گزیده ها قسمت- 2

گزیده ها قسمت-  2  . 8 بهمن- 94 .
فرمانده نیروی انتظامی به انتشار تصاویر جهت‌دار از برخی از اقدامات نادرست ناجا در سال‌های گذشته واکنش نشان داد و گفت: همان زمان با متخلفان برخورد کرده بودیم اما مجددا این تصاویر در فضای مجازی منتشر شده است.
سردار حسین اشتری در حاشیه همایش پلیس، روانشناسی و مشاوره، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره فیلمی که در آن برخی از اشرار اقدام به قدرتنمایی و بیان الفاظ رکیک کرده بودند، گفت: چندی پیش فیلم‌هایی در شبکه‌های مجازی از تعدادی از اوباش پخش شد که این فیلم‌ها مربوط به قبل است و بسیاری از افراد حاضر در آنها شناسایی و دستگیر شده و پرونده‌شان در مراجع قضایی است.
وی با بیان اینکه برخی از این افراد نیز فراری هستند و در آینده دستگیر شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید، خاطرنشان کرد: البته این افراد در محیط خصوصی اقدام به این کار کرده و قدرتنمایی‌ شان در ملاء عام نبوده اما با توجه به اینکه سبب وحشت مردم شده و اقدام خلاف قانون انجام دادند، با آنها برخورد خواهیم کرد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما در سال‌های گذشته کمترین تحرک را از سوی این افراد داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با تعداد زیادی از اراذل و اوباش برخورد شده و ما اجازه قدرتمندنمایی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان را به آنان نخواهیم داد.
اشتری در پاسخ به سوالی درباره انتشار فیلم‌هایی از تخلفات برخی از ماموران نیروی انتظامی در فضای مجازی اظهار کرد: ما با تخلفات حتی اگر در داخل ناجا نیز باشد برخورد می‌کنیم، برخی از این فیلم ها که در فضای مجازی نمایش داده می‌شوند، مربوط به چند سال گذشته است که ما ماموران خاطی را شناسایی و با آنها برخورد کردیم اما فیلم‌ها و تصاویر آن به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است.
وی با بیان اینکه ناجا با هرگونه ناهنجاری، برخوردی قاطع خواهد داشت، اظهار کرد: افرادی که اقدام به توزیع این فیلم‌ها کنند نیز شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره ماجرای تعقیب و گریز ماموران پلیس با متهمان در سبزوار که منجر به هلاکت تعدادی از متهمان شده بود، گفت: هنوز رای رسمی را به ما اعلام نکرده‌اند. ماموران ما با حکم قضایی با این افراد برخورد کرده بودند و ما در حال رسیدگی به پرونده این افراد هستیم و ان‌شاءالله نتایج را اعلام خواهیم کرد.
اشتری درباره امنیت مرزها در ایام انتخابات نیز خاطرنشان کرد: وضعیت امنیت در شهرهای مرزی بسیار خوب است و ما امیدواریم که با آرامش انتخاباتی در کمال آرامش و امنیت را در سراسر کشور برگزار کنیم چراکه معتقدیم حضور باشکوه مردم می‌تواند امنیت را تضمین کند.
وی درباره راه‌اندازی قرارگاه انتخاباتی ناجا نیز گفت: ناجا از ماه‌های گذشته برای تامین امنیت انتخابات جلساتی را با دستگاه‌های مختلف برگزار کرده، هماهنگی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته و ما آمادگی برگزاری این انتخابات و تامین امنیت آنها را داریم و در این همین راستا نیز همانطور که گفته شده حدود 250 هزار مامور پلیس برای تامین امنیت انتخابات به کار گرفته شده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تحرکات در فضای مجازی نیز رصد و با تخلفات برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی با ستاد کل نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و... برگزار شده که انتخاباتی در امنیت کامل برگزار کنیم.
اشتری درباره نصب دوربین در کلانتری‌ها نیز اظهار کرد: بنای ما در این است که در تمامی مراکزی که پلیس در حال خدمت به مردم است، دوربین نصب شود که امیدواریم بودجه آن از سوی دولت محترم تامین شود.
رئیس‌جمهور سابق فرانسه در کتاب جدیدش به رقابت انتخاباتی بین باراک اوباما و جورج بوش، روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا اشاره می‌کند که اساسا وجود خارجی نداشته است.
به گزارش ایسنا به نوشته دیلی تلگراف، این ادعای نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه موجب ایجاد موج تمسخر و استهزا در فرانسه شده است.
رسانه‌های فرانسوی این گاف بزرگ سارکوزی را برجسته‌ کرده‌اند. کتاب جدید او به نام "فرانسه برای زندگی" اخیرا منتشر شده و از نگاه بسیاری آغاز تلاش او برای ورود به رقابت برای انتخابات سال آتی محسوب می‌شود.
در صفحه 73 این کتاب، سارکوزی 61 ساله به اتفاقات انتخابات سال 2012 فرانسه و پیروزی فرانسوا اولاند در آن اشاره و آن را با رقابت و روابط هماهنگ‌ رهبران سیاسی احزاب مختلف آمریکا مقایسه می‌کند.
وی نوشته است: من پس از واگذاری قدرت باید دو سال صبر می‌کردم تا بتوانم جانشینم را ببینم و این اتفاق در مراسم ختم نلسون ماندلا افتاد. حتی در آن زمان هم اولاند من را به این دلیل دعوت کرد که اوباما نیز تصمیم گرفت خلفایش را دعوت کند.
سارکوزی ادامه می‌دهد: از این نظر دموکراسی آمریکا بسیار هماهنگ‌تر و متوازن‌تر از ماست من بسیار تحت تاثیر تصمیم اوباما برای حضور در مراسم افتتاحیه بنیاد بوش قرار گرفتم. وی با وجود درگیری‌ها بین کمپین آنها این تصمیم را گرفت.
این در حالی است که در واقعیت اوباما هرگز در مقابل بوش قرار نگرفته است دو دوره ریاست جمهوری بوش در سال 2009 پایان یافت و در آن سال اوباما برای رقابت در مقابل جان مک کین قرار گرفت. پس از آن نیز اوباما در سال 2012 در مقابل میت رامنی حاضر شد.
این گاف سیاسی سارکوزی به شدت در شبکه‌های اجتماعی بخش شده و مورد تمسخر قرار گرفته است.
مدافعان سارکوزی اما درصدد دفاع از او برآمده و می‌گویند: وی در هیچ جای کتابش به کاندیداتوری‌ بوش اشاره نکرده است بلکه منظورش مناقشه بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بوده است.
از این اما و اگرها که بگذریم گاف دیگری در همان صفحه کتاب وجود دارد. سارکوزی در همان صفحه مدعی شده است نلسون ماندلا 28 سال در جزیره روبن حبس و تبعید بوده است در حالی که او 18 سال از دوران حبس را در سلولی تنگ سپری کرد.

«لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه گفت که سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به فرانسه به دلایل سیاسی و اقتصادی از اهمیت برخوردار است.
به گزارش ایرنا، فابیوس در این بیانیه که پیش از ورود روحانی به پاریس منتشر شد، افزود: «این دیدار که امیدواریم با موفقیت همراه باشد، به ما امکان پرداختن به اوضاع بین المللی و بحران های منطقه را خواهد داد که امید داریم ایران بتواند نقش مثبتی برای حل آنها به ویژه در سوریه و لبنان ایفا کند و همچنین روابط دوجانبه به ویژه از جنبه اقتصادی بررسی خواهد شد
خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس نوشت که فابیوس در این بیانیه افزود: توافق هسته ای که فرانسه نیز به دستیابی به آن کمک کرد، راه را برای تقویت روابط دو کشور باز کرده است.
حسن روحانی رییس جمهوری ایران لحظاتی پیش (عصر چهارشنبه) با بدرقه خانم «روبرتا پینوتی» وزیر دفاع ایتالیا به نمایندگی از دولت این کشور، از فرودگاه چمپینو شهر رم را به مقصد پاریس ترک کرد.
سفر سه روزه روحانی به ایتالیا نخستین سفر یک رئیس جمهوری ایران به یک کشور عضو اتحادیه اروپا در 11 سال گذشته به شمار می رود که به دعوت مقام های رسمی این کشور در راس یک هیات بلندپایه صورت گرفت.
رئیس جمهوری ایران صبح امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.
روحانی در این سفر با سرجو ماتارلا رئیس جمهوری ومتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا ، و پاپ فرانسیس رهبرمذهبی کاتولیک ها دیدار و گفت و گو کرد.
در مذاکرات انجام شده اعضای هیات ایرانی با همتایان ایتالیایی نیز 14 سند همکاری دوجانبه در زمینه های اقتصادی و تجاری به ارزش حدود 17 میلیارد دلار امضا شد.
روحانی قرار است در سفر به فرانسه با «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری و دیگر مقام های بلندپایه این کشور دیدار کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامش نسبت به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور پیرامون نحوه انتصابات در حکومت حضرت علی(ع) واکنش نشان داده است.
به گزارش تسنیم،احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامش نسبت به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور پیرامون نحوه انتصابات در حکومت حضرت علی(ع) واکنش نشان داده است.
متن کامل پیام تلگرامی توکلی به شرح زیر است:
تعهد یا تخصص؟ چند نکته درباره سخن آقای روحانی
چندی پیش رئیس‌جمهور محترم در حاشیه نقد عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها اشاره‌ای به نحوه انتصاب‌ها در حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام داشتند. آقای روحانی با اشاره به دوگانه تعهد و تخصص به نمونه انتصاب زیادبن ابیه اشاره کردند که به سبب تخصصش به سمت استانداری فارس منصوب شد.
ظاهر سخن آقای روحانی درست است. نمونه‌های دیگری نیز در این رابطه وجود دارد. شاید مهم‌ترینش انتصاب مجدد شریح قاضی است و یا انتصاب فردی که هرچند درباره نسب و خانواده او شبهه جدی در تاریخ وجود دارد اما به سبب کارآمدی با حکم امیرالمؤمنین مسئولیت می‌گیرد. نمونه دیگر نیز برکناری جناب کمیل از مسئولیت بود که علی‌رغم تعهد لازم اما چون صلاحیت اجرایی و کاری نداشت برکنار شد.
حق هم این است که اداره کشور و رعایت مصالح جامعه و از همه مهم‌تر وحدت اجتماعی ایجاب می‌کند که در صورت ضرورت و به حسب اهمیت حقوق جامعه، تخصص در اولویت قرار گیرد.
وقتی امیرالمؤمنین شریح قاضی را به سبب عدم صلاحیت از کار برکنار کرد؛ اما در عین حال مخالفت گسترده مردم را به سبب حجم بالای تبلیغات نادرست در دفاع از شریح قاضی دید، مجبور شد مجدد او را به سمت قبلی برگرداند.
ولی مشخص نیست رئیس‌جمهور با این مقدمه چطور خواسته به مقصودشان در نقد شورای نگهبان برسد؟
نکته اول این است که این نحوه انتصاب در شرایط اضطرار و زمانی است که فرد صاحب صلاحیت و متعهد و متخصصی وجود نداشته باشد.
نکته دوم و مهم‌تر در تفاوت انتخاب و انتصاب است. یکبار یک نفر نصب می‌شود و طبیعی است که اگر خطایی صورت گیرد نصب‌کننده پاسخگو است ولی یک زمان قرار است مردم انتخاب کنند و مردم به نظام اعتماد کردند که افراد دارای حداقل‌های صلاحیت را به آنها معرفی کنند. در این صورت اگر فرد انتخاب شده مشخص شود که صلاحیت‌های حداقلی را هم نداشته است آنگاه چه کسی باید پاسخگو باشد؟ آیا مردم حق ندارند به شورای نگهبان به سبب این کم کاری انتقاد کنند؟
سوم اینکه در این رابطه قانون وجود دارد و رئیس‌جمهور مجری قانون است. چطور ممکن است که مجری قانون نسبت به اجرای قانونی که اشاره به رعایت تعهد در عین تخصص دارد، شبهه ایجاد کند؟ آقای روحانی فراموش نکنند که با اجرای همین قانون یعنی نظارت استصوابی رئیس‌جمهور شدند.