آفرین به این تدبیر

آفرین به این تدبیر  13 دی – 95

تحلیل مستند مشاور ارشد رئیس‌جمهور از شرایط اسفناک و تحقیرآمیز فروش نفت ایران در دولت قبل، اگرچه با عصبانیت جناح مخالف دولت، روبرو شد ولی همین عکس العمل‌ها نشان می‌دهد که دولت یازدهم باید این سیاست منطقی و ضروری را حداقل در ماه‌های باقیمانده در دستور کار رسانه‌ای خود قرار دهد. سئوال بسیاری از مردم این است که چرا این افشاگری‌ها و بیان واقعیات تلخ عملکرد غلط گذشته، زودتر و بیشتر صورت نگرفت؟ این گفته درست که: «عده‌ای با تحریم‌ها منافع ایران را غارت کردند»، می‌تواند آدرسی باشد برای شناخت دلواپسی و کینه تمام نشدنی جریانی خاص با دستاوردهای برجام. و اینکه: «برندگان تحریم رژیم غاصب صهیونیستی و آل سعود در خارج و دلالان فروش نفت که بابک زنجانی تنها یکی از آنهاست در داخل کشور هستند»، را باز می‌توان نشانه‌ای برای سازماندهی همه جانبه علیه دولت آقای روحانی و متوقف کردن برنامه‌های او دانست. و بالاخره از این جمله که: «بازندگان تحریم همه ملت ایران و جمعیت بیکار تحصیلکرده ماست خانواده‌هایی که در فقر می‌سوزند و یا بیمارانی که نمی‌توانستند به داروهای خود دسترسی داشته باشند». ریشه‌های اصلی نابسامانی اقتصادی و معیشتی این مردم شریف را می‌توان به روشنی شناسایی نمود.
اینگونه سخن گفتن که در آن هیچ شائبه سیاسی کاری و یا عوام فریبی دیده نمی‌شود، پاسخ امیدآفرینی به افکار عمومی و تقویت پشتوانه‌های مشروعیت و مقبولیت دولت تدبیر و امید است و از طرف دیگر افرادی که در یک هفته گذشته با برخورداری از تریبون‌های پرمخاطب و گسترده بیت المال، هرچه در توان داشتند برای تخریب دولت بکار گرفتند و آن را متهم به کم کاری بی‌توجه به مشکلات بیکاری و اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نمودند و بار دیگر دچار شرمندگی از آنچه طی آن سال‌های نه چندان دور به سر این مردم و کشور آوردند، نمود. تمامی آنان که بر سر خوان گسترده ناشی از تحریم‌ها و فروش تحقیرآمیز درآمد نفت دلال بازی حاصل از آن، به خوشی روزگار می‌گذراندند و از حال و روز مردم کوچه و بازار غافل بودند، با توجه و دقت در این عملکرد نکبت بار باید بارها و بارها از پیشگاه این مردم شریف عذرخواهی کنند و به انتخاب آنان احترام بگذارند و در مقابل خواست مردم تسلیم باشند و روحیه مذموم ادامه طلب کاری‌ها و تخریب را کنار بگذارند.
در پایان از آقای روحانی انتظار می‌رود در دفاع از عملکرد دولت خود و مقایسه وضعیت کنونی با آنچه در گذشته بود، مدیران ارشد خود را بیشتر به ارائه اینگونه تحلیل‌های منطقی و مردم پسند، وادار نمایند. دولت یازدهم ناگفته‌های فراوان و مستندی از عملکرد بی‌سابقه، اسلاف خود دارد، پس آن‌ها را برای چه زمانی گذاشته است؟ اگر یک صدم این کج روی‌ها و انحرافات مفسدانه، در اختیار جریان مخالف بود، آسمان را به زمین دوخته بودند زیرا آنان که همه مهارت و شعبده اشان در وارونه جلوه دادن حقایق و موفقیت‌های رقیب است، و بلدند از هیچ همه چیز بسازند، قطعاً اگر خطایی می‌دیدند. سر از پا نمی‌شناختند. به هر حال این رویکرد دولت را باید به فال نیک گرفت و به ادامه شجاعانه آن تشویق و ترغیب نمود.
احمد حسینی