واردات لودر دست دوم و خودرو از آمريكا

واردات لودر دست دوم و خودرو از آمريكا
آمار گمرك نشان مي دهد  16 خرداذ -95
جالب است محصول سیاست بیش از 37 ساله اقتصادخری خمینی شیاد ومبارزه با شیطان بزرگ آمریکا همگام با پیام های اقتصاد جهادی- مقاومتی- قرارگاه خاتم پاسداران خامنه ای که منجر به واردات لودرهای دست دوما زآمریکا شده است!

آمار گمرک نشان مي دهد در فروردين امسال واردات از آمريکا افزايش يافته و کالاهايي چون ميگو، لودر دست دوم و خودرو از اين کشور به ايران وارد شده است.
    به گزارش «نسيم آنلاين» آمار گمرک نشان مي دهد در فروردين ماه محموله هايي از خودروسواري و لودر مستعمل از مبدا آمريکا به ايران وارد شده است. محموله خودرو سواري از مبدا آمريکا و از طريق گمرک غرب تهران به شماره تعرفه 87032319 وارد کشور شده که ارزش دلاري آن 37/9 هزار دلار و ارزش ريالي آن 115 ميليون تومان عنوان شده است.

    محموله لودر مستعمل آمريکايي نيز به شماره تعرفه 84295129 از طريق گمرک شهيد رجايي با ارزش 114 هزار دلار معادل 344 ميليون تومان وارد کشور شده است.

    لازم به ذکر است دولت از سال گذشته مجوز واردات خودرو از آمريکا را صادر کرد که متعاقباً يک وارد کننده نيز سفارش واردات تعدادي خودرو سواري از آمريکا را ثبت کرد. با توجه به دستور مقام معظم رهبري در نامه اجراي مشروط برجام مبني بر ممنوع بودن واردات کالاهاي مصرفي از آمريکا، رسانه ها خواستار ممنوعيت واردات خودرو از آمريکا شدند، اما وزارت صنعت معتقد بود خودرو، کالاي سرمايه اي است و مشمول دستور رهبري نمي شود.

    با رسانه اي شدن مجوز دولت براي واردات خودروي آمريکايي، رهبر معظم انقلاب چند هفته پيش نسبت به اين مسئله موضع گيري کرده و خواستار توقف آن شدند و نهايتاً وزارت صنعت مجوز واردات خودرو از آمريکا را لغو کرد. البته مسئولان وزارت صنعت مي گفتند که محموله خودروي آمريکايي از مبدا کره جنوبي به کشور وارد مي شود.

    با اين حال، همانطور که آمار گمرک نشان مي دهد، واردات خودرو به طور مستقيم از آمريکا در فروردين ماه امسال رقم خورده است.

    با وجود دستور مقام معظم رهبري مبني بر ممنوعيت واردات کالاهاي مصرفي از آمريکا، آمار گمرگ نشان مي دهد در فروردين ماه امسال اقلام مصرفي مختلفي شامل جو، ذرت دامي، لوبيا، ميگو، تخم سبزيجات، لنز، مکمل هاي غذايي و گندم از آمريکا به ايران وارد شده است.