گزیده ها قسمت چهارم

گزیده ها قسمت  چهارم 8 بهمن - 95
در پی وقوع طوفان گرد و غبار، میزان آلودگی هوا در اهواز به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید.

کار‌شناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: میزان گرد و غبار در ساعت 13 در اهواز به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

وی افزود: به علت قطع برق هنوز امکان دریافت اطلاعات از سایر شهرها وجود ندارد و وضعیت هوا در آنها متعاقبا اعلام می شود.

علی رضا آذریان با اشاره به اینکه گرد و غبار از ساعت 10 در اهواز به اوج خود رسیده است افزود: از این ساعت غلظت آلودگی به 10هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

وی اظهار کرد: در ساعت 11 میزان گرد و غبار در شهرهای هندیجان هفت هزار و 609 میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد یک هزار و 236 میکروگرم بر مترمکعب، در ماهشهر 709 میکروگرم بر مترمکعب و خرمشهر 789 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

آذریان همچنین گفت: دستگاه های سنجش آلودگی هوا امکان اندازه گیری گرد و غبار بیش از 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب را ندارند بنابراین ممکن میزان آلودگی هوا بیش از آماری باشد که دستگاه ها نشان می دهند.

موسوی آزاد رئیس اداره محیط زیست آبادان نیز گفت: میزان گرد و غبار در ساعت 13 در این شهرستان 334 میکروگرم برمترمکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم برمترمکعب است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین در گفت وگو با ایرنا گفته است: با وقوع طوفان گرد و خاک در اهواز شعاع دید به 50 متر رسیده است.

کوروش بهادری با بیان اینکه گرد و خاک تا امشب ادامه دارد افزود: باد با سرعت 60 کیلومتر در ساعت تمام کانون های داخلی اطراف اهواز را فعال کرده است و هیچ کانون داخلی در بروز این پدیده دخالت ندارد.

به گفته وی گرد و خاک به سمت شهرهای دیگر استان از جمله آبادان، ماهشهر، هندیجان، بستان و دشت آزادگان در حرکت است.
در حالیکه هر یک از مسئولان برای کسبه خسارت‌دیده ساختمان پلاسکو، پاساژها و نقاط مختلفی را در نظر گرفته‌اند، کسبه با پراکنده شدن در چند پاساژ مخالفت کردند و به گفته رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان، مجتمع تجاری "نور" واقع در تقاطع خیابان ولیعصر - طالقانی را برای اسکان پیشنهاد داده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی هفته گذشته و از همان روزهای نخست مسئولان کشور برای بازسازی ساختمان پلاسکو، اسکان موقت کسبه آسیب دیده و پیدا کردن نقطه ای برای اسکان کوتاه مدت چند ساله کاسبانی که سرقفلی شان در این حادثه از بین رفته بود، وعده های بسیاری دادند و  جلسات زیادی در این راستا بین مسئولان دولتی و بخش خصوصی برگزار شد اما اظهارات متناقض مسئولان اتاق اصناف کسبه آسیب دیده پلاسکو را سردرگم کرده بود.

چرا که ابراهیم درستی - نایب رئیس اتاق اصناف - در این باره به ایسنا گفته بود پاساژی پنج طبقه و نوساز در خیابان جمهوری برای اسکان کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو در نظر گرفته شده که با توجه به ظرفیت حدود ۴۵۰ واحدی این ساختمان که پیش از این قرار بود برای عرضه خدمات و محصولات در حوزه صوت و تصویر و تلفن همراه احیا شود، دو نقطه دیگر نیز در حوالی جمهوری انتخاب شده که به زودی و طی ماه جاری همه کسبه خسارت دیده ساختمان پلاسکو تا آماده شدن سرقفلی شان در این مکان ها اسکان داده می شوند.

از سوی دیگر علی فاضلی رئیس اتاق اصناف به ایسنا اعلام کرد که آخرین مصوبات و تصمیمات برای حمایت از آسیب دیدگان این حادثه به این نتیجه رسید که سه نقطه از فروشگاه قدس در میدان خراسان، مولوی و خیابان ولیعصر برای اسکان کسبه ساختمان پلاسکو در نظر گرفته شود که به زودی و در اسرع وقت آنها در این نقاط مستقر خواهند شد.

اما نهایتا به نظر می‌رسد که کسبه ساختمان آوار شده پلاسکو با این پیشنهادات مخالفت کرده اند و مجتمع تجاری نور را که در تقاطع خیابان‌های ولیعصر و طالقانی قرار دارد را پیشنهاد کرده‌اند.

چرا که جواد درودیان نقوسیان - رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان - در این باره به ایسنا اعلام کرد که پیش از این مقرر شده بود که از این ساختمان ها و پاساژهای پیشنهادی بازدید صورت گیرد که در بازدیدهای به عمل آمده، کسبه ساختمان پلاسکو آن‌ها را تایید نکردند، چرا که این مناطق و پاساژهای پیشنهادی که در خیابان‌های مولوی، ولیعصر و میدان خراسان قرار داشتند، بازارهای مناسبی نیستند، کسبه پلاسکو نیز به همین دلیل برای انتقال به آن نقاط تمایلی ندارند، چرا که بازار آن‌ها از بین می‌رود .

وی افزود: از سوی دیگر این پاساژها نیاز به انجام مراحل آماده سازی برای اسکان کسبه پلاسکو دارد که بنیاد مستضعفان قصد داشت حدود 10 میلیارد تومان خرج این پاساژها کند تا پلاسکو نشینان سابق بتوانند در این پاساژها مستقر شوند اما خسارت دیدگان این حادثه ترجیح می‌دهند که به منطقه‌ای بروند که بتوانند همه در یکجا اسکان پیدا کنند و بازارشان پراکنده نشود از سوی دیگر نیز پاساژهای قدس که متعلق به بنیاد مستضعفان است نیاز به مدت زمان نسبتا طولانی یک ماهه‌ای دارد تا مراحل آماده سازی‌اش انجام شود که در این صورت بازار شب عید کسبه ساختمان پلاسکو از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان ادامه داد: در این راستا مجتمع تجاری نور متعلق به بانک پاسارگاد را واقع در تقاطع خیابان‌های ولیعصر و طالقانی را پیشنهاد داده اند تا بتوانند در این پاساژ که حدود 700 واحد خالی دارد و به هیچ وجه نتوانسته رونق پیدا کنند، مستقر شوند و رونق را در آنجا ایجاد کنند. بنیاد مستضعفان نیز می تواند حدود 10 میلیاردی که می‌خواست برای آماده سازی پاساژهای قدس در نظر بگیرد را به عنوان پیش پرداخت به بانک پاسارگاد بدهد تا کاسبان پلاسکو بتوانند در آنجا مستقر شوند و اجاره آنجا را نیز خود کسبه پرداخت می‌کنند.

درودیان نقوسیان با بیان اینکه کسبه خسارت دیده ساختمان پلاسکو حاضرند در مجتمعی مناسب مانند نور اجاره بپردازند تا اینکه در مناطقی نامناسب، رایگان اسکان داده شوند، چرا که بازارشان که پلاسکو مناسب بود، از بین می‌رود، تصریح کرد: در انتظاریم مسئولان دستگاه های دولتی و متولی سامان‌دهی به این مسئله هر چه سریعتر در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ کنند تا کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو نیز زودتر بتوانند کار و کاسبی خود را شروع کنند و در این میان مسئولان به جای اظهارات متناقض بهتر است تا وحدت کلمه خود را حفظ کنند تا کسبه سر درگم نشوند.
سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی در چهارمین کنگره سردار سرلشکر شهید دکتر مجید بقایی و 113 شهید منطقه مسجد ولیعصر(عج) شهر بهبهان گفت: دنیا به راز و رمز اقتدار ما ،که ارزشها ی انقلاب است، پي برده است و جوانان عزیزمان باید مراقب اين دستاورد بزرگ و نيز در فكر حفظ و اعتلاي آن باشند.

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنجشنبه‌شب هفتم بهمن‌ماه در جمع آحاد مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و جانبازان بهبهان گفت: خدای متعال را شاکرم که به شهر شهیدان و همسنگران عزیزم و یاران باوفای انقلاب آمده‌ام. خاطره‌های بسياري در این شهر برای من زنده می‌شود. بهبهان شهر علما و مجاهدان بزرگ و دارالمؤمنین و نگین مذهبی خوزستان است. برای من افتخار است که در اینجا یاد و خاطره فرزندان شمارا گرامی بدارم. شهید صفری، پیشبهار، دقایقی، بقایی. شمایلی و فنی.

اخیراً نيز عروج شهید مدافع حرم شهيد احسان فتحی از تیپ امام حسن(ع) نشان داد که بهبهان را نمی‌شود از شهید و شهادت جدا کرد. استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: تیپ امام حسن که برای این شهرستان ايجاد شد، در دفاع مقدس و بعدازآن مایه سربلندی سپاه پاسداران بوده و در عملیات بسياري خوش درخشید و تیپ تکاوری نمونه‌ای برای ایران اسلامی بوده و هست.خط كارشكني در اجراي سياست هاي كلي نظام / معيار اعتدال، رهبر انقلاب است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به جايگاه و عظمت شهید بقایی افزود: شهيد بقايي یک انسان انقلابی بود.در مواجهه با ظلم و ستم به مبارزه برخاست .در جوانی نتوانست فضاي ظلم و ناپاکی را تحمل کند و با همين روحيه بود كه در دانشگاه چمران به گروه منصورون پیوست . او در مبارزه با ضدانقلاب هم مجاهدانه قد برافراشت و در نبرد با دشمن متجاوز نيز خود را به شوش رساند و در قرارگاه فجر، یکی از چهار فرمانده بزرگي شد که سرزمین‌های بسیاری را آزاد کردند. شهيد بقايي تا روزی که به شهادت رسید، یک مجاهد فی سبیل الله به معناي واقعي بود. اولین خصلت او، تقوا و سیمای تابناكش مظهر عبوديت ، ورع ، خلوص، خوف و خشيت نسبت به ذات مقدس الهي بود. همه حرف‌ها و قدم‌هایش براي خدا بود. مخلص و صادق بود و هرگز سخني خلاف واقع نمی‌گفت. رابطه نزدیک و صمیمانه‌ای با او داشتم و صداقت را در سیمای او می‌دیدم. فریب و نیرنگ در او راه نداشت. ظاهر و باطن مجید یکی بود. در چهره‌اش، باطنش پیدا و مانند کف دست شفاف بود و برای اسلام و مردم دلسوزی می‌کرد. دیپلم ریاضی گرفته بود، مهندسی شیمی را رها کرده بود و در رشته پزشکی تحصیل می‌کرد تا برای مردم مفیدتر باشد. می‌خواست با ظلم و ستم و منافقین بجنگد و بااحساس مسئولیت فراواني كه نسبت به اسلام و انقلاب داشت، کانوني فرهنگی راه انداخته بود. دشمن نتوانست احساس مسئولیت را در بین جوانان ایران از بین ببرد. او یک نخبه فرهنگی تمام‌عیار بود. لباس نظامی پوشیده بود اما انساني به تمام معنی فرهنگی و هنرمند بود. خط بسیار زیبایی نيز داشت؛ به‌طوری‌که در نامه به فرمانده لشکر 92 تعجب فرمانده ارتش را برانگیخته بود که در بین پاسداران چنین هنرمندان با دانش و خوش‌قریحه‌ای وجود دارند .انساني بسیار بااستعداد و در تحلیل اوضاع جهان بسیار خبره بود. سرلشكر پاسدار رضايي سپس ياد و خاطره شهيد دقايقي را گرامي داشت و گفت : سال 49 با شهید دقایقی آشنا شدم. رفت‌وآمد ما با خانواده ایشان زیاد بود و از سال 50 خانواده ايشان در امیدیه به مبارزات انقلابي كمك می‌کردند.

در گروه منصورون شهید دقایقی یک محور بود.به خاطر دارم که در مقابل شکنجه گری شهربانی بهبهان، شهید دقایقی و خانواده‌اش پناهگاه اعضای منصورون بودند. او سپاه بدر را با همکاری مجاهدین عراقی تشکیل داد و امروز همان‌ها هستند که در موصل با داعش می‌جنگند.

این شهدا فرزندان این شهر بودند و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند. در دفاع مقدس چهار دستاورد بزرگ داشتیم. نخست آزادی سرزمینمان بود. دستاورد دیگر برقراری امنیت پایدار بود که دشمنان ما دیگر نمی‌توانند خدشه‌ای بر آن وارد كنند و دستاورد سوم اینکه در دفاع مقدس پایه‌های امنیت منطقه‌ای با تشکیل حزب‌الله و سپاه بدر گذاشته شد. این سپاه بدر بود که صدام را از میان برد و دولت عراق را سامان داد؛ حزب‌الله دولت سوریه را حفظ کرد و موجب تقویت جبهه مقاومت شد.خط كارشكني در اجراي سياست هاي كلي نظام / معيار اعتدال، رهبر انقلاب است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در جمع مردم بهبهان گفت: رمز و راز این کار بزرگ، باور و گرايش مردم به ارزش‌های اسلامی با هدایت امام خمینی بود. امام ارزش‌های اسلامی را وارد سیاست و دفاع کردند. رهبر معظم انقلاب هم همچنان به دنبال گسترش این ارزش‌ها در عرصه‌های مختلف زندگی ملت ایران هستند. بزرگی و اقتدار ملت ایران در وحدت و برادری و ارزش‌های انقلابی است. دشمن می‌خواهد این ارزش‌ها را تضعیف کند و این حس مسئولیت را از جوانان ما بگیرد و بین اقوام مختلف اختلاف بیندازد. دشمن ارزش‌های انقلاب را نشانه رفته است. اگر ما می‌خواهیم راه شهدا ادامه پیدا کند، باید به ارزش‌های انقلاب تکیه کنیم. امام وقتی از جماران حرفی می‌زدند، رزمندگان در جبهه‌ها به‌پیش می‌رفتند. امروز هم سیاست‌های کلی نظام را رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌کنند اما در اجرای آن، کارشکنی‌هایی دیده می‌شود. دكتر محسن رضايي با تأكيد بر ضرورت اتكا به ارزش‌ها و پيروي از آن‌ها افزود: اگر به ارزش‌ها تکیه کنیم، با دست‌خالی پیروز می‌شویم. جناح کفر و شرک باهم متحد شده‌اند تا ارزش‌ها را از ما بگیرند. در آن صورت اگر اقتدار را از دست بدهیم، کشورمان را تجزیه می‌کنند، اما اگر به ارزش‌ها تکیه کنیم باقی راه را هم خواهیم پيمود . امروز دشمنان ما متوجه نقطه حیاتی ما شده‌اند و می‌خواهند این دستاوردها را از ما بگیرند. استکبار متوجه راز و رمز اقتدار ما شده است و جوانان عزیزمان باید مراقب اين دستاورد و در فكر حفظ و اعتلاي آن باشند. برای حل مشکلات کشور باید به‌طرف ارزش‌های انقلاب حركت كنيم. در رأس همه این ارزش‌ها، ولایت‌پذیری است. امنیت ایران اسلامی مرهون وجود یک رهبر حکیم و فرزانه است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: حبل‌المتین ولایت‌پذیری و پيروي از ولایت‌فقیه، همه ما را به هم وصل می‌کند. معیار اعتدال، رفتار رهبری انقلاب است. بنابراين نباید از ایشان جلوتر رفت یا عقب ماند. کسانی را که در خط رهبری انقلاب هستند، نباید تندرو نامید. مسئله بعد برادری‌هایی است که در دهه اول انقلاب موج می‌زد. الآن بی‌اعتمادی‌ها زیاد شده و حال‌آنکه باید فرهنگ برادری را حفظ کرد.

دکتر محسن رضایی پیش از شرکت در این کنگره، در منزل شهید بقایی حاضر و با خانواده این سردار شهید دیدار کرد.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: آقای هاشمی پشتوانه‌ای برای مردم، رهبری و نظام بودند و امروز این سه رکن پشتوانه مهمی را از دست داده‌اند که برای جبران آن باید تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، حسین مرعشی در اولین کنگره استانی حزب کارگزاران سازندگی ایران در خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: گسترش و تقویت حزبی که در جهت تفرقه جبهه اصلاحات فعالیت کند مد نظر ما نیست و گسترش حزب به عنوان جزیی از جبهه اصلاحات بعنوان یک ابزار و وسیله برای تقویت جبهه اصلاحات مورد نظر است.

وی با بیان اینکه حزب کارگزاران سازندگی یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین حزب های اصلاح طلبی ایران است، عنوان کرد: اذعان داریم که هیچ حزبی به تنهایی در جبهه اصلاحات مخاطب کافی ندارد ولی جبهه اصلاحات به عنوان یک جبهه فراگیر و وسیع که دارای سابقه روشنی می باشد دارای مخاطبان کافی و لازم است.

رییس کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه کارگزاران اولین حزبی است که در اساسنامه کنگره های استانی را پیش بینی کرده، گفت: کنگره های حزب در تمامی استان ها از دی ماه آغاز شده و تا بهمن ماه در تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد.

مرعشی گفت: باید از اختیارات استان ها در جهت هم افزایی بیشتر حزب و معرفی چهره های قوی تر استفاده شود، چنانچه نتوانیم در داخل حزب تعلقات و منافع شخصی را کنار بگذاریم و کار جمعی را تقویت نماییم در جامعه و انتخابات‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: خویشتنداری و تقوای واقعی را در کنار رقابت حزبی می‌بایست حفظ کنیم و از رقابت‌ها برای بهتر و قوی‌تر شدن حزب استفاده کنیم، اینطور نباشد که باند بازی و کش مکش‌های شخصی سبب تضعیف حزب شود.

مرعشی با بیان این مطلب که کنگره ابزاری است که می تواند به ارتقای حزب کند و یا منجر به اضمحلال حزب شود، خاطرنشان کرد: اگر در راستای تقویت حزب گام برنداریم، پس از چند سال ظرفیت‌هایی را از دست خواهیم داد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران ضمن بیان این مطلب که آینده نظام و کشور موضوع اصلی فعالیت جبهه اصلاحات است، اظهار کرد: بر اساس آن چه که در محضر حضرت امام(ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیره و منش آقای هاشمی و خردورزی آموختیم نمی‌توانیم از سیاست ورزی غفلت نماییم.

مرعشی با بیان اینکه هیچ خدمتی از سیاست خوب و سیاست ورزی ملی و دینی مهم تر نیست، گفت: فرار از سیاست، بی توجهی به رفتار حکام و واقعیت‌های حکومت، ملت‌ها را به زمین می‌زند.

وی با اشاره به سرنوشت عراق پس از سقوط صدام و سیاست‌های ماهاتیر محمد در مالزی بیان کرد: یک سیاست مدار با سیاست های غلط کشور را چنان زمین خواهد زد که بعد از ده‌ها سال هنوز عراق رنگ آرامش را ندیده است و سیاست مدار عاقل همچون ماهاتیر محمد کشور مالزی را بدون منابع سربلند می کند.

مرعشی افزود: اگر امروز مشکل کمبود رفاه داریم، شاخص‌های کشور متناسب با فرهنگ و تاریخ‌مان نیست، مردم از فقر رنج می‌برند و حاشیه نشینی شهرها را شاهد هستیم نتیجه برخی سیاست‌ها است و نمی‌شود در چنین جامعه‌ای فردی دلسوز مردم باشد اما به سیاست ورزی اهمیت ندهد.

وی با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: جامعه باید قدرت ساختن، پرداختن و رشد دادن شخصیت‌ها را داشته باشد، همچنین تشکل ها باید قوی باشند تا بتوانند خلاها را پر کنند.

مسئول دفتر رییس جمهور در دولت آیت الله هاشمی بیان کرد: گاهی فشارها علیه آقای هاشمی بسیار زیاد می شد تا حدی که ما جوان‌ترها خسته می‌شدیم و به ایشان پیشنهاد رها کردن عرصه سیاست را ارائه می کردیم اما آقای هاشمی هیچ زمانی این عافیت طلبی را نپذیرفتند.

مرعشی ادامه داد: آقای هاشمی در سال ۱۳۵۳ زمانی که به قصد بررسی انجمن های اسلامی در آمریکا و اروپا از کشور خارج شدند و نهایتا در عراق حضرت امام را ملاقات کردند، قبل از برگشتن متوجه شدند که ساواک در تمام سفر ایشان را تعقیب می کرده و به محض ورود ایران زندانی خواهند شد، اما بازهم آقای هاشمی در برگشت به ایران لحظه ای تردید نکردند، سخت ترین شکنجه را تحمل کردند اما ساواک نتوانست اطلاعاتی از ایشان بگیرد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول زندگی‌شان ظرفیت بالایی را نشان دادند، اظهار کرد: در تاریخ سیاسی ایران سیاست مدار حرفه‌ای همچون ایشان خیلی کم داریم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: آقای هاشمی پشتوانه‌ای برای مردم، رهبری و نظام بودند و امروز این سه رکن پشتوانه مهمی را از دست داده‌اند که برای جبران آن باید تلاش کنیم.

مرعشی افزود: آقای هاشمی با صبر و تحمل خود مسیر پیشرفت کشور را هموار کرد و با گذشت توانست مخالفین خود را به موافقین خود تبدیل کند.

وی تصریح کرد: دو سال گذشته یکی از بزرگان در دیدارشان با آقای هاشمی عنوان کردند که مواضع شما رادیکال شده است، آیت الله رفسنجانی در پاسخ به ایشان گفتند که مردم کدام طرف هستند؟ آیا نظام بدون مردم حفظ می‌شود؟ اگر اکنون حرفی می زنم به خاطر همراهی با مردمی است که نظام را آن‌ها به وجود آورده‌اند و تنها مردم می‌توانند نظام را حفظ کنند.

مرعشی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی معتقد بودند که جمهوری اسلامی ایران همانند یک بیضی دو کانون دارد که اسلام و مردم آن را تشکیل می دهند و هیچوقت نظام را همانند دایره‌ای با یک کانون نمی‌دید.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: باید تلاش کنیم که فعالیت‌های ما در حزب حامل اندیشه ها، رفتار و منش آقای هاشمی باشد و از افراط و تفریط باید پرهیز کنیم.

مرعشی ادامه داد: یک نظام سیاسی در کشور داریم که هرچند انتقاداتی به آن وارد است اما مثل یک چتر امنیتی و حفاظ کلی کشور را محافظت می کند و باید مراقب آن باشیم و از آن دفاع کنیم. دفاع ما از جمهوری اسلامی ایران شکلی نیست و به لحاظ محتوایی نیز باید از آن دفاع کنیم. این میراث آقای هاشمی است و ما میراث دار این مرد بزرگ هستیم.

وی عنوان کرد: آقای هاشمی فوق العاده نسبت به بیت المال حساس بودند و در دوره ریاست جمهوری شان در هدایای اهدایی به سفیرها، روسای جمهور و سایر مقامات خارجی نیز از هدایای گران قیمت استفاده نمی کردند و می گفتند همین که بر روی هدیه درج می شود هدیه رییس جمهور ایران ارزشش بسیار بالا است.

مرعشی بیان کرد: در زمان آقای خاتمی سدی در دولت تاجیکستان توسط مهندسین ایرانی ساخته شد و دولت تاجیکستان که دولت ثروتمندی هم است ۱۵۰ میلیون دلار از ایران وام گرفته بود، رییس جمهور دولت دهم آقای احمدی نژاد که برای افتتاح این سد به تاجیکستان رفتند در نطق‌شان گفتند که این هدیه‌ای از جانب ملت ایران به شما است، از آن روز دیگر تاجیک‌ها قسط وام‌های خود را پرداخت نمی‌کنند و می‌گویند رییس جمهور شما به عنوان هدیه این را به ما داده است. چنین افرادی مظهر دفاع از حقوق مردم و آقای هاشمی مظهر ریخت و پاش شدند.

وی تصریح کرد: به هر حال آقای هاشمی دیگر در بین ما نیستند اما مسئولیت ما همچنان باقی است و باید برای ارتقا، ساخت و آبادانی ایران تلاش کنیم. این مهم با سیاست ورزی خرمندانه ملی و اسلامی محقق خواهد شد.