نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان  "  به روز رساني محاسبات غرب درباره ايران "
. بنابراین اینگونه موضع گیری می شود تا تلاش هرگونه پیام  رسانی هسته ای از سوی رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد ومشاوران وکانال هایش به آمریکا سوخته شود تا که تأثیر گذار تبلیغاتی به نفع اینان در نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره نداشته باشد . بهرحال بازی جنگ قدرت وثروت این دو هم همچون پروژه ی هسته ای حداقل تا 12 اسفند نه عقب نشینی ندارد که رادیکال تر هم خواهد شد که می تواند به پیش برد طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور در بازار مکاره راه ببرد که این اقدام هزینه اش نه کم که بسیار سنگین است. زیرا که دست رئیس جمهور هم خالی نیست ومدارکی برای گفتن دارد که دنبال موقعیت مناسب می باشد.مگر اینکه حذف فیزیکی اش کنند تا از شرش کودتا گران خلاص شوند.
قلم بردست وامدار واجاره ای  بدون اراده که اکنون تبدیل به طوطی شیرین سخن شده است .زیرا که به نظر می رسد که زیادی شکر خورده که چنین تبدیل به طوطی  شیرین گفتار شده است .تا که تصور کند آنگونه که وی مداحی وستایش گری از خطبه خوانی روز جمعه علی خائنه ای کرده است  جنبه ی تبلیغاتی با پاک کردن صورت مسأله ندارد وبی کم وکاست درست نقل وترسیم وتحلیل کرده است که گویا مخترع آن خود خائنه ای می باشد؟ در صورتی که پر واضح است که  چرا با اینگونه تعریف وتمجید کردن ها از خطبه ی نماز جمعه ی علی خائنه ای نوعی دسته گل بی لام دادن به خودش وهمکاران قلم زن یادداشت روز نویس های دیگر دروغ نامه ی کیهان است . برای همین بطور غیر مستقیم دفاع شرمگینانه از یادداشت های روز دروغ نامه ی کیهان کرده وبرای قلم زنانش به ویژه سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری هورا کشیده است.چون مگر افاضات علی خامنه ای در نماز جمعه ی تهران  به خصوص خطبه ی عربی اش چیزی بیشتر از محتویات  یادداشت  روز های دخمه ودروغ نامه ی کیهان است که  وی آن را  نشخوار وتکرار نمود؟ به  ویژه دو یادداشت های روز آخر سر باز جو حسین شریعتمداری وسخنرانی وی در کاشان روز قبل خطبه خوانی علی خائنه ای ستون ومحور خطابه یا روضه خوانی وی شدکه اکنون این چنین به نقل از تحلیل خطبه ی نماز جمعه علی خائنه ای باز تولید کرده است :
"سخنان روز جمعه رهبر معظم انقلاب به دقيقترين معناي كلمه سخناني كدگذاري شده بود. هر سطر و فرازي از آن پاسخي بود دقيق و كاملا نكته سنجانه به پيام هايي كه در ماه هاي اخير غربي ها سعي در رساندن آن به ايران داشته اند. بازتاب بسيار وسيع و گسترده اين سخنان در محافل غربي و صف كشيدن تقريبا همه مقام هاي دست اندركار امور ايران در اروپا و آمريكا براي اظهارنظر درباره آن نشان مي دهد همه پيام هايي كه بايد منتقل مي شد، منتقل شده و همه آنها كه بايد پاسخ پالس هاي ارسالي شان را دريافت مي كرده اند، پاسخ ها را گرفته اند. وضع اكنون به گونه اي است كه مي توان گفت در نظام تصميم سازي غربي ها درباره ايران جايي براي «اشتباه محاسباتي» باقي نمانده است"
این چگونه فعال شدن در منطقه یا پیش بردن سیاست صدور تروریسم و ارتجاع وبحران به منطقه و کشورهای همسایه است که برای عبور از بحران هسته ای ودفاع از آن و دور زدن تحریم و دور کردن بازتاب خطرات ناشی از بهار عرب است  که نه موجب به انزوا کشیدن رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف ایران در منطقه و جهان شده است ، بلکه موجب تصویب تحریم بانک مرکزی ونفتی شده است ورابطه با عربستان وبحرن وترکیه تنش زا شده است .مهمتر اینکه نه کمکی به موقعیت متزلزل بشار اسد جنایتکار نکرده است ، بلکه بسیار تضعیف و به سمت سقوط  سوق داده شده است . از طرف دیگر هم حماس دارد فاصله خودش با سوریه و ایران را بیشتر می کند .هم حزب الله لبنان تضعیف ومنزوی شده است .همچنین ضریب احتمال جنگ هم افزایش یافته است . اینهمه تقبل هزینه ی سنگین که در بخش اقتصادی وتورم وگرانی و فقر وبیکاری و شکاف عمیق طبقاتی به مردم ایران به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه تحمیل شده است که موازی  با رشد هرچه بیشتر تضادهای داخلی است .اکنون اعتراف آشکار شده است در دفاع از اهداف نظام هسته ای وتأکید بر عدم تسلیم وعقب نشینی و وادار کرد حاکمان ایران به پای میز مذاکره  است . ولی منجر به اینگونه  ایستادگی و دفاع کردن از سوی علی خائنه ای و جواب رد دادن به تحریم کنندگان  در خطبه ی نماز جمعه ی تهران علی خائنه است که نقل قول شده است :
"يكم- نخستين هدف غرب از تجميع فشار بر ايران در چند ماه گذشته اين بود كه ايران را نسبت به تحولات منطقه منفعل كند. اگر دقيق تر باشيم، در واقع هدف غربي ها اين بوده است كه از تبديل شدن وضعيت ژئوپلتيكي منطقه خاورميانه به يك موقعيت كاملا ايرانيزه جلوگيري كنند. آنچه غربي ها در سر داشتند اين بود كه با تجميع انواع فشارها بر ايران در زماني كوتاه، ايران به ناچار به مديريت اين فضا مشغول خواهد شد و علاوه بر اينكه بردهاي راهبردي خود در منطقه را فراموش مي كند، امكان استفاده از ضعف تاريخي آمريكا و اسرائيل در منطقه و جهت دهي به فوران اسلام گرايي را هم از دست خواهد داد. فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه هاي نماز جمعه تهران به وضوح نشان داد كه هيچ نوعي از اعمال فشار بر ايران قادر نخواهد بود ايران را از تمركز بر برتري راهبردي اش در منطقه، سرمايه گذاري روي بسط اسلام گرايي و استفاده از فرصت منحصر به فرد موج ضد اسرائيلي و آمريكايي در منطقه غافل كند. غرب هر چه هم كه فشار را بر ايران تشديد كند -كه البته توانش در اين زمينه از ادعايش بسيار كمتر است- قادر به متوقف كردن پروژه هاي منطقه اي ايران نخواهد بود و صحنه منطقه را كاملا باخته است. باراك اوباما نامه اخير خود به ايران را با عبارتي با اين مضمون به پايان برده است كه آمريكا آماده نشست بر سر ميز مذاكره با ايران در هر زمان و مكاني است كه ايران بخواهد. اينكه چرا آمريكايي ها چنين به مذاكره با ايران نيازمندند خود بحثي ديگر است ليكن پيداست كه خروج از منطقه در اثر تنگناهاي اقتصادي و ناتواني از متوقف كردن برنامه هاي هسته اي و موشكي ايران و در نتيجه نياز به مذاكره درباره آينده اين برنامه ها، اصلي ترين عوامل تشديد اين نياز در ماه هاي گذشته بوده است. آمريكايي ها بسيار اميدوار بودند كه تحت فشار قرار دادن ايران برخي گروه هاي داخلي را به گسترش دادن لابي خود براي تن دادن نظام به مذاكره با آمريكا وادار كند و نهايتا در زماني كوتاه ايران مقابل نشستن با آمريكايي ها را بپذيرد. سخنان روز جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامي نشان داد اين طرح ريزي بسيار ساده دلانه بوده است و ايران در اثر مواجهه با فشارها به جاي اينكه به اين نتيجه برسد كه بايد با آمريكا مذاكره كرد اتفاقا به اين نتيجه رسيده است كه هيچ فايده اي در مذاكره با آمريكا نيست و با غربي ها بايد با همان زباني سخن گفت كه خود عادت به استفاده از آن در سخن گفتن با ديگران دارند. اساسا هدف طرح بحث «ايجاد تهديد معتبرنظامي عليه ايران» كه ابتدا اسرائيلي ها آن را مطرح كردند اين بوده است كه با جدي كردن گزينه جنگ براي ايران، آن را وادار به كوتاه آمدن كنند نه اينكه واقعا خود را براي درگيري با ايران آماده سازند. فرمايشات روز جمعه حضرت آقا ثابت كرد اين بار هم غربي ها به كاهدان زده اند"
از طرف دیگر قلم بر دست یادداشت روز فاش کرده که علی خائنه ای یا در حقیقت پاسداران کودتاگر خواب وخیال  رؤیایی خوش جنگ موهبت الهی دیگر دیده اند که در دفاع از اهداف نظامی هسته ای  قرار است تکرار شود . غافل از آنکه نه مردم  ونه شرایط با دوران شروع جنگ با عراق است آنگونه که  جنگی دیگر نه موهبت الهی که جام زهر مهلک وکشنده تر از آن جام زهری است که به کام خمینی شیاد ریخته شد. از سوی دیگر چشم به گروه های تروریستی واقدامات تروریستی مقابل احتمال جنگ دوخته شده است که پیرامون این راهبرد اینگونه ادعای جنگ افروزانه ضد آمریکایی شده است :
"ايران راهبرد ايجاد تهديد معتبر نظامي را به ضرر خود نمي داند. رهبر بصير انقلاب اسلامي روز جمعه فرمودند تهديد به جنگ به ضرر غربي هاست. اين پاسخي مستقيم به راهبرد ايجاد تهديد معتبر نظامي است. فقط كافي است نگاهي به قيمت هاي جهاني نفت بيندازيد تا عمق اين موضوع معلوم شود. و ثالثا، روز جمعه روشن شد كه ايران اگر ضرورت پيدا كند نه فقط هراس و ابايي از ورود به درگيري نظامي با غربي ها ندارد بلكه با اتخاذ نوعي راهبرد پيش دستانه تصميم دارد از هر كشور و گروهي كه وارد مبارزه با اسرائيل شود رسما و علنا پشتيباني كند. جداگانه خواهيم گفت كه اين يك فاجعه راهبردي عظيم براي آمريكا و اسرائيل است چرا اين وعده صادق حضرت آقا حتما به بسياري از گروه ها انگيزه اي مضاعف و تواني غير قابل محاسبه براي درگيري با اسرائيل خواهد داد. به مصر به پاخاسته نگاه كنيد...  درست است كه غرب فشار مي آورد ولي اين روشن است كه ايران در مقابل اين فشارها كوتاه نخواهد آمد و مقاومت خواهد كرد و همين مقاومت ايران باعث الگو شدن آن در منطقه و ترغيب ديگر كشورها به ايستادن در مقابل زورگويي هاي آمريكا و اسرائيل خواهد شد. در واقع درست عكس آنچه غربي ها مي پندارند فشار آوردن بر ايران به جاي اينكه باعث از سكه افتادن الگوي آن شود، الگوي ايران را جذاب تر خواهد كرد آن هم براي مسلماناني كه باز به فرموده رهبر انقلاب هم از تحجر و خشك سري خسته شده اند و هم از غربگرايي روشنفكرانه. غرب مي خواهد هم به ايران فشار بياورد و هم ابتكار عمل پاسخ دهي را از ايران بگيرد. رهبر معظم انقلاب روز جمعه به صراحت گفتند ايران در مقابل تهديد به حمله نظامي و تحريم نفتي غرب تهديدهايي در اختيار دارد كه آنها را در موقع مناسب اعمال خواهد كرد. استفاده از اين ادبيات در مقابل فشارهاي غرب نشان دهنده آن است كه ايران به جاي اينكه از ارائه پاسخ صرف نظر كند، بيشتر ترغيب شده پاسخ هاي مناسب فراهم آورد و آمريكاييها خوب مي دانند وضع ايران براي رويارويي با آنها از هر زمان ديگري در طول تاريخش بهتر است"
در خاتمه اینکه همانگونه که ابتدای این نوشتار اشاره شد .آنچه علی خائنه ای در نماز جمعه ی تهران  طوطی وار تکرار ونشخوار کرد . چکیده هایی از اینگونه  یادداشت های روز  دروغ نامه ی کیهان است که سیکل وار در حال چرخش وباز تولید وتکرار کردن هستند . در اصل دیکته شده از سوی پاسداران کودتا گر پشت پرده است که به مترسک علی خائنه ای دیکته می شود تا که بعنوان بلندگوی تبلیغاتی به سمت بیرون واهرم چماق وتهدید سمت وسوی د اخلی مورد استفاده واقع گیرد  . چونکه در دفاع واهداف هسته ای وتلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای خلاصه می شود . آنگونه که اذعان می شود  که حتی در دفاع ازآن به استقبال وپیشواز جنگ رفته می شود .از سوی دیگر تأکیدی بر ادامه ی اهداف هسته ای وعدم عقب نشینی آن است که بدون شک اثبات می کند که هدف  پروژه ی هسته ای هر گز نمی تواند صلح آمیز ونظامی  نباشد. فراموش نشود که اینگونه رجز ولغز خوانی های ضد آمریکایی و اسراییلی علی خائنه ای مرتبط به جنگ قدرت وثروت واختلاف شدید با پاسدار گماشته احمدی نژاد ومشاوران وحامیان وی دارد . بنابراین اینگونه موضع گیری می شود تا تلاش هرگونه پیام  رسانی هسته ای از سوی رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد ومشاوران وکانال هایش به آمریکا سوخته شود تا که تأثیر گذار تبلیغاتی به نفع اینان در نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره نداشته باشد . بهرحال بازی جنگ قدرت وثروت این دو هم همچون پروژه ی هسته ای حداقل تا 12 اسفند نه عقب نشینی ندارد که رادیکال تر هم خواهد شد که می تواند به پیش برد طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور در بازار مکاره راه ببرد که این اقدام هزینه اش نه کم که بسیار سنگین است. زیرا که دست رئیس جمهور هم خالی نیست ومدارکی برای گفتن دارد که دنبال موقعیت مناسب می باشد.مگر اینکه حذف فیزیکی اش کنند تا از شرش کودتا گران خلاص شوند.
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 16 بهمن ماه سال 1390
به روز رساني محاسبات غرب درباره ايران (يادداشت روز)