دولت غني سازي 20 درصدي را در دستور كار قرار دهد

دولت غني سازي 20 درصدي را در دستور كار قرار دهد
ادامه واكنش ها به اقدام خصمانه آمريكا  7مرداد-96

تصويب تحريم هاي جديد عليه ايران در مجلس نمايندگان ايران به رغم واکنش قابل تامل و بعضا تاسف آور برخي دولتمردان و نيز سانسور رسانه هاي زنجيره اي و بزک کنندگان برجام، اما واکنش قاطع ديگر مقامات و مسئولان کشورمان را به همراه داشت     
    
سردار غيب پرور: اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران نشان دهنده «حماقت آمريکا» است
    رئيس سازمان بسيج مستضعفين در واکنش به اقدام خصمانه آمريکا در تصويب تحريم هاي جديد عليه کشورمان گفت: آنها در طول چهار دهه کاري از دستشان برنيامد که انجام نداده باشند و از زمان امام(ره) تحريم هاي مادر خود را عليه ما وضع کردند و جنگ را نيز آنان توسط صدام و مرتجعين منطقه عليه ايران به راه انداختند و پس از جنگ نيز دشمني هاي خود را ادامه دادند.

    وي با تاکيد بر اينکه دشمنان انقلاب را نفهميدند و بعيد مي دانم در آينده هم بفهمند، گفت: آنها فکر مي کنند وقتي مردم، سپاه و دولت ما را تروريست بخوانند آيا منطقه براي آن ها امن مي ماند؟ آنها قدرت انقلاب اسلامي و دفاعي جمهوري اسلامي و ايستادگي مردم را مي دانند اما به ترتيب تقابل ارزان تر و سخت تر را انتخاب مي کنند.

    سردار سيد مسعود جزايري سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح به دولت ترامپ هشدار داد که از اين به بعد، بيش از گذشته نسبت به رويکردهاي نظامي خود در محيط انقلاب اسلامي دقت و مراقبت داشته باشد.

    وي اظهار داشت: نيروهاي مسلح ما به پشتوانه عظيم مردمي با قدرت و اعتماد به نفس بيشتر مسير خود را براي دستيابي به قله هاي پيشرفت خواهند پيمود و با شيطنت هاي آمريکا مقابله پشيمان کننده خواهند داشت.

    
    
رضايي: قطعا پاسخ هاي دندان شکني به تحريم هاي غيرمنطقي آمريکا خواهيم داد
    محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز درباره تحريم هاي ظالمانه جديد آمريکا عليه مردم ايران اشاره گفت: تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران، يکي از بدترين نوع تحريم ها است و فصل سه آن، استراتژي براندازي جمهوري اسلامي است، و حتما جمهوري اسلامي پاسخ اين گستاخي را خواهد داد. اين تحريم ها نشان دهنده بي اعتباري پيمان هاي آمريکا است.

    وي همچنين گفت: آسمان آمريکا هيچ بارشي نخواهد داشت و ما نشان داديم که در مسائل نظامي و دفاعي مي توانيم به خودکفايي برسيم و دست به زانوي خود بگيريم و همين فکر و منش را بايد در مسائل اقتصادي نيز پيش بگيريم. آمريکا هيچ گاه قابل اعتماد نبوده و نيست، نبايد بر مبناي قول و قرارهاي آمريکا، اقتصاد و پيشرفت کشور را بنا کنيم.

    دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام از برگزاري جلساتي در شوراي امنيت ملي کشور و نيز کميسيون نظارت برجام خبر داد و گفت: براي جمهوري اسلامي قطعا پاسخ هاي دندان شکني به تحريم هاي غيرمنطقي آمريکا خواهد داد. قطعا تصميمات مناسبي به اقدامات غيرانساني ترامپ و آمريکا اتخاذ خواهد شد و طرح هاي خوبي براي اين مسئله آماده شده است.

    
    
ولايتي: همه گزينه هاي ايران روي ميز است
    علي اکبر ولايتي عضو هيئت نظارت بر برجام در واکنش به تصويب تحريم هاي جديد مجلس نمايندگان آمريکا عليه ايران اظهار داشت: همه گزينه ها پيش روي ماست و تصميم هاي لازم، مقتضي و قدرتمندانه اي را اتخاذ خواهيم کرد.آنچه آمريکايي ها انجام دادند براي ما ناشناخته نيست. اگر آنها تصور مي کنند ايران با يک تشر يا فشار آمريکا تسليم آنها مي شود اشتباه مي کنند زيرا قطعاً ايران مانند برخي کشورهاي منطقه نيست که با يک تشر آمريکا تسليم باج خواهي آنها شود

    ولايتي با تاکيد بر اينکه در کميته نظارت بر برجام تصميمات لازم، مقتضي و قدرتمندانه اي را اتخاذ خواهيم کرد، اضافه کرد: دستمان در حوزه هاي مختلف باز است به طوري که در عين اينکه برجام را به هم نمي زنيم اما مي توانيم اقداماتي را انجام دهيم که حکايت از اقتدار رو به افزايش هسته اي ما خواهد بود بدون اينکه برجام را نقض کنيم. تجربه گذشته نشان داده است و آمريکايي ها بدانند که همه گزينه ها براي جمهوري اسلامي ايران روي ميز است.

    
    
نقوي حسيني : ديگر کسي نمي تواند به ديپلماسي لبخند اميدوار باشد 
    سيدحسين نقوي حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با اشاره به تصويب تحريم هاي جامع ايران از سوي مجلس نمايندگان آمريکا، اظهار داشت: تحريم هاي مجلس نمايندگان آمريکا عليه ايران نشان داد که آمريکايي ها همچنان خط خصومت و فشار عليه جمهوري اسلامي ايران را دنبال مي کنند.

    وي با بيان اينکه آمريکايي ها بنا ندارند از مطالبه جامعه جهاني و تکاليفي که براساس توافق نامه برجام تعيين شده تبعيت کنند، افزود: امروز ديگر بر کسي پوشيده نيست که آمريکايي ها همچنان دشمن شماره يک ملت ايران هستند و به اين دشمني و خصومت هم ادامه مي دهند.

    سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: فکر مي کنم ديگر جا نداشته باشد که شخصي در دستگاهي چه دولت، چه مجلس و چه نهادهاي ديگر بخواهد به ديپلماسي لبخند اميدوار باشد و همچنان بر اين باور باشد که برجام مي تواند رفتار آمريکايي ها را تعديل کند.

    
    
حجت الاسلام ذوالنور: تحريم هاي جديد آمريکا برجام را براي ايران بي خاصيت خواهد کرد 
    حجت الاسلام مجتبي ذوالنور عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين باره گفت: بسته تحريمي اخير در تاريخ آمريکا بي سابقه است. در برجام آمريکا متعهد شده تحريم هايي که عليه برنامه هسته اي کشورمان وضع کرده را 8 سال پس از آغاز توافق نامه لغو کند، ولي با تصويب تحريم هاي اخير و اجرايي شدن آن تلويحا لغو اين تحريم ها امکان پذير نخواهد بود

    وي درباره عکس العمل هاي احتمالي ايران به تحريم هاي جديد مجلس نمايندگان آمريکا نيز خاطرنشان کرد: شوراي عالي امنيت ملي، کميته رسيدگي به اجراي صحيح برجام و وزارت امور خارجه بايد در اين زمينه ورود جدي کنند، از طرفي مجلس نيز با محوريت کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بايد وظيفه نظارتي خود را در قبال اجراي اقدامات متقابل انجام دهد.

    
    
حسن پوربيگلري : مجلس پاسخ دندان شکني به آنان خواهد داد
    شهباز حسن پوربيگلري نماينده سيرجان در مجلس با اشاره به تصويب تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران و نقض آشکار برجام با اين مصوبه، اظهار داشت: ما مقلد کسي هستيم که مي فرمود «آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند»، ما نبايد خيلي نگران اين وضعيت باشيم، ترامپ با تصويب اين تحريم ها تبليغات بيشتري راه اندازي کرده و هياهو و جنجال به راه انداختند، آنان مي خواهند منافع ملت ها را به تاراج ببرند، به دنبال يک شويِ تبليغاتي بودند تا کشورهاي منطقه را بترسانند.

     وي تاکيد کرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با چشمان باز تحرکات آمريکايي ها را زير نظر دارند و ان شاءالله براي مقابله به مثل با آنان در هفته هاي آينده طرحي را در صحن علني به تصويب خواهيم رساند که آمريکايي ها را از اين مصوبه شان براي هميشه پشيمان خواهد کرد.

    
    
موسوي لارگاني: غني سازي ۲۰درصد بايد در دستور کار باشد 
    حجت الاسلام سيدناصرموسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در مجلس نيز با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب بارها در بحث برجام تذکر دادند که به لبخند آمريکايي ها نبايد اعتماد کرد، تصريح کرد: امروز شاهد آن هستيم که همان نکاتي که از سوي نمايندگان دلسوز مجلس نهم در روزهاي تصويب برجام زده مي شد عيناً توسط آقاي ظريف و رئيس جمهور محترم تکرار مي شود.

    وي با بيان اينکه طرح اخير مجلس مبني بر مقابله با اقدامات ماجراجويانه آمريکا ناکافي به نظر مي رسد، خاطرنشان کرد: طرح مجلس عليه بدعهدي هاي آمريکا زماني مي تواند تاثيرگذار باشد که بندي در آن گنجانده شود مبني بر اينکه در صورت تصويب تحريم جديد از سوي آمريکا، دولت موظف شود غني سازي 20 درصد را در دستور کار خود قرار دهد.

    
    
گودرزي: در مقابل تحريم هاي آمريکا بايد انقلابي عمل کرد
    عباس گودرزي نماينده مردم بروجرد در مجلس درباره تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران گفت: ما در بحث برجام امتيازاتي به طرف مقابل داديم که آنها را گستاخ کرد. طرف مقابل ما افرادي زياده خواه و طمع کار هستند و آنها چشم به ذخاير اين ملت و کشور دارند. آمريکا وقيحانه فجيع ترين جنايات را انجام مي دهد و پس از آن دم از حقوق بشر هم مي زند. کشور ما متکي به توان و ذخاير داخلي است و هيچ نيازي به آمريکا ندارد و هرجايي که پاي منافع ملي درميان باشد، مردم و مسئولان ما از هر گرايشي در مقابل دشمن مانند يک يد واحد عمل خواهند کرد.

    
    
خرازي: تحريم ها بارزترين نمونه دشمني آمريکا با ايران است
    کمال خرازي، وزير اسبق امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز در گفت و گو با روزنامه فرانسوي لوموند ،گفت: «ترامپ تنها سياست هايي را دنبال مي کند که آمريکا از زمان پيروزي انقلاب ايران در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه در قبال جمهوري اسلامي ايران اتخاذ نموده است.در هيچ مقطع از زمان، آمريکايي ها مايل نبوده اند، رابطه اي بر پايه احترام متقابل با ايران داشته باشند. اعمال تحريم هاي اخير بهترين (گواه) دشمني آمريکا با ايران است».

    کمال خرازي که در حال حاضر رياست شوراي استراتژيک روابط خارجي ايران را برعهده دارد، تصريح کرد: محترم نشمردن حقوق و قوانين بين المللي و توافقات گذشته در موضوع پرونده هسته اي ايران، نمونه ديگري از اين دشمني است.