داس مرگ بر خرمن پناهجویان

داس مرگ بر خرمن پناهجویان  15 شهریور -94
گویا رژیم وارونه ی ولایت فقیه رکوردار محکومیت مستمر جهانی نقض حقوق بشر  نمی باشد وهرروز در ایران بساط سرکوب وضرب و شتم و بازداشت وشکنجه و اعدام درون زندان ها و دارزدن های ملأعام برپانیست . همچنین فرار مغزها ومهاجران از ایران ادامه ندارد. همینطور گویا که رژیم وارونه ی ولایت فقیه نقش جنگ افروزی وناامنی وبی ثباتی منطقه ومداخله گری درامورداخلی کشورهای سوریه وعراق و یمن ولبنان و بحرین وحتی افغانستان ندارد که از موضع اشک تمساح  ریختن برای پناهجویان انسانی ادعای داس مرگ برخرمن پناهجویان شده است .

گسترش بحران و ناامنی به ویژه در کشورهای خاورمیانه سبب رهسپاری موج‌های انسانی به سمت مقصدهایی به ظاهر امن چون کشورهای اروپایی شده و این در حالی است که پیش روی بسیاری از این مهاجران، مرگ، تهدید، تحقیر، فقر، گرسنگی و ناامنی آماده میزبانی است.
رخدادهای پنجشنبه گذشته نخستین فاجعه انسانی نیست که مهاجران از سرزمین‌های بحران زده را به کام مرگ می‌فرستند و آخرین هم نخواهد بود. این تنها شمار و شیوه مرگ آنان است که گاهی بیشتر و گاهی کمتر خبرساز می‌شود. در یکی از مهمترینِ این رخدادها، جسد 71 پناهجوی سوری در کامیونی در جاده‌های اتریش نزدیک به مرز مجارستان کشف شد؛ مردان، زنان، کودکان و سالمندانی که با فرار از کشور جنگ زده خود به دنبال سرپناهی در برابر آتش خشونت و افراط بودند اما در هلاکت‌گاه قاچاقچیان انسان و قلمروی بی‌اعتنایی دولت‌های اروپایی گرفتار آمدند.
همزمان، شناور 400 پناهجوی دیگر که از شمال آفریقا راهی ساحل‌های جنوبی اروپا بودند، در آب‌های لیبی غرق شد تا 200 تن دیگر در ورطه مرگ گرفتار آیند. پیش از این، منابع اروپایی از موج بزرگ مهاجرت پناهجویان به اروپا در تابستان 2015 میلادی (94ش) خبر داده بودند. «آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد» تنها شمار مهاجرانی را که سال جاری میلادی با گذر از مدیترانه قصد رسیدن به اروپا را داشته‌اند افزون بر 300 هزار نفر اعلام کرد. همچنین، در ماه گذشته نزدیک به 108 هزار پناهجو از مرزهای اروپا گذشته و رقمی بی‌سابقه را به ثبت رساندند.
به گزارش ایرنا، در این میان، آمار تازه «سازمان بین‌المللی مهاجرت» آماری تکان دهنده است که می‌گوید در یک سال گذشته دست کم سه هزار و 500 پناهجو در راه رسیدن به اروپا جان باخته و صدها هزار نفر در شرایط دشوار اردوگاه‌های موقت چشم انتظار تعیین تکلیف خود هستند.