جنتي: وظيفه خبرگان، تقويت بنيان ولايت فقيه است

اوین نامه ی کیهان 6 خرداد -95
جنتي: وظيفه خبرگان، تقويت بنيان ولايت فقيه است
خامنه ای با همکاری پاسداران با انتصاب زیرچتر انتخاب رئیس خبرگان کردن دکوری جنتی طوطی پیر دست آموزش مهر تأیید انکار ناپذیر بر دیکتاتوری تک صدایی خلافت ولایت فقیه اش زد . زیرا آشکارا هوار زد نه آرای مردمی که بهردلیل درنمایشات انتخابات شرکت می کنند برایش پشیزی ارزش ندارد  که قانون اساسی هم برایش محلی ازاعراب ندارد .زیرا قانون اساسی رژیم وارونه ی ولایت فقیه می گوید وظیفه مجلس خبرگان نظارت براعمال ولی فقیه است .در حالیکه خامنه ای این مجلس نمایشی را تبدیل به زائده تبلیغاتی خودش وچماق علیه ی رقیب ومنتقدانش کرده است .

رئيس مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد: تقويت بنيان ولايت فقيه و پاسخگويي به شبهات از وظايف مهم خبرگان است.
    آيت الله احمد جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري در ضيافت شام اعضاي خبرگان که در محل اين مجلس برگزار شد، ضمن عرض تشکر از کساني که به وي راي داده اند اظهار داشت: من از افرادي که با حسن توجه به اين بنده ناقابل اين مسئوليت سنگين را برعهده بنده قرار دادند، تشکر مي کنم و معتقدم کساني که در هيئت رئيسه هستند، مسئوليت شان سنگين تر است.

    وي با تاکيد بر اينکه اميدوارم خدا بصيرتي بدهد که حق را بشناسيم و به آن عمل کنيم، تصريح کرد: من شخصا دوست دارم که وضعيت ها بهتر از اين باشد و با توجه به برگزاري انتخابات ما از بررسي صلاحيت ها و از حضور مردم و همچنين آرايي که به ما دادند، راضي هستيم.

    رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه انتخابات خبرگان خصوصيات ويژه اي دارد که انتخابات مجلس اين گونه نيست، افزود: يک قسمت از انتخابات مجلس مربوط به فعاليت ها و نوع رقابت ها است که اين کارها در شان علما نيست و مردم در انتخابات خبرگان با توجه به شناختشان به افراد راي مي دهند که اين مسئله جاي تقدير از مردم را دارد.

    آيت الله جنتي با تاکيد بر اينکه مردم انتظاراتي از ما دارند خطاب به اعضاي خبرگان گفت: من حرف زياد داشتم و دوست داشتم دو، سه ساعت با يکديگر درد و دل مي کرديم، اما اين وقت مقدور نيست.

    دبير شوراي نگهبان با بيان اينکه ما از لحاظ قانوني و شرعي درباره ولايت فقيه وظايفي را برعهده داريم،تصريح کرد: اينطور نيست که اتفاقي بيفتد و بعد عزل و نصبي صورت بگيرد، اين کم است، لذا ما بايد بنيان ولايت فقيه را تقويت کنيم.

    به گزارش فارس وي يکي ديگر از وظايف اعضاي خبرگان را پاسخگويي به مشکلات و شبهات عنوان کرد و گفت: برخي افراد با حرف هاي شبهه ناک مردم را دچار شبهه مي کنند که وظايف ما پاسخ گفتن به اين شبهات و معرفي رهبر است.

    آيت الله جنتي تاکيد کرد: من معتقدم مقام معظم رهبري پا جاي پاي امام گذاشته اند و با آن قدرت، شجاعت و تدبير در مقابل همه دشمنان داخلي و خارجي ايستاده اند و خدا نيز به ايشان کمک کرده است و بخشي از کمک خدا نيز توسط مردم است، لذا اميدواريم خداوند به ايشان طول عمر، عزت، قدرت و شوکت روزافزون بدهد.