گزیده خبرهای 12 مهر-94

 گزیده خبرهای 12 مهر-94
 
سارق حرفه‌ای خودرو در ترافیک سنگین تهران دستگیر شد 
سارق حرفه‌ای تهران که در حال فرار از دست پلیس بود، در ترافیک سنگین به دام ماموران پلیس افتاد.ساعت 17:30 بیست و دوم شهریورماه عوامل تخصصی کلانتری 121سلیمانیه هنگام گشت زنی در خیابان پرستار به یک دستگاه خودرو مزدا با یک نفر سرنشین برخورد کردند که مشخص گردید که در حال سرقت از خودرو پراید خاکستری هستند.ماموران بلافاصله جهت متوقف نمودن خودرو و دستگیری فرد سارق اقدام کردند که راننده خودرو اقدام به فرار کرد و در نهایت در تعقیب و گریز که حدود 20 دقیقه به طول انجامید با شلیک 18 تیر جنگی که توسط عوامل تخصصی و پیشگیری (چهار تیر به سمت لاستیک جلوسمت راست و چهارتیر به بدنه) شلیک شد خودرو متوقف شد.راننده خودرو مجددا درصدد فرار بود که در نهایت خودرو به دلیل ترافیک سنگین خودروهای عبوری متوقف و سارق دستگیر و در همین حین خودرو مزدا نیز استعلام گرفته شد که مشخص گردید خودرو دارای سابقه سرقت از کلانتری 109 بهارستان در 20 شهریور می‌باشد.در بازرسی از خودرو یک دستگاه ضبط خودرو و یک عدد ساک مسافرتی حاوی لباس و سوغاتی - یک عدد مودم و یک جفت کفش که متعلق به مالک خودرو پراید بود، کشف گردید.سرهنگ «حسین اسدی» سرکلانتر ششم پلیس تهران درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:راننده خود را به هویت «ارسلان» 28 ساله دارای 3 سال سابقه زندان معرفی کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد.
نوزادی که با یک ترکِش متولد شد 
ماه گذشته در سوریه نوزاد دختری به نام اَمَل (آرزو) با جراحت ناشی از اصابت تیر به بدنش پا به دنیا گذاشت.به گزارش باشگاه خبرنگاران، نظامیان دولت سوریه گزارش دادند که روز 18 سپتامبر(27شهریور) مادر این نوزاد با نام امیرا که 9 ماهه باردار بود، همراه سه فرزندش در طی حمله هوایی به یکی از مناطق حلب مجروح شدند.به گزارش سی‌ان‌ان، این مادر مجروح درحالی‌که توسط فرزندان مجروحش احاطه‌شده بود، نیمه‌هوشیار و با خونریزی شدیدی از ناحیه شکم به بیمارستانی در همان نزدیکی انتقال داده شد. پزشکان قصد داشتند در طی عمل سزارین کودک را نجات دهند که متوجه ترکشی در سر او شدند.یکی از پزشکان می‌گوید: نمی‌دانیم این نوزاد است که جان مادرش را از این ترکش نجات داده یا برعکس است.به تازگی نیز عکس‌هایی از این نوزاد پس از عمل خارج کردن ترکش در فیس‌بوک پخش شده است.
مرگ دختر 9 ساله با نیش زنبور 
یک دختر 9 ساله در جاسک بخاطر زنبورگزیدگی از پای درآمد.دکتر «خدیجه ریاضی» متخصص کودکان بیمارستانی در جاسک، گفت: یک دختر 9 ساله که برای درمان نیش‌زدگی زنبور به این بیمارستان آورده شده بود، به کام مرگ فرو رفت.وی افزود: این بیمار از روستای «بهمدی» در 35 کیلومتری جاسک به این مرکز درمانی آورده شد و طبق معاینه انجام شده چندین زنبور وی را نیش زده بودند.ریاضی ادامه داد: ساعت 16:05 به من اطلاع دادند حال این کودک خوب نیست که بلافاصله برای معاینه به بخش اورژانس رفتم و درمان را آغاز کردم.وی گفت: با وجود تجویزهای صورت گرفته، حال کودک بدتر و بلافاصله دستور اعزام به اورژانس داده شد که متاسفانه وی در ساعت 19:10 جان باختریاضی» درباره تجویز پزشک شیفت گفت: من از ساعت 16 به بعد می‌توانم با توجه به محتویات پرونده از خود دفاع کنم.با توجه به اینکه کودک جانباخته با نام «فاطمه روشنی» پدر خود را از دست داده است، یکی از همراهان بیمار گفت: ساعت 3 بعدازظهر، دختر ما با پای خود به بیمارستان آمد و حتی قادر به صحبت بود اما پس از تزریق آمپول از حال رفت و می‌خواهیم شکایت کنیممراد امدادی» افزود: فاطمه به همراه بچه‌های دیگر در حال بازی بود که چند تن از بچه‌ها به لانه زنبور چوب زدند. زنبورها هم به سمت آنان حمله بردند و کودک ما را از ناحیه سر و صورت نیش زدند.به گزارش ایسنا، میری‌پور، یکی دیگر از همراهان بیمار، گفت: نبودن پادزهر نیش زنبور و پرستار کافی برای مراقبت هم می‌تواند باعث مرگ شده باشد.وی ادامه داد: در صورتجلسه پلیس قید شد تعلل باعث مرگ فاطمه شده است و حتی پزشک داخلی و کودکان را بعد از یک ساعت خبر کرده‌اند.این بیمارستان در جاسک مدتی است رئیس ندارد. «سیدمحمدطاهر حسینی» رئیس شبکه بهداشت و درمان جاسک، نیز تاکید کرد که این کودک تشنج کرده و در هر زمانی ممکن است این اتفاق‌ها رخ دهد. اواخر شهریورماه امسال قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی درگذشت یک مادر باردار و نوزادش در شهر جاسک، به شهرستان سفر کرد و پس از بررسی جزئیات حادثه، اشکال مدیریتی را عامل اصلی این رویداد دانست.وی اعلام کرد دو نفر از مدیران بهداشت و درمان شهرستان جاسک به دلیل این اتفاق از مسئولیت برکنار شدند.
پیش‌بینی بارش شدید و سیلابی شدن برای 4 استان 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از نفوذ جریانات خنک شمالی در برخی نقاط کشور و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی در چهار استان در نتیجه بارش‌های شدید، خبر داداحد وظیفه» گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در پاره‌ای نقاط شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز و سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.وی افزود: امروز با نفوذ جریانات خنک شمالی، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در حاشیه دریای خزر، شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز رخ خواهد داد.مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه شدت بارش در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان رخ خواهد داد، اظهار کرد: همچنین شدت بارش در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان خواهد بود که احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی در شهرها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی وجود داردوظیفه»، در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز افزود: آسمان تهران طی امروز وفردا، صاف، بتدریج افزایش ابر، در ارتفاعات بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 30، 20 و 27، 18 درجه سانتیگراد خواهد بود.
سرقت از دختران دم بخت توسط مهندس قلابی 
پسر جوان که در پوشش مهندس پس از دوستی با دختران و زنان از آنان سرقت می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.اوایل هفته گذشته زن جوانی با مراجعه به پلیس از سرقت طلاهایش توسط سارق جوانی خبر داد و در شکایتی مدعی شد:چندی قبل در خیابان با پسر جوانی به نام مهدی آشنا شدم. او خودش را مهندس معماری معرفی کرد و ادعا کرد در حال ساخت چند ساختمان است. او در این مدت من را به گردش برد و چند شب شام با او در رستوران خوردم. او پسر با ادب و شیک پوشی به نظر می‌رسید و پس از چند روز توانست نظر مرا جلب کند.شاکی ادامه داد:وقتی به او علاقه‌مند شدم ادعا کرد به زودی به خواستگاری‌ام می‌آید. من که خوشحال بودم خواستگار خوبی پیدا کردم موضوع را با خانواده در میان گذاشتم و منتظر خواستگاری آقای مهندس ماندم. من حرف‌هایش را باور کردم. به همین خاطر تمامی اسرارم را به او گفتم.وی افزود:قرار بود او روز سه شنبه به روز به خواستگاری‌ام بیاید که روز دوشنبه ادعا کرد کار واجبی با من دارد برای همین در پارکی در خیابان پیروزی قرار گذاشتیم.بعد از آمدن مهدی به یک جای خلوت در انتهای پارک رفتیم که او چاقویی از جیبش در آورد و تهدید کرد اگر طلاهایم را ندهم مرا می‌کشد. از ترس طلاهایم را به او دادم که پسر جوان سوار بر خودرو 206 فرار کرد.با شکایت زن جوان ماموران با انجام تحقیقات و ترسیم چهره خواستگار قلابی توانستند هویت اصلی او به نام جواد 30 ساله را کشف کنند. در بررسی پرونده متهم مشخص شد او چندبار به اتهام سرقت دستگیر شده است. با شناسایی هویت اصلی سارق 30 ساله ماموران روز چهارشنبه موفق به دستگیری او در مخفیگاهش شدند.با انتقال متهم به دادسرای ویژه سرقت، او در بازجویی‌ها با قبول اتهام سرقت گفت: بیکار بودم و چند ماه قبل یک کارت ملی در خیابان پیدا کردم. بعد از پیدا کردن کارت ملی تصمیم به سرقت از زنان با هویت جعلی گرفتم. به همین خاطر خودم را مهندس معرفی کرده و پس از دوستی با زنان و دختران از آنها سرقت می‌کردم.به گزارش باشگاه خبرنگاران، با اعترافات متهم 30 ساله او با دستور «علی وسیله ایزد موسی» بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت، برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت شد.
رهاسازی گروگان 12 ساله از دام گروگانگیران 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر هرمزگان از نجات کودک 12 ساله در کمتر از دو ساعت از چنگال آدم ربایان خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پلیس هرمزگان، سرهنگ «سعید رافت» گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر ربوده شدن پسر بچه‌ای 12 ساله از مقابل مدرسه اش، با توجه به حساست پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. طبق اظهارات خانواده کودک ربوده شده، آدم ربایان طی تماس تلفنی با آنان یک میلیارد تومان پول طلب کرده بودند تا کودک را آزاد کنند.این مسئول انتظامی تصریح کرد: با تشکیل چند اکیپ ویژه و تحقیقات گسترده عامل اصلی این ربایش و همدست وی در کمتر از دو ساعت در اطراف یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.سرهنگ رافت ادامه داد: خوشبختانه با تلاش و اقدام بموقع پلیس و تصمیم عاقلانه اعضای خانواده کودک ربوده شده که پلیس را در جریان گذاشتند، پسر بچه آزاد و تلاش گروگانگیران برای اجرای به نقشه شوم خود بی‌نتیجه ماند. متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.