توضیحات وکلای مهدی رفسنجانی  درباره سکه‌ و تلفن همراه وی  10 شهریور -94
  
گویا قراراست از مهدی رفسنجانی درزندان اوین همچون گروگان های زندانی آمریکایی درراستای اهداف خاص و فشار وتهدید علیه ی رفسنجانی استفاده شود. چون در شرایطیکه آخوند دژخیم محسنی اژه ای ازکشف  غیر قانونی تلفن مبایل و1000 سکه طلای مهدی رفسنجانی در زندان  اوین خبرداده است .ولی  وکیل‌مدافع مهدی رفسنجانی گفته است  موبایل و سکه‌هایی که موکلم در اوین به همراه داشته، به هنگام ورود به بازداشتگاه اوین صورت‌جلسه شده بود. بهرحال هدف این سناریو سازی این است تا گفته شود مهدی رفسنجانی ازدرون زندان با  رسانه ها وعوامل دشمن بیگانه  دررابطه است واز طریق سکه ی طلاهم می خواهد درون زندان باخریدن زندانبان اطلاعات به بیرون ارسال کند .همچنین با خریدن مهره های زندانی آشوب واغتشاش وناآرامی در زندان راه ا ندازی کند.

بخش خبری: وکیل‌مدافع مهدی هاشمی گفت: موبایل و سکه‌هایی که موکلم در اوین به همراه داشته، به هنگام ورود به بازداشتگاه اوین صورت‌جلسه شده بود.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، با اشاره به خبر کشف تعدادی سکه و موبایل از مهدی هاشمی در زندان افزود: قابل توجه این است که زمانی که مهدی هاشمی را به زندان تحویل دادیم مقداری پول و تعدادی سکه‌ گرمی همراهش بود که تمامی آنها صورت‌جلسه شد و زمانی که دلیل حمل آن را از مهدی جویا شدند گفت که می‌خواهم در اعیاد تحت عنوان عیدی به دیگران بدهم.
وی با ادعای این‌که «در رابطه با تلفن همراه چون بدون دوربین بود در بدو ورود مهدی هاشمی به زندان صورتجلسه شده است» در عین حال گفت که نسبت به موکلش بیطرفانه عمل نمی‌شود.
وی ادامه داد: وقتی موضوعی مانند کشف 30 سکه از مهدی هاشمی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار می‌گیرد قطعاً مورد تشویش اذهان مردم می‌شود.
وی در ادامه عدم ارائه ملاقات حضوری را که به درخواست مادر مهدی هاشمی بوده، مورد انتقاد قرار داد.
وکیل مدافع مهدی هاشمی ادامه داد: برای انجام ملاقات حضوری باید درخواست خود را به دادستان تهران تقدیم می‌کردیم زیرا موافقت ایشان در رابطه با این موضوع شرط بود، اما وقتی امروز به دادسرا مراجعه کردم گفتند که دادستان تهران برای ملاقات حضوری موافقت نکرده است.
در همین زمینه سید وحید ابوالمعالی دیگر وکیل مهدی هاشمی در واکنش به صحبت‌های سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز یکشنبه واکنش نشان داد.
ابوالمعالی گفت: اول- آقای اژه‌ای سخن از کشف سکه طلا می‌کنند و بعد عنوان می‌کنند که همراه داشتن سکه طلا ممنوع نیست. متاسفانه ایشان باید پاسخ دهند که اگر به همراه داشتن چیزی ممنوع نیست، چرا باید از کشف آن در یک مصاحبه مطبوعاتی سخن بگویند؟ متاسفانه این نوع اشتباه رفتاری در سخنان ایشان سابقا در خصوص آقای هاشمی وجود داشته است. مثلا زمانی که در رابطه با پرونده یا رای سخن می‌گفتند حجم پرونده و یا برخی اتهامات و یا محکومیت‌ها را بیان می‌کردند و بعد می‌فرمودند که از بیان مسائل مربوط به پرونده بنا بر قانون معذور هستم!
دوم- اما در خصوص تلفن همراهی که هرگز استفاده نشد، وضعیت جالتر است. من با آقای هاشمی در رابطه با تلفن صحبت کردم. ایشان گفتند که «تلفن توسط یکی از اشخاص داخل زندان پس از ورود به من بازگردانده شد و عنوان شد که چون در بند عمومی و در میان زندانی‌های عادی هستم و ممکن است مشکلاتی برای من ایجاد شود، تنها در صورت وجود ایجاد خطر از آن استفاده نمایم
با این این حال، آقای اژه‌ای می‌دانند که از این تلفن حتی در آن مورد خاص که یکی از محکومین به جاسوسی از وابستگان وزارت اطلاعات دولت سابق قصد حمله به وی را داشت هیچ استفاده‌ای نشد.
اما آیا واقعا داشتن تلفن ممنوع است؟ به رویه زندان که می‌نگریم، پاسخ مثبت است. اما قوانین چه می‌گویند؟
آیین نامه اجرایی بازداشتگاه‌های موقت که در 30 آبان 1385 در 19 ماده و 10 تبصره به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، در نوع خود یکی از بهترین و مترقی‌ترین قوانین ما است.
ماده 11 این قانون چنینی مقرر نموده است که:
«
متهمان مجاز به خرید و استفاده از نشریات، کتب و مجلات و روزنامه‌ها و نیز استفاده از وسایل ارتباط جمعی به طور تمام وقت می‌باشند. مگر اموری که شرعا و قانونا استفاده از آن ممنوع است.
تبصره- متهمان می¬توانند از وسایل شخصی خود مانند تلفن همراه و رایانه استفاده نمایند
البته ممکن است مردم عادی و به اصلاح برخی آقایان عوام از این حقوق آگاه نباشند و تعریف حقوقی از زندان یا بازداشتگاه در ذهن نداشته باشند؛ اما آقای اژه‌ای که مردم عادی نیستند. ایشان می‌دانند که بازداشتگاه¬ها در قوانین کیفری و زندان¬ها در تمام دنیا شرایط سخت¬تری نسبت به زندان¬ها دارند و به طریق اولی، اگر حقی برای کسی در بازداشتگاه تعریف شده باشد، اصولا لازم است که این حق در زندان هم پیش فرض دانسته شود.
علاوه بر این، اگر واقعا برای آقای اژه‌ای اثبات گردد که بنا بر سخن آقای هاشمی، حقیقتا یکی از مسئولین زندان یا دادسرا بر اساس حق قانونی فوق الاشعار و یا تدبیر خاص، موبایل را در اختیار قرار داده باشد، با دقت به این مهم که آقای هاشمی از آن هیچ استفاده‌ای نکرده است، آیا باز هم صحیح بود که ایشان این امر را به عنوان کشفیات تیم بازرسی اعلام نمایند؟
در پایان خاطر نشان می‌شود که آقای هاشمی انتشار این خبر را مغتنم دانست. وی به من عنوان نمود که اگر مردم و متهمین و محکومین عادی تاکنون نتوانسته‌اند یا مصلحت نمی‌بینند که حقوق قانونی خود را به علن عنوان نمایند، شاید محکومیت بناحق من، فرصتی باشد تا برخی مسائل برای اولین بار گفته شود. مثلا عنوان شود که در این آئین نامه قانونی، تصریح شده که افراد باید در اتاق‌هایی با امکانات مناسب، دارای فضاهای هواخوری کافی و در قالب “مجتمع‌های مسکونی” نگهداری شوند و مقرر شده است که «حداقل فضای فیزیکی مسقف بازداشتگاه‌های موقت (غیر از فضای هواخوری) برای هر نفر 7 متر مربع باشد. به راستی چرا آقای اژه‌ای در نشست‌های مطبوعاتی خود از نقض این حقوق سخن نمی‌گویند؟ آیا لازم است وضعیت بازداشت گاه¬ها ترسیم شود؟ آیا آقای اژه‌ای نمی¬دانند که استناندارد فضای لازم برای هر زندانی باید تقریبا دو برابر بازداشتگاه و نزدیک به 14 متر باشد؟ آیا آقای اژه‌ای نمی‌دانند که بنا بر اعلام آقای هاشمی 28 یا 29 نفر در حدود تقریبا 70 متر جا در اندرزگاه 7 حضور دارند؟ آیا این دو و خرده‌ای متر استاندارد است؟
به نظر می‌رسد که ممکن است این مساله مستمسکی از پیش تعیین شده برای اخذ تدابیر شدید مانند انفرادی باشد. چرا که آقای هاشمی متاسفانه در حال حاضر از محدودیت‌های خاصی برخوردار هستند که هیچ یک از افراد اندرزگاه 7 مشمول این تدابیر سختگیرانه نیستند. چنانچه لازم شود در این خصوص توضیحات بیشتری داده خواهد شد. و در کنار این توضیحات وضعیت برخی محکومین خاص که در برخورداری از برخی شرایط در نقطه مقابل قرار دارند، تشریح خواهد شد تا مردم خود مقایسه نموده و تفاوت‌ها را دریابند.
سخنگوی قوه قضاییه روز یکشنبه اعلام کرد بود: هفته گذشته در بازرسی که از بندهای 7 و 8 زندان اوین به عمل آمد از آقای هاشمی یک تلفن همراه با سیم‌کارت و تعدادی سکه اعم از ربع، نیم و گرمی حدود 30 عدد کشف شده است، البته بردن سکه غیرمجاز نیست ولی داشتن تلفن همراه غیرمجاز است. البته ناگفته نماند از بعضی از زندانیان دیگر نیز گوشی تلفن و فلش مموری کشف شده است.