تاخير سوال برانگيز در برخورد با مرتبطين كانال مديريت آشوب

خبر ويژه 
تاخير سوال برانگيز در برخورد با مرتبطين كانال مديريت آشوب  11 دی – 96
طلبکاری کردن  توأم با خوشحالی سربازجو شریعت نداری در تأخیر دو ساله مسدود کردن شبکه پیام رسانی تلگرام و تهدید عدم  پیگیری مرتبطین کانال مدیریت آشوب!!
نامه نگاري وزير ارتباطات به مدير پيام رسان تلگرام براي انسداد يک کانال مروج خرابکاري و تروريسم و آشوب افکني، اين سوال را پيش مي کشد که چرا در طول 2 سال اخير با شبکه رابطين و مرتبطين آن کانال ضدانقلابي برخورد نشد.
    وزير ارتباطات روز شنبه از «دورف» مدير تلگرام خواست کانال آمدنيوز را به خاطر آموزش ساخت بمب و ترويج خشونت مسدود کند. مديريت تلگرام هر چند کانال مذکور را مسدود کرد اما به فاصله چند دقيقه اجازه داد همان کانال با نامي ديگر فعاليت خود را از سر بگيرد که همين کار موجب فيلترينگ تلگرام از سوي وزارت ارتباطات شد.

    در حقيقت مدير تلگرام با اين رفتار خود ثابت کرد که کانال آموزش خرابکاري و ترور و آشوب را که با سرويس هاي جاسوسي غربي مرتبط است، بر 40 ميليون کاربر ايراني خود ترجيح مي دهد.

    رو شدن دست گردانندگان کانال آمدنيوز در حالي است که گردانندگان آن، در انتخابات رياست جمهوري امسال ايران، خود را حامي دولت و آقاي روحاني جا مي زدند اما با همين پوشش اقدام به دروغ پراکني، جعل سند و شانتاژ عليه سران نظام، مجلس خبرگان، شوراي نگهبان، قوه قضائيه، سپاه پاسداران و رهبري مي کردند.

    نکته جالب اين که وزير اطلاعات در پي تشديد اعتراض ها گفت به مرتبطين آمدنيوز تذکر داديم(!) 

    به گزارش «خانه ملت»، سيد محمود علوي 18 مرداد 96 در نشست فراکسيون مستقلان مجلس گفت: در خصوص کانال آمدنيوز به مرتبطين اين کانال تذکر داديم و اقدامات در زمينه ايجاد جنگ رواني عليه اين کانال راه افتاده است.

    وي گفت: سياست و امکان وزارت اطلاعات در خصوص کانال ها، برنامه پليسي نيست و اينگونه برخورد در قبال فعالان مدني جداي از عناصر ضدانقلاب را در شان يک جامعه رشد يافته نمي دانيم، در مورد ادمين کانال هاي داخلي مي توانيم افراد را احضار کنيم و به دستگاه قضائي تحويل دهيم و دخالتي در کار قاضي نداريم.

    وزير اطلاعات با بيان اينکه مرتبطين با ادمين هاي مقيم خارج از کشور را احضار مي کنيم، گفت: در خصوص کانال آمدنيوز به مرتبطين اين کانال تذکر داديم و اقدامات در زمينه ايجاد جنگ رواني عليه اين کانال راه افتاده است.

    اين سخنان در حالي است که انتظار مي رفت - و همچنان انتظار مي رود- وزارت اطلاعات با شبکه نفوذي مرتبط با کانال هاي وابسته به سرويس هاي جاسوسي بيگانه برخورد جدي داشته باشد و مجال فعاليت به شبکه هاي خرابکار داده نشود.

    گفتني است کانال هايي مانند آمدنيوز، نقش مهمي را در مصادره اعتراضات اخير به سمت فعاليت هاي ساختارشکنانه ايفا کردند

    يادآور مي شود کوتاهي چند ساله وزارت ارتباطات در راه اندازي شبکه ملي اطلاعات و اينترنت نيز، موجب انتقال اتاق مديريت و سياستگذاري فضاي مجازي به خارج کشور شده که آثار مخرب آن در تحرکات اخير ضدانقلاب قابل مشاهده است.

    رهبر حکيم انقلاب 23 خرداد امسال در ديدار کارگزاران نظام فضاي مجازي را از مسائل مهم و تاثيرگذار در اداره صحيح کشور خواندند و فرمودند: «بهمني از مسائل ضدارزشي و مخالف منافع ملي، مطالب درست و نادرست، اطلاعات غلط يا صحيح و حتي شبه اطلاعات بر ذهن جامعه فرود مي آيد که بايد اين فضا کنترل شود، اما نبايد ملت را از فضاي مجازي محروم کرد. «حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از کوتاهي ها در زمينه ايجاد شبکه ملي اطلاعات گفتند: «شماري از کشورها با ايجاد شبکه ملي اطلاعات، ضمن رعايت خطوط قرمز خود و کنترل صحيح فضاي مجازي از اينترنت براي تامين منافعشان بهره گرفته اند. بايد همه مردم بتوانند از منافع فضاي مجازي استفاده کنند و در زمينه هايي که به ضرر کشور، افکار عمومي و به ويژه جوانان نيست، سرعت اينترنت افزايش يابد و هر کار لازم ديگر نيز انجام شود