حجت الاسلام سالك: تبعات علني شدن پرونده رد صلاحيت ها براي برخي سنگين است

حجت الاسلام سالك: تبعات علني شدن پرونده رد صلاحيت ها براي برخي سنگين است 7 بهمن -94
با چراغ سبز پشت پرده دردفاع از شورای نگهبان آلت دست از سوی آخوند سالک  دلواپس نگران   معترضان ردصلاحیت شد گان را تهدید  کرده است  تا از پیگیری  انتقادات و  شکایات رد صلاحیت شدن خود منصرف شوند .
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر شوراي نگهبان پرونده کساني که رد صلاحيت شدند را علني کند، معلوم نيست چه آثاري خواهد داشت.
    حجت الاسلام احمد سالک در گفت وگو با خبرنگار فارس، ضمن اشاره به سخنان رئيس جمهور در جمع استانداران و فرمانداران و اعضاي برگزارکننده انتخابات، اظهار کرد: اولين مطلبي که همه مسئولان از جمله رئيس جمهور بايد به آن توجه داشته باشند اين است که همگي براساس مصوبات قانوني بايد ماموريت هاي خود را به نحو احسن و براي رضاي خداوند انجام دهيم و دخالت در امور ديگران و ورود به مرز حقوقي و قانوني ديگران ايجاد نگراني در جامعه مي کند.

    وي افزود: همه مسئولان بايد به مر قانون عمل کرده و وظايفي که بر عهده دارند را انجام دهند، همچنين وظايف جايگاه رياست جمهوري در چندين اصل از قانون اساسي به صراحت مشخص شده است.

    رئيس کميسيون فرهنگي مجلس تصريح کرد: شوراي نگهبان براساس اصول قانون اساسي، حمايت هاي معمار کبير انقلاب و رهبر معظم انقلاب و توقعي که مردم انقلابي جمهوري اسلامي ايران از آن دارند، بايد سلامت قانون، شرع و نظارت برانتخابات را با قدرت حفظ کند و فشار آوردن به شوراي نگهبان نمي تواند اين شورا را از وظايف قانوني خود جدا کند.

    سالک با اشاره به اينکه صحبت هاي رئيس جمهور در جمع استانداران و فرمانداران دغدغه هايي را در جامعه به وجود آورد، تاکيد کرد: مجلس خانه ملت است و خانه احزاب نيست و بايد درون تشکيلاتي نظام را براساس وحدت حول محور حاکميت ديني و ولايت تقويت کرده و نبايد جوري صحبت شود که جامعه دچار انشقاق شود.

    وي به بيان هجمه بي سابقه به شوراي نگهبان پرداخت و مطرح کرد: از داخل و خارج به شوراي نگهبان حمله کرده اند اما شوراي نگهبان به وظيفه قانوني خود عمل خواهد کرد؛ اگر روزي اين شورا قرار شود پرونده کساني را که رد صلاحيت شدند را علني کند، معلوم نيست چه آثاري خواهد داشت در نتيجه شوراي نگهبان به عنوان محرم اسرار و حافظ حق الناس است و تاکنون به آن عمل کرده است و نبايد به جايگاه قانوني آن فشار آورد.

    سالک در پايان تاکيد کرد: آمريکا و اسرائيل به عنوان دشمن جمهوري اسلامي ايران به دنبال سست کردن ارکان اصل نظام از جمله شوراي نگهبان هستند و مسئولان و شخصيت ها نبايد طوري عمل کنند که خواسته هاي دشمن عملي شود.