دادستان تهران : اقرار «احمدرضا جلالي» به 8 نوبت ملاقات با افسران سرويس جاسوسي بيگانه

    دادستان تهران خبر داد: اقرار «احمدرضا جلالي» به 8 نوبت ملاقات با افسران سرويس جاسوسي بيگانه   5 دی – 96
سناریو سازی برای طی شدن مراحل پایانی آماده سازی اعدام کردن این گروگان چون ترفند لو رفته علیه سیاست انتقادی به مواضع سیاست خارجی دولت روحانی و مخالفت با برجان است از سوی اطلاعات سپاه و همکاری قوه فاسد قضاییه است.
دادستان تهران با اشاره به ملاقات اخير خود با زنداني «احمدرضا جلالي» که به جرم جاسوسي به اعدام محکوم شده است، گفت: نامبرده در اين بازديد به هشت نوبت ملاقات با ماموران سرويس جاسوسي بيگانه اقرار نموده است.
    
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، عباس جعفري دولت آبادي در نشست شوراي معاونان دادسراي تهران با اشاره به ملاقات اخير خود با زنداني «احمدرضا جلالي» که به جرم جاسوسي به اعدام محکوم شده است، اظهار داشت: نامبرده داراي دکتراي حوادث غيرمترقبه و کارشناس پزشکي هسته اي است و همسرش از کارشناسان سازمان انرژي اتمي بوده که در حال حاضر از خدمت منفصل گرديده است.
    
جعفري دولت آبادي با بيان اينکه نامبرده در اين بازديد به هشت نوبت ملاقات با ماموران سرويس جاسوسي بيگانه اقرار نموده که در همين رابطه وجوهي را اخذ کرده است، افزود: اين زنداني علاوه بر اطلاعات مربوط به پروژه هاي وزارت دفاع، سازمان انرژي اتمي، اسامي و اطلاعات تعدادي از مديران سازمان انرژي اتمي و وزارت دفاع را به افسران موساد تحويل داده است. حسب اقرار متهم، وي اطلاعاتي در حوزه سايت هاي انرژي اتمي، نام هاي مديران ارشد سازمان انرژي اتمي، وزارت دفاع، سازمان هاي تابعه و طرح ها و برنامه هاي آن ها، نقشه و پلان ساختمان ها را در اختيار مامورين موساد قرار داده است.
    
وي با بيان اينکه متهم به آلوده سازي سيستم ها اقرار نموده،ادامه داد: با توجه به قرائن موجود و اظهارات کارکنان وزارت دفاع در همان مقطع، حمله ويروسي به سيستم هاي اين مرکز انجام شده و متهم اقرار نموده فلش هايي را که در اختيار داشته، با پوشش انتقال ديتا به سيستم هاي بسياري از افراد مورد نظر، وصل نموده است.
    
دادستان تهران گفت: اهم اطلاعات ارائه شده از سوي نامبرده شامل اطلاعات کامل و مستند درخصوص 30 نفر از افراد شاخص پروژه هاي تحقيقاتي، نظامي، دفاعي و هسته اي از جمله شهيدان علي محمدي و شهرياري است. متهم هم چنين به انتقال اطلاعات مربوط به پروژه هاي به کلي سرّي نظام در حوزه هاي تحقيقاتي، نظامي، دفاعي و هسته اي در قبال دريافت مبالغي به همراه حق شهروندي کشور سوئد براي خود و خانواده اش اقرار کرده است.
    
به گفته جعفري دولت آبادي، اين پرونده پس از اخذ آخرين دفاع و صدور قرار جلب به دادرسي، در تاريخ 15/10/1395 منتهي به صدور کيفرخواست گرديده و در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران با حضور متهم، وکيل وي و نماينده دادستان رسيدگي شده و دادگاه با استناد به ماده 286 قانون مجازات اسلامي، نامبرده را به اعدام محکوم کرده است که با ابلاغ دادنامه به وکيل و اعتراض محکوم عليه و وکيل نامبرده، راي صادره در تاريخ 11/9/1396 در ديوان عالي کشور ابرام شده است.
    
    
شفاف سازي در فضاي مجازي، مصداق حقوق شهروندي
    
وي با اشاره به موضوع فضاي مجازي، اظهار داشت: در هفته گذشته برخي اظهارات پيرامون فضاي مجازي منتشر و به نحوي القا گرديد که گويا کشور در حوزه فضاي مجازي به دو قطب موافق و مخالف تبديل شده و مخالفين گروهي هستند که علي الاطلاق با اين فضا مخالفند
    
دادستان تهران با ايراد به چنين اظهاراتي، گفت: همان گونه که در فضاي حقيقي افراد با هويت فعاليت مي نمايند، هرگونه اقدام در فضاي مجازي نيز بايد با هويت هاي مشخص و واقعي صورت گيرد.
    
جعفري دولت آبادي با انتقاد از عدم راه اندازي کامل شبکه ملي ارتباطات به عنوان يکي از مطالبات جدي و چندين ساله مقام معظم رهبري، افزود: چرا اين مطالبه به حق ايشان اجرا نمي شود. چرا ديگر کشورها موفق به مديريت فضاي مجازي شده اند، اما ايران هنوز نتوانسته در اين عرصه موفق باشد.
    
به گفته وي، در صورت شفاف سازي در فضاي مجازي، آمار ارتکاب جرايم در اين فضا به حداقل خواهد رسيد و حقوق شهروندي به بهترين نحو تامين خواهد شد.
    
    
تکميل تحقيقات پرونده املاک نجومي
    
دادستان تهران به موضوع پرونده املاک نجومي پرداخت و اظهار داشت: تحقيقات اين پرونده تقريباً به اتمام رسيده است. تا هفته گذشته در اين پرونده از 196 نفر تحقيق شده و تمام تحقيقات توسط بازپرس رسيدگي کننده صورت گرفته و امر تحقيق به ضابطان ارجاع نشده است.
    
جعفري دولت آبادي افزود: در اين پرونده با پيگيري ها و اقدامات بازپرس، 39 فقره قرارداد واگذاري املاک فسخ گرديده و مبلغ 7 ميليارد تومان مابه التفاوت وجوه پرداخت شده توسط ذي نفعان بر اساس ارزيابي هيئت کارشناسان رسمي دادگستري از دريافت کنندگان چنين املاکي اخذ و به حساب سپرده واريز شده است. هم چنين ارزيابي املاک توسط کارشناسان رسمي دادگستري به عمل آمده و سعي بر اين بوده است که از کارشناسان متفاوت براي ارزيابي هر ملک استفاده شود.
    
وي با انتقاد از پاک کردن نقش پرچم رژيم صهيونيستي در زمين يکي از دانشگاه هاي کشور در آستانه 16 آذر سال جاري بود که در فضاي مجازي بازتاب زيادي داشت، گفت: پرونده مرتبط با اين موضوع در دست بررسي است.
    
    
برگزاري دوره هاي آموزش مختلط آرايشگري با حضور مربي خارجي
    
دادستان تهران با اشاره به موضوعي اجتماعي گفت : فردي که تبعه يکي از کشورهاي همسايه است، با ورود به کشور اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش آرايشگري زنان به صورت مختلط و غيرمجاز نموده و مسئول برگزاري دوره آموزشي از هر نفر مبلغ 500 هزار تا يک ميليون تومان دريافت کرده بود. اين فرد توسط پليس شناسايي شده و با توجه به عدم صدور مجوز برگزاري چنين دوره هايي، با اين موضوع برخورد شده است.
    
وي اظهار داشت: پس از برخورد دادستاني تهران با اعزام غيرمجاز افراد براي آموزش آرايشگري به برخي کشورهاي همسايه، اين بار افراد سودجو رويه ديگري را در پيش گرفته و مربي خارجي را براي برگزاري دوره هاي غيرمجاز به ايران آورده اند.