گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها   قسمت 5 دوم  آذر -96
احمدی‌نژاد از قوه قضاییه انتقاد می‌کند که چرا به صرف این که بقایی حرف‌هایی زده، علیه او اعلام جرم شده است؟ این حرف درستی است که نباید به صرف حرف و نقد، افراد را تحت تعقیب قرار داد اما گویا جناب رئیس‌جمهور سابق فراموش کرده است که دولتش ده‌ها رسانه را دقیقا به همین اتهام تحت تعقیب قرار داد.

عصر ایران نوشت:‌ «محمود احمدی‌نژاد تاکنون دو بار علیه قوه قضائیه، شمشیر را از رو بسته است؛ یک باز زمانی که رئیس‌جمهور بود و یک بار هم این روزها که دیگر رئیس‌جمهور ایران نیست.

بار اول زمانی بود که علی‌اکبر جوانفکر، از یاران حلقه اول او به زندان رفت. پاییز ۱۳۹۱ جوانفکر به اوین رفت و احمدی‌نژاد در حالی که آخرین سال ریاست‌جمهوری‌اش را می‌گذراند، تقاضای بازدید از زندان اوین را مطرح کرد که با مخالفت قوه قضاییه مواجه شد. این مخالفت باعث موضعگیری‌های رئیس‌جمهور وقت علیه رئیس قوه قضاییه شد و البته بعد از مدتی فرونشست.

این روزها بار دیگر، احمدی‌نژاد با ادعای حمایت از حقوق شهروندان ایرانی، علیه قوه قضاییه سخن می‌گوید. این که سخنان او مقرون به صحت هستند یا خیر، موضوع این بحث نیست بلکه آن چه در این میان جلب توجه می‌کند، این است که این بار نیز گذر یکی از یاران احمدی‌نژاد به قوه قضاییه افتاده است و دقیقاً بعد از بازداشت حمید بقایی، معاون سابق احمدی‌نژاد، عدالت‌خواهی رئیس‌جمهور سابق گل کرده است.

اصلاً فرض را بر این می‌گذاریم که نقدهای احمدی‌نژاد علیه قوه قضاییه درست هستند. با این فرض آیا نباید پرسید که چرا در تمام سال‌هایی که رئیس‌جمهور بود، این حرف‌ها را نمی‌گفت و نگران نقض حقوق مردم در دادگاه‌ها و زندان‌ها نبود؟

آیا در ۷ سال اول ریاست‌جمهوری او - از ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ - همه چیز گل و بلبل بود تا پاییز ۱۳۹۱ که دوست نزدیکش بازداشت شد؟

بعد از آزادی جوانفکر از زندان هم دوباره مشکلی وجود نداشت تا این که دوست دیگر احمدی‌نژاد به نام حمید بقایی بازداشت شد؟

البته امروز احمدی‌نژاد می‌تواند بگوید به عنوان یک شهروند عادی از حقوق تضییع شده دوستش دفاع می‌کند - که اتفاقاً در عالم رفاقت امری پسندیده است - اما در آن ۸ سالی که رئیس‌جمهور بود یا دست کم در ۷ سال منتهی به بازداشت جوانفکر چرا سکوت کرده بود؟ مگر در آن سال‌ها رئیس‌جمهور همه مردم ایران نبود؟! و مگر جوانفکر اولین ایرانی بود که محاکمه و راهی اوین می‌شد؟! قوه قضائیه تا قبل از ورود به پرونده احمدی‌نژاد و دوستانش، خوب بود ولی بعد از آن بد شد؟!

احمدی‌نژاد در مصاحبه اخیر خود از قوه قضاییه انتقاد می‌کند که چرا به صرف این که بقایی در نقد قوه قضاییه حرف‌هایی زده، علیه او اعلام جرم شده است؟

این حرف درستی است که نباید به صرف حرف و نقد، افراد را تحت تعقیب قرار داد اما گویا جناب رئیس‌جمهور سابق فراموش کرده است که دولتش ده‌ها رسانه را دقیقا به همین اتهام تحت تعقیب قرار داد و حتی بعضاً به تعطیلی کشاند که چرا در نقد دولت و دولتمردان او مطلب نوشته‌اند؟

شکایت‌های دولت او علیه رسانه‌ها آن قدر زیاد بود که بسیار از پرونده‌ها تا پایان دولت دهم مفتوح ماندند تا این که دولت جدید در سال ۱۳۹۲ همه شکایت‌های دولت قبلی را پس گرفت.

احمدی‌نژاد هر چند اینک تحت عنوان دفاع از بقایی سخن می‌گوید و در میان سخنانش گاه مدعی وکالت همه مردم ایران هم می‌شود (!) ولی واقعیت این است که او در حال فرار به جلو برای تحت‌الشعاع قرار دادن پرونده‌های خودش است. اگر زمانی که قوه قضاییه در آذر ۱۳۹۲ احمدی‌نژاد را به عنوان "متهم" به دادگاه احضار کرد و او با بی‌اعتنایی تمام، به دادگاه نرفت، دستگاه قضایی برخورد قاطع و قانونی با او انجام می‌داد، اینک امروز شاهد نمایش‌هایی مانند بست‌نشینی، فرار به جلو و شخصی کردن پرونده‌های قضایی و تنزل آن به دعوای خانوادگی با لاریجانی‌ها و ... نبودیم.

امید که ماجرای احمدی‌نژاد درسی باشد برای قوه قضاییه تا بداند اگر با دانه‌درشت‌های متخلف به موقع برخورد قانونی نکند، آنها را از موضع متهم به جایگاه طلبکار خواهند آمد.»
بعد از کناره گیری علی اکبر طاهری بحث های زیادی درباره آینده مدیریت پرسپولیس به وجود آمد و یکی از این مباحث حضور حسین هدایتی در تیم جدید مدیریت بود.

به گزارش ورزش سه، حسین هدایتی بعد از دربی 85 تعدادی از بازیکنان پرسپولیس را به ضیافت شام دعوت کرد و با آن ها عکس یادگاری گرفت تا این ذهنیت پیش بیاید که او برای حضور در چارت مدیریت جدید باشگاه برنامه هایی دارد. حضور هدایتی در پرسپولیس از این نظر برای هواداران این باشگاه قابل توجه بود که هدایتی با اتکا به ثروتش بتواند مشکلات مالی باشگاه را مرتفع و به خصوص در جذب بازیکنان بزرگ به کمک پرسپولیس بیاید. محمدعلی ترکاشوند معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس اما در آخرین گفت و گویی که با شبکه اینترنتی باشگاه انجام داده نسبت به ماجرای حضور هدایتی و مسایلی چون هزینه هایی که او برای باشگاه کرده توضیحاتی داده که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

عابر بانک و پرسپولیس
بحث آقای هدایتی را به خاطر اینکه هواداران زیاد با ما صحبت کردند را باید روشن بیان کنیم. من شخصا بارها از آقای طاهری خواستم این موضوع را برای هواداران روشن کنند. همین جا به همه هواداران پرسپولیس با صراحت می گویم که  آقای هدایتی در این دو سه سال هیچ کمکی به باشگاه پرسپولیس نکرده است. این خیلی  شفاف است و بازهم می گویم آقای هدایتی هیچ کمکی به باشگاه نکرده است، اما اگربرگردیم به قبل از اسپانسرینگ و حضورآقای شیرازی،  ایشان دویست سیصد میلیون با باشگاه کمک کردند اما  این کمک کردنی که ایشان می گویند دیگر کمک نیست!

هدایتی هیچ کمکی نکرده است
واقعیت این است آقای هدایتی قبل از گرفتن اسپانسر به ما کمک هایی کردند، مثلا 800 میلیون تومان قرض الحسنه دادند و مبالغ 500 میلیون، 400 میلیون به باشگان تزریق کردند اما هرپولی آقای هدایتی چه  سکه، ارز و دلار داده اند مردم بدانند در باشگاه ثبت شده است. اما نمی دانم چرا آقای هدایتی در اینستاگرام گفته بازیکنان را من آوردم و این در حالی است که ما خیلی کسانی را داریم که کمک می کنند اما می گوینداسم ما را نیاورید. اما همین کمک هایی که آقای هدایتی کردند بعد با نامه ای که به باشگاه زدند اعلام کردند که این کمک ها در قالب اسپانسر بوده و در عمل هیچ کمکی در کار نبوده است. زمانی که آقای شیرازی اسپانسر ما شد ایشان با استیل آذین مبلغ ده میلیارد به صورت سه ساله قرارداد بستند. حتی  آقای طاهری این قرارداد را قبول نکردند به آقای شیرازی گفتند تو خودت یک سال دیگر قرارداد داری چگونه با استیل آذین سه ساله بستید؟ اما وقتی صحبت از پول استیل آذین شد؟ ایشان لیستی به ما با سربرگ استیل آذین دادند که در آن هدایتی اعلام کرده بود تمامی مبالغی که به عنوان کمک به باشگاه داده در قابل اسپانسر بوده است. جالب است که وقتی نگاه کردیم دیدیم مثلا 200 میلیون، سیصد میلیون هایی که کمک کرده بودند و حتی 400 سکه ای که برای پاداش برد در دربی به بازیکنان داده بودند را هم در این لیست به عنوان پل استیل آذین برای اسپانسر لحاظ کرده بودند. جالب تر این که بعد ازاینکه آقای هدایتی این اواخر بازیکنان را دعوت کرده بود یکی از بازیکنان از من پرسید که آقای هدایتی برای برد ما در دربی چند سکه داده بود؟ آقای هدایتی به این بازیکنان گفته بود که نفری ده سکه به آن ها پاداش داده است اما من از همین جا اعلام می کنم که آقای هدایتی سکه ای برای بازیکنان نداده است. همان سه سکه ای که ما به بازیکنان دادیم را خود باشگاه داده است نه آقای هدایتی چرا که آقای هدایتی این سکه ها را به عنوان مبلغ اسپانسر و به خاطر تبلیغ استیل آذین روی لباسمان حساب کرده است. پس این سکه ها را باشگاه داده است نه آقای هدایتی...

پول به طارمی را قبول نداریم
آقای هدایتی  اخیرا گفتند یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان به طارمی داده است که  ما آن را قبول نداریم  چرا که به ایشان گفته بودیم به بازیکنان پول به صورت شخصی پول ندهند.اما جالب است آقای هدایتی این پول را هم با باشگاه حساب کرده و در لیست حساب ها آورده است. در دو سه سال گذشته هر پولی از زمانی که آمدیم داده است، گفته است کمک کردم در حساب ها آورده و با باشگاه حساب کرده است. من به همه خبرنگاران و هر مسئولی که بخواهد حاضرم مدارکی که در باشگاه هست را نشان بدهم. ایشان 5 میلیارد و خرده ای به باشگاه داده است که بعضی از آن ها را قبول نداریم. حتی در جشن هواداران که ایشان به عنوان هوادار نمونه انتخاب شد ایشان به لیدرها قول داد که 30-40 نفر را به عتبات عالیات بفرستد اما هزینه همین سفر نیز با باشگاه محاسبه شده است. یعنی آقایان لیدر هم با هزینه باشگاه به عتبات عالیات رفته اند نه با پول آقای هدایتی...

پسر هدایتی گفت هوادران ناراحت می شوند
من در جمعی بودم که پسر آقای هدایتی به ایشان گفت که با وجود اینکه همه جا گفتید کمک کردم اگر هوادارها بفهمند نامه ای زدید و همه آن ها را از حساب اسپانسر کم کرده اید ناراحت خواهند شد. آقای هدایتی البته گفت این نامه را کنسل می کنم که نکرد. باز هم می گویم همان پولهایی را هم که بازیکنان داده اند را ما قبول نداریم اما بر فرض هم که قبول کنیم ایشان 4 میلیارد و خرده ای به باشگاه بدهکار هستند چرا که  بابت اسپانسرینگ استیل آذین ایشان باید ده میلیارد تومان به باشگاه می داد و بر اساس حساب ایشان تا الان 5 میلیارد و خرده ای دادند.

سروش رفیعی
خیلی ها فکر می کنند که آقای هدایتی در جذب سروش رفیعی کمک مالی کرده است درحالی که وقتی که سروش رفیعی را جذب کردیم آقای هدایتی نبود! لیست پرداخت های ایشان موجود است و همه را نوشتند. حتی سروش رفیعی که چند ماه قبل رفته بود پیش آقای هدایتی ناراحت بود چرا که از او خواسته بود این عکس را منتش نکند اما هدایتی عکس خودش را با سروش رفیعی منتشر کرد. ایشان می گوید من برای جذب بازیکنان کمک کرده ام. آقای هدایتی حتی یک بار گفت هر بازیکنی بگیرید سی درصدش را من می دهم اما همانطور که گفته شد که همه هزینه هایی که کردند را در حساب و کتاب استیل آذین محسوب کردند.
پزشکی قانونی کشور آخرین آمار فوتی‌های زلزله استان کرمانشاه را ۴۵۶ تن اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پزشکی قانونی کشور اعلام کرد، آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه به 456 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، آمار 11 مورد فوتی افزایش یافته مربوط به بیمارستان کرمانشاه بوده که برای 10 مورد توسط این بیمارستان جواز دفن صادر شد و یک مورد هم به پزشکی قانونی ارجاع داده شد.

با شناسایی و تعیین هویت یکی از اجساد مجهول‌الهویه شهرستان سرپل ذهاب به نام هادی همتی در حال حاضر تنها یک جسد که متعلق به یک زن است، ناشناس باقی مانده است.

تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: ۳۸۹ (۱ نفر مجهول الهویه)
کرند: ۱۹
قصر شیرین: ۱۶
ثلاث: ۱۲
کرمانشاه: ۱
تازه آباد: ۱
ازگله: ۶
اسلام آباد ۱

گفتنی است؛ از جان‌باختگان مجهول الهویه نمونه
DNA برای آزمایش ژنتیک برداشته شده است.

 عضو هیئت مدیره بانک مسکن جزئیات وام جدید مسکن را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، ابوالقاسم رحیمی انارکی اظهار کرد:  آن دسته از دارندگان حساب ­های پس ­انداز مسکن و پس ­انداز مسکن جوانان (حساب ­های تعهدی) که نوبت دریافت تسهیلات­شان فرا رسیده می ­توانند ما به التفاوت این تسهیلات تا سقف 60 میلیون، 50 میلیون و 40 میلیون تومان به ترتیب در تهران، شهرهای بزرگ و مراکز استان و همچنین سایر شهرها را «تسهیلات بدون سپرده» دریافت کنند.

وی توضیح داد:‌ فردی که موعد دریافت تسهیلات از حساب پس­ انداز مسکن جوانان برای او فرا رسیده و از این صندوق، 44 میلیون تومان تسهیلات به او تعلق می ­گیرد، می ­تواند در تهران، 16 میلیون تومان نیز تسهیلات بدون سپرده، همزمان با تسهیلات صندوق جوانان دریافت کند به این معنا که در نهایت، با این دو فقره تسهیلات، 60 میلیون تومان در قالب تسهیلات خرید مسکن توسط بانک مسکن به این فرد پرداخت خواهد شد.

بر این اساس برای زوجین، مشروط به اقدام هر یک از زن و شوهر برای دریافت تسهیلات، سقف دریافت با استفاده از تسهیلات بدون سپرده برای دارندگان این دو حساب تعهدی، در تهران، شهرهای بزرگ و مراکز استان و همچنین شهرهای کوچک، به ترتیب 100 میلیون تومان، 80 میلیون و 60 میلیون تومان است. دارندگان حساب­ های صندوق پس ­انداز مسکن و پس ­انداز مسکن جوانان، با استفاده از تسهیلات بدون سپرده، می ­توانند معادل سقف تسهیلات اوراق، قدرت خرید مسکن خود را افزایش دهند.

مطابق تصمیم بانک مسکن متقاضیان خرید مسکن در صورت دریافت سقف تسهیلات اوراق، چنانچه به شکل انفرادی اقدام کنند می­ توانند 10 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده نیز در کنار تسهیلات اوراق دریافت کنند. همچنین متقاضیان چنانچه به شکل تقاضای زوجین، تسهیلات خرید مسکن درخواست کنند، 20 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده، علاوه بر تسهیلات اوراق، به آنها تعلق می­ گیرد. بنابراین، در تهران، یک متقاضی تسهیلات 60 میلیون تومانی اوراق مسکن، می­ تواند 10 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده و در مجموع، 70 میلیون تومان تسهیلات برای خرید مسکن دریافت کند.

زوجین در تهران نیز در صورت دریافت 100 میلیون تسهیلات اوراق، می ­توانند 20 میلیون تومان نیز تسهیلات بدون سپرده و در مجموع 120 میلیون تومان تسهیلات برای خرید آپارتمان از بانک مسکن دریافت کنند.

در مراکز استان و شهرهای بزرگ نیز تسهیلات انفرادی شامل تسهیلات اوراق و تسهیلات بدون سپرده، 60 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 50 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت کند. زوجین در این دو گروه از شهرها نیز به ترتیب 100 میلیون و 80 میلیون تومان تسهیلات ترکیبی شامل تسهیلات اوراق و تسهیلات بدون سپرده دریافت خواهند کرد.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز تسهیلات جدید خرید مسکن تامین شده است افزود: این تسهیلات جدید (به غیر از تسهیلات جعاله) با نرخ سود 18 درصد و بازپرداخت 5 ساله،‌ ارایه خواهد شد.

بر اساس این گزارش قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 10 میلیون تومانی که به متقاضیان تسهیلات اوراق تعلق می­گیرد، 253 هزار و 900 تومان است. همچنین قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 20 میلیون تومانی که به زوجین متقاضی تسهیلات اوراق قابل پرداخت است نیز 507 هزار و 800 تومان است.

تسهیلات جعاله 20 میلیون تومانی با نرخ سود 17.5 درصد و بازپرداخت 5 ساله پرداخت می‌­شود که قسط ماهانه این وام 502 هزار و 400 تومان است.