برگي ديگر از «منازعات درون دولت» ورق خورد

درگيري» در متن «درد مردم» در حاشيه!
برگي ديگر از «منازعات درون دولت» ورق خورد 10 آذر- 94
ادامه تلاش دامن زدن به تضاد درون دولت روحانی واختلاف روحانی با رفسنجانی با ترفند برج مقابل بارو که سربازجو شریعت نداری درا وین نامه ی کیهان دنبال می کند. تا که درانتخابات اسفند مواضع وهمسویی مشترک نداشته باشند و به نفع باندهای نگراند لواپس هسته ای تمام شود.

با گذشت بيش از دوسال از عمر پر فراز و نشيب دولت يازدهم، اختلافات درون سازماني به بالاترين حد خود رسيده است و گويي جبهه درگيري دولتمردان، از دوقطبي «دولت - منتقدين» به «دولت - دولت» تغيير يافته است!
    
سرويس اجتماعي-در تازه ترين مورد از سريال درگيري هاي درون دولت، خبرگزاري ايلنا (وابسته به وزارت کار) به شدت از به اصطلاح حاشيه سازي هاي وزارت بهداشت عليه ساير وزارتخانه هاي دولت انتقاد کرده است.
    
ماجرا از اين قرار است که پايگاه خبري وزارت بهداشت، چهارشنبه 4 آذر با انتشار خبري تحت عنوان «تقديم درخواست تحقيق و تفحص از وزارت رفاه و صندوق هاي بيمه اي به هيئت رئيسه مجلس»، از تحقيق و تفحص مجلس از وزارت رفاه خبر داد. بر اين اساس محمدرضا پورابراهيمي داوراني، عضو کميسيون اقتصادي مجلس در مصاحبه با پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت گفت: «درصدد هستيم بخش هاي مختلف اقتصادي، بيمه اي، حمايتي و مجموعه اي از فعاليت هاي ماموريتي در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي را بررسي کنيم و تمام تلاش خود را براي تعيين هيئت تحقيق و تفحص و عملياتي کردن اين موضوع به کار مي بريم
    
اما گويا اين اقدام صرفاً حرفه اي پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت به مذاق وزارت کار نشينان خوش نيامده و ايشان را به واکنش واداشت.
    
خبرگزاري ايلنا در مطلبي با تيتر «درج خبر تفحص از وزارت رفاه در سايت وزارت بهداشت دم خروس است / خودزني دولتي نديده بوديم»، به نقل از رئيس اتحاديه پيشکسوتان جامعه کارگري نوشت: «بعيد مي دانيم کسي سراغ داشته باشد که مسئولان يک وزارتخانه به عنوان بخشي از بدنه دولت اينطور علني و آشکار و همزمان عملکرد ديگر همکاران خود، در يک وزارتخانه ديگر زير سوال برده باشند. بر فرض امکان نمايندگان مجلس بخواهند به استناد قانون بر عملکرد بخشي از دولت که نسبت به آن انتقاد دارند، نظارت کنند اما ديگر نديده بوديم که مسئولان دولتي خود با فراهم کردن فضاي رسانه اي اينطور داوطلبانه و از روي خيرخواهي نمايندگان مجلس را ياري کنند
    
حسن صادقي در ادامه اين مصاحبه مي افزايد: «انتشار عجولانه خبر تحقيق و تفحص از وزارت رفاه در پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت مصداق بارز خودزني دولتي و اطلاع از آن در نزد افکار عمومي و به ويژه جامعه کارگري تداعي گر مثل معروف دم خروس و قسم حضرت عباس است و نشان مي دهد آنهايي که تحقيق و تفحص از منابع مالي طرح تحول سلامت را اقدامي سياسي مي دانستند؛ در بطن ماجرا خود تا چه اندازه سياسي کار هستند
    
ناراحتي وزارت کار از انتشار خبر تحقيق و تفحص از اين وزارتخانه در پايگاه خبري وزارت بهداشت درحالي است که اولاً؛ پايگاه مذکور صرفاً به وظيفه حرفه اي و رسالت خبري خويش عمل کرده و هيچ قضاوت و پيش داوري عليه وزارت رفاه انجام نداده است و ثانياً؛ به فرض انتشار اين خبر از سوي ساير وزارتخانه ها، آيا مسئولان وزارت کار که مدعي پاکدستي هستند، نه تنها نبايد از رسانه اي شدن اين خبر باکي داشته باشند، بلکه بايد از آن نيز استقبال کنند.
    
منازعات اخير دو وزارتخانه دولت يازدهم درحالي رخ مي دهد که پيشتر نيز اسماعيل کهرم، از مشاوران معصومه ابتکار (رئيس حاشيه ساز سازمان محيط زيست) در واکنش به حضور ميداني وزير بهداشت در مناطق غبارآلود استان خوزستان گفته بود: «هر جا که عکس و دوربين باشد آقاي هاشمي نيز حضور دارد. آقاي هاشمي نخود هر آشي است
    
نکته مغفول مانده ديگر در اين بين گم شدن درد اصلي مردم در ميان اين منازعات بي ثمر است؛ چراکه نه تنها بيکاري و هزينه هاي گزاف درماني خانوارها با اين قبيل درگيري هاي درون دولتي حل نمي شود، بلکه ايشان را از يافتن راه حل مقتضي براي بهبود معضلات نيز باز مي دارد. ضمن آنکه شايسته بود تا با حل و فصل مسالمت آميز اين قبيل اختلافات در مجالي غير از صحنه رسانه اي، از حاشيه سازي بي مورد نيز پرهيز شود.