صدا ونامه های شما

صدا ونامه های شما .23 بهمن - 92
* نظري از تهران: فرهنگي هستم و حدود 20 ماه است كه از مزاياي دريافتي اضافه‌كارمان محروم مي‌باشيم. به مسئولان تذكر بدهيد تا رسيدگي كنند. * صاحبي از دهدشت: به رئيس‌جمهور بگوييد ما كارگران فصلي و ساختماني به اميدي به شما راي داديم. آقاي روحاني! ما نه بيمه داريم، نه سهام عدالت، نه سبد كالا! خدايي شرمنده زن و بچه‌‌هايم هستيم و فكري بحال اين قشر بكنيد. * اشرفيان از ساوه: به مسئولان بگوييد چرا و با چه منطقي مبناي دريافت سبدكالايي به كارگران را حقوق زير 500 هزار تومان تعيين كرده‌ايد؟  نااميدي از سبدهاي كالا! مردم از دولت فعلي، توقع ديگري داشتند، نه اين كه در واگذاري سبدهاي كالا تفاوت‌هاي فراواني قائل شود، اين رفتار سبب نااميدي مردم شده است. در اخباري كه در مطبوعات به چاپ رسيده، روشن مي‌كند به افرادي كه پايه حقوقي آن‌ها بالاي 500 هزارتومان است، سبد كالا تعلق نمي‌گيرد! در حالي كه وقتي با مردم گفت‌وگو مي‌كنيم، مشخص مي‌شود برخي كسان حتي با حقوق يك ميليون تومان هم از اين مزايا بهره‌مند شده‌اند. اكنون در اين فرصت، بهتر است همه افراد كم درآمد ومتوسط جامعه سبد كالا دريافت كنند. 
صداي شما
* از اهالي شهرك استقلال: سه پل عابر پياده بين تهرانسر و شهرك استقلال وجود دارد كه از روي اتوبان آزادگان عبور مي‌كند، اين پل‌ها علاوه بر داشتن مسير طولاني فاقد پله برقي است و افرادسالمند و ناتوان قادر به استفاده‌كردن از آن نيستند، آنها ناچارند از زيرگذري عاجزانه از مسئولين محترم شهرداري ناحيه 21 تقاضا داريم نسبت به نصب پله برقي براي اين پل‌ها اقدام نمايند.
* نظري از تهران: فرهنگي هستم و حدود 20 ماه است كه از مزاياي دريافتي اضافه‌كارمان محروم مي‌باشيم. به مسئولان تذكر بدهيد تا رسيدگي كنند. 
* صلواتي از تهران: متاسفانه بداخلاقي‌ها همچنان در فضاي سياسي كشور رواج دارد و برخي با استفاده از شيوه‌هاي ناپسند دست به تخريب رقيبان خود مي‌زنند. اساس رقابت در جامعه اسلامي برپايه اخلاق استوار است. مردم اين را مي‌بينند و بعد قضاوت مي‌كنند بهتر است به تأسي از آيات و روايات درخصوص رفتار صحيح در برخورد با رقيبان پيشقدم شويم و نگذاريم بيش از اينكه در زير اتوبان قراردارد و مواقع تاريك فاقد امنيت است تردد كنند. از آنجا كه افراد سالمند و ناتوان بخاطر مشكلات فوق قادر به تردد آسان بين شهرك استقلال و تهرانسر نيستند، لذا ، مساله به سطح جامعه رخنه كند. 
* صاحبي از دهدشت: به رئيس‌جمهور بگوييد ما كارگران فصلي و ساختماني به اميدي به شما راي داديم. آقاي روحاني! ما نه بيمه داريم، نه سهام عدالت، نه سبد كالا! خدايي شرمنده زن و بچه‌‌هايم هستيم و فكري بحال اين قشر بكنيد. 
* اشرفيان از ساوه: به مسئولان بگوييد چرا و با چه منطقي مبناي دريافت سبدكالايي به كارگران را حقوق زير 500 هزار تومان تعيين كرده‌ايد؟ 
نامه‌هاي شما
كارگاه يا...؟!
كارگاه جلدسازي واقع در خيابان ري، پايين‌تر از كوچه آل آقا، مقابل پمپ بنزين، (گاراژ اكبرمشهدي)، بدون جواز كسب و مجوزهاي قانوني، اقدام به جلدسازي با چسب كه اشتعال‌زا و هر لحظه احتمال وقوع آتش‌سوزي وجود دارد، در اين مكان فعاليت دارد و پنجشنبه‌ها هم بين ساعت 18 تا 20 بساط لهو و لعب برپا است! از مسئولان اماكن، نيروي انتظامي، شهرداري، سازمان آتش‌نشاني براي پيشگيري از بروزهرگونه حادثه‌اي، تقاضاي رسيدگي فوري به اين محل را داريم. ع. يناقرف ـ تهران 
نااميدي از سبدهاي كالا! 
مردم از دولت فعلي، توقع ديگري داشتند، نه اين كه در واگذاري سبدهاي كالا تفاوت‌هاي فراواني قائل شود، اين رفتار سبب نااميدي مردم شده است. در اخباري كه در مطبوعات به چاپ رسيده، روشن مي‌كند به افرادي كه پايه حقوقي آن‌ها بالاي 500 هزارتومان است، سبد كالا تعلق نمي‌گيرد! در حالي كه وقتي با مردم گفت‌وگو مي‌كنيم، مشخص مي‌شود برخي كسان حتي با حقوق يك ميليون تومان هم از اين مزايا بهره‌مند شده‌اند. اكنون در اين فرصت، بهتر است همه افراد كم درآمد ومتوسط جامعه سبد كالا دريافت كنند. ناصر عرب يارمحمدي ـ تهران 
ارزش معنوي 
ستون‌هاي "نامه‌هاي شما" و "صداي شما" را مطالعه مي‌كنم و پي مي‌برم روزنامه براي خوانندگان و پيام‌دهندگان ارزش معنوي قائل‌ است و در دو جاي جداگانه، دو ستون را براي چاپ درخواست‌ها و درددل مردم اختصاص داده و با اين كار تونسته‌ مخاطبان دائمي خود را حفظ كند؛ كه جا دارد از دست‌اندركاران و افرادي كه براي درج پيام‌هاي مردمي زحمت مي‌كشند، قدرداني كنيم. اميدواريم مسئولان هم براي پاسداشت اين زحمات، جواب‌هاي مكتوب خود را به روزنامه ارائه دهند تا ديگر هموطنان از همكاري متقابل مطبوعات با مردم در ارتباط دادن با مسئولان، آگاه شوند.   عرفان تهران