موصل آزاد شد/مقاومت نتيجه داد نه سازش

 اوین نامه ی کیهان 10 تیر -96
گزارش خبري – تحليلي اوین نامه ی كيهان 
موصل آزاد شد/مقاومت نتيجه داد نه سازش

باوارونه گویی وتحریف گری  و صورت مسأله پاک کردن فرافکنی فکنی شده است . برای اینکه هم نقش کلیدی خلافت ولایت فقیه و سپاه قدس و برپایی جنگ فرقه ای شان  در پیدایش داعش درعراق و سوریه انکار شده است . هم اینکه به نقش محوری بمباران های جنگنده های آمریکایی وائتلاف علیه مواضعد اعش درموصل اشاره نشده است که راه را برای مبارزه باداعش وپیشروی درموصل باز کرد .ولی برای اینکه با دستآویز گفته خامنه ای که هزینه سیاست چالشی کمترازهزینه سیاست سازشی است پیام به روحانی داده شود ادعا شده موصل آزاد شد چون مقاومت نتیجه  داد نه سازش .

سرويس خارجي- نيروهاي مسلح عراق پس از سه سال نبرد مداوم با تروريست هاي تکفيري و با ناديده گرفتن بزرگنمايي هاي آمريکا و برخي جريان ها در ارتباط با «داعش»، بالاخره کمر اين گروه تروريستي را شکستند و به سيطره اين گروه تروريستي پايان دادند.
    
سرانجام مقاومت در عراق نتيجه داد و بساط داعش در موصل، يعني همان شهر که تکفيري ها آن را مرکز خلافت خود کرده بودند، برچيده شد و آخرين هسته هاي آن نيز در حال پاک شدن است.
    
بهار سال 1393 که در مدت خيلي کوتاهي چهار استان «دياله»، «الانبار»، «صلاح الدين» و «نينوا» به چنگ داعش افتاد و تکفيري ها براي اشغال دو استان «بغداد» و «کرکوک» هم خيز برداشته بودند، بسياري از جريان ها و گروه ها و حتي برخي از ناظران بي طرف، همه چيز را تمام شده مي دانستند
    
اين اتفاق براي آمريکا که در سال 2011 از عراق خارج شده بود، يک فرصت بزرگ را جهت بازگشت به اين کشور ايجاد کرد و به همين خاطر، مقامات واشنگتن رسما و آشکارا از جنگ 10 ساله عليه داعش حرف مي زدند و کاخ سفيد خيلي زود سياست کثيفي را سرلوحه کار خود قرارداد؛ از يک طرف با تابلوي مقابله با داعش، ائتلاف تشکيل داد و از طرف ديگر، در سايه همين ائتلاف و به بهانه بمباران داعش، حمايت هوايي از آنها را کليد زد.
    
از ميانه سال 2014 تاکنون که ائتلاف آمريکايي ضدداعش فعال شد، جنگنده هاي اين ائتلاف بارها نيروهاي عراقي را بمباران کرده اند. هر بار که مورد اعتراض قرار مي گرفتند، مي گفتند که اشتباها نيروهاي خودي را هدف قرار داده اند! در اين مدت هواپيماهاي آمريکايي و ائتلاف به طور مکرر براي داعش اسلحه و مهمات و آذوقه فرو مي ريختند و از راه ترکيه نيز از آنها حمايت مي کردند. در اين موارد نيز هرگاه دست شان رو مي شد، بهانه مي آوردند و اين موارد را گردن نمي گرفتند و يا اينکه، بهانه هميشگي خود را بر زبان مي آوردند و مي گفتند که اشتباها دست به اين کار زده اند.
    
مردم عراق در اين نبرد سه ساله با داعش، علاوه بر اينکه با توطئه ها و اقدامات آمريکا دست و پنجه نرم مي کردند، مجبور به مقابله و مصاف با نفوذي هاي داخلي و منطقه اي نيز بودند. يعني همان هايي که يا به اختلافات داخلي دامن مي زدند و اذهان مردم را از اصل (داعش) به حاشيه مي بردند و يا در مورد داعش، بزرگنمايي مي کردند. اما، مقاومت و مردم بي توجه به اين نفوذي ها، راه خود را رفتند.
    
مردم عراق مثل مردم ساير کشورهاي اسلامي و منطقه، تجارب دهه هاي اخير و خصوصا در ارتباط با رژيم صهيونيستي را پيش چشم خود داشتند و به چشم خويش ديدند که مسير سازش «ياسر عرفات» رئيس سابق تشکيلات خودگردان به چه نتايج فاجعه باري انجاميده است. عرفات در سال 1993 با شاخه زيتون (نماد صلح) به سازمان ملل رفت و در آمريکا پيمان «اسلو-1» را امضا کرد. اما نتيجه اش اين شد که عوامل رژيم اسرائيل حتي خودش را با سم بيولوژيک کشتند.
    
مردم عراق پيروزي هاي حزب الله لبنان و جنبش هاي فلسطين عليه رژيم صهيونيستي را ديده بودند و مي دانستند که همه آنها با ايمان به خدا و سلاح حاصل شده اند و نه با سازش و مذاکره و نصيحت و همسويي با آمريکا.
    
به همين خاطر بود که در سال 2014 به فتواي جهاد کفايي آيت الله «سيدعلي سيستاني» مرجع عالي شيعيان عراق، لبيک گفتند و به ميدان آمدند و با داعش جانانه جنگيدند. حاصل اين نبرد نيز پس زدن تکفيري ها از مناطق مهمي چون «جرف الصخر»، «فلوجه»، «تکريت»، «رمادي» و بالاخره «موصل» بوده است.
    
واضح است که اين پيروزي بزرگ، همه محاسبات آمريکا را در عراق و حتي منطقه به هم ريخته است و به همين خاطر، ملت ها و دولت هاي منطقه بايد خود را آماده مقابله با دسيسه هاي جديد آمريکا و متحدانش بکنند.
    
در هر حال، کار داعش در موصل تمام شد و آخرين لکه هاي آن نيز از رخسار اين شهر در حال پاک شدن است و همه مي دانند که پايان داعش در موصل يعني پايان داعش در عراق و حتي در سوريه.