روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 16 بهمن ماه سال 1390
نقد وبررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " آنچه از ارقام مهم‌تر است "
"گفته می شود که  از  شتر  پرسیده شد. چرا گردنت کج است؟ گفت چه چیز من مثل همه کس است؟ اکنون وقتی رژیم بربر منش وتاریک اندیش که ضد بشر است و هیچگونه وجه اشتراکی با دنیان معاصر ومدرن کنونی ندارد و دین راا بزار قدرت وثروت  و خفقان وسانسور وغارت گری  و جنگ افروزی و توجیه گر عوامفریبی و دروغ گویی وحتی فرار از پاسخ دادن به مطالبات مردم کرده است. به خصوص  آشکارا رهبرش گفته بود که اگر همه مردم در مورد یک موضوع بگویند آری من موافق نباشم و  بگویم نه همه باید اطاعت بکنند وبگویند نه . از سوی دیگر تأکید کرد اقتصاد مال خر است...."
مگر در رژیم نا متعارف قرون وسطایی ملوک الطوایفی ضد بشری که یک ولی وقیح همکاره دارد که نه به مقام ومرجعی پاسخگو نیست وآشکارا قانون شکنی می کند ودر پیام های نوروزی خود با فتوا وپیام دادن مانیفست ماورای قانون  در طول سال می دهدتاجای قانون اساسی قرار گیرد.مهمتر اینکه در خطبه های نماز جمعه ی خودد ر تهران نه از قانون شکنی رد صلاحیت کردن شورای نگهبان آلت دست دفاع می نماید ، بلکه تهدید می کند که رد صلاحیت شدگان غیر قانونی از سوی شورای نگهبان آلت دست و یا حذف شدگان  در انتصابات تقلبات 12 اسفند نباید اعتراض کنند  و واکنش نشان دهند. چون  اعتراض شان موجب سو ء استفاده دشمن بیگانه واقع می شود که مترصد اینگونه بهانه و انتقادات می باشد . بنابراین مگر در چنین رژیم بی در وپیکر و آشفته بازار که جنگ قدرت وثروت هرچه بیشتر گسترش می یابد . قانون وجود واعتبار دارد که اکنون سرمقاله نویس  انتقاد به اقدام غیر قانونی دولت به دلیل تأخیر لایحه بودجه  به بازار مکاره کرده است. اگر قرار است که بودجه ی عمرانی کشور افزایش یابد تا اختصاص به طرح های  زیر ساخت وزیر بنایی کشور داده شود . باید از هزینه های جاری و تشریفاتی وارگان های سرکوب گر زده شود نه اینکه بودجه ی دفاعی دو برابر شود . همچنین  بودجه ی ارگان های سرکوب گرا هم افزایش یابند تا در طرح های ضرب وشتم وتهاجم های وحشیانه و ضد انسانی  علیه ی مردمم عترض وناراضی فعال باشند. از سوی دیگر سرمقاله نویس فاش ساخته است که افزایس بودجه ی عمرانی سال آینده تبلیغی ونه عملی می باشد . زیرا در خوش بینانه ترین حالت تضمین تأمین وجذب بودجه ی اختصاص داده شده وجود ندارد ، مشروط بر اینکه دولت با کسری بودجه مواجه است و لایحه  بودجه از سوی دولت در زمان قانونی تعیین شده تهیه وتنظیم وارائه به بازار مکاره نشده تافرصت برای ارزیابی وصحت وسقم آن وجود داشته باشد . بهرحال سرمقاله نویس پیرامون بودجه سال 91 و چند وچون و ناگفته ها وابهامات  پیرامون آن اینگونه تشریح و تحلیل  داده است :
گمروري بر آنچه دولت در قالب سند مالي سال آينده براي كشور تدارك ديده است مي‌تواند تا حدود زيادي تصويري از رويكردهايي كه دولت در سال 91 دنبال مي‌كند، ارائه نمايدنخستين مسئله شايد به بودجه عمراني پيشنهاد شده در لايحه بودجه سال 91 معطوف باشد. دولت بودجه عمراني سال آينده را با حدود 5/93 درصد افزايش براي سال آينده حدود 38 هزار ميليارد تومان پيشنهاد كرده است:"در ادبيات اقتصادي به هزينه‌هايي كه دولت‌ها براي ساخت طرح‌هاي زيربنايي، زيرساختها و سازه‌هاي توليدي انجام مي‌دهند، بودجه عمراني گفته مي‌شود. افزايش حجم بودجه عمراني در بودجه‌هاي سنواتي علاوه بر اينكه نشانه و علامتي براي رويكردهاي دولت است مي‌تواند تحت شرايطي خاص، پيامدهايي نيز براي اقتصاد كشور داشته باشددر شرايط فعلي اقتصاد ايران در واقع دولت مي‌خواهد با افزايش چشمگير بودجه عمراني اين پيام را به جامعه و كارشناسان منتقل كند كه طي سال 91، منابع مالي بيشتري به حوزه زير ساختي تزريق خواهد شد و در يك وضعيت معمول اين افزايش منابع عمراني به معناي تسريع در طرح‌‌هاي زيربنايي، كاهش بيكاري و رشد توليد ناخالص داخلي است. در كنار اين علامت، كاهش 6/5 درصدي بودجه عمومي از سوي دولت هم گوياي پايبندي دولت به كوچك سازي است گرچه رشد بودجه شركت‌هاي دولتي اين انگاره را تضعيف مي‌كند. اما همانگونه كه تأكيد شد، اين روابط در وضعيتي صادق خواهد بود كه دولت در سال‌هاي قبل به الزامات افزايش بودجه عمراني پايبند بوده باشد كه متأسفانه كمتر شاهد چنين تعهدي بوده ايمكافي است نگاهي به وضعيت سال جاري داشته باشيم. بنابر آمارهايي كه نمايندگان مجلس ارائه كرده‌اند طي نيمه نخست امسال تنها 30 درصد از كل بودجه 35 هزار ميليارد توماني سال 90 تخصيص يافته است يعني رقمي در حدود 5/10 هزار ميليارد تومانعلت اين عقب ماندگي و عدم تخصيص اعتبار هرچه باشد با توجه به شرايط امروز و فرداي كشور و استمرار برخي مشكلات اقتصادي، نمي‌توان چندان اميدوار بود كه موانع تخصيص بودجه عمراني در سال 90 در سال آينده برطرف شده باشندبا اين تفاصيل حال اين پرسش مطرح مي‌شود كه تدوين كنندگان بودجه سال 91 با چه استدلالي و با استناد به كدام تحليل، بودجه عمراني كشور را در سال آينده حدود 5/39 درصد بالا برده اند؟ بودجه‌اي كه امكان تخصيص آن در خوشبينانه‌ترين حالت 30 تا 40 درصد است، چگونه مي‌تواند در سال آينده محقق شود و اختصاص يابد؟ تكيه بر افزايش بودجه عمراني، امكان تبليغاتي خوبي نيز براي قوه مجريه فراهم مي‌آورد. در اين ميان از اين نكته غفلت شده است كه حتي در صورت تخصيص كامل بودجه عمراني، فاصله زماني ميان بهره‌برداري از زيرساخت‌هاي بودجه عمراني با زمان تخصيص اعتبار و بودجه براي آنها، اقتصاد با حجم قابل ملاحظه‌اي از نقدينگي مواجه مي‌شود كه توليدي در برابر آن وجود ندارد و همين واقعيت، مشكلات تورم پولي را بوجود مي‌آورد"
در خاتمه اینکه گفته می شود که  از  شتر  پرسیده شد. چرا گردنت کج است؟ گفت چه چیز من مثل همه کس است؟ اکنون وقتی رژیم بربر منش وتاریک اندیش که ضد بشر است و هیچگونه وجه اشتراکی با دنیان معاصر ومدرن کنونی ندارد و دین راا بزار قدرت وثروت  و خفقان وسانسور وغارت گری  و جنگ افروزی و توجیه گر عوامفریبی و دروغ گویی وحتی فرار از پاسخ دادن به مطالبات مردم کرده است. به خصوص  آشکارا رهبرش گفته بود که اگر همه مردم در مورد یک موضوع بگویند آری من موافق نباشم و  بگویم نه همه باید اطاعت بکنند وبگویند نه . از سوی دیگر تأکید کرد اقتصاد مال خر است . جانشین وی نیز همین سیاست را دنبال می کند .آنگونه که این رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع علی خائنه ای و سایر مسئولان این رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف نه   پای بند هیچ اصول وضابطه ای نمی باشند وحرف وادعا وقول های خود را قبول ندارند. تا چه رسد به اینکه در چنین رژیم بی در وپیکر قانون دارای جایگاه ارزش واعتبار باشد وکار برد داشته باشد. به ویژه اینکه پاسدار  گماشته احمدی پس از اینکه رئیس جمهور شد . در اولین اقدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه را منحل کرد .سپس اعتراف نمود که به تئوری های اقتصادی  باور ندارد . بنابراین دیگر نه جای سئوال و ونه ابهام باقی می ماند که چرا لایحه بودجه بطور غیر قانونی با تأخیر از سوی دولت تحویل بازار مکاره شده است ؟ یا چرا بودجه یا ارقام اختصاص داده شده به برنامه عمرانی سال آینده همخوانی ندارد و دارای پشتوانه ی تضمین  بودجه ای نمی باشد .چونکه خانه از پای بست ویرانست .خواجه در فکر نقش ایوانست.
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 16 بهمن ماه سال 1390
آنچه از ارقام مهم‌تر است