دولت در 3 سال اخير هيچ برنامه اقتصادي نداشته است

استاد دانشگاه: دولت در 3 سال اخير هيچ برنامه اقتصادي نداشته است 17 خرداد – 95
مگر اقتصاد خری خمینی و اقتصاد جهادی- مقاومتی – پاسداری خامنه ای واقتصاد بسیجی احمدی نژاد جز رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی و افزایش حجم نقدینگی بازار و فقر وبیکاری دستآورد دیگری هم داشته است که قرار است اقتصاد 3 ساله روحانی دارای برنامه ودستآورد باشد؟

يک استاد دانشگاه تاکيد کرد: دولت روحاني در 3 سال اخير هيچ برنامه اقتصادي خاصي نداشته است.
    بيژن عبدي اقتصاددان با انتقاد از عملکرد اقتصادي دولت يازدهم در گفت وگو با «نسيم آنلاين» بيان داشت: دولت در طي اين سه سال بحث حمايت از توليد داخلي و محدود کردن واردات و آن چه را که مربوط به اقتصاد مقاومتي بوده است را جدي نگرفت.

    وي ادامه داد: تا به حال دولت هيچ گونه برنامه شفافي براي بحث هاي خروج از رکود نداشته است، به همين دليل بسياري از فرصت ها نيز گرفته شد، در حقيقت همه چيز را در اين مدت به پسابرجام گره زدند و بعد از برجام نيز تمامي زمان بر سر اين گذشت که آيا برجام موفق بوده است يا خير.

    اين کارشناس مسائل اقتصادي تاکيد کرد: بايد بگويم که حل مسائل اقتصادي در ميان حرف ها و شعارها مخفي و پنهان شد و ما انتظار يک اقدام جدي داشتيم اما چيزي عملي نشد. به طور مثال واردات بدون برنامه خاصي و بدون توجه به نياز داخلي ادامه داشت.

    عبدي با بيان اين که در اين مدت نه تنها رکود کمتر نشد بلکه عميق تر نيز شد، گفت: تنها کاري که دولت کرد کنترل تورم بوده است که بخش عمده اين موضوع نيز ناشي از رکود عميقي است که در کشور وجود دارد.

    وي تصريح کرد: سه سال از سر کار آمدن اين دولت و 4 ماه از برجام گذشته است، ما هيچ اتفاق خاصي در اين مدت شاهد نبوديم. ما براي بالابردن قدرت خريد مردم و يا براي ايجاد اشتغال هيچ برنامه خاصي را از دولت نمي بينيم.

    اين استاد دانشگاه در پاسخ به اين که برخي مي گويند تاثير برجام بر روي اقتصاد زمان بر خواهد بود، گفت: تا چه زماني بايد منتظر باشيم تا آثار برجام را ببينيم، بالاخره مشخص کنند که قرار است چه زماني وضعيت اقتصادي بهبود يابد.

    وي ادامه داد: هميشه که نمي توان همه چيز را گردن دولت قبل انداخت، اگر اين روش درستي است پس دولت قبل بايد مي گفت که تمامي مشکلات مربوط به دولت پيش از او بوده است. اين که روش درستي نيست زيرا اقتصاد يک برنامه شفاف مي خواهد و اين همان چيزي است که ما از اين دولت نديده ايم.