عطاری‌ها حق فروش هیچ دارویی را ندارند

معاون وزیر بهداشت:
عطاری‌ها حق فروش هیچ دارویی را ندارند  10 شهریور – 94
وقتی 37 سال باشد مشتی آخوند رمال و دجال دعانویس حاکم شده باشند که هرروز بیشتررمالی می کنند و همچون امام زاده جرجر کور می کنندکه وشفانمی دهند چرا نباید عطاری ها رقیب داروخانه ها شده باشند؟

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: عطاری، فروشگاهی است که حق ندارد هیچ دارویی را فروش داشته باشد و فقط باید گیاهان دارویی موثر و بی‌خطر را عرضه کنند.به گزارش سازمان غذا و دارو، دکتر رسول دیناروند تصریح کرد:متاسفانه در عطاری‌ها کالاهای غیرمجاز عرضه می‌شود درحالیکه حق فروش هیچ دارویی را ندارند.
وی گفت: در عطاری‌ها نباید داروهای گیاهی، شیمیایی و داروهای مخدر به فروش برسد؛ عطاری فروشگاهی است که می‌تواند گیاهان دارویی موثر و بی‌خطر را عرضه کند اما متاسفانه برخی عطاری‌ها پا را فراتر گذاشته‌اند.
رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه اظهار داشت: البته در همه استان‌ها دستورالعمل بازرسی داریم و در صورت مشاهده کوچکترین تخلفی نیز با آنها برخورد می‌کنند و در اغلب استان‌ها خوشبختانه عملکرد خوبی داشته‌ایم و دانشگاه‌ها توانسته‌اند عطاری‌ها را ساماندهی کنند.
دیناروند گفت: در استان تهران باید نظارت بر عطاری‌ها توسط دانشگاه‌ها تقویت شده و برنامه ریزی‌ها برای نظارت‌های بیشتر در اولویت دانشگاه‌ها قرار بگیرد.