گزیده خبرهای 12 اردیبهشت – 96 قسمت -4

گزیده خبرهای 12 اردیبهشت – 96 قسمت -4

    
ضرب و شتم مدير در اداره
    ايلام- ايرنا: فرمانده انتظامي آبدانان گفت: فردي که با سلاح سرد مدير امور عشايري اين شهرستان را در محل اين اداره مورد ضرب و شتم قرار داده و کارکنان را تهديد کرده بود، توسط ماموران انتظامي دستگير شد.    سرهنگ پرويز جعفري اظهار کرد: به استناد گزارش اداره امور عشايري آبدانان، اين مرد جوان از عشاير منطقه به بهانه دير رسيدن تانکر آبرسان، با يک قبضه قمه وارد اين اداره شد و با حمله به سمت مسئول اداره او را مورد ضرب و شتم قرار داد. وي همچنين لوازم و وسايل اداري و خدماتي را تخريب و کارکنان را تهديد به ضرب و شتم کرده بود.    فرمانده انتظامي آبدانان گفت: ماموران انتظامي با حضور در محل اداره امور عشايري از فرد مهاجم خواستند تسليم شود اما او به سمت ماموران هجوم برد. ماموران نيز پاي فرد مهاجم را هدف قرار دادند و او را دستگير کردند. به گفته وي پرونده اين حادثه به مراجع قضايي تحويل شد.   
    ريزش تونل معدن
    ساري- ايرنا: معاون فرماندار سوادکوه گفت: ريزش تونل يکي از معادن در اين شهرستان موجب مرگ يک کارگر و زخمي شدن يک کارگر ديگر شد.عين الله طالبي افزود: اين 2 کارگر صبح ديروز هنگام کار در معدن زغالسنگ در منطقه لله بندپايين از توابع شهر زيرآب دچار حادثه شدند. وي با اشاره به انتقال مصدومان به بيمارستاني در زيرآب گفت: عمليات احياي يکي از کارگران به نام «مجيد مرادي» موفقيت آميز نبود و اين فرد در بيمارستان فوت کرد.    وي سن اين کارگر متوفي را 40 سال اعلام کرد.    طالبي درباره کارگر مصدوم اين حادثه نيز گفت: «رمضان خليلي» کارگر 48 ساله از ناحيه قفسه سينه دچار شکستگي شد که در بيمارستان شهداي زيرآب بستري است.
رئيس كانون انجمن صنفي كارگران: فاصله دستمزد كارگران با خط فقر را بايد كم كنيم
رئيس کانون انجمن صنفي کارگران کشور گفت: حدود 95 درصد کارگران به صورت قراردادي مشغول به کار هستند و فقط پنج درصدشان دائمي اند.    به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، غلامرضا عباسي در يک برنامه تلويزيوني اظهار کرد: در حال حاضر حدود 95 درصد کارگران به صورت قراردادي کار مي کنند و فقط پنج درصد قرارداد دائمي دارند. قراردادهاي سفيدامضا هم وجود دارد که سه ماهه و شش ماهه است و امنيت شغلي براي کارگر ايجاد نمي کند و همه اينها در زندگي و معيشت کارگران تاثير مي گذارد.    وي با بيان اينکه از سال 69 تاکنون آيين نامه مربوط به کارگران تدوين نشده افزود: کارگر در کنار امنيت شغلي به کرامت نياز دارد.    رئيس کانون انجمن صنفي کارگران از سازمان تامين اجتماعي خواست در رابطه با بيمه دو ميليون کارگر ساختماني تجديدنظر کند و افزود: تاکنون 900 هزار کارگر ساختماني بيمه شده اند و بقيه در نوبت هستند.عباسي با اعلام اينکه ميانگين دريافتي کارگران يک ميليون و 200 هزار تومان است ادامه داد: به دنبال اين هستيم که فاصله دستمزد کارگران با خط فقر را کم کنيم.    همچنين نوربخش، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ديگر مهمان برنامه گفت: ما عقب افتادگي 52 درصدي در بخش مستمري نسبت به تورم داريم که آثار خود را مي گذارد. افرادي اضافه شده اند که تعهدات بي منبعي داشته اند، آنچه مهم است نوسانات نبايد به جامعه مستمري منتقل شود؛ تمام اقدامات سازمان تامين اجتماعي و حقوق و دستمزد ضمن اينکه مکفي نيست؛ اما اقدامات موثري بوده است.
در مراسم روز کارگر تعدادی از کارگران علیه رئیس‌جمهور شعار دادند
دیروز در مراسم روز کارگر که در حرم امام خمینی برگزار شد، تعدادی از کارگران علیه رئیس‌جمهور شعار دادند. خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت تعداد این افراد 50 نفر بود ولی این اقدام موجب واکنش و اعتراض 10 هزار کارگر شرکت کننده در این مراسم شد که فریاد «روحانی حمایتت می‌کنیم» سر دادند. معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در این باره گفت: بسیار خوشحال و سربلند شدم که برخلاف سال‌های 84 تا 92 برگزاری روز جهانی کارگر ممنوع بود در دوران دکتر روحانی جامعه به حدی از آزادی رسیده که کارگران در حضور رئیس جمهوری شعارهایشان را به راحتی و آزادی مطرح می‌کنند.
اجتماع  جمعی مالکان و کسبه مجتمع تجاری در مقابل درب ورودی استانداری همدان
جمعی از مالکان و کسبه مجتمع تجاری، اداری الماس همدان با اجتماع در مقابل درب ورودی استانداری همدان، نسبت به بی‌توجهی شرکت سازنده (احرار) و شهرداری همدان در خصوص صدور مجوز لازم برای سند‌دار کردن املاک تجاری و اداری خود اعتراض کردند. این عده با سر دادن شعارهائی علیه این شرکت و کوبیدن بر نرده‌های درب ورودی استانداری خواستار تعیین تکلیف وضعیت سند اماکن تجاری و اداری موجود پس از 15 سال شدند. تعدادی از معترضین در گفتگو با خبر نگار روزنامه جمهوری اسلامی در همدان گفتند: حدود 150 نفر 15 سال پیش اقدام به خرید مغازه یا واحد‌های اداری و تجاری از شرکت احرار وابسته به ستاد رسیدگی به امور آزادگان وقت کرده‌اند که مسئولان شرکت مذکور وعده دادند ظرف چند ماه سند مالکیت آنان آماده می‌شود، اما تاکنون صاحب سند املاک خریداری شده خود نشده‌اند.