نمی‌فهمه! (گفت و شنود)


گفت: یکی از فتنه‌گران فراری در وبلاگ شخصی خود نوشته است «هر وقت به بلایی که رهبران جنبش سبز(!) بر سر من و امثال من آورده‌اند فکر می‌کنم از ته دل به آنها لعنت می‌فرستم.»
گفتم: بالاخره سر غیرت اومده.
گفت: نوشته «خاتمی و موسوی و کروبی من و یک عده دیگر را به خیابان کشیدند و نهایتا باعث فرار ما از کشور شده‌اند و حالا فقط به خودشان و زندگی بچه‌هایشان فکر می‌کنند.»
گفتم: خب! دیگه چی؟!
گفت: نوشته است «حالا که به فکر ما نیستند و ما را به حساب نمی‌آورند انگار منتظرند بمیریم تا از مرده ما برای کسب قدرت خود استفاده کنند.»
گفتم: یارو می‌گفت؛ بچه‌ که بودیم می‌گفتند بچه است نمی‌فهمه، بعد می‌گفتند نوجوونه نمی‌فهمه، بعد می‌گفتند جوونه خامه نمی‌فهمه، بعد می‌گفتند، پیره نمی‌فهمه، اما بعد از مرگمون میگن؛ عجب آدم فهمیده‌ای بود!
زمين‌لرزه در مرز كرمان و سيستان‌و‌بلوچستان
زمين لرزه‌اي به بزرگي 3،9 در مقياس امواج دروني (ريشتر) ساعت 8 و 49 دقيقه و 33 ثانيه روز گذشته مرز استان‌هاي كرمان و سيستان و بلوچستان حوالي مسجد حضرت ابوالفضل را لرزاند.
به گزارش مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، شبكه‌هاي لرزه نگاري وابسته به اين مركز موقعيت زمين لرزه را 28،22 درجه عرض شمالي و 59،15 درجه طول شرقي ثبت كرده‌اند. 
کد خبر۱۷۲۹۲۶
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
نماینده مردم تهران در واکنش به اظهارات اخیر حجاریان، گفت: آیا آقای حجاریان زمانی هم که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود همین اعتقاد را داشت؟ یا از امروز که آقای روحانی در این جایگاه قرار گرفته این اعتقاد را پیدا کرده که باید شرایط انحلال مجلس برای دولت فراهم باشد.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به اظهارات اخیر سعید حجاریان که در گفت‌وگو با یک رسانه دولتی پیشنهاد اصلاح قانون اساسی و امکان انحلال مجلس توسط دولت را مطرح کرده است، گفت: آیا آقای حجاریان زمانی هم که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود همین اعتقاد را داشت؟ یا از امروز که آقای روحانی در این جایگاه قرار گرفته این اعتقاد را پیدا کرده که باید شرایط انحلال مجلس برای دولت فراهم باشد.

وی افزود: برخی از اصلاح‌طلبان تندرو که ولع قدرت داشتند و از قدرت به دور بودند امروزه دچار بدمستی شده‌اند و اگر مدیریت نشوند به سرنوشتی بدتر از سرنوشت مجلس ششم دچار می‌شوند.

سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.
کد خبر۱۷۲۸۹۴
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: وزیر کشور و وزیر دادگستری برای پاسخگویی به نمایندگان به مجلس میآیند.

الله‌یار ملکشاهی بیان کرد: امروز وزیر کشور و وزیر دادگستری برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به مجلس خواهند آمد.

وی اظهار کرد: سوالها از وزیر کشور و وزیر دادگستری درباره مباحث مربوط به انتقال زندانها، سیر پیگیری برخی پروندهها و... خواهد بود
کد خبر۱۷۲۸۹۸
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه شایع‌ترین علامت ام اس، بی حسی و گزگز دست و پا است، گفت: در این بیماری دست و پا دچار بی‌حسی، یخ کردن یا داغ شدن به صورت حاد شده و در طی مدت 1 تا 2 روز بی‌حسی به صورت سوزن سوزن شدن ادامه می یابد تا حدی که حس این اعضاء از بین می رود.

دکتر مهدی وحید دستجردی با اشاره به اینکه ام اس، بیماری اتوایمیون است، گفت: در بیماری‌های اتوایمیون سلول‌های دفاعی بدن، سلول‌های بدن خود فرد را مورد تهاجم قرار می‌دهند.

وی گفت: در بیماری ام اس، سلول های دفاعی، سلول‌های چربی موجود در مغز و نخاع را از بین می‌برند و علایم بیماری در فرد نمایان می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه شایع‌ترین علامت ام اس، بی حسی و گزگز دست و پا است، گفت: در این بیماری دست و پا دچار بی‌حسی، یخ کردن یا داغ شدن به صورت حاد شده و در طی مدت 1 تا 2 روز بی حسی به صورت سوزن سوزن شدن ادامه می یابد تا حدی که حس این اعضاء از بین می رود.

وی یادآور شد: منظور از بی حسی دست و پا در این بیماری، بی حسی در ناحیه مچ به سمت انگشتان است که اصطلاحا ناحیه دستکش و جوراب گفته می‌شود. در این حالت با گرفتن دست یا پا، زیر آبگرم یا سرد، هیچ حسی وجود ندارد.

وحید دستجردی تاکید کرد: اگر بی‌حسی به صورت مداوم و به مدت 1 تا 2 روز ادامه یابد، فرد باید هر چه سریعتر توسط پزشک متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی بی حسی یک طرفه بدن را از دیگر شکایات بیماران ام اس در مراحل ابتدایی بیماری عنوان کرد و افزود: اگر به مدت چند ساعت بی حسی ادامه یابد، می تواند به عنوان زنگ خطر بیماری تلقی شود.

وحید دستجردی خاطرنشان کرد: هر علامت جسمی عصبی که فرد قبلا به آن‌ها مبتلا نبوده، ولی در او ایجاد شده مانند خواب رفتگی دست و پا، سرگیجه، دوبینی، اختلال در حرکت که قبلا فرد نداشته می‌تواند نشانه ای باشد و فرد باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا پزشک با معاینه بالینی دریابد که فرد دچار علامت گذرا شده یا بیمار است
کد خبر۱۷۲۹۰۷
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان گفت: فردی که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را داشت در این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان برخوار، ناصر بیگلری، اظهار کرد: فردی که با ادعای ارتباط با امام زمان (عج) مردم را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می‌کرد در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تصریح کرد: این کلاهبردار با اعمالی همچون رمالی، سرکتاب باز کردن و عوام‌فریبی تنها از یکی از مراجعه‌کنندگان مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال وجه نقد دریافت کرده بود
کد خبر۱۷۲۹۱۰
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از شناسایی و دستگیری بیش از 30 کلاهبردار، وکیل نما و دلال از ابتدای سالجاری تا کنون در حوزه های قضایی استان خبر داد.

به گزارش مهر، علی شفیعی در اين خصوص گفت: در راستاي برقراری امنیت قضایی برای آحاد ملت شریف استان کرمان و کوتان نمودن دست ناپاک کلاهبرداران اقدامات قابل توجه ای انجام شده است.

وی ادامه داد: افرادی با ادعای کذب و داشتن اختیارات واهی و ارتباط با مسئولان دستگاه قضایی از ارباب رجوع،خانواده متهمین و زندانیان اخاذی می كنند.

شفیعی بیان داشت: مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از ابتدای سالجاری تا کنون چندین باند کلاهبرداری را شناسایی ،دستگیر و بخشی از وجوهی که به ناحق تصاحب كرده بودند به صاحبان آنها برگردانده اند.

این مسئول قضایی از دیگر ترفندهای این قبیل افراد را غصب عناوین دولتی و استفاده از نام و عنوان مجعول اعلام کرد.

وی ضمن هشدار جدی و قاطع به افرادی که قصد کلاهبرداری دارند، تصريح کرد: چشم بیدار پاسداران عدالت تمام اعمال آنان را رصد و در اولین فرصت به سزای اعمال مجرمانه شان خواهد رساند.

رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضائیه در استان کرمان  با تأکید بر عزم این مجموعه بر سالم نگهداشتن دستگاه قضایی از انحراف و لغزش ها از عموم مردم و امت حزب الله در خواست کرد که در صورت مشاهده و یا استماع اخباری مرتبط با دستگاه قضایی مراتب را از طریق تماس تلفنی به شماره 04312235005 اطلاع بدهند.

وی اذعان داشت: علاوه بر تماس با شماره مذکور، افراد می توانند  گزارشات خود به ستاد خبری این حفاظت واقع در دادگستری کل استان کرمان ،چهارراه ارگ ارسال كنند.

شفیعی تصريح كرد: مقابله دستگاه قضایی با دلالان و وکیل نماها جدی است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.
کد خبر۱۷۲۹۲۴
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا از انهدام یک گروه تروریستی توسط مرزبانان جنوب شرق کشور در منطقه جکیگور با هلاکت دو تن از آنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار جلال ستاره با اعلام خبر هلاکت و مجروحیت 4 شرور وابسته به گروهک‌های تروریستی عنوان داشت: مرزبانان هنگ مرزی جکیگور در راستای حفظ و حراست از مرزهای میهن اسلامی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از ورود اعضای یک گروه تروریستی به خاک کشورمان با خبر شده و با تشدید اقدامات اطلاعاتی، ضمن شناسایی معابر احتمالی ورود تروریست‌ها اقدام به افزایش مضاعف کنترل مرزها کردند.

وی با بیان اینکه در همین راستا مرزبانان دوشنبه شب گذشته با اجرای کمین، راه ورودی این افراد را که به صورت مسلحانه وارد حریم امنیتی مرز کشورمان شده بودند، سد کرده و مانع ورود آنان شدند؛ افزود: اعضای این گروهک تروریستی به محض مشاهده ماموران به سمت آنان تیراندازی کردند که با آتش پرحجم مرزبانان مواجه شدند.

معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا در ادامه افزود: مرزبانان ناجا، در این عملیات موفق شدند 2 نفر ازاشرار را به هلاکت و دونفر دیگر را مجروح کنند و در پایان این عملیات، تعدادی سلاح و مقادیر زیادی مهمات به همراه وسایل ارتباطی ماهواره‌ای در اختیار مرزبانان قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماموران مرزبانی ضمن پاسداری از حریم مرزهای میهن اسلامی با هرگونه ناامنی و تحرکات تروریستی گروهک‌های معاند مقابله کرده و تا آخرین قطره خون خود از حریم خاک میهن اسلامی دفاع خواهند کرد.