واكنش بشار اسد به کشته شدن سردار همداني

واكنش بشار اسد به کشته شدن سردار همداني 2 آبان – 94
پاسدار حسین همدانی در دفاع از بشار اسد جنایتکار در حلب سوریه کشته شد. چون بشار اسد جنایتکار چندروز پس از کشته شدن وی ابرازتأسف کرده  و بازتاب این تأسف حلوا حلوا شده است .
بشاراسد رئيس جمهور سوريه از شهادت سردار همداني ابراز تاسف کرده و ضمن قدرداني از حمايت هاي مستشاري ايران، آميختگي خون شهداي ايران و سوريه را نشان دهنده همراهي و همدلي باورهاي ديني و اعتقادي دو کشور دانست.
    به گزارش مهر، محمدرضا محسني ثاني در خصوص سفر هيئت پارلماني ايران به سوريه و لبنان گفت: با توجه به تحولاتي که در بخش نظامي در سوريه به خصوص بعد از حضور روسيه صورت گرفت، لازم بود متناسب با اين تحولات نظامي، در راستاي رايزني هاي سياسي که تائيد کننده اين حرکت باشد، سفري به سوريه انجام شود. نماينده مردم سبزوار ادامه داد: روسيه در عمل به پاکسازي مناطق شمالي سوريه پرداخته است.

    عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به رايزني هاي اين هيئت با بشاراسد رئيس جمهور سوريه، رئيس مجلس و وزير خارجه اين کشور، گفت: تاييدات و حمايت هاي سياسي جمهوري اسلامي در پشتيباني از اقدامات نظامي اخير در سوريه در اين سفر ابلاغ شد.

    محسني گفت: در صحنه واقعي سوريه، وضعيت ميداني خوب و موفقيت آميز بود. اميدواري مقامات سياسي بيشتر شده و در ميان مردم نيز شور و شعف خاصي ايجاد شده بود.

    وي ادامه داد: در خيابان هاي سوريه بنرها و اعلاميه هايي در تقدير و تشکر از حزب الله لبنان، ارتش سوريه و ارتش روسيه نصب شده بود و همه مقامات اين کشور اذعان داشتند که نقش مستشاري ايران موجب اين توفيق ها بوده است.

    محسني با اشاره به رايزني هاي سياسي مقامات سوريه با هيئت پارلماني ايران گفت: در جلسات مختلف وضعيت منطقه از ابعاد مختلف سياسي، امنيتي و نظامي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و معادلات جديد مرور شد تا نظرات دو طرف نزديک شود.

    نماينده مردم سبزوار با اشاره به بررسي طرح ۴ ماده اي وزير امور خارجه کشورمان در رايزني هاي هيئت پارلماني و مقامات سوري گفت: مقرر شد سفري از طرف هيئت سياسي سوريه به ايران براي بررسي اين طرح انجام شود. نظر بشاراسد نسبت به اين طرح مثبت بود و معتقد بود بايد اين طرح مورد بررسي بيشتر قرار گيرد. عضو کميسيون امنيت ملي گفت: بشاراسد رئيس جمهور سوريه و ساير مقامات اين کشور از شهادت سردار همداني ابراز تاسف کرده و ضمن قدرداني از حمايت هاي مستشاري ايران، آميختگي خون شهداي ايران و سوريه را نشان دهنده همراهي و همدلي باورهاي ديني و اعتقادي دو کشور دانستند.

    وي ادامه داد: آنها معتقد بودند پيوند خون شهداي ايراني و سوري، نقش ايران را در تحولات سوريه پررنگ تر کرده است و از اين طريق جمهوري اسلامي توانسته است در سوريه در ميان دلهاي مردم جا پيدا کند. 

    محسني در بخش ديگري از اين مصاحبه با اشاره به سفر هيئت پارلماني ايران به لبنان گفت: بخشي از رايزني هاي ما مربوط به همکاري هاي حزب الله و مقاومت در سوريه و ايفاي نقش مقاومت در اين کشور بود. نماينده مردم سبزوار با اشاره به نقش آفريني حزب الله در عرصه سياسي و نظامي سوريه و لبنان گفت: حزب الله لبنان سازمان بسيار ارزشمند و قدرتمندي است که از نقاط قوت منطقه به شمار مي رود و آمادگي جايگاه و شان و منزلت خوبي در منطقه دارد.

    عضو کميسيون امنيت ملي اظهار داشت: اين جايگاه نشات گرفته از سيدحسن نصرالله و قدرت و قوت تحليل وي در ابعاد مختلف سياسي است. حزب الله لبنان با رهبري وي که از شم قوي در مسائل سياسي و نظامي برخوردار است، توانسته نقش مهمي در منطقه ايفاء کند.

    وي گفت: سيد حسن نصرالله در اين سفر جوياي حال آقاي رکن آبادي سفير سابق ايران در لبنان شد.