نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما  13 دی – 95
«عدالت» در کجای سهام عدالت گنجانده شده؟
از طریق جراید مطلع شدیم کسانی که سهام عدالت دارند باید مبلغ پنج میلیون ریال بابت این سهام بپردازند، سهامی که چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی، وعده آن بدون هزینه خاصی داده شده بود که به این ترتیب سهام به نام افراد شده و سود آن واریز شود.اما این سهام که ماهیتاً متعلق به بازنشستگان می‌باشد و صرفاً جهت کمک و مساعدت به آنان پایه‌ریزی شده است باید فرد ناتوان بازنشسته را متحمل این هزینه کند؟ پس این همه وعده قبل از انتخابات کی جامه عمل خواهد پوشید؟ آیا باید بپذیریم که این سخنان واقعاً تاریخ مصرف آن وقت انتخابات است و وعده‌ای بیش نیست؟حال آنکه عده‌ای اصلاً به هردلیلی از همان اول موفق به تهیه و دریافت این سهام نشده‌اند، پس حق این افراد از این امتیاز که در اختیار سایرین بوده چه می‌شود؟
یک بازنشسته تامین اجتماعی – تهران
مجلس باید مظهر نظم و انضباط باشد
مجلس که باید همیشه مظهر نظم و انضباط باشد متاسفانه بعضی از اوقات حتی در رای‌گیری برای وزراء و سخنرانی رئیس هم عدم نظم نمود ملموس دارد.به نظر من به عنوان یک شهروند تهرانی باید در شیوه مدیریت و قوانین داخلی مجلس بازنگری شود، چراکه مجلس آئینه جامعه است و باید تصویری از نظم و مقررات در آن حاکم باشد.یک شهروند تهرانی

*جوادی از قم: خیلی عجیب است که آلودگی هوا در تهران نفس شهروندان را بُریده و مسئولان ذیربط مدام اعلام می‌کنند که شرایط برای همه گروه‌ها ناسالم و خطرناک است، اما همین مسئولان هیچ اقدام معناداری برای رفع این معضل بزرگ نمی کنند.وقتی در مرکز کشور تهران این طور است، سایر مردم در شهرستان‌ها که ماه‌ها است با پدیده گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کنند، حساب کار دستشان می‌آید. ظاهراً مسئولان از جهت سلامت و تندرستی شهروندان و حفظ محیط زیست هیچ وظیفه‌ای برعهده خود نمی‌بینند و این موضوع باعث تاسف است.
*
محمودی از تهران: افزایش وانت بارهای بلندگو دار(خرید وسایل ضایعاتی منزل و میوه فروش) در کوچه‌ها و خیابان‌های تهران آلودگی صوتی محیط زیست شهروندان از صبح زود و حتی در روزهای تعطیل به شدت افزایش یافته و باعث ناراحتی ساکنین می‌گردد.چرا با آنان از سوی سازمانی برخورد نمی‌شود؟
*حقگو از تهران: واقعاً چه به روز کشورمان و مردم آمده؟ چرا آن قدر عصبی و اهل خشونت شده ایم؟ هر روز انواع و اقسام اخبار درگیری‌ها و خشونت‌ها حتی خانوادگی به چشم می‌خورد! اخیراً یک جوان 21 عضو یک خانواده را به خاطر کینه توزی کشته است.واقعاً این مقدار آمارها از خشونت و قتل بی‌سابقه بوده است.
*یک بازنشسته تامین اجتماعی از تهران: سازمان تامین اجتماعی با وجود قول‌های بی‌شماری که به مستمری بگیران می‌دهد اکثراً دچار فراموشی می‌شود.گفته بودند که حقوق مستمری بگیران را بیست و هفتم هر ماه پرداخت می‌کنند و اگر این روز تعطیل باشد روز قبل پرداخت خواهند کرد.آذرماه گذشته بیست و هفتم تعطیل بود و روز قبل آن هم جمعه بود و قاعدتاً باید پرداخت روز 5 شنبه بیست و پنجم انجام می‌شد که مانند سایر وعده‌های قبلی عملی نشد!؟