گرد و خاك و تندباد خوزستان، اردبيل و سيستان و بلوچستان را درنورديد


 5 دی - 96   
گرد و خاك و تندباد خوزستان، اردبيل و سيستان و بلوچستان را درنورديد



    
بنا بر اعلام محيط زيست خوزستان ميزان غلظت گرد و خاک در اهواز تا ساعت 13 ديروز به 6 هزار و 915 ميکروگرم در مترمکعب رسيد که اين رقم 46 برابر حد مجاز است.
    
به گزارش خبرگزاري فارس ميزان غلظت گرد و خاک در رامشير 475 يعني 3 برابر حد مجاز، بندر امام 394، شادگان 190 و هنديجان 136 است.
    
هواي خوزستان از ظهر ديروز به ريزگرد آلوده شد و سبب تعطيلي مدارس و ادارات در 7 شهر خوزستان شد.
    
طبق اعلام اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان، ميزان استاندارد ريزگردها در هوا 150 ميکروگرم در مترمکعب است.
    
    
تاخير در پروازهاي فرودگاه اهواز
    
همچنين تاکنون 4 پرواز فرودگاه اهواز به مقصدهاي تهران و يزد با تاخير مواجه هستند و احتمال تاخير در پروازهاي اهواز به بندرعباس و مشهد وجود دارد.
    
بنا بر گفته مدير روابط عمومي اداره کل محيط زيست خوزستان ميزان گرد و خاک در اهواز به 46 برابر حد مجاز رسيده است.
    
به گزارش خبرگزاري تسنيم اين گرد و خاک در اهواز همراه با باد شديد است و هر لحظه بر شدت آن افزوده مي شود.
    
همچنين گرد و خاک در کلانشهر اهواز و برخي نقاط ديگر استان خوزستان سبب کاهش ديد شده است.
    
در بندر ماهشهر نيز گرد و خاک آغاز شد و مشکلاتي را براي مردم اين شهر در استان خوزستان به وجود آورد.
    
    
مدارس نوبت ظهر اهواز، کارون، باوي و حميديه تعطيل شد
    
مديرکل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: تمامي مدارس شهرهاي اهواز، کارون، باوي و حميديه در نوبت ظهر امروز به علت بروز پديده گرد و خاک تعطيل شد.
    
کيامرث حاجي زاده در گفت وگو با فارس اظهار داشت: کليه مدارس شهر هاي اهواز، کارون، باوي و حميديه در نوبت ظهر روز دوشنبه 4 دي ماه 96 به علت بروز پديده گرد و خاک تعطيل بود.مديرکل مديريت بحران استانداري خوزستان ادامه داد: دانشگاه ها به دليل برگزاري امتحانات تعطيل نمي باشد.همچنين در پي وقوع گرد و خاک اداره کل مديريت بحران استانداري خوزستان اعلام کرد به دليل ورود موج گرد و غبار به آسمان اهواز مدارس شهرستان اهواز در نوبت عصر روز دوشنبه تعطيل شد.
    
علاوه بر اهواز مدارس نوبت عصر بندرماهشهر نيز تعطيل اعلام شد.
    
به علت بروز پديده گرد و خاک مدارس شهرستان رامشير نيز تعطيل شد
    
به گزارش خبرگزاري تسنيم، گرد و خاک نقاط مختلف استان خوزستان را فرا گرفت و آلودگي هوا را در چهارمين روز از فصل زمستان در برخي نقاط به بيش از حد مجاز رسيد.بر همين اساس مدارس شهرستان رامشير به علت بروز پديده گرد و خاک ديروز در نوبت عصر تعطيل اعلام شد.
    
    
وقوع تندباد 120 کيلومتري در مشگين شهر
    
مديرکل هواشناسي استان اردبيل به وقوع تندباد بيش از 120 کيلومتري در مشگين شهر اشاره کرد و گفت: احتمال بروز خسارت به باغات و مبلمان شهري مي رود.
    
علي دولتي مهر، در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبيل با اشاره به آخرين وضعيت هواي استان، اظهار کرد: در روزهاي گذشته شاهد وقوع تندبادهايي با سرعت بيش از 100 کيلومتر در نقاط مختلف استان بوديم که منجر به ايجاد خسارت هايي در باغات و مبلمان شهري گرديد.
    
وي با اشاره به سرعت وزش تندبادها، گفت: در روز گذشته شاهد وقوع تندباد بيش از 120 کيلومتري در شهرستان مشگين شهر و بيش از 100 کيلومتري در شهرستان هاي اردبيل و سرعين بوديم.
    
مديرکل هواشناسي استان اردبيل تصريح کرد: علاوه بر وزش بادهاي شديد، در برخي از نقاط استان نيز شاهد رگبار خفيف باران بوديم.دولتي مهر از کاهش سرعت وزش بادها خبر داد و اظهار کرد: از روز يکشنبه تا صبح چهارشنبه دماي هوا بين 5 تا 7 درجه کاهش داشته و در برخي از نقاط استان با افزايش ابر، احتمال بارش پراکنده و مه موقت همراه خواهيم شد.
    
وي به وضعيت هواي استان در روز سه شنبه پرداخت و توضيح داد: طي فردا آسمان استان نيمه ابري تا ابري همراه با وزش باد بوده و در برخي از نقاط استان احتمال بارش و مه موقت نيز وجود خواهد داشت.
    
    
سرعت طوفان در منطقه سيستان به ۸۵ کيلومتر بر ساعت مي رسد 
    
رئيس گروه پيش بيني اداره کل هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: پيش بيني کلي وضع هوا نشان مي دهد از امشب تا صبح پنجشنبه وزش باد شديد و گرد و خاک منطقه سيستان را فرا مي گيرد به نحوي که سرعت باد به ۷۰ تا ۸۵ کيلومتر بر ساعت مي رسد
    
علي ملاشاهي در گفت وگو با تسنيم اظهار داشت: پيش بيني کلي وضع هواي سيستان و بلوچستان براساس نقشه هاي همديدي و آينده نگري نشان مي دهد از شب سه شنبه تا صبح پنجشنبه با نفوذ توده هواي سرد به استان، وزش باد شديد و گرد و خاک منطقه سيستان شامل 5 شهرستان زابل، زهک، هامون، هيرمند و نيمروز در شمال استان را فرا مي گيرد.
    
رئيس گروه پيش بيني و هشدار اداره کل هواشناسي سيستان و بلوچستان افزود: اين شرايط نامساعد جوي به نحوي است که سرعت باد در منطقه سيستان به 70 تا 85 کيلومتر بر ساعت رسيده و اين شرايط با شدت کمتر در مرز غربي و نوار شرقي استان نيز رخ مي دهد.
    
وي با اشاره به اينکه از روز چهارشنبه کاهش دما و وزش بادهاي سرد شمالي نقاط مختلف سطح استان را فرا مي گيرد، ادامه داد: از چهارشنبه تا پايان هفته دماي هوا در اکثر نقاط استان به ويژه نيمه شمالي استان حدود 7 تا 12 درجه کاهش پيدا مي کند اما کاهش دما موقتي بوده و هفته آينده شاهد افزايش مجدد دما در استان خواهيم بود.
    
وي خاطرنشان کرد: پايان هفته در سواحل و روي دريا در جنوب استان نيز وزش باد شمالي، علاوه بر گرد و خاک در سواحل سبب مواج شدن دريا مي شود و توصيه مي شود شناورهاي کوچک در اين زمان از ورود به دريا خودداري کنند.