15 کشته و 38 مجروح محور سلماس –ارمیه و فریدونکنار و خاک عراق+ تصویر

15 کشته و 38 مجروح  محور سلماس –ارمیه و فریدونکنار و خاک عراق+ تصویر  12 آذردر 3 تصادف
جنگ قدرت  و ثروت در صدر نظام ادامه دارد مخالفت با برجام بسیار این جنگ را حادترکرده است . از سوی دیگر زیرچتر مبارزه باآمریکا و فتنه آمریکایی و نفوذی دشمن بهانه ای مناسب برای پیشبرد سیاست سرکوب وسانسور وتوجیه آن شده است . آنگونه که نفوذی مطبوعات و دکل دزد نفتی دستگیر می شوند وجلسات همایش ونشست های انتخاباتی حامیان دولت و مدعیان اصلاح طلب ازسوی لباس شخصی ها برهم زده می شود. درصورتیکه هرروز اوضاع ا قتصادی و رکود بحرانی ترمی شود .
درمقابل برگزاری همایش هاو رزمایش های نظامی و آزمایش موشکی ادامه دارد . از طرف دیگر تحویل گیری اجساد پاسداران و بسیجی ها وحتی افغانی های مهاجر اعزام شده  به سوریه درحال افزایش است .
مهمتر اینکه  قتلگاه ها یا جاده های مرگ آفرین همچنان  جان شهروندان ایرانی را می گیرد. دراین رابطه  گزارش شده است  در تصادف محور سلماس ارومیه , نرسیده به پمپ بنزین روستای آبگرم متاسفانه این حادثه دو نفر فوتی و چهار نفر مصدوم داشته است.
همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت:تصادف اتوبوس زائران ایرانی در عراق 4 کشته و 24 زخمی بر جای گذاشت. همینطور مینی‌بوس حامل 18 زائر فریدونکناری اربعین حسینی در محور هراز واژگون شد که دست کم هشت نفر جان خود را از دست دادند وحال مجروحان و مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.درپایان گزارش افزوده شده  رئیس شورای اسلامی روستای جزین در ادامه با صدایی حزن آلود و بلند یا ابوالفضل و یا حسین گفت و ضمن گریستن، تلفن را قطع کرد.

تاکه باید جان شهروندان ایرانی قربانی بازیچه ی جنگ قدرت سیاسی جناح ها وباندها شود؟   چراجاده های کشور مرگ آفرین وتبدیل به  قتلگاه  شده اند ؟
چندسال است که روزانه چندین گزارش خبری تصادفات بازتاب داده می شود که همراه با آمار مرگ و میر می باشد . درحالیکه  نه هیچ  تصمیم کارسازی در این مورد گرفته نمی شود که  هیچ مسئول جوابگویی هم وجود ندارد؟
چرا آن موقع که دولت مردان رژیم  وارونه ی ولایت فقیه  مشغول  بستن قراردادگاه سنگین با پیمانکاران پاسدارو بسیج  بودند تلاش نمی کردند تانظارت کامل داشته باشند تاکار کارشناسانه انجام گیرد و جاده های استاندارد احداث گردود .تا مانع از رشد آمار تصادفات و مرگ ومیر های جاده ای شود؟
از سوی برای چه  اقدامی برای ترمیم جاده های کشور نمی شود . همچنین تلاش برای استاندارد کردن خودروهای تولیدی نمی شود  لابد جواب این است که جان سرنشینان خودروهاارزشی ندارد .
برای چه در 40 روز گذشته تبلیغات گسترده محور گردآوری نیرو زیر چتر زائر و اعزام به کربلا شد تا برای راهپیمایی روز اربعین حضور داشته باشند . البته خیلی ازجوانان به کربلا اعزام شده، سازماندهی و به سوریه اعزام می شوند.
 اکنون مسئول پاسخ گوی دوسانحه تصادف توی دره رفتن مینی بوس زائران کربلا در فریدونکنار که منجربه کشته شدن 8 نفرو مجروح شدن 10 زائر دیگر  شده است.
همینطور  کشته شدن 4 زائر ومجروح شدن 24 زائر  ایرانی در تصادفی درخاک عراق مسئول این حادثه کیست؟
مگر خامنه ای که برای تبلیغ اعزام نیرو به اربعین آرزو کرد ایکاش درروز اربعین درکنار زائران در کربلا بود دراین مورد که شریک جرم است چه جوابی دارد؟
مگر به دفعات گزارش نشده است که آمار مرگ و میر جاده های ایران بیش از چند برابر کشته های جنگ خانمانسوز 8 ساله ی موهبت الهی ایران و عراق می باشد؟ چرا هیچگونه اقدامی برای برطرف کردن یا کاهش آمارتصادفات جاده های و حوادث  ناگوار و فاجعه انسانی نشده است؟
چرا جان شهروندان ایرانی برای  رهبر رژیم جنگ افروز ضد بشر و سایر دست اندرکارانش  این چنین بی ارزش شده است؟ چرااولیت های کشور دفاع از برنامه ی هسته ای ومخالفت با برجام  وحمایت از بشار اسد جنایتکارو حزب ا لشیطان لبنان وحوثی های یمنی وپیشبرد سیاست های سرکوبگرانه و سانسور وبازداشت های گوناگون و باج دادن به روس ها شده است تاحضور نظامی درسوریه داشته باشد؟
لحظاتی پیش تصادف وحشتناکی در محور سلماس ارومیه روی داد.به گزارش تابناک, در مورخه 10/09/94 راس ساعت 18:50 تصادفی در محور سلماس ارومیه , نرسیده به پمپ بنزین روستای آبگرم به وقوع پیوست که طی آن سواری پراید با تریلی برخورد کرده بودند.متاسفانه این حادثه دو نفر فوتی و چهار نفر مصدوم داشته است.
(تصاویر) تصادف وحشتناک در جاده آبگرم سلماس

(تصاویر) تصادف وحشتناک در جاده آبگرم سلماس
(تصاویر) تصادف وحشتناک در جاده آبگرم سلماس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت:تصادف اتوبوس زائران ایرانی در عراق 4 کشته و 24 زخمی بر جای گذاشت.به گزارش تسنیم، محمد سلیمانی مهری اظهار داشت: حادثه رانندگی برای زائران ایرانی در کشور عراق رخ داد.وی افزود: 28 کشته و زخمی در پی سانحه رانندگی برای زائران ایرانی در کشور عراق بر جای مانده است که نیروهای امدادگر هلال احمر به سرعت برای امدادرسانی به منطقه حادثه اعزام شدند.مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام عنوان کرد: متاسفانه در سانحه رانندگی که در منطقه حله کشور عراق رخ داد چهار نفر کشته و 24 نفر زخمی شدند.وی گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در کشور عراق به مجروحین ناشی از این حادثه خدمات لازم را ارائه دادند و تعدادی از این مجروحین توسط اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس کشور به بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران اتنقال داده شدند.وی گفت: خوشبختانه وضعیت مصدومین انتقال یافته خوب و مساعد است.
مینی‌بوس حامل 18 زائر فریدونکناری اربعین حسینی در محور هراز واژگون شد که دست کم هشت نفر جان خود را از دست دادند.به گزارش فارس، ظهر امروز مینی‌بوس پلاک عمومی حامل 18 نفر از زائران اربعین حسینی که از روستای جزین بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار از این سفر معنوی باز می‌گشتند، دچار سانحه شدید شد.در این حادثه دلخراش که در محور هراز رخ داد، این مینی‌بوس نرسیده به منطقه گزنگ به اعماق دره سقوط کرد و متلاشی شد.در این حادثه تاکنون هشت نفر جان خود را از دست دادند و حال مجروحان و مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.گفته می‌شود خستگی و ناتوانی راننده در کنترل خودرو و لغزنده بودن جاده دو عامل اصلی این حادثه دلخراش بوده است.رئیس شورای اسلامی روستای جزین ضمن تایید این خبر اظهار کرد: این خبر صحت دارد و هم‌اکنون بر سر صحنه حاضر شده‌ایم.علی نیکزاد با بیان اینکه تمام نیروهای امدادی و آمبولانس‌ها در محل وقوع حادثه حضور دارند، افزود: 18 نفر سرنشین این مینی‌بوس از اهالی روستای جزین بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار بودند که از حدود 10 روز پیش عازم کربلا شدند.
رئیس شورای اسلامی روستای جزین در ادامه با صدایی حزن آلود و بلند یا ابوالفضل و یا حسین گفت و ضمن گریستن، تلفن را قطع کرد.
رئیس شورای اسلامی روستای جزین در ادامه با صدایی حزن آلود و بلند یا ابوالفضل و یا حسین گفت و ضمن گریستن، تلفن را قطع کرد.
آمارها حاکی از آن است که در ۵ سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار بسیار بالای در بخش سوانح جاده ای به شمار می رود.
 
به گزارش مهر، بر این اساس، آمارها نشان می دهد در سال‌های ۸۴ و ۸۵ بیشترین مرگ و میر در سوانح جاده ای اتفاق افتاده است به طوری که در سال ۹۴، ۲۷ هزار و ۷۴۶ نفر در اثر تصادفات جاده ای، جان خود را از دست دادند.
 
این موضوع زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورد و از سال ۱۳۸۶، تصادفات سیر نزولی خود را طی کردند به طوری که در این سال، مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای به رقم ۲۲ هزار و ۹۱۸ نفر رسید.
 
البته آمار تصادفات در سال ۸۷ نسبت به سال قبل از آن بازهم با افزایش روبرو شد و به رقم ۲۳ هزار و ۳۶۲ نفر رسید اما بازهم نسبت سال های ۸۴ و ۸۵ تعداد متوفیان حوادث  رانندگی کمتر بود.
 
در سال ۸۸، تعداد تلفات سوانح رانندگی به رقم ۲۲ هزار و ۹۷۴ نفر رسید و این رقم در سال ۸۹ بازهم به رقم ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر افزایش یافت براساس این گزارش، تعداد مرگ و میر ناشی از سوانح از سال ۱۳۹۰ با سیر کاهشی مواجه شد و این سیر کاهشی تاکنون ادامه داشته است بطوریکه درسال ۹۰، تعداد ۲۰ هزار و ۶۸ نفر تلفات به ثبت رسید.
 
همچنین در سال ۹۱، رقم تلفات جاده ای به ۱۹ هزار و ۸۹ نفر، درسال ۹۲ به ۱۷ هزارو ۹۹۴ نفر و در سال ۹۳ به ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر کاهش یافت که به نظر می رسد این سیر کاهشی برای امسال هم ادامه داشته باشد