گزیده ها 6 شهریور -96

 گزیده ها 6 شهریور -96
کشته شدن  2 بسيجي   در راه محروميت زدايي!
در پي واژگوني خودروي حامل جهادگران موسسه طلوع حق در اطراف يکي از روستاهاي گيلانغرب، دو نفر از اعضاي اين گروه جهادي شهيد و بقيه مصدوم شدند.
    به گزارش فارس، اعضاي گروه جهادي طلوع حق براي محروميت زدايي و خدمات رساني عازم روستاي مورت شاوله در دهستان ويژنان شهرستان گيلانغرب شده بودند که خودروي حامل آنها در مسير بازگشت به محل اسکان دچار سانحه و واژگون شد.

    فرمانده پليس راه گيلانغرب گفت: ۵ نفر از اين مصدومان در بيمارستان همين شهرستان بستري شدند و ۶ مجروح ديگر بدليل شدت جراحت ها به مرکز استان اعزام شدند. گفتني است ۲ نفر از اين جهادگران بر اثر شدت جراحت هاي وارده دعوت حق را لبيک گفتند.

    بر اساس اين گزارش، تعداد ۷ نفر از اين جهادگران که دچار شکستگي ها و جراحت سخت شده اند، از طريق آمبولانس اتوبوسي عازم تهران شدند.

    با توجه به وضعيت وخيم دو تن از جهادگران به نام هاي محمد اسدي و محمد امين خطيبي و عدم امکان جا به جايي، اين عزيزان در بيمارستان طالقاني کرمانشاه تحت مراقبت هاي ويژه قرار دارند.

    اين گروه جهادي موسس «سه شنبه هاي مهدوي» هم بود که حدود ۱۲ هفته سه شنبه ها به ميان مردم رفته و با شربت و گل در گرماي تابستان از آنها پذيرايي مي کردند.

    امروز مراسم تشييع و خاکسپاري شهيدان امين شيرازي و سيدامير فارس حسيني برگزار خواهد شد.

    رجانيوز هم در شرح اين سانحه نوشت: روز پنجشنبه ۲ شهريور اتوبوسي متشکل از ۳۰ نفر از فعالين فرهنگي جهت محروميت زدايي و خدمات رساني عازم گيلانغرب مي شوند. در اردوهاي جهادي معمولا يک روستا به عنوان محل اسکان دائمي در نظرگرفته شده و عمليات عمراني در چند روستاي نزديک به صورت موازي پيش مي رود، به صورتي که جهادگران هر روز سر پروژه حاضر شده و در انتهاي روز به محل اسکان باز مي گردند که با توجه به وضعيت راه هاي بين روستايي تقريبا در تمام اردوهاي جهادي وسيله نقليه مورد استفاده وانت نيسان است.

    در اين اردو روستاي ويژنان از توابع گيلانغرب به عنوان روستاي محل اسکان و سه روستاي ديگر که يکي از آنها مورت شاوله بود بعنوان روستاهاي مورد عمليات در نظر گرفته شده بود. فاصله بين اين روستاها و محل اسکان کمتر از ۱۰ دقيقه است. خودروي جهادگران پس از پايان کار آن روز در راه بازگشت به محل اسکان دچار سانحه شده و واژگون مي شود.
خبر ويژه 
سهم ساخت و پاخت در راي اعتماد به وزرا
«برخي اصلاح طلبان مطرح مي کنند که علت راي نياوردن بيطرف نه گفتن او به باج خواهي نمايندگان اصلاح طلب بوده است که بايد پرسيد آيا رويه کلي فراکسيون اميد باج خواهي از وزرا بوده است؟»
    مشرق دراين باره نوشت: اصلاح طلبان هنوز از عدم راي آوري حبيب الله بيطرف وزير پيشنهادي نزديک به اين جناح سياسي در حيرت هستند. فعالان سياسي اين جريان مي گويند که از اين مسئله نمي توان غافل شد که در اين مجلس با حضور اصلاح طلبان، وزير اصلاح طلب راي نياورد.

    برخي چون صادق زيباکلام که منتقد جدي عملکرد فراکسيون اميد در جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي است، مي گويند: «همه ريشه مسائل، ساخت و پاخت کردن هاي برخي اعضاي ليست اميد در ازاي راي اعتماد و گرفتن امکانات برمي گردد

    در همين رابطه، جواد امام، مديرعامل بنياد باران و يکي از نزديکان رئيس دولت اصلاحات از جلسه مخفي ليست اميد با وزير پيشنهادي نيرو و سهم خواهي آنان از وي در صفحه توئيتر خود خبر داد و نوشت: «عدم راي اعتماد بيطرف نتيجه صداقت، سلامت و پاسخ منفي ايشان به خواسته هاي آقايان (ت،و،ح،ن) در جلسه ميدان آرژانتين بود

    در کل برخي فعالان اصلاح طلب مطرح مي کنند که بيطرف به دليل باج ندادن به برخي از اعضاي فراکسيون اميد راي اعتماد نگرفته است که در اين زمينه دو سوال اساسي به وجود مي آيد.

    اول اينکه نمايندگان فراکسيون اميد که ادعا مي شود باجگيري کرده اند به طور کل چنين رويه اي در خصوص وزراي ديگر داشتند و باج خواهند و سوال اساسي ديگر اين است که آيا ديگر وزراي روحاني که توانستند راي اعتماد مجلس را کسب کنند باج دهي کردند و به کابينه دوازدهم راه يافته اند؟!

    گفته مي شود بيژن نامدار زنگنه نيز در روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي تعهدات مکتوب به برخي از نمايندگان مجلس داده است. در اين زمره به عنوان مثال مي توان به جلسه مجمع نمايندگان گيلان با بيژن زنگنه در تاريخ 28 مردادماه اشاره کرد که از زنگنه به صورت مکتوب وعده برق دار کردن چاه هاي کشاورزي و ساخت پتروشيمي مي گيرند.

    همچنين وزير نفت در خصوص بکارگيري نمايندگان ادوار مختلف در وزارت نفت در جلسه راي اعتماد بيان داشت که به اين موضوع افتخار مي کند و اگر نماينده اي نگران شغل آينده خود باشد حتي در حد يک حقوق دولتي هزار مفسده ديگر ايجاد مي شود. که برخي نمايندگان با گفتن «احسنت» از سخنان وي تقدير کردند.

    اين در حالي است که برخي از کارشناسان صحبت هاي زنگنه و احسنت گفتن هاي پياپي نمايندگان را در اين باره به عنوان چراغ سبز وزير براي استخدام نمايندگان فعلي پس از پايان خدمتشان در مجلس تلقي مي کنند که مي تواند به دادن راي اعتماد به بيژن زنگنه موثر باشد.
خبر ويژه 
قانون: جبهه اصلاحات جبهه اي فقير با عملكرد سلبي است
يک روزنامه اصلاح طلب، از «جبهه اصلاحات» به عنوان «جبهه اي فقير با عملکرد سلبي» ياد کرد.
    روزنامه قانون در گزارشي با عنوان «جبهه فقير اصلاحات» نوشت: جريان اصلاحات همواره از نام نفراتي بهره مي برد که در اواسط دهه هفتاد به عنوان نيروهاي پيرو خط امام(س) خود را در قالب آلترناتيوهاي دگرانديش مطرح کردند. کساني که با طرح مفاهيمي فراي سازندگيِ صرف، سعي در تغيير مزاج سياسي و فرهنگي توده مردم به طريق بهره مندي از تفکر نخبگان اجتماعي داشتند.

     اما مشکل از آنجايي رقم خورد که با سرآمدن دو دوره پي درپيِ رياست جمهوري و پيدايي نيروهاي جديد اصولگرا، جبهه اصلاحات نه تنها خود را در بستر زمان، به روز نکرد که هيچ وحدت سياسي نيز در ميان شان وجود نداشت.

    سوال مطرح شده اين است که جرياني که خود را مولد انديشه سياسي در دودهه اخير مي داند، چگونه در طول مدت زماني طولاني نتوانست افرادي با خط فکري خود را به آحاد مردم معرفي کند تا ايشان با سابقه «پاک سياسي» بتوانند در انتخابات هاي مختلف حضوري موثر ايفا کنند؟ به طور حتم سابقه پاک سياسي از دو ديدگاه اصلاح طلبي و اصولگرايي متفاوت است اما ضرورت داشت که جبهه اصلاحات با بازتوليد نيروهاي موثر جديد و با درنظرداشتن مختصات فکري آنان که اختيار رد صلاحيت را در دست داشتند، خود را از مهلکه رد صلاحيت و انزوا مي رهاند نه تنها اين مهم پديد نيامد که اصلاح طلبان هنوز و بي دريغ، کساني را به عنوان مهم ترين نيروهاي اصلاحات معرفي مي کنند که از پيش، ردصلاحيت يا توفيق نيافتن شان در اخذ راي اعتماد مشخص است. از سوي ديگر در برهه کنوني، عدم بازتوليد نيروهاي انساني، دولت فعلي را که در ظاهر، سمت وسوي اصلاح طلبانه نيز دارد ، مجبور به تغيير مفاهيم خود و معرفي وزراي اصولگرا کرده است.

    تحزب در جبهه اصلاحات، در طول سال هاي اخير تنها به يک تريبون تبليغاتي، پيش از هر انتخابات بدل شد و در شاکله حزبي اين جريان، نه ساختار منسجم حزبي و نه ايده پردازي هاي نوين وجود داشت. بر اين مبنا وقتي که يک گروه سياسي تنها در قالب يک جبهه فعاليت مي کند و احزاب زيرمجموعه اش کارکرد خود را از دست مي دهند، نظراتش پراکنده و گاهي متفاوت مي شود.

    اين روزنامه ادامه مي دهد: هنگامي که يک جناح، نه بازتوليد انساني درستي داشته است و نه در حوزه کارکرد حزبي فعاليت مناسبي کرده است، دچار يک سياست زدگي مفرط مي شود. به گونه اي که بسياري از اقوال اين سال ها که شايد بدون هيچ هماهنگي درخوري با بدنه جريان اصلاح طلبي اظهار شد، هزينه هاي سياسي سنگيني نه تنها براي اصلاحات که براي آحاد مردم در پي داشت.

    معضل ديگر جريان اصلاحات، کسب راي سلبي است. البته برخي از ساده انگاران اين جريان، صرفِ راي بالا را نشان پيروزي مي دانند در صورتي که در يک نظام دموکراتيک، راي هاي ايجابي و نه سلبي معيار توسعه سياسي است.

دبيركل حزب موتلفه:مردم ديگر نمي توانند معطل نتيجه برجام شوند

دبيرکل حزب موتلفه اسلامي گفت: دولت جديد ديگر بهانه برجام و عملکرد دولت قبل را ندارد و بايد با تلاش و کوشش به وعده هاي داده شده عمل کند، مردم نيز ديگر نمي توانند معطل نتيجه برجام شوند.
    به گزارش تسنيم، محمد نبي حبيبي در پايان نشست دبيران حزب موتلفه اسلامي با اشاره به فرا رسيدن هفته دولت، گفت: هفته دولت فرصت مغتنمي است تا دولتمردان رفتار و منش فردي و جمعي خود را با ويژگي هاي شهيدان رجايي و باهنر مقايسه کنند و ببينند چه ميزان به خصوصيت هاي ساده زيستي، تبعيت از ولايت، وسواس نسبت به بيت المال، صرفه جويي در هزينه ها، اقتدار و صلابت در برابر دشمن، فروتني با مردم، رعايت قانون و روحيه انقلابي و جهادي آن دو بزرگوار نزديک هستند.

    وي به آغاز به کار دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: دولت جديد ديگر بهانه برجام و عملکرد دولت قبل را ندارد و بايد با تلاش و کوشش به وعده هاي داده شده عمل کند. مردم نيز ديگر نمي توانند معطل نتيجه برجام شوند.

    حبيبي گفت: دولت فعلي ديگر نمي تواند مشکلات کشور را به گردن دولت قبلي بياندازد، لذا لازم است توصيه هاي رهبر معظم انقلاب آويزه گوش همه دولتمردان قرار گيرد.

    دبيرکل حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان کرد: امروز حاميان دولت و اصلاح طلبان نبايد از پذيرش مسئوليت عملکرد دولت طفره بروند زيرا عملکرد دولت يازدهم، دوازدهم و شوراي شهر پنجم به حساب آنها نوشته خواهد شد.

    وي به تظاهرات ضد نژادپرستي در آمريکا اشاره کرد و گفت: دولت ترامپ تجلي تبعيض نژادي و نقض حقوق بشر در آمريکا و ديگر نقاط دنياست. متاسفانه کميسيون حقوق بشر سازمان ملل که با رشوه موضع گيري مي کند، در برابر جنايات آمريکا و عربستان و رژيم هاي اسرائيل و نيجريه و ميانمار و بحرين ساکت است و نقض مکرر حقوق بشر در اين کشورها را ناديده مي گيرد.

    حبيبي تاکيد کرد: اماکن نظامي جمهوري اسلامي همچنان که رهبر معظم انقلاب فرموده اند خط قرمز ماست. جمهوري اسلامي اجازه جاسوسي دوباره به بازرسان آژانس که بارها اطلاعات ايران را به دشمنان ما فروخته اند، نخواهد داد.

    دبيرکل حزب موتلفه اسلامي تصريح کرد: دولت بايد با ديپلماسي انقلابي پاسخ ياوه گويي هاي آمريکا را با پشتوانه ملت رشيد ايران بدهد.