بازي بي بي سي و نشريات زنجيره اي با قمارباز كرسنتي

خبر ويژه 
بازي بي بي سي و نشريات زنجيره اي با قمارباز كرسنتي 16 شهریور -94
شاکی شدن سربازجو شریعت نداری و ورق پاره ی جوان از برنامه ی بی بی سی که گفتگو با دلال دکل مفقوده شده طباطبایی داشت که مدعی شد 150 میلیون یورو در ایران سرمایه گذاری کرده است . از سوی دیگر حسین باستانی فاش ساخت که عوامل اطلاعاتی – امنیتی پاسداران هم نقش داشته است . برای همین سربازجوشریعت نداری  ترمز بریده ودنده عقب کنده علیه ی پخش این برنامه  کف کرده است .

افشاي بخش هاي «هاشور خورده» پرونده دکل 87 ميليون دلاري فورچونا معروف به «دکل گمشده» طي ماه هاي گذشته و حضور يکي از مديران ارشد وزارت نفت در اين پرونده، رسانه هاي معاند نظام و برخي رسانه هاي همسو با دولت را بر آن داشت تا آماده باش خود را با حضور در اين پرونده و تطهير «قمارباز کرسنتي» وارد فاز عملياتي کنند.
    
به گزارش «جوان»، پس از رپرتاژهاي صداي آمريکا براي رضا مصطفوي طباطبايي معروف به «قمارباز کرسنتي» و سفيدخواني وي، روزنامه شرق نيز دو صفحه از 16 صفحه خود را در اختيار وي قرار داد تا دلال اصلي قرارداد دکل فورچونا، تريبون را در دست گرفته و هر جا سخن بگويد از ريفرنس روزنامه شرق بگويد و بر همه اسناد موجودي که ثابت مي کند وي 87 ميليون دلار را به جيب زده است، برچسب «جعلي» و «پرونده سازي» بزند. 
    
اين دلال نفتي که در ماجراي قرارداد کرسنت حضور ويژه اي داشت با هماهنگي کامل با شرکاي داخلي خود، سعي دارد نقش خود را در اين پرونده از يک دلال به يک «کارآفرين» تبديل کند. شرکاي داخلي وي نيز از هراس مطرح شدن نامشان در اين پرونده، بستر را براي حضور وي در رسانه ها به ويژه رسانه هاي ايران باز کردند. هرچند اين رسانه ها رداي اصلاح طلبي بر تن داشته باشند. 
    
حدود سه سال پيش، نادر قاضي پور از گم شدن دکل دريايي خبر داد که «پايش» 87 ميليون دلار پرداخت شده بود. معلوم نبود دکل کجا بود و شرکت تاسيسات دريايي نيز که «رکب» خورده بود سکوت پيشه کرد حتي با مديرعامل جديد خود غلامرضا منوچهري. هر از چند گاهي اخباري پراکنده از اين دکل منتشر مي شد، از حضور در امارات تا قطر تا اينکه مشخص شد اين دکل در خليج مکزيک به حفاري مشغول است. از عمر کامل السواده- پادوي حقوقي طباطبايي- سخن به ميان آمد و اسناد جديد نشان داد که وي پول ها را به حساب «قمارباز» واريز کرده است. ذي نفعان اين پرونده، براي مسکوت ماندن اين پرونده چيزي به «روي خود» نمي آوردند تا روزي که يک نامه از پتروپارس به شرکت حفاري شمال واکنشي از هدايت الله خادمي دربرداشت که ماجرا را وارد فاز جدي تري کرد. 
    
پتروپارس در فاز 13 به حفاري با دو دکل مشغول بود. دکل سحر يک متعلق به شرکت حفاري شمال و دکل آبان متعلق به هندي ها همزمان به کار مشغول بودند تا اينکه به يکباره اعلام شد به دليل کمبود منابع مالي، دکل هندي بايد در فاز 13 بماند و دکل ايراني بار خود را از اين فاز ببندد. شرکت حفاري شمال نسبت به اين موضوع واکنش شديدي نشان مي دهد و مديرعامل آن در نشستي خبري از پشت پرده دلالي دکل هاي هندي و چيني مي گويد؛ پشت پرده اي که در راس آن شريک استراتژيک طباطبايي قرار داشت؛ مردي که در رسانه ها به «م. م» معروف است. يکي از معاونان سابق وزير که اين روزها در قامت بخش خصوصي به تجارت در نفت مشغول است و آقازاده يکي از وزراي دولت اصلاحات که اتفاقاً در بي بي سي ها همکاري دارد از شرکاي اصلي طباطبايي محسوب مي شوند که اين روزها در چند شرکت خصوصي نفتي سهامدار و شريک هستند. گفته مي شود سرشاخ مديرعامل حفاري شمال با مجموع اين شرکا، به حضور مجلس و نامه 70 نماينده در اين ماجرا کشيده شد و سخن از استيضاح وزير نفت شد تا اينکه فشار شرکاي طباطبايي که به حلقه کرسنتي ها شهره اند موجب برکناري شبانه خادمي از شرکت حفاري شمال شد. 
    
مديرعامل حفاري شمال برکنار شد و پس از برکناري خادمي از مديريت حفاري شمال، شرکاي طباطبايي با ارسال شب نامه ها به مجلس و رسانه ها، پاي شريک سابق طباطبايي را به ميان مي کشند تا با گم کردن در اين پرونده، وي را تبرئه کرده و پرونده را با انحراف مواجه کنند. 
    
روزنامه هاي همسو با جريان اصلاحات، با برجسته سازي نقش شريک وي و چاپ عکس وي، آقاي «ش» را «دزد دکل» معرفي مي کنند و دو روز بعد وي را بي تقصير مي شمارند. پس از بازداشت شريک سابق طباطبايي، حالاخود «قمارباز کرسنتي» ظهور مي کند و به «ميهماني تيترها» مي آيد. طباطبايي با «کراوات آبي» خود عکس يک روزنامه شرق مي شود و در برنامه پنج شنبه شب بي بي سي فارسي «صورتي» مي شود؛ رسانه اي که پدر يکي از شرکايش پاي ثابت صحبت هاي کارشناسي آن است!
    
وي که پيشتر عقد اخوت خود را از طريق رئيس شبکه جم تي وي با عليرضا نوري زاده مي بندد، بخشي از دلارهاي خود را به صداي آمريکا تزريق مي کند. نهايت کار به اينجا مي رسد که صداي آمريکا به تمجيد از وي و حاميان داخلي اش در وزارت نفت مي پردازد و به «انگ زني» به مخالفان طباطبايي و «هم دامن هاي» وي در ايران ادامه مي دهد. 
    
طباطبايي در برنامه اي که دو شب گذشته از بي بي سي فارسي روي آنتن رفت به طور قابل تاملي از مديريت فعلي شرکت تاسيسات دريايي تمجيد مي کند و برعکس، مديريت سابق اين شرکت را مديريتي مي خواند که سوء مديريت و فساد برونداد آن بوده است. جالب آنجاست که منوچهري عضو باشگاه نفت و نيرويي است که شرکاي طباطبايي نيز در آن عضو هستند و محفلي است براي خودماني ها و البته چهره هايي که در پرونده کرسنت نقش مهمي را ايفا کرده اند؛ کساني که در ماجراي قرارداد کرسنت در کنار يکديگر بودند و پس از هشت سال بار ديگر به قدرت رسيده اند. 
    
رو شدن دست طباطبايي به مطرح شدن نام هاي ديگري مانند «الف. ف»، «ه. الف»، «م. م»، «غ. م» و ... مي انجامد که قطعاً براي وزير نفت گران تمام خواهد شد؛ حلقه کرسنتي ها هواي طباطبايي را دارند و نمي خواهند وي به عنوان «دکل خوار» معرفي شود؛ هم عضوي از تيم آنهاست و هم نمي خواهند پرده اي درافتد.