گزیده خبرهای 12 خرداد - 95

گزیده خبرهای 12 خرداد - 95
وزیر امور خارجه گفت: اقداماتی از سوی آمریکا برای تضمین جریمه نشدن بانک ها به دلیل روابط تجاری با ایران با توجه به رفع تحریم ها پس از توافق هسته ای صورت گرفته است اما به باور من، آمریکا باید قدم های بیشتری بردارد.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف امروز -سه شنبه- پس از دیدار با تیمو سوئینی وزیر خارجه فنلاند این مطلب را بیان کرد.
ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وجود نگرانی و موانع در مراودات بانکی با ایران، علیرغم توافق هسته ای با گروه 1+5 ، گشایش های سیاسی و علاقه کشورهای دیگر به سرمایه گذاری در ایران گفت : گستره اشتیاق برای برقراری ارتباط تجاری با ایران بسیار گسترده است. بسیاری از کشورها از کره جنوبی و ژاپن در آسیا تا کشورهای اروپایی قراردادهای زیادی با ایران امضا کرده اند.
وزیر امور خارجه افزود: قراردادها در حوزه های گوناگون اقتصادی است و شامل ارتباط بانکی نیز می شود، اما برخی بانک های اروپایی کماکان نگران هستند که در صورت برقراری روابط با ایران، از سوی ایالات متحده امریکا با آنها برخورد شود.
ظریف تاکید کرد: من بر این باور هستم که آمریکا می بایست برای تضمین عدم رخ دادن این موضوع اقدام کند.
وی در ادامه، در پاسخ به سوال یک خبرنگار حاوی اتهام رعایت نشدن حقوق اقوام و اقلیت ها در ایران، خطاب به وی گفت: من فکر می کنم شما جمله ای را گفتی و سوالی نپرسیدی و البته حق داری که آنچه می خواهی را بگویی. برای دیدن وضعیت ایران به ارومیه و مهاباد بروید که امروز رئیس جمهوری ایران میهمان مردم کرد و آذری بود و ببینید چگونه مردم از او استقبال کردند. قطعا در آنچه که گفتی تجدید نظر می کنی.
وزیر امور خارجه اظهار داشت: امروز نشست تجاری با حضور هیات های دو طرف برگزار می شود. ایجاد فرصت برای جامعه اقتصادی در زمینه های صادرات و واردات در حوزه های انرژی، معدن، فرهنگ، ICT و دیگر حوزه ها از جمله مواردی هستند که بررسی خواهند شد. ظریف همچنین از مسائل حقوق بشر و مشکلات بر آمده از اسلام هراسی در اروپا به عنوان دیگر موارد مطرح در مذاکرات خود با مقامات فنلاندی یاد کرد.
وی افزود: بحث درباره ریشه های افراط گرایی و بررسی علت ورود این میزان افراط گرا از اروپا به منطقه خاورمیانه از مسائلی است که هر دو منطقه با آن روبه رو هستند و می توان با همکاری، راه حل مقابله با این قبیل موارد را یافت.
ظریف در نهایت، با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود با وزیر امور خارجه فنلاند، اظهار امیدواری کرد که این مذاکرات در سفر همتای فنلاندی اش به تهران نیز ادامه یابد.
شهرداری تهران برخورد قاطع با کارکنان متخلف را در دستور کار قرار داده است.به گزارش میزان، مجموعه های نظارتی اعم از گزینش، بازرسی، حراست، هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری و ... نقش بسیار موثری در امر سالم سازی محیط، ارتقاء امنیت شغلی، ارتقاء کارآمدی و درنهایت افزایش بهره وری در سازمان های دولتی برعهده دارند. با این وجود، در این میان نقش مجموعه های بازرسی و حراست در تامین امنیت و سلامت جامعه اداری بیشتر نمایان است.حراست کل شهرداری تهران در راستای انجام رسالت و وظایف ذاتی خود و سرلوحه قراردادن فرامین مقام معظم رهبری و تدابیر و منویات شهردار تهران، پس از انجام بررسی های دقیق، صحیح و طولانی مدت در خصوص موارد پیش آمده، در هفته جاری اقدام به برخورد قاطع با چند تن از کارکنان متخلف، خاطی، سهل انگار و ... کرد که در بین آنان برخورد با شهردار ناحیه و پرسنل حراست هم دیده می شود.لازم به ذکر است این برخوردهای اداری شامل عزل از مسئولیت، تعدیل و انفکاک از مجموعه است و افراد مزبور پس از برکناری از پست ها و مسئولیت های مربوطه جهت تعیین تکلیف به کارگزینی محل خدمت خود معرفی شده اند.نامبردگان پس از برگزاری جلسات مشترک بین کارشناسان حراست کل و صاحب نظران اداره کل منابع انسانی در نهایت به صورت لغو قرارداد و یا تکمیل و طرح پرونده تخلفاتی ایشان در اداره کل هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شهرداری تهران تعیین تکلیف نهائی خواهند شد.
کشف جسد زن 25 ساله در خانه مجردی 
تحقیقات برای کشف راز قتل زن 25 ساله که در خانه مجردی‌اش به طرز مشکوکی خفه شده بود از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی آغاز شد.
ساعت 20 شب زن میانسالی در تماس با پلیس از قتل دختر 25 ساله‌اش در خانه‌ای مجردی در محدوده شهرک مشیریه خبر داد
با اعلام این خبر، بلافاصله ماموران کلانتری 169 مشیریه به محل حادثه اعزام شده و تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کردند. با حضور ماموران پلیس در محل حادثه مشخص شد جسد بی‌جان دختر 25 ساله‌ای که آثار خفگی و جراحت روی دست و بدن و گلویش مشهود بود روبه رو شدند.بلافاصله موضوع قتل زن جوان به بازپرس کشیک قثل پایتخت اعلام شد و بازپرس ایل خانی در محل حادثه حاضر شد.
بررسی صحنه جرم نشان می‌داد مقتول با قاتل درگیر شده و آثار بهم ریختگی اثاثیه خانه وجود داشت پزشک جنایی پس از معاینه مقتول اعلام کرد زن جوان بر اثر خفگی و بریدگی زیر مچ جانش را از دست داده و آثار خراشیدگی روی دستش مشخص است.در ادامه مادر مقتول به بازپرس ویژه قتل گفت: دخترم پس از جدایی همسرش به خانه من اومد و به همراه نوه‌ام در این خانه زندگی می‌کردیم ساعتی قبل من و نوه‌ام به بیرون از خانه رفتیم و هنگام بازگشت با جسد دخترم روبرو شدیمپس از اظهارات مادر مقتول بررسی صحنه جرم از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی آغاز شد و هیچ آثار ورود به زور روی در مشاهده نشد کارآگاهان در ادامه با کشف ردپای یک آشنا تحقیقاتشان را برای رمزگشایی از قتل زن 25 ساله آغاز کردند.به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی، تحقیقات برای دستگیری مرد آشنا در دستور کار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.
ورود سامانه بارشی به کشور از فردا 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و کاهش وزش باد شدید موقت در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شوداحد وظیفه» با اشاره به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی از عبور امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: بر این اساس طی روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و کاهش وزش باد شدید موقت در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
وی همچنین عنوان کرد: شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید نیز مواج خواهند بود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین طی همین مدت در جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باید شدید رخ خواهد داد که پدیده گرد و خاک در پاره‌ای از نقاط دور از انتظار نخواهد بود.به گفته «وظیفه»، لازم به ذکر است که طی امروز در ساعات بعدازظهر با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از جنوب و جنوب غرب کشور احتمال وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز چهارشنبه (12 خرداد)، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده، وزش باد شدید، گاهی رعد و برق و احتمال گرد و خاک با بیشینه و کمینه 30 و 19 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شودوظیفه» همچنین آسمان تهران در روز پنج شنبه (13 خرداد) را نیز نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با بیشینه و کمینه 30 و 18 درجه سانتیگراد پیش‌بینی کرد.همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، با توجه به تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور طی روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر، مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات البرز، شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.بر این اساس در بعد از ظهر امروز چهارشنبه (12خرداد) نیز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.با توجه به احتمال به وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت به ویژه در مناطق کوهستانی و دره‌های پرشیب، توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت، احتیاط لازم به عمل آورده شود.شایان ذکر است که امروز خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی شده؛ لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک در مناطق ذکر شده به عمل آید
تصادف مرگبار
    تبريز- خبرنگار کيهان: مرکز فوريت هاي پزشکي آذربايجان شرقي اعلام کرد: در اثر برخورد 3 دستگاه خودرو در محور خواجه- تبريز يک مرد 35 ساله جان خود را از دست داد و 2 نفر ديگر مجروح شدند که مجروحان به بيمارستاني در تبريز انتقال يافتند.
2 تصادف با 4 کشته
    اهواز- ايرنا: رئيس مرکز فوريت هاي پزشکي خوزستان گفت: وقوع 2 فقره تصادف در خوزستان چهار کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت.
    شهباز ميرخشتي بيان کرد: تصادف در جاده اهواز- شوشتر دوشنبه شب سه فوتي و 2 مصدوم داشت.    
وي گفت: اين سانحه بر اثر برخورد 2 دستگاه نيسان و پرايد رخ داد که فوت شدگان به بيمارستان الهادي و مصدوم به بيمارستان خاتم الانبياي شوشتر منتقل شدند.
    ميرخشتي افزود: همچنين در سانحه ديگر، بر اثر برخورد يک دستگاه موتورسيکلت و يک دستگاه خودرو سمند دوشنبه شب در جاده ساحلي شهر اهواز حوالي پل کابلي، يک زن جان باخت و 2 نفر مصدوم شدند که فرد فوت شده و مصدومان به بيمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.