گزیده خبرهای 19 شهریور- 91 قسمت -3
سرلشكر صفوي : سوريه و لبنان عمق دفاع راهبردي ايران هستند
زمان زیادی به سقوط این عمق دفاع راهبردی باقی نمانده است .زیرا که  ترکش سقوط بشار جنایتکار به حزب الله لبنان اصابت می کند وموجب خلع سلاح شدن می شود . همچنین سقوط مزدور ودست نشانده نوری مالکی نخست وزیر عراق را در بر می گیرد
دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا تأكيد كرد كه لبنان و سوريه عمق دفاع استراتژيك ايران هستند.سرلشكر «سيديحيي صفوي» روز شنبه در همايش اساتيد دفاع مقدس با بيان مطلب فوق اظهار داشت: اگر رژيم صهيونيستي روزي اقدامي عليه جمهوري اسلامي ايران انجام دهد حزب الله لبنان خيلي راحت تر مي تواند به آن تهديد پاسخ دهد.وي تاكيد كرد: ايران از اهميت ژئوپولتيكي مهمي برخوردار است و به همين دليل همواره مورد طمع دشمنان خارجي بوده است.سردار صفوي ادامه داد: ايران داراي دو هزار و 25 كيلومتر ساحل در خليج فارس و درياي عمان است و حدود 65 درصد منابع نفتي و 30 درصد گاز جهان در منطقه خليج فارس قرار دارد.وي اضافه كرد: روزانه 17 ميليون بشكه نفت از تنگه هرمز صادر مي شود و همچنين چهار ميليون بشكه نفت نيز از طريق لوله منتقل مي شود.دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا يادآور شد: حدود 80 درصد منابع نفتي ايران در منطقه اي در خوزستان قرار دارد و به همين دليل است كه رژيم بعثي عراق در پي اشغال اين سرزمين بود. وي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر ضرورت انتقال مفاهيم ارزشي به نسل جوان تصريح كرد: اگر ملتي شهادت طلب باشد هيچ گاه كشورش اشغال نمي شود.به گزارش ايرنا، دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا يادآور شد: اگر ملت هاي عرب در سال 1948 شجاعت و ايمان لازم را داشتند سرزمين فلسطين هيچ گاه اشغال نمي شد
مردم  محروم وجنگ زده ی استان خوزستان از عدم آب آشامیدنی و خاموشی برفق رنج می برند اما قرار است آب سد دز این استان به قم انتقال داده شود . چون این شهر حوزه علمیه وآخوند وطلبه های مفت خور غیر مولد دارد.
جشن پايان حفر تونل بزرگترين طرح آبرساني خاورميانه ديروز با حضور وزير نيرو و جمعي از مسئولان استان قم برگزار شد.به گزارش خبرگزاري فارس از قم براي اجراي اين پروژه عظيم آبرساني تاكنون چهار بند انحرافي، 56 كيلومتر تونل، هفت كيلومتر كانال، 185 كيلومتر لوله گذاري، 90هزار متر مكعب مخزن و ايستگاه پمپاژ با ظرفيت 2/5 متر مكعب درثانيه ايجاد شده است.پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم از طرح هاي مهر ماندگار استان قم و وزارت نيرو محسوب مي شود كه حفر تونل از آن به عنوان بزرگ ترين تونل انتقال آب در خاورميانه با 56 كيلومتر طول، يك كار انحصاري در طرح هاي كشور است.اجراي اين طرح موجب انتقال سالانه 81 ميليون متر مكعب آب از رودخانه هاي اليگودرز به سد كوچري گلپايگان و تصفيه خانه آن شده و تامين آب آشاميدني و مصارف صنعتي 10 شهر و 30 روستا از جمله خوانسار، خمين، گلپايگان، محلات، تيمور، سلفچگان، ساوه و قم و جبران كمبود آب شهرهاي مركزي كه رشد جمعيت دارند را تسهيل مي كند.دراجراي اين طرح انواع سازه هاي آبي به كار گرفته شده و شامل چهار سد انحرافي است كه نقش آنها جمع آوري آب از دره هاي شهرستان اليگودرز و سرشاخه هاي دز است.مبدأ اصلي تامين آب اين طرح رودخانه چشمه سرداب در 60 كيلومتري جنوب غربي شهرستان اليگودرز است كه با حفر تونل و بندهاي انحرافي، آب چهار رودخانه به سد كوچري هدايت مي شود.با تكميل اين طرح كه زمان آن از سوي مسئولان استان بهار سال 92 اعلام شده است، پنج هزار متر مكعب در ثانيه آب به شهر قم منتقل شده و مردم قم طعم آب شيرين و با كيفيت را خواهند چشيد.
سربازجو پاسدار شریعتمداری خجالت نکشیده این خبررابازتاب داده است .زیرا که تف وتاق وریش است .برای اینکه از عدم خسا رات وتلفات زلزله در اندونزی  گزارش داده است .در صوریکه با کمی احتلاف زلزله روستا های ورزقان وابهر در آذر بایجان را با خاک یک سان نمود؟
زمين لرزه اي به بزرگي 6 ريشتر در مقياس امواج دروني زمين منطقه «پاپوا» در اندونزي را لرزاند.بنابر اعلام مركز لرزه نگاري آمريكا اين زمين لرزه ساعت 51/19 ديروز به وقت محلي، «پاپوا» را به لرزه درآورد.كانون اين زمين لرزه در عمق حدود 20 كيلومتري سطح زمين بوده است. اين زمين لرزه همچنين در حدود 3 درجه جنوب عرض جغرافيايي و در حدود 135 درجه اي شرق عرض جغرافيايي رخ داده است.به گزارش خبرگزاري شين هوا، تاكنون از تلفات و خسارت هاي احتمالي اين زلزله خبري منتشر نشده است.
جهت اطلاع
 در راستای اختلاف وانتقاد به رئیس جمهور ودولت خبراختلافات آخوندهای حوزوی و حکومتی با تعویض های چپ و راست استانداران در اردبیل بازتاب داده شده است . زیرا که این جا به جایی وتغیر و تحولان در این استان  نه هیچ مشکلی را حل نکره که بر معضلات این استان وصرف هزینه زیاد افزوده است .
از اردبيل، خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي خبر مي‌دهد: آقايان حجت الاسلام عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و اسدي نماينده مردم شهرستان مشكين شهر در مجلس شوراي اسلامي در مراسم توديع و معارفه چهارمين استاندار دولت احمدي نژاد در اردبيل طي سخنان جداگانه‌اي از تغيير بي‌رويه مديريت استان به شدت انتقاد كردند. اسدي خطاب به وزير كشور گفت: تقريباً در هر 5/1 سال يك استاندار عوض شده و با توجه به حساسيت‌هاي وظايف استانداران، فرصت‌هاي كه براي تغيير برنامه‌هاي مطالعات اوليه شروع فعاليت اجرايي لازم و جابجايي‌ها در استان صرف گرديد كه مي‌توانست انرژي عظيمي براي استفاده از استعدادهاي بي‌نظير اين استان باشد. نماينده ولي فقيه در استان نيز گفت ظاهراً كشور مبتلا به امراض ناپايدار مديريتي شد، كه مقصر در مرحله‌اي بالاتر از وزير كشور است. وي از استاندار جديد خواست ضمن جلوگيري از ريخت و پاشها در استقبال و هداياي غيرضروري از بيت المال، براي استفاده از قابليت‌هاي بي‌نظير استان تلاش نمايد
محمود عباس: قرار شد احمدي‌نژاد باز هم من را دعوت كند
اعتراف به باج دادن به محمود عباس برای قبول حضور در اجلاس تهران وفاصله گرفتن از اسماعیل هنینه همچنین عدم توافق محمود عباس با پیشنهاد احمدی نژاد که تهران مکان گفتگو برای آشتی ملی میان حماس وساف باشد.
 رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با اعلام اينكه اين تشكيلات تنها نهاد رسمي و قانوني در فلسطين است كه بايد از سوي كشورهاي جهان به رسميت شناخته شود، تاكيد كرد تا زماني كه حماس به برگزاري انتخابات تن ندهد هيچ گونه مذاكره‌اي با اين جنبش انجام نخواهد شد. به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري اسكاي نيوز عربي، محمود عباس،‌ رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در رام‌الله در يك كنفرانس خبري با مشاركت خبرنگاران تاكيد كرد، مادامي كه حماس با برگزاري انتخابات در غزه و ديگر مناطق فلسطين موافقت نكند هيچ گونه مذاكره‌اي با مقامات اين جنبش نخواهد داشت. رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با اشاره به سفر خود به تهران براي مشاركت در نشست سران كشورهاي عدم تعهد گفت: ما از سوي مقامات ايراني براي مشاركت در اين كنفرانس دعوت شديم اما تاكيد كرديم در صورتي كه هنيه دعوت شود در اين كنفرانس شركت نمي‌كنيم.وي ادامه داد: ما به نشست تهران رفتيم و تصميم داشتيم در صورت حضور هنيه و يا مقامات حماس كنفرانس را ترك كنيم اما هيچ يك از مقامات حماس در اين كنفرانس شركت نكردند و ما در آنجا مذاكراتي با محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهوري ايران داشتيم. عباس هم‌چنين اعلام كرد در مذاكراتش با احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران از وي خواسته تا مذاكرات فتح و حماس را به تهران منتقل كنند و در آنجا به مذاكره بپردازند اما اين مساله مورد قبول تشكيلات خودگردان قرار نگرفته است. وي همچنين عنوان داشت: پس از مذاكرات با احمدي‌نژاد قرار شد بعد از نشست كشورهاي عضو عدم تعهد بار ديگر احمدي‌نژاد براي مذاكره و گفت‌وگو، از من براي سفر به تهران دعوت كند