گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم 8 بهمن - 95
مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کانال تلگرامش یکی از تصاویر منتشر شده از پیکر آیت‌الله را دستکاری شده دانست و خطاب به حاعلان آن نوشت: جاعلان اگر دین ندارند لااقل آزاده باشند.

رجایی نوشت: الان دوستی این خبر را به نقل از سایت خبرچین نیوز برایم فرستاد و از من خواست تکذیبیه ای براین خبر دروغ بنویسم.

این سایت با درج عکس دستکاری شده از قول من به دروغ نوشته رجایی هم این عکس را تاییدکرده!!! زمانه بسیار بدی شده و ایمان بعضی ها به تاراج جعل و دروغ برده شده است.

عکس پیکر مطهر هاشمی را که دیشب منتشر کردم آقا یاسر حدود شش ساعت پس از فوت این عزیز و بعد از اتمام غسل و کفن پیکر و وقتی ازکنار آن بیرون رفتیم تا خانمها با پیکر هاشمی وداع کنند، گرفت و من تا دیروز نمیدانستم کسی واز جمله یاسر از پیکر عکسی گرفته است و الا در یادداشتم بدان اشاره‌ای کردم.

یاسر دیشب که یادداشتم را دید عکس را برایم فرستاد که با این عکس دستکاری شده منتشرشده در این سایت و بعضی گروهها، تفاوت های آشکاری دارد.

مجددا عرض می شود و با مقایسه دو عکس اصلی و دستکاری شده توسط جاعلان و سیه دلان بخوبی پیداست که درصورت آقای هاشمی هیچ نشانه ای از زخم،خون، یا کبودی وجود ندارد.

بنظر می رسد پیروان ماکیاول برای جا اندازی یک دروغ به چه شیوه های کثیفی متوسل می شوند.رحمت خدا بر آیت الله جوادی آملی که در مراسم ختم هفتم هاشمی در قم با دلی شکسته گفت: هاشمی مظلوم است حیا و میتا.

جاعلان و دروغ سرایان اگرمسلمانند، بگذارند فرزندان داغدار و مصیبت زدگان هاشمی با این داغ تنها باشند و اگر به شریعت پای بندی ندارند، لااقل آزاده باشند
بر اساس اعلام دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای بنیامین نتانیاهو یک پیام "خصوصی" فرستاده است.

ایسنا گزارش داد، به گفته مقامات اسرائیلی، این پیام از طریق رودی جولیانی، دوست نزدیک ترامپ و شهردار سابق نیویورک، در بیت المقدس به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی داده شده است. محتوای این پیام اعلام نشده است.

قرار است بنیامین نتانیاهو تا چند روز دیگر و در اوایل ماه فوریه برای دیداری رسمی با ترامپ به واشنگتن سفر کند.

در پی به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، روند شهرک سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها شدت گرفته است.

از طرف دیگر، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که در جریان گفتگوی تلفنی اخیر خود با دونالد ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران و "خطر ناشی از آن" صحبت کرده است.

او گفته فکر می‌کند موقعیت ایران و اسرائیل در سیاست بین الملل با ریاست جمهوری ترامپ تغییر کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، نخست وزیر اسرائیل گفت: چند روز پیش با رئیس جمهور آمریکا صحبت کردم و و از تخاصم ایران گفت. از تعهد ایران به نابودی اسرائیل گفت. او از ماهیت توافق هسته‌ای و خطر ناشی از آن گفت. ما با هم در این باره صحبت کردیم.

روابط اسرائیل و آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، به خصوص اواخر آن، سرد بود، تا جایی که آمریکا قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو نکرد. بنیامین نتانیاهو منتقد سرسخت توافق هسته‌ای آمریکا و قدرت‌های جهانی با ایران بوده است. دونالد ترامپ نیز منتقد این توافق است.
شفقنا نوشت:آیت الله یزدی با اشاره به عدم توجه به فتوای رهبر انقلاب و نیز برگزاری جشنواره و اهدای جوایز به اهالی موسیقی اظهار داشت: «من شخص وزیر ارشاد را متهم نمی کنم اما مجموعه وزارت ارشاد به فتوای رهبری عمل نمی‌کنند و به مبانی شرعی و نظرات رهبری توجه نمی‌کنند

آیت الله یزدی در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر اظهار داشتند: «وزارت ارشاد در بحث موسیقی همیشه به فتوای مقام معظم رهبری اشاره می کند، اما آنها به بخش خاصی از فتوا استناد می کنند. در حالی که متن فرمایش رهبری این است که چون حلال و حرام مخلوط است و در حقیقت مثل ابزار مشترک است، بنابراین ترویج موسیقی جایز نیست».

رییس شورای عالی جامعه مدرسین افزودند: «ترویج یعنی کاری بکنیم که موسیقی در جامعه رواج پیدا کند و این قطعا جایز نیست. تذکرات متعددی در این خصوص داده شده اما ظاهرا توجهی به این تذکرات نمی شود

آیت الله یزدی با اشاره به عدم توجه به فتوای رهبر انقلاب و نیز برگزاری جشنواره و اهدای جوایز به اهالی موسیقی اظهار داشت: «من شخص وزیر ارشاد را متهم نمی کنم اما مجموعه وزارت ارشاد به فتوای رهبری عمل نمی‌کنند و به مبانی شرعی و نظرات رهبری توجه نمی‌کنند که این یک بحث است اما تأثر من بیشتر به این خاطر است که در شرایطی که مردم تهران بلکه مردم کشور از حادثه پلاسکو غمگین و نگرانند؛ در این شرایط تشکیلات وزارت ارشاد، برنامه می‌‌گذارد و به برندگان موسیقی جایزه می‌دهد».

رییس شورای عالی جامعه مدرسین تاکید کردند: «توقع این بود که حداقل شرایط را کمی رعایت کنند، ملاحظه مردمی را بکنند که به خاطر مفقودین و قربانیان حادثه پلاسکو غمناک و مصیبت زده هستند، اما آنها با خیال راحت جشن می‌گیرند و موسیقی راه می‌اندازند»

آیت الله یزدی در ادامه با اشاره به لزوم امر به معروف و نهی از منکر و تبیین حقایق برای جامعه اظهار داشت: «من از مقام معظم رهبری سؤال کردم، ایشان فرمودند من جلوی تبیین را نمی گیرم، قضایا را برای مردم تبیین کنید و آنچه را که وظیفه دارید برای مردم بگویید. لذا بدون ایجاد اختلاف، مسائل و حقایق را باید گفت

ایشان در پایان ضمن تاکید مجدد بر اهمیت توجه به تذکرات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام اظهار داشت: «منکرات را وقتی آدم می‌بیند نباید در برابرش بی‌تفاوت باشد، حداقل باید گفت و منتقل کرد و این تذکرات بی‌تأثیر نیست، تا مسئولان مربوطه متوجه بشوند و رعایت ‌کنند تا خدای ناکرده خداوند متعال ما را بخاطر این بی توجهی عقاب نکند. چرا که در روایات عدیده داریم که اگر خداوند قدرتی به شما رساند و از این قدرت سوء استفاده کردید بالاخره خدا مجازات می‌کند. بنابراین حالا که اسلام و حکومت اسلامی به دست‌مان آمده باید وظایف‌مان را به درستی بشناسیم

معاون حقوقی رئیس جمهور به توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی روزهای اخیر واکنش نشان داد.
 
به گزارش ایسنا، مجید انصاری در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که صبح امروز در حسینیه جماران برگزار شد، در جمع خبرنگاران  در پاسخ به سوالی درباره توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی روزهای گذشته، گفت: شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی به موازات اثرگذاری و بزرگی‌شان هم در زمان حیات و هم در زمان ارتحال مورد هجمه بدخواهان بوده و هستند.

وی ادامه داد: هنوز مشاهده می‌کنیم خود حضرت امام (ره) نیز با وجود آنکه 27 سال از ارتحالشان می‌گذرد، برخی رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب ایشان را تخریب می‌کنند و آیت‌الله هاشمی نیز از این داستان مستثنی نیست. ما نیز نباید از عوامل اسرائیل به ویژه منافقین انتظاری بیش از این داشته باشیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان حیات حضرت آیت‌الله هاشمی ایشان را یک جور تخریب می‌کردند و پس از درگذشت ایشان نیز به گونه‌ای دیگر،‌افزود:‌پاداش حضرت آیت‌الله را مردم در مراسم تشییع ایشان و مراسم‌های میلیونی در کل کشور در دست آنها گذاشتند.

انصاری خاطرنشان کرد: مردم فهیم ایران پاسخ یاوه‌ گویی‌های آن افراد را دادند و پاسخ این یاوه سرایی‌ها را نیز با حضور خود در صحنه و حمایت از یاران انقلاب و همراهان آیت‌الله هاشمی و رهبر انقلاب خواهند داد.

وی تأکید کرد: من امیدوارم دوستداران انقلاب خودشان متناسب با حضورشان در صحنه و تقدیرشان از آیت‌الله هاشمی و خاندان ایشان و همه یاران امام (ره)، پاسخ این اقدامات غیرانسانی را بدهند.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره ارائه لایحه حقوق شهروندی به مجلس، گفت: این لایحه موضوعات مختلفی دارد. در هر موضوع لوایحی تقدیم مجلس می‌شود که ما تاکنون دو لایحه تقدیم مجلس کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از این دو لایحه تعارض منافع است که هم برای تأمین حقوق شهروندی است و هم برای مبارزه با مفاسد احیاناً اداری و اقتصادی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: لایحه دیگری نیز تهیه کرده‌ایم که لایحه شفافیت است و مراحل نهایی تکمیل آن در حال طی شدن است. لایحه‌ای دیگر نیز به عنوان لایحه تأیید نهایی نهاد حقوق بشر و شهروندی است که آن را هم تمام کرده‌ایم و تقدیم رئیس جمهور شده است.

انصاری با بیان اینکه لوایح دیگری نیز در دست تهیه شدن است، گفت: آقای رئیس جمهور وظایف خاص دستگاه‌های اجرایی را از منشور حقوق شهروندی استخراج کرده است. چرا که ما دو دسته وظیفه داریم؛ یکی وظایف عمومی است که همه دستگاه‌های اجرایی باید آن را رعایت کنند و دیگری نیز وظایف خاص هر دستگاه اجرایی است مانند محیط زیست یا آموزش و پرورش.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای آقای رئیس جمهور وظایف سایر دستگاه‌ها را ابلاغ کرده است. آن دستورالعمل این است که طبق قوانین موضوعه فعلی اقدام کنند و اگر اجرا در مورد موضوع خاصی نیاز به تهیه قانون دارد آن دستگاه مربوطه پیشنویس لایحه را باید تا پایان سال تهیه کند و برای دستیار ویژه رئیس جمهور ارسال کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: در این صورت ما در معاونت حقوقی بر روی آن کار می‌کنیم تا آن مسأله به جریان بیفتد. بنابراین یک لایحه حقوق شهروندی نداریم بلکه لوایح مختلف در موضوعات متعدد به تدریج تهیه می‌شود و تقدیم مجلس خواهد شد.

انصاری همچنین درباره چگونگی نظارت بر اجرای حقوق شهروندی، گفت: نظارت بر عهده دستیار ویژه رئیس جمهور است و وزرا و عالی‌ترین مسئول هر دستگاه اجرایی موظف است تا خود بر زیرمجموعه مربوطه نظارت کند و به صورت نوبه‌ای هر سه ماه یکبار و حداکثر 6 ماه یک گزارش نظارت را در خصوص اقدامات انجام شده برای رئیس جمهور ارسال کند.

وی همچنین تصریح کرد: ما نیز در معاونت حقوقی این پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم به خصوص از رهگذر پیگیری لوایح قانونی این بررسی‌ها انجام می‌شود تا این منشور ان‌شاءالله اجرایی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه کمک دولت به کشورهای خارجی اخیراً در مجلس مطرح شده در پاسخ به این پرسش که آیا چالشی در این رابطه وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: چالشی نیست. کمیسیون‌های مجلس طبق وظایف ذاتی خود گزارش‌های تخصصی دستگاه‌ها را مطالعه می‌کنند. دستگاه‌های اجرایی نیز گزارش‌های تخصصی‌شان را به کمیسیون‌های ذیربط مجلس ارسال می‌کنند و این مسأله هم بر اساس وظایف کمیسیون امنیت ملی است.