با فرياد «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريكا» صورت گرفت

با فرياد «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريكا» صورت گرفت: تصويب ۲ فوريت اعلام بيت المقدس به عنوان پايتخت هميشگي فلسطين در مجلس 4 دی –96
بازسازی سیاست تابلوی تاکتیکی وتبلیغاتی  بی بو وبی خاصیت که تاریخچه تکراری 4 دهه دارد چون مصرف داخلی دارد ودرراستای جنگ قدرت وثروت باندی و جناحی است.


    
با راي اکثريت نمايندگان مجلس، طرح الحاق يک تبصره به ماده يک قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين با قيد دو فوريت بررسي خواهد شد.
    
به گزارش فارس،الحاق يک تبصره با مضمون اينکه بيت المقدس پايتخت هميشگي فلسطين خواهد بود، به ماده يک قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين به صورت دوفوريتي در مجلس بررسي خواهد شد.
    
با راي اکثريت نمايندگان مجلس، طرح الحاق يک تبصره به ماده يک قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين با قيد دو فوريت بررسي خواهد شد
    
بنا بر اين گزارش، پس از سخنان مخالف و موافق دو فوريتي بررسي شدن طرح مذکور که عنوان مي دارد «بيت المقدس پايتخت هميشگي کشور فلسطين خواهد بود» وکلاي ملت با 187 راي موافق، 15 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 233 نماينده حاضر در صحن، آن را تصويب کردند
    
پس از اعلام تصويب دو فوريت الحاق اين تبصره به ماده يک قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين، نمايندگان مجلس فرياد «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريکا» سر دادند
    
براساس اين گزارش، محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان در مجلس به عنوان مخالف دو فوريتي بررسي شدن اين طرح گفت : « قبلاً در کانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين، پايتختي قدس مصوب شده است و نه دو فوريت و نه اصل طرح الحاق يک تبصره به ماده يک آن قانون موضوعيت ندارد
    
جهانبخش محبي نيا نماينده مردم تکاب و مياندوآب نيز به عنوان موافق خاطرنشان کرد: اين الحاقيه جهت تاکيد بر پايتختي بيت المقدس براي فلسطين مطرح شده است و من از همه نمايندگان با گرايش هاي مختلف اصولگرا و اصلاح طلب مي خواهم که دو فوريت آن را جهت حمايت از مردم مظلوم فلسطين تصويب کند.
    
    
موافقت نمايندگان با يک فوريت طرح «تسريع در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد»
    
نمايندگان مجلس در نشست علني ديروز مجلس با يک فوريت طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۶ براي تسريع در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد موافقت کردند.
    
به گزارش فارس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني امروز يکشنبه (3 دي ماه 96) در جريان بررسي طرح اصلاح موادي از قانون برنامه ششم توسعه، با يک فوريت طرح اصلاح بند (ه) تبصره 7 قانون بودجه سال 96 براي تسريع در پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد موافقت کردند.اين موافقت با 133 راي موافق، 25 راي مخالف و 5 راي ممتنع از مجموع 255 نماينده حاضر در جلسه به تصويب رسيد.
    
بنابر اين گزارش زهرا سعيدي به عنوان طراح اين طرح، پيشنهاد برررسي اصلاح قانون فوق را به صورت دوفوريتي مطرح کرد، اما نمايندگان با 134 راي موافق، 40 راي مخالف و 8 راي ممتنع از مجموع 255 نماينده حاضر در صحن با بررسي اين طرح به صورت دوفوريت مخالفت کردند.
    
زهرا سعيدي عضو کميسيون اقتصادي مجلس در دفاع از طرح خود، اظهار داشت: اگر چه تا سال گذشته منبع براي پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد کافي بود، اما امسال اين منبع با کسري مواجه شده است تا جايي که بيمه آنها نيز در سخت ترين شرايط پرداخت مي شود؛ بازنشستگان فولاد در شرايط بسيار سختي به سر مي برند تا جايي که در تامين هزينه هاي درمان خود نيز درمانده شده است، چرا که دولت در پرداخت بدهي هاي خود به صندوق بازنشستگي فولاد کوتاهي کرده است.
    
سعيدي همچنين با اشاره به اينکه دولت، وزير کار و رئيس مجلس با اين طرح موافق هستند، عنوان کرد که بازنشستگان فولاد چيزي جز حقشان نمي خواهند. آنها در شرايط بسيار سختي کار مي کردند تا جايي که پوست دست آنها در حين کار از گرما و حرارت بسيار بلند مي شد، اما اکنون در زمان بازنشستگي حداقل حقوق آنها نيز پرداخت نمي شود. بايد بگويم 85 هزار بازنشسته فولاد و خانواده آنها منتظر راي نمايندگان به منظور تسريع در پرداخت حقوقشان هستند.
    
بنابراين گزارش، نمايندگان نهايتا با يک فوريت طرح اصلاح بند (ه) تبصره 7 قانون بودجه سال 96 براي تسريع در پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد موافقت کردند.
    
    
مصوبات مجلس 
    
بر اساس مصوبه ديروز نمايندگان مجلس، استفاده افراد داراي معلوليت از مراکز، تاسيسات و خدمات ورزشي دستگاه هاي دولتي و شهرداري هاي کشور رايگان شد. همچنين بر اساس مصوبه ديروز مجلس ، سازمان بهزيستي کشور مکلف شد با هدف حمايت از افراد داراي معلوليت شديد و خيلي شديد نيازمند نسبت به پرداخت حق مددکاري يا پرستاري به سرپرست، همسر يا قيم اين افراد اقدام کند.
    
از سوي ديگر با مصوبه نمايندگان وزارت بهداشت مکلف شد بيمه سلامت افراد داراي معلوليت تحت پوشش سازمان بهزيستي کشور را پوشش دهد.
    
با موافقت مجلس همچنين وزارت کار مکلف شد که صندوق حمايت از فرصت هاي شغلي افراد داراي معلوليت را ايجاد کند.
    
نمايندگان از سوي ديگر دولت را مکلف به ايجاد فرصتهاي شغلي براي افراد داراي معلوليت کردند.
    
خبر ديگر اينکه با مصوبه مجلس سازمان آموزش فني-حرفه اي کشور مکلف است راسا يا با جلب مشارکت بخش غيردولتي اقدام به پذيرش کارآموزان داراي معلوليت کند.
    
مجلس همچنين شهرداري ها را مکلف کرد صدور پروانه احداث و بازسازي و پايان کار براي تمامي ساختمانها را به رعايت ضوابط دسترس پذيري افراد داراي معلوليت مشروط کنند.
    
از سوي ديگر مجلس وزارتخانه هاي راه و شهرسازي و کشور و شهرداري ها را مکلف کرد که پايانه هاي ايستگاه ها و ناوگان حمل ونقل را براي معلولان مناسب سازي کنند.
    
    
انتخاب ناظرين مجلس در «شوراي معادن»
    
در جلسه علني ديروز همچنين نمايندگان هر استان در مجلس ، به عنوان ناظر در شوراي معادن شدند.
    
از سوي ديگر بر اساس مصوبه ديروز مجلس، دستور هفتگي مجلس بايد به ترتيب وصول طرح ها و لوايح از کميسيون ها و ساير موضوعات طبق آئين نامه توسط هيئت رئيسه مجلس تهيه و پس از چاپ و توزيع بر تابلو مخصوص نصب شود.
    
خبر ديگر اينکه وکلاي ملت با بررسي اولويت دار تقاضاي تشکيل کميسيون ويژه گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي مخالفت کردند.
    
    
نامه نمايندگان مجلس به رئيس جمهور
    
نماينده مردم بهشهر و سخنگوي کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، اظهارداشت: با توجه به گران شدن بي سابقه قيمت تخم مرغ و افزايش نگراني مردم در اين رابطه، نامه اي در کميسيون کشاورزي تهيه کرده ايم که در آن مراتب اعتراض نمايندگان را به نمايندگي از ملت به رئيس جمهور و وزير جهاد کشاورزي اعلام کنيم.
    
علي محمد شاعري افزود: بر اين اساس قرار است ساير نمايندگان هم اين نامه را امضا کرده و پس از اتمام آن به حسن روحاني رئيس جمهور و محمود حجتي وزير جهاد کشاورزي ارسال شود.
    
علي وقف چي نماينده زنجان نيز از رايزني جمعي از نمايندگان جهت شکايت از برخي اعضاي هيئت رئيسه مجلس به کميسيون اصل ۹۰ به دليل تعلل در اعلام وصول سوال از رئيس جمهور با موضوع موسسات مالي و اعتباري خبر داد.
    
بيش از ۱۵۰ نفر از نمايندگان در تذکري به وزير آموزش و پرورش خواستار برخورد لازم با مسئولان آموزش و پرورش لرستان شدند.
    
گفتني است ذکر « اشهد ان عليا ولي الله » در اذان و اقامه برخي کتاب هاي درسي استان لرستان حذف شده بود که مدير روابط عمومي آموزش وپرورش اين استان با اشاره به موضوع ضمن عذرخواهي گفته است: اين کتاب ها جمع آوري و اصلاح مي شوند.
    
اين کتاب از سوي معاونت پرورشي آموزش و پرورش استان تهيه و چاپ شده و در آن ذکر « اشهد ان عليا ولي الله» حذف شده است
    
ولي الله داداشي نماينده آستارا در مجلس نيز از تقديم طرح استيضاح رحماني فضلي به هيئت رئيسه مجلس با وجود 70 امضا به علت عدم نظارت بر فرمانداري ها و شهرداري ها در روزهاي آينده خبر داد.