بدون آنکه سرمقاله نویس بگوید که نظر مردم عراق در مورد نقش مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق چیست؟ یا اینکه گفته شود که مردم آمریکا در مورد حاکمان ایران و به خصوص سیاست استمالت جویانه ی مقامات آمریکایان با حاکمان ایران چگونه نظری دارند؟ بالاخره اینکه بگوید ملت ایران در مورد عملکرد رژیم فاشیستی مذهبی ایران و نقش مداخله گرانه اش در امور داخلی عراق چیست؟ اما وی از موضع ضد آمریکایی وتأکید کردن اینکه حضور 15 هزار پرسنل سفارت خانه آمریکا در عراق یک تهدید جدی است طوریکه استقلال عراق را مواجه با خطر کرده است در نهایت نمایندگان ملت های عراق و آمریکا شده و از قول اینان اینگونه تحلیل وتفسیر داده است :

"واقعيت اين است كه حكومت آمريكا براي ادامه جنگ عراق، هم از جانب مردم آن كشور و هم از طرف ملت عراق تحت فشار شديدي قرار گرفته است. مردم آمريكا از جنگ عراق كه به صورت باتلاقي مرگبار درآمده و دارايي‌ها و سربازان آن كشور را در خود فرومي‌برد خسته و خشمگين هستند. افكار عمومي آمريكا از چند سال قبل، جنگ عراق را بيهوده و نافرجام مي‌داند و اساساً پيروزشدن باراك اوباما بر رقباي جمهوري‌خواه خود در انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا مرهون بهره‌گيري از اين فضاي حاكم بر آمريكا بوده است. در اين سو، مردم عراق نيز كه از ابتدا با حضور اين ميهمانان ناخوانده مخالف بودند، ادامه حضور آنها را منشاء بي‌ثباتي، حوادث تروريستي و همچنين ناقض حاكميت ملي و استقلال خود مي‌دانند. اين، واقعيتي است كه چندي قبل نيز فرمانده نيروهاي آمريكايي در عراق به آن اعتراف كرد. وي با صراحت گفت: مردم عراق از حضور اشغالگران منزجرند. اين فرمانده آمريكايي در عين حال مردم عراق را به قدرناشناسي متهم كرد و انتظار داشت عراقي‌ها عليرغم آنهمه جنايت كه در اثر حضور اشغالگران در كشورشان متحمل شده‌اند، باز هم خواستار حضور آنها در كشورشان باشند! . بنابه گزارش‌هاي موجود، وسعت سفارت آمريكا در بغداد به بزرگي وسعت واتيكان است. در اين به اصطلاح سفارتخانه، تمامي ملزومات يك شهر ازجمله ساختمان‌هاي تفريحي و فروشگاه‌هاي متعدد و متنوع قرار دارد. اين مجموعه كه در زميني به وسعت 400 هزار مترمربع در بهترين ناحيه بغداد ساخته شده، بيش از 600 واحد مسكوني و همچنين 1000 دفتر دارد. هزينه ساخت اين شهرك موسوم به سفارتخانه كه با ديوارهاي بسيار مرتفع محصور شده بالغ بر يك ميليارد دلار اعلام شده است. براي دولتمردان عراق، شايد برخورداري از امتيازهاي احتمالي داشتن مناسبات با آمريكا، توجيهي براي كنارآمدن با اين مسئله و بي‌اعتنايي نسبت به ادامه حضور 15 هزار آمريكايي باشد ولي مردم عراق قطعاً نمي‌پذيرند كشورشان در اشغال ارتشي مخفي باشد كه اعضاي آن با تغيير پوشش و عنوان، خود را كارمندان سفارت جازده‌اند. البته وظيفه اصلي در روياروئي با اين توطئه جديد برعهده گروه‌ها و شخصيت‌هاي مستقل و فعالان سياسي است. با ادامه حضور هزاران بيگانه، استقلال، ثبات و حاكميت ملي عراق در معرض تهديد مي‌باشد و كاملاً مشخص است كه واشنگتن در انديشه پيگيري اهدافي بسيار فراتر از مسائل و امور ديپلماتيك فيمابين، در اين سفارتخانه است"

در خاتمه اینکه معلوم نیست رژیم فاشیستی مذهبی نا مشروع قرون وسطایی که در منطقه وجهان منزوی شده است و از درون هم آنگونه در گیر جنگ قدرت وثروت و حذف کردن همدیگر با اتهامات گوناگون همراه با تهدید وترور مشغول هستند که حتی نه سران رقیب مغلوب مدعیان اصلاح طلب نه تحمل نمی شوند ، بلکه اینان در حصر خانوادگی قرار دارند وهر روز هم تهدید به محاکمه و مجازات می شوند .حال خشم ونفرت وکینه ی مردم ایران که جای خود دارد که چه میزان می باشد؟ برای اینکه این نارضایتی مردم در تظاهرات های ضد حکومتی 88 با پژواک مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای واصل ولایت وقیح فریاد زده و نمایان گر شد . طوریکه حتی تصاویر خمینی شیاد وجانشین وی پاره ولگد کوب و سوزانیده شد . البته فضای انفجاری جامعه با افزایش میزان ضرب وشتم وبازداشت وشکنجه و اعتراف گیری صدور احکام سنگین وحتی اعدام کنترل شده است .چونکه هر لحظه امکان به وجود آمدن روزنه ای برای حضور مردم ناراضی ومعترض وجود دارد تاکه پرشور وخشمگین تر از قبل توی خیابان ها سرازیر شوند و پژواک مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای را رسا تر از قبل فریاد بزنند . حال پرسش است که مگر دستآورد های 33 سال گذشته حاکمان رژیم بربرمنش وتاریک اندیش فاشیستی مذهبی برای مردم ایران وکشور چه بوده است که قرار است هدیه ای برای ملت عراق وسوغاتی برای ملت های منطقه باشد ک چپ و راست از موضع ضد آمریکایی با پسوند جنبش اسلامی منطقه ادعای رهبری آن می شود؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900923/13900923_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 24 آذر ماه سال 1390

سفارتخانه‌ يا ارتش مخفي؟