روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 26 دیماه سال 1390
نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی  جمهوری " افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي الزام، نه اختيار "
"بر اساس تجربه 33 ساله به خصوص تجربه ی کودتای 22 خرداد 88 و وقایع پس از آن و ر حصر خانگی بودن موسوی و کروبی نه این نمایش خیمه شب بازی ونه رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی کودتایی مشروعیت دارد ونه ترفند تبلیغاتی افزایش بهره ی بانکی و آزاد و رقابتی کردن آن کار ساز می باشد. نه نیاز به آزمون های شکست خورده ی  33 ساله باز آزمون شدن می باشد. جز اینکه این نمایش خیمه شب بازی تحریم گردد. یا اینکه فراخوان برای  برگزاری نظرسنجی آزاد برای تغییرات دمکراتیک در ایران شود"
پس از سرکیسه کردن مردم با نوسان قیمت ارز های خارجی وسکه  ی طلا که گذشته از اینکه بیش از 40% قیمت دلار افزایش یافت تا معنی عملی  فریاد  مرگ بر آمریکا  سردادن  وادعای مضحک  آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . برای اینکه ثابت شود که چقدر این ادعا  پوشالی  و و ارونه  بوده است .همین صعود  قیمت دلار و  سقوط کاهش ارزش ریال می باشد. اکنون برای منحرف کردن اذهان عمومی  و مهار کردن شرایط نابسامان بانکی وارزخارجی قرار است از ترفند جدیدرقابتی و آزاد اعلام کردن  بهره ی بانکی  استفاده شود تا که بتوان  پول های سرگردان و شناور  فعال شده حول وحوش خرید وفروش طلا و ارز و افزون شدن مدام میلیارد ها تومان  یارانه های نقدی دولتی بر حجم نقدینگی معضل مبلغ 330  هزارمیلیارد  تومان که عامل رشد تورم وگرانی است تا به سوی سپرده های بانکی سوق داده شود و مانع از افزایش قیمت دلار و طلا و سایر ارزها شود .  البته دور از انتظار نیست  که  با دریافت سپرده های مردم از سوی بانک ها بدلیل افزایش بدهی های دولت به بانک ها در سناریوی بعدی برخی از  بانک ها اعلام ورشکستگی کنند وسپرده های مردم را بالا بکشند. برای اینکه این رژیم فشیستی مذهبی کودتایی غیر متعارف است واقداماتش غیر نرمال و قابل پیش بینی می باشد. طوری که هرگز نمی تواند برنامه ی مدون وتدوین شده باشد که دارای ثبات باشد . بهرحال سرمقاله نویس آرزو کرده است که رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد با طرح جدید شورای اعتبار پول موافقت و آن را امضا کند تا که  موجب شود با افزایش سپرده های نقدی نزد بانک ها حجم نقدینگی در بازار کاهش یابد  وتسهیلات وام دادن شان فراهم شود تا این چنین  وضعیت واحدهای تولید ی و اقتصادی سر وسامان داده شود وکرایه ی خانه ها کاهش یابد : 
تصميم اخير شوراي پول و اعتبار براي صدور مجوز آزاد شدن نرخ سود سپرده‌هاي بانكي اگرچه بسيار ديرهنگام و پس از تحميل هزينه‌هاي بسيار زياد به اقتصاد كشور اتخاذ شده اما به اعتبار نافع بودن بستن راه ضرر و زيان از هر زمان، تصميمي بسيار درست و منطقي استآنگونه كه از مختصر اطلاعات ارائه شده در مورد مصوبه شوراي پول و اعتبار بر مي‌آيد، بنابر اين مصوبه 18 بندي قرار است بانك‌ها در تعيين مقدار سود پرداختي به سپرده آزاد باشند تا به اين ترتيب با ايجاد رقابت ميان بانك‌ها، حداكثر جذابيت و مطلوبيت براي صاحبان نقدينگي فراهم شود تا به جاي وارد كردن پول‌هاي خود به بازارهايي مانند سكه، طلا و ارز با سپرده‌گذاري در بانك‌ها علاوه بر دريافت سودي كه قدرت خريد آنان را در برابر تورم حفظ مي‌كند به صورت غيرمستقيم در رونق اقتصادي كشور هم سهيم شوند. اين اتفاق از آن رو مغتنم است كه متأسفانه طي حدود يك سال گذشته با وجود پيش بيني‌ها و هشدارهاي مكرر كارشناسان نسبت به پيامدهاي ناگوار كاهش دستوري نرخ سود سپرده‌ها و تسهيلات بانكي، نمايندگان دولت در شوراي پول و اعتبار كه اكثريت را نيز در اختيار دارند، در راستاي وعده چند سال قبل رئيس‌جمهور عمل كرده و با تصويب كاهش دستوري نرخ سود سپرده‌هاي بانكي، حداقل جذابيت‌هاي لازم را براي سپرده‌گذاري در بانك‌ها را نيز از بين بردنداين كاهش نرخ سپرده‌گذاري درحالي اتفاق مي‌افتد كه با پرداخت يارانه نقدي به خانوارهاي ايراني، هر ماهه ميلياردها تومان نقدينگي به جامعه تزريق مي‌شود ولي كاهش نرخ سپرده‌گذاري در اين شرايط معنايي جز اين ندارد كه اين نقدينگي در كنار سپرده‌هايي كه از بانك‌ها خارج شده اند، راهي ساير بازارها شده‌انددر اين واقعيت ترديدي نيست كه اتفاقات ماه‌هاي اخير در حوزه سياسي و بين‌المللي و برخي آثار رواني تحريم‌ها در كشورمان، به صورت بالقوه اين آمادگي را در بازارهاي مختلف ايجاد كرده كه عده‌اي سودجو با موج سواري بتوانند كاسبي كنند اما واقعيت اين است كه اثرگذاري عوامل رواني و فعليت يافتن رفتارهاي دلال گونه زماني ممكن مي‌شود كه مركب راهواري براي تاختن در بازار وجود داشته باشد. نقدينگي سرگردان همان مركب است كه وجود حدود 330 هزار ميليارد تومان از آن در بازار، امكان جولان سودجويان يا تكاپوي صاحبان نقدينگي براي حفظ ارزش پول و قدرت خريد را فراهم آورده است. به اين ترتيب گرچه نقش عوامل رواني و... در نوسانات اخير بازارهاي سكه و ارز غيرقابل انكار است اما نقش اول را بي‌ترديد بايد از آن نقدينگي سرگردان دانستنادرست سال‌هاي اخير گرفته مي‌شود، در ميان مدت شاهد افزايش پرداخت تسهيلات از سوي بانك‌ها به توليد كنندگان، كاهش معنادار اجاره‌بهاي مسكن به نفع وديعه ثابت، كاهش مطالبات معوق بانك‌ها و افزايش توليدخواهيم بود. از اين رو اميد است مسئولان با درك شرايط حساس كشور، با پذيرفتن نظرات كارشناسي، با تأييد مصوبه شوراي پول و اعتبار، تصميم درستي اتخاذ كنند و در اين مرحله به مشكلات موجود خاتمه دهند و از اين پس نيز با اعتماد به نظرهاي كارشناسي شده، راه را براي باز شدن ساير گره‌هاي كور اقتصادي هموار نمايند" 
در خاتمه اینکه چون نهادهای حکومتی تابع رهبری است که  نه نامشروع ومنفور وهمکاره و نه قانون شکن که مروج اقدامات فراقانونی عمل کردن می باشد . به ویژه اینکه زیر مجموعه یا نهادهایی که به وی وابسته می باشند. همچون بنیاد مسضعفان  که تبدیل به کارتل بزرگ شده است . نه مالیات نمی پردازد وحساب وکتاب پس نمی دهد ، بلکه کلی بودجه هم سالیانه از دولت دریافت می کند . در زمینه اقتصادی هم قبلاً پاسدار گماشته احمدی نژاد اعراف کرده بود که به تئوری های اقتصادی باور ندارد .برای همین واردات کالا آنگونه شتاب گرفته است که نه اقتصاد د لالی و واسطه گری شده  رایج شده که جانشین اقتصادی تولید خود کفایی شده است . برای همین هرروز خبر های ورشکسته وتعطیل شدن  واحددهای تولیدی و صنعتی مخابره می شود که همراه با بیکار شدن کارگران و افزایش نرخ تورم وگرانی و فقر وبیکاری و  گسترش هر چه بیشتر فاصله ی طبقاتی می باشد . از سوی دیگر افزایش ارز وکمبود آن کمک زیادی به فشار ونیمه تعطیل یا رو به تعطیل کردن واحدهای صنعتی شده است . زیرا که برای واردات مواد اولیه  مورد نیاز شان  برای فرآورده های تولید ی وابسته به خارج می باشند . از طرف دیگر چون هرروز که می گذرد جنگ قدرت وثروت جدی وتند وتیز تر می شود . زیرا که ارتباط به رقابت و اختلاف بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم در 12 اسفند دارد که برای تبلیغات نیاز شدید وسنگین به هزینه  وتأمین آن دارد . برای اینکه  در برگزاری نمایش خیمه شب بازی قبلی از طریق توزیع سیب زمینی مجانی دولتی وعریضه نویس برای دریافت پول و رأی  خریدن ساندیس خوران روستایی و حاشیه  شهرها  ترغیب و بسیج شدند تا در نمایش خیمه شب بازی حضور داشته باشند و شرایط تقلبات گسترده وکودتای 22 خرداد 88  فراهم شود .ولی اکنون شرایط بطور کلی تغییر نموده است .چون رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلب نه در صحنه حضور ندارد و رقیب جدی در صحنه نیست ، بلکه بخش اعظم آن  این نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند را تحریم نموده اند و رقابت و جدال اصلی  میان   رقبای مدعی اصول گرایان دولتی ومنتقدان شان می باشد که آوردن ساندیس خوران برای بستر سازی تقلب  و حذف هم دیگر همانگونه که گفته شد نیاز به هزینه ی سنگین دارد که باید از جایی تأمین شود . بهر صورت بر اساس تجربه 33 ساله به خصوص تجربه ی کودتای 22 خرداد 88 و وقایع پس از آن و ر حصر خانگی بودن موسوی و کروبی نه این نمایش خیمه شب بازی ونه رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی کودتایی مشروعیت دارد ونه ترفند تبلیغاتی افزایش بهره ی بانکی و آزاد و رقابتی کردن آن کار ساز می باشد. نه نیاز به آزمون های شکست خورده ی  33 ساله باز آزمون شدن می باشد. جز اینکه این نمایش خیمه شب بازی تحریم گردد. یا اینکه فراخوان برای  برگزاری نظرسنجی آزاد برای تغییرات دمکراتیک در ایران شود.
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 26 دیماه سال 1390
افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي الزام، نه اختيار