تعامل براي انتخاب رئيس مجلس را رد كرد

گزارش خبري  اوین نامه ی كيهان: عارف، تعامل براي انتخاب رئيس مجلس را رد كرد 8 خرداد -95
سربازجو شریعت نداری گذشته از اینکه تاریخچه پاسداری وبولتن نویسی اطلاعاتی سپاه پاسداران و سربازجویی زندان اوین دارد وازاین تجربیات و سابقه در روزی نامه نگاری روزانه استفاده می کند و هرگز هدفش اطلاع رسانی نمی باشد. ازسوی دیگر چون نماینده ویژه خامنه ای رهبر ولی فقیه انتصابی دراوین نامه ی کیهان است . بنابراین طبیعی است که درروندجنگ قدرت وثروت میان رفسنجانی وخامنه ای حامی خامنه ای وباندهایش ازجمله پاسداران ومخالف رقیب یعنی رفسنجانی و روحانی ودولت ائتلافی یازدهم وحامیان شان درمجلس ارتجاع دهم است . برای همین ازسیاست تنش واختلاف میان حامیان دولت ذرمجلس ارتجاع دهم با مدعیان میانه روی اصول گرای حامی دولت روحانی حمایت و دفاع وتبلیغ می کند.

در حالي که گمانه زني ها نشان از در اکثريت بودن اصولگرايان در مجلس دهم و رياست علي لاريجاني بر اين مجلس با راي اکثريت قاطع منتخبان ملت دارد عارف از وظيفه خود براي شرکت در انتخابات هيئت رئيسه سخن گفته و کواکبيان نيز تهديد کرد اگر عارف نيايد نامزد رياست مجلس خواهد شد!
    به گزارش مشرق اميرحسين قاضي زاده هاشمي منتخب مشهد در مجلس دهم در اين راستا گفت: از لحاظ آماري آنچه از بيرون مجلس گفته شده است و هنوز نمي توان برخي از اين موارد را تاييد کرد روي کاغذ آقاي لاريجاني جلوتر از آقاي عارف است. تخمين زده مي شود که حدود 180 الي 200 نفر طرفدار دکتر لاريجاني هستند و 80 الي 90 نفر نيز طرفدار آقاي عارف. جمع بندي مستقلين و اصولگرايان اين است که به آقاي لاريجاني راي بدهند و بر اين اساس انتخاب آقاي عارف به رياست مجلس را ضعيف مي دانم.

        
وظيفه ام در اين دوره رقابت براي رياست مجلس است 
    با وجودي که نمايندگان منتخب مجلس دهم و کارشناسان از ضعيف بودن احتمال پيروزي عارف در انتخابات هيئت رئيسه سخن مي گويند وي در مصاحبه اي از وظيفه خود براي حضور قاطع در اين رقابت سخن گفت. 

    محمد رضا عارف در گفت و گو با ايسنا در اين رابطه اظهار داشت: ما از ابتدا به دنبال تعامل بوديم و فکر مي کنيم مي توانيم با تعامل يک مديريت مشترک را در مجلس دنبال کنيم که در هيچ زمينه اي به رودررويي در مجلس ختم نشود. 

    وي ادامه داد: البته درباره انتخاب رئيس ما تقريباً از اين مرحله عبور کرديم و براي تعامل به نتيجه نرسيديم. يعني در واقع جلسه اي تشکيل نشد. شايد دو طرف مي توانستند براي رياست در يک فضاي صميمي رقابت کنند. ما الان هم آمادگي داريم غيراز پست رياست که ان شاءالله صحن علني مجلس حرف آخر را مي زند، براي بقيه پست ها بتوانيم به صورت تعاملي جلو برويم که همه جريانات تاثيرگذار در مجلس احساس کنند که مي توانند در مديريت مجلس مشارکت کنند.

    عارف با اشاره به کنار کشيدن خود از انتخابات رياست جمهوري سال 92 تصريح کرد: گاهي رفتاردرست در ماندن است و گاهي در کنار کشيدن که انسان بايد در زمان مناسب تشخيص صحيح و درست در اين زمينه داشته باشد. به همان دليلي که در 92 آن اتفاق افتاد، امروز هم مي گوييم که در ادامه همان مسير و همان راه محکم بايد جلو بياييم.

    وي در پاسخ به اين سوال که آيا باز هم مثل گذشته، گذشت خواهد کرد؟ گفت: اولاً گذشت نيست، بلکه وظيفه است. وظيفه دکتر عارف در اين دوره حضور جدي به عنوان کانديداي رياست مجلس است.

    عارف همچنين درباره شايعاتي مبني بر حمايت دولت از رياست لاريجاني با وجود تکذيب هاي مکرر سخنگوي دولت تاکيد کرد: دولت خودش نبايد دخالت کند چون دولت ما دولت حزبي نيست و انتظاري هم که ما از دولت داشته ايم هميشه همين بوده است. دولت در انتخابات نيز صادقانه خوب عمل کرد و از هيچ جرياني حمايت نکرد.

    وي تصريح کرد: نبايد اين تلقي ايجاد شود که دولت در تعيين مديريت مجلس نقش آفريني مي کند و توقع ما اين است که به خصوص در روزهاي آينده، دوستان توجه کنند و رفتار و موضع گيري هايشان به گونه اي نباشد که انگار از يک جريان حمايت مي کنند.

        
عارف هم نيايد خودم نامزد رياست مي شوم!
    مصطفي کواکبيان منتخب مردم تهران در مجلس و دبيرکل حزب مردم سالاري نيز عصر پنجشنبه در مجمع عمومي جوانان حزب اراده ملت تهران با تاکيد بر اينکه بايد در ترکيب هيئت رئيسه مجلس تغيير ايجاد شود، گفت: سخت است آنهايي که 8 سال بالابودند يکباره بيايند پايين بنشينند.

    وي خاطرنشان کرد: من قبلاً هم گفته ام اگر آقاي عارف براي رياست مجلس کانديدا نشود من خودم حتماً کانديداي رياست خواهم شد.

    کواکبيان در پايان به طرح فراکسيون اميد براي هيئت رئيسه مجلس در صورت کسب رياست مجلس پرداخت و گفت: ما ضوابطي را براي هيئت رئيسه نوشته ايم که از 12 نفر عضو هيئت رئيسه 2 نفر زير 40 سال و 2 نفر نيز از بانوان باشند.