گزیده های خبر های ویژه علیه مدعیان اصلاح طلبان

گزیده های خبر های ویژه علیه مدعیان اصلاح طلبان دراوین نامه ی کیهان 8 خرداد -95
به مناسب افتتاح مجلس ارتجاع دهم اوین نامه ی سربازجو شریعت  نداری از الگوی تجربه برخورد با مجلس ششم مدعی اصلاح طلب زمان خاتمی- کروبی علیه روحانی ودول تا ئتلافی و نمایندگان مجلس ارتجاع حامی دولت اسفتاده کرده است .برای همین بطور زنجیره ای  گزیده خبر هایویژه علیه مدعیان اصلاح طلبان دراوینن امه ی کیهان تهیه کرده و بازتاب داده است.
خبر ويژه 
چرت اصلاح طلبان احتمالاً دوباره هم پاره مي شود
«سهم جريان اصلاح طلبان در هيئت رئيسه خبرگان صفر است و رياست [آيت الله[ جنتي به معناي شکست اين جريان است
    
وبسايت راديو زمانه (از رسانه هاي حامي جريان تجديدنظرطلب و ضد انقلاب) با انتشار اين تحليل نوشت: فرداي انتخابات خبرگان، اصلاح طلبان راهيابي کساني را که نامشان در «فهرست اميد» قرار گرفته بود، به پيروزي تعبير کردند و سرخوش از اين پيروزي خيالي، احتمال رياست ميانه روها در خبرگان رهبري و نقش ويژه هاشمي در شرايط حساس را پررنگ تر از آنچه که بود نشان دادند اما در انتخابات هيئت رئيسه، سهم از رياست جنتي، 51 رايي است که به او تعلق گرفت. علاوه بر جنتي، احمد خاتمي، رئيسي و موحدي کرماني و دري نجفي ديگر اعضاي هيئت رئيسه هستند که رابطه نزديکي با بيت رهبري دارند. حسيني بوشهري و هاشمي شاهرودي دو عضو ديگر هيئت رئيسه نيز قرابت بيشتري با اصول گرايان تندرو دارند تا ميانه روها. ترکيب هيئت رئيسه مجلس اگرچه از سوي هاشمي رفسنجاني که پيش از اين هم اعلام کرده بود که نامزد رياست نخواهد شد، مناسب توصيف شده اما معنايي جز شکست «اعتدال گرايان» و هاشمي در انتخابات خبرگان ندارد.
    
راديو زمانه افزود: تکرار اين وضعيت در انتخابات هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي هم امکان پذير است. در حالي که گروهي از اصلاح طلبان بر رياست محمدرضا عارف تاکيد دارند، چرخش برخي از منتخبان «فهرست اميد» به سمت فراکسيون اصولگرايان و به صورت مشخص لاريجاني شانس رياست عارف تهران را به حداقل ممکن رسانده است.
    
خبرگزاري رويتر هم خاطرنشان کرد: احمد جنتي روحاني مخالف غرب است و انتخاب او نشانه تسلط جريان همسو با وي در مجلس خبرگان است.
    
آسوشيتدپرس هم يادآور شد: اين انتخاب نشان داد تندروها ]بخوانيد انقلابي ها[ در ايران همچنان قدرت اصلي را در سياست دارند. رهبر عالي ايران پيش از اين خواستار حفظ هويت انقلابي و اسلامي خبرگان شده بود.
خبر ويژه 
رفقاي اصلاح طلب قمار بدي كردند كه هزينه اش را فقط عارف نمي پردازد
يک اصلاح طلب فراري با اشاره به زياده گويي هاي مدعيان اصلاح طلبي نوشت آنها با تناقض رفتار مي کنند.
    «
علي-الف» در وبسايت راديو زمانه نوشت: اصلاح طلبان پيشتر علي لاريجاني را به دليل مقاومت در برابر تندروها تحسين مي کردند و او را مانعي در برابر پيشروي تندروها مي د انستند، اينک تفاوت معنادار بين او و اصول گرايان افراطي را رد مي کنند و پايان دادن به رياست علي لاريجاني را اقتضاي راي مردم و مطالبه آنها مي دانند. اما گويا آنها فراموش کرده اند که در ايام تبليغات انتخاباتي مدعي بودند کانديداهاي اختصاصي تاييد صلاحيت شده آنها کم شمار بوده و لذا از روي ناگزيري فهرست انتخاباتي شان را در ائتلاف با اعتدالي ها و اصولگرايان ميانه رو و منتقد تنظيم کرده اند. از اين رو علي لاريجاني و نيروهاي نزديک به او در فهرست اميد قرار گرفتند. حال اگر پايين کشيدن علي لاريجاني از کرسي رياست مجلس در راستاي تحقق مطالبات اکثريت راي دهندگان تلقي شود، آن وقت سوال مهم تري مطرح مي شود که چرا اصلاح طلبان او را در فهرست انتخاباتي خود قرار داده بودند؟
    
وي با اشاره به راي 105 نفري اصلاح طلبان و 170 نفري فراکسيون فراگير اصولگرايان مي نويسد: اصلاح طلب ها در اين شرايط با راه انداختن زود هنگام رقابت بر سر رياست مجلس و اصرار زياد عارف، عملاعلي لاريجاني و نمايندگان همسو با او را به سمت اصول گرايان سوق دادند. رصد کردن اوضاع نشان مي دهد علي لاريجاني بخت بيشتري براي نشستن بر مسند رياست دارد. اگر اين اتفاق بيفتد آنگاه تبعات منفي قمار سياسي بر روي رياست عارف فقط گريبانگير شخص او نمي شود، بلکه کل اصلاح طلب ها را دربرمي گيرد و آنها به لحاظ سياسي دچار شکست مهمي مي شوند. اين رويداد مي تواند آثار رواني موفقيت نسبي اصلاح طلب ها در انتخابات مجلس را زايل کند. در فضاي کنوني اهميت انتخابات هيئت رئيسه و شکل گيري اکثريت و اقليت سياسي مهمتر از نتيجه انتخابات است.
    
نويسنده مي افزايد: اصلاح طلبان و سران آنها از جمله خاتمي بعد از انتخابات تصور پيروزي و خودبسندگي پيدا کردند و به سرعت با عدول از مواضع قبلي و فراموش کردن ائتلاف مقطعي مدافعان روحاني به گروه گرايي و رويکرد حزبي روي آوردند. تمايل و اصرار زياد محمدرضا عارف که در پوشش خواست راي دهندگان بسته بندي شده و ذوق زدگي و پيروزي پنداري اصلاح طلب ها موجب دو تکه شدن ائتلاف مدافعان دولت اعتدال را فراهم آورده است. اين گروه گرايي ضمن اينکه اشتياق بالاي اصلاح طلب ها به بازگشت به قدرت را بازتاب مي دهد، نظام محاسبه و سنجش آنان را تحت شعاع قرار داده است؛ به گونه اي که ادعاي همه جانبه بودن و جذب نيرو ها و توجه به مصالح جمعي و اصلاح امور آنان زير سوال رفته است. به نظر مي رسد شرايط ذهني اصلاح طلب ها آنها را به سمت راهبرد اداره حزبي مجلس به جاي راهکار ائتلافي سوق داده است.
    
راديو زمانه نوشت: اصلاح طلبان تاکنون نتوانسته اند نيمي از نمايندگان مجلس دهم را جذب فراکسيون اميد کنند و اميدوار هستند که تا روز انتخابات منفردها به آنها اقبال نشان دهند. در صورت تعارض ذهنيت ياد شده با واقعيت هاي عيني، جايگزيني نگرش عقلاني و مدبرانه با آرزو انديشي و نگاه انتزاعي، اصلاح طلبان را در وضعيت سختي قرار مي دهد که دستپخت خودشان بوده است.
خبر ويژه 
آشفتگي و ريزش شديد در فراكسيون اصلاح طلبان
بررسي تعداد اعضاي فراکسيون اصلاح طلبان در مجلس دهم و ناهمراهي برخي از همان ها، وضعيت بغرنجي را در انتظار اين فراکسيون در جريان انتخاب رئيس مجلس نشان مي دهد.
    
اصلاح طلبان مدعي بودند 165 نفر را به مجلس فرستاده اند اما به هنگام تشکيل فراکسيون، اين رقم به 105 نفر رسيد؛ 105 نفري که به تصريح روزنامه آفتاب يزد در ميان آنها «مرتدين سياسي (!)، عافيت طلبان، بي تفاوت ها و چسبيدگان به قدرت» کم نيست. اخيرا محمدرضا تاجيک مشاور رئيس دولت اصلاحات ضمن مقاله اي در روزنامه اعتماد، 11 گونه اصلاح طلب را که اغلب آنها در ماجراي رياست مجلس عافيت طلبي و معامله گري پيشه کرده اند، فهرست کرده بود.
    
صادق زيبا کلام نيز در اظهارنظري گفته است پديده الهه راستگو در مجلس دهم و در ميان اصلاح طلبان ممکن است تکرار شود.
    
شايد با برآورد همه اينهاست که جلايي پور عضو افراطيون مشارکت در اصفهان گفته است: اگر عارف راي نياورد، نبايد نااميد و عزادار شد، چرا که اصل، تشکيل خود فراکسيون اميد است(!) پيش از اين غلامحسين کرباسچي دبيرکل کارگزاران، اصلاح طلبان را از وزن کشي در مجلس برحذر داشته بود.
    
بنابر آمارهاي غيررسمي فراکسيون فراگير اصولگرايان نيز حدود 140 نفر را شامل مي شود و با يارگيري از منفردين و مستقل ها پيش بيني مي شود اين رقم تا 170 نفر افزايش پيدا کند.
    
انتخابات هيئت رئيسه مجلس امروز برگزار مي شود.
    
وزن کشي خود خواسته مدعيان اصلاحات در انتخابات رياست مجلس خبرگان و دعوت به راي ندادن به آيت الله جنتي، با ضربه اي شديد به اين طيف از سوي خبرگان انقلابي مواجه شد.
خبر ويژه 
چرخش هاشمي و روحاني به عارف پس از ناكامي در انتخابات خبرگان؟!
عضو شوراي مشورتي اصلاح طلبان گفت: در هفته هاي اخير اصلاح طلبان به شکل هاي مختلف براي آقاي لاريجاني پيغام فرستاده اند و به ايشان پيشنهادهاي مختلفي در جهت حضور در هيئت رئيسه مجلس آينده مطرح کرده اند. آقاي لاريجاني پاسخ به اين پيشنهادها را به بعد از انتخاب رئيس مجلس موکول کرده اند و با هيچ کدام از پيشنهادهاي اصلاح طلبان موافقت نکرده اند.
    
عبداله ناصري (عضو احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب) در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته است: آقاي لاريجاني يک اصولگراست و جريان اصلاح طلب نمي تواند قواعد و اصول خود را براي حمايت از يک اصولگرا زيرپا بگذارد و به جاي اينکه از يک شخصيت اصلاح طلب اصيل مانند آقاي عارف حمايت کند از يک اصولگرا حمايت کند.
    
حمايت اصلاح طلبان از آقاي لاريجاني با منطق جريان اصلاحات همخواني ندارد. شوراي عالي سياست گذاري در ابتدا حتي با حضور افرادي مانند کاظم جلالي و بهروز نعمتي در ليست اصلاح طلبان نيز موافق نبودند.
    
وي درباره «جزئيات پيغام هاي اصلاح طلبان به لاريجاني» مي گويد: اصلاح طلبان به آقاي لاريجاني پيشنهاد گفت وگو و مذاکره داده اند و از ايشان خواسته اند براي جلوگيري از تشتت و دودستگي برخي از مسئوليت هاي مجلس تقسيم بندي شود. اصلاح طلبان به دنبال تکرار مکانيزم انتخابات رياست جمهوري سال 92 و استفاده از نظرسنجي در اين زمينه هستند. با اين وجود هيچ گونه چراغ سبزي به اصلاح طلبان نشان ندادند و با پيشنهادهاي اصلاح طلبان مخالفت کردند. تنها يک درخواست از اصلاح طلبان داشتند و آن نيز اين بود که آقاي عارف خود را کانديداي رياست مجلس نکند.
    
ناصري با بيان اينکه شوراي مشورتي اصلاح طلبان ضرورت نامزدي عارف براي رياست مجلس را تاييد کرده مي افزايد: قبل از برگزاري مرحله دوم انتخابات برخي از نزديکان آقاي لاريجاني با اعضاي شوراي عالي سياست گذاري جريان اصلاحات و از جمله بنده تماس گرفتند و عنوان کردند آقاي لاريجاني تمايل دارند با اکثريت مطلق به رياست مجلس دست پيدا کنند. نزديکان آقاي لاريجاني عنوان کردند در صورتي که آقاي لاريجاني به رياست مجلس دست پيدا کنند حاضر خواهند بود درباره ترکيب هيئت رئيسه و رياست کميسيون هاي مجلس با اصلاح طلبان وارد مذاکره شوند. شوراي عالي سياست گذاري جريان اصلاحات با اين درخواست مخالفت کرد و شرايط پيشنهادي آقاي لاريجاني را نپذيرفت. نکته مهم در اين زمينه موضع حزب اعتدال و توسعه است. حزب اعتدال و توسعه تا 20 روز پيش معتقد بود آقاي لاريجاني داراي قدرت لابي در پازل قدرت است. اين وضعيت در بين برخي از وزراي کابينه آقاي روحاني نيز وجود داشت و اين عده معتقد بودند در شرايط کنوني آقاي لاريجاني گزينه بهتري نسبت به آقاي عارف است. با اين وجود در شرايط کنوني موضع حزب اعتدال و توسعه تغيير کرده و حالت بينابيني اتخاذ کرده است. مسئله مهم در اين زمينه موضع آيت ا... هاشمي درباره رياست مجلس شوراي اسلامي بوده است. ايشان در يکي از ديدارهاي خود گفته اند مسئله رياست مجلس شوراي اسلامي از مجلس خبرگان مهم تر است.
    
وي درباره موضع دولت مي گويد: اصلاح طلبان با آقاي روحاني و آقاي جهانگيري مشورت و گفت وگو کردند. آقاي روحاني در اين گفت وگوها نسبت به ايجاد دودستگي و انشقاق بين جريان اصلاحات و اعتدالگرايان ابراز نگراني کرده اند و خواستار تعامل و هم انديشي در اين زمينه شده اند. آقاي روحاني معتقدند انتخاب رئيس مجلس بايد در راستاي تحقق مطالبات مردم در هفتم اسفند باشد و نبايد گزينه اي به رياست مجلس برسد که باعث نگراني مردم شود. موضع آقاي روحاني درباره انتخاب رئيس مجلس به موضع آيت ا... هاشمي بسيار نزديک است.
خبر ويژه 
آفتاب يزد: در فراكسيون اميد ازمرتدين تا قدرت زدگان و بي تفاوت ها هستند!

يک روزنامه اجاره اي، فراکسيون نصفه و نيمه اصلاح طلبان در مجلس دهم را داراي پنج طيف از «مرتدين» تا «بي تفاوت ها» و «چسبيدگان صندلي قدرت» و... معرفي کرد.
    
آفتاب يزد با بيان اينکه برخي محمدرضا عارف را 3 سال پيش فردين سياست(!) معرفي مي کردند، اما حال فراموش کرده اند يا خود را به فراموشي مي زنند، بر دو دستگي در ميان اصلاح طلبان بر سر حمايت يا عدم حمايت از رياست عارف بر مجلس اشاره مي کند و مي نويسد: اين عده يادشان رفته که عارف يکبار از خود گذشت و خودش را ثابت کرد، حالانوبتي هم باشد نوبت ماندن اوست. اين عده يادشان رفته آنکه اين روزها زير قول و قرارها مي زند عارف نيست، بلکه همان هايي هستند که تا قبل از انتخابات مجلس دهم مي گفتند پاي عارف مي ايستند ولي...، اين عده يادشان رفته که عارف اگر باز هم کنار بکشد مي شود مرد هميشه مستعفي دنياي سياست. و باز هم افسوس که همين فراموشکاران، کارشان شده آسمان و ريسمان بافتن، دليل آوردن، نامه نوشتن، پيغام و پسغام دادن، مصاحبه کردن و هزار چيز ديگر تا بگويند عارف بايد دوباره «فردين» شود. يعني يکبار ديگر گوشه اي بي صدا بنشيند تا کسي به غير از او رياست قوه مقننه را به دست بگيرد. غافل از اينکه «فردين بازي» اينبار محمدرضا عارف نه تنها از او ستاره اي محبوب نمي سازد بلکه وي را به چهره اي سوخته مبدل مي کند که هميشه و همه جا بايد يک گوشه بنشيند و راه را براي همواري مسير ديگران آب و جارو کند!
    
اين روزنامه مي افزايد: چرا عده اي از «ليست اميدي هاي بي وفا!» حرف هايي مي زنند که بوي جبهه پايداري مي دهد!؟ حرف هايي که تهش اين است؛ «پشت عارف را خالي مي کنيم و در جهت راي دادن به رقيبش براي رياست مجلس، کمر همت بسته ايم!» بر اتوبوس ليست اميد خيلي ها سوار شده اند. اما انگار بعضي ها بدون بليت، خود را سوار بر آن کردند! با رسيدن به ميدان بهارستان و ساختمان هرمي شکل مجلس از اين اتوبوس پياده شدند و سنگ کسي ديگر را به سينه زدند.
    
آفتاب يزد با اشاره به کاهش مدام تعداد اعضاي فراکسيون اميد با وجود ادعاي اوليه 166 نفر مي نويسد: اعضاي ليست اميد به چند دسته تقسيم مي شوند. گروه اول؛ مرتدين اميد! در يک جمله مي توان آنها را اينگونه توصيف کرد کساني که رايشان را به خاطر پنهان شدن در پشت نام عارف گرفتند، ولي اکنون به دنبال رياست کسي ديگر در مجلس هستند! گروه دوم؛ بي تفاوت ها! اين دسته از راه يافتگان ليست اميد به مجلس، از همان دسته آدم هايي هستند که شايد نانشان را به نرخ روز مي خورند و همراه با نسيم قدرت تغيير رويه مي دهند، اين عده در فراکسيون اميد هستند. اما سکوت پيشه کرده اند. آنها نه در مورد رياست محمدرضا عارف واکنشي از خود نشان مي دهند و نه در مورد رياست کسي ديگر. اگرچه ممکن است با «برند» هواداري از عارف شناخته شوند، اما عملاهيچ فعاليتي که دال بر اين هواداري باشد از خود نشان نمي دهند. دليل اصلي اين عدم تلاش آنها به اين خاطر است که نکند يک وقتي، يک روزي، يک جايي، به خاطر حمايت از عارف، موقعيت شان در خطر بيفتد.
    
گروه سوم؛ عارف را ترجيح مي دهند ولي... اين گروه، از اصلاح طلبان واقعي هستند که ته دلشان با عارف است اما يک وقت هايي از تعامل با لاريجاني هم حرف مي زنند و يک وقت هايي از تسامح، دم. کمي با رئيس مجلس نهم رودربايستي دارند. اين عده براي رياست محمدرضا عارف نمي جنگند.
    
آفتاب يزد گروه چهارم را چسبيدگان! معرفي کرد و نوشت: کساني که دنبال رياست عارفند اما بيشتر براي رضاي خودشان، نه رضاي خدا! اين چند نفر کساني هستند که اگر چه براي رياست عارف در تلاشند اما براي کسب پست و مقام خودشان هم، خواب و خيالهايي ديده اند. به محمدرضا عارف چسبيده اند تا شايد يکي از اعضاي هيئت رئيسه مجلس لقب بگيرند.
    
گروه پنجم؛ معتقدين واقعي هستند که بي پرده از رياست محمدرضا عارف حمايت مي کنند.